Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Μνημονιακοί - Αντιμνημονιακοί

Σε κρίσιμες εποχές πάντα χωρίζονταν οι Έλληνες στα δύο-όπως και όλοι οι άλλοι λαοί.

Στα μηδικά, φερ’ειπείν, οι μισοί Έλληνες πήγαν με τους Πέρσες, οι Μηδίσαντες, ενώ αργότερα οι μισοί ήταν Μακεδονίζοντες και, τέλος, Ρωμαϊζοντες- μάλιστα, έτσι για την Ιστορία να θυμηθούμε οτι οι τελευταίοι πολύτιμοι (και λόγω της λειψανδρίας στην πόλη τους) Σπαρτιάτες, 2.000 τον αριθμό, έπεσαν σχεδόν έως ενός μαχόμενοι υπέρ τουΟκταβιανού.
Κατόπιν τούτου και εις ένδειξιν ευγνωμοσύνης η οικογένεια του Αυγούστου υιοθέτησε τη Σπάρτη και την έκανε... Ντισνέυλαντ- να πηγαίνουν εκεί για τουρισμό οι επιφανείς Ρωμαίοι.
Και να χαζευουν τους ιθαγενείς στην πόλη του Λυκούργου, τον πάτριο τρόπο της ζωής τους δηλαδή, τα τοπικά εδέσματα και τα λοιπά φολκλόρ.

Αλλά, ας επιστρέψουμε στα περί τον διχασμό.

Στα σχολεία μας μάθαιναν ότι κάτι τέτοιο είναι κακό, η πραγματικότητα μας μαθαίνει όμως ότι κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο.

Διότι ο διχασμός εδράζεται πάνω στην ταξική δομή της κοινωνίας, άρα υπάρχει πάντα υπολανθάνων και στις κρίσεις αναδύεται, αναβλύζει.

Σε ενωτικούς και ανθενωτικούς χωρίσθηκαν οι Έλληνες λίγο πριν να υποκύψουν στους 0θωμανούς, σε «στρατιωτικούς» (με τον λαό) και «πολιτικούς»( με τους κοτζαμπάσηδες) χωρίσθηκαν το 1821, σε αντισταθέντες και συνεργάτες στην Κατοχή.

Σήμερα, στη μεγαλύτερη κρίση που έχει ζήσει η χώρα μας μετά τον Εμφύλιο, πάλι οι Έλληνες έχουν κοπεί στα δύο, τους Μνημονιακούς και τους Αντιμνημονιακούς.

Επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον Σόλωνα που έλεγε πως «όταν η πόλη διχάζεται, οι πολίτες οφείλουν να πάρουν θέση». Μάλιστα δημοσίως με παρρησία, αλλιώς οι πονηροί, οι καιροσκόποι (ή οι αδιάφοροι), αυτοί που έκαναν την πάπια περιμένοντας προς τα που θα γείρει η πλάστιγγα, υπήρχε ο κίνδυνος να κηρυχθούν ά-τιμοι (να τους δημευθεί δηλαδή η περιουσία).

Συνήθως μας λένε ότι οι διχασμοί είναι καταστροφικοί- κάτι τέτοιο είναι η αποτύπωση στην σχολική εκπαίδευση της εξουσιαστικής ρητορικής.
Θα ενθυμήσθε όλοι το περίφημο κλισέ «όποτε οι Έλληνες επέδειξαν ομόνοια, μεγαλούργησαν. Όποτε κυριάρχησε η διχόνοια, κατεστράφησαν». Ψευδέστατο και γελοίο.

Διότι ουδέποτε μόνιασαν για οτιδήποτε, ούτε καν στα μηδικά, ούτε καν το 1821 (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά), ούτε ποτέ άλλοτε- θα ήταν άλλωστε αφύσικο.
Μπορεί το έθνος να ‘ναι ένα, άλλα οι τάξεις που χωρίζουν τον λαό, πολλές.
Κι όχι μόνον αυτό, αλλά συχνά ο διχασμός έσωσε το Γένος, το οδήγησε στην αναγέννηση του.
Πάντα βεβαίως με κόστος.
Μόνον που δεν γεννούσε ο διχασμός το κόστος, αλλά το κόστος τον διχασμό.

Όμως η εξουσία δεν θέλει (ούτε καν να ακούει) τέτοια.
Θέλει να ομιλεί (ει δυνατόν μόνον) η ίδια και να λέει περί ομόνοιας, να την εξωραΐζει (αν και πολύ θα ήθελε να την υπαγορεύει, να την επιβάλλει).
Ως μονόδρομο (αν αυτό σας θυμίζει κάτι).
Και θέλει αυτήν την ομόνοια η εξουσία, εν προκειμένω η αστική, διότι κάτω απ’ αυτήν απλώνει το σύστημα της ταξικής ιεραρχίας με συναίνεση( αν πάλι κι αυτό κάτι σας θυμίζει).

Ας πούμε υπέρ αυτής της συναίνεσης, εν προκειμένω της Μνημονιακής, κόπτονται αυτή τη στιγμή Ψυχάρης, Μπόμπολας, Αλαφούζος κι όσοι άλλοι θέλουν αυτοί να κυβερνούν τη χώρα (πάντα για το καλό της) μέσω ενός πολιτικού προσωπικού που ομονοεί για το καλό μας (Σαμαράς, Βενιζέλος, Ντορίτα, ολίγον από Κουβέλη, Καρατζαφέρης και λοιπόν συναφές συνάφι) υπό την εποπτείαν των ξένων Επικυρίαρχων, οι οποίοι επίσης μας θέλουν ομονοούντες, τακτικούς, επιμελείς, σκλάβους, είλωτες, γραικύλους, ραγιάδες, κολλίγους, ευέλικτους, ωρομίσθουλες, άνεργους, διαθέσιμους.

Καλώς λοιπόν έχουμε χωρισθεί σε Μνημονιακούς και Αντιμνημονιακούς.
Και μόνον παίρνοντας οι πολίτες με την ψήφο τους θέση υπέρ της μιας ή της άλλης παράταξης, θα καθορίσουν στις επόμενες κρίσιμες εκλογές (της κρίσης) τον δρόμο που θα πάρει η χώρα.
Ή για να βγει απ΄ την κρίση στο εγγύς μέλλον και να γίνει πιο δυνατή χάριν του λαού της ή για να βυθισθεί σ’ αυτήν την κρίση ακόμα περισσότερο και να λεηλατηθεί υπέρ των τοκογλύφων.
Ακόμα και να διαμελισθεί. Ακόμα και να διαλυθεί.

Μας είπαν ψέματα πολλά επί πολύ και για πολλά. Ας τους πούμε και εμείς μιαν αλήθεια με την ψήφο μας. Και με τους αγώνες μας. Πέπρωται να ζήσει η Ελλαδίτσα μας, είναι έρωτας, δεν πεθαίνει.

Έχει αγίους, ήρωες, αντάρτες, ποιήτες και καλούς ανθρώπους φυλακτό η Ελλάδα, είναι αρχόντισσα, δεν είναι καμιά χθεσινή...

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. "Διότι ο διχασμός εδράζεται πάνω στην ταξική δομή της κοινωνίας, άρα υπάρχει πάντα υπολανθάνων και στις κρίσεις αναδύεται, αναβλύζει."


    Γιατι ο διχασμος εδραζεται στην "ταξικη" δομη της κοινωνιας?
    Η κοινωνια δεν κατεχει εθνικη,ιστορικη και θρησκευτικη συνειδηση?
    Μεσω αυτων των συνειδησεων δεν δημιουργει ηθη και εθιμα,αξιες και προτυπα?
    Μηπως ο διχασμος προερχεται επειδη καποιοι πολεμουν αυτες τις αξιες και επειδη θελουν να τα βλεπουν ολα υλιστικα και "ταξικα"?
    Και τι σχεση εχει η διαχρονικη ταξικη δομη με το 1821-και οχι μονο?
    Πριν το 1821 πραγματοποιήθηκαν 74 (εβδομήντα τέσσερις) συνολικά καταγεγραμμένες επαναστάσεις και μάχες των Ελλήνων εναντίον των κατακτητών.Και τονίζω καταγεγραμμένες ,διότι υπάρχουν και μη καταγεγραμμένες που κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει.Γιατι σε αυτες τις επαναστασεις δεν υπηρξε "ταξικος" διχασμος?
    Η Επανάσταση του 1821 έχει μία πολύ σημαντική διαφορά σε σχέση με όλες τις προηγούμενες επαναστάσεις.Στις 26 Ιανουαρίου του 1821 πραγματοποιήθηκε η Σύσκεψη Βοστίτσας (Αιγίου).
    Το βασικό θέμα της Συσκέψεως ,όπου συμμετείχαν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Χριστιανουπόλεως (Κυπαρισσίας) Γερμανός,ο Ηγούμενος του Μεγάλου Σπηλαίου, ο Ανδρέας Ζαΐμης κ.α. ήταν ο καθορισμός του χρόνου της εκρήξεως της Επαναστάσεως.
    Κατά την συνεδρίαση υποστηρίχθηκαν δύο γνώμες.
    Κατά την μία,επεβάλλετο η άμεση δράση,διότι αν δεν εξεδηλωνόταν εγκαίρως η Επανάσταση,ήταν ενδεχόμενο να ματαιωθεί,δεδομένου ότι η Πύλη,προς την οποία είχε ανακοινωθεί το μυστικό της Φιλικής Εταιρίας,θα ελάμβανε ασφαλώς μέτρα για να εξαρθρώσει τα σχέδια των Ελλήνων,ενώ η άλλη γνώμη η οποία υποστηρίχθηκε, δημιούργησε τις εξής ερωτήσεις:
    -Υπό ποιές συνθήκες θα εξεδηλωνόταν;
    -Υπήρχαν ικανές προετοιμασίες;
    -Θα ήταν η εξέγερση συνολική;
    -Θα ήταν δυνατόν να έρθει βοήθεια από το εξωτερικό;
    Η Σύσκεψη έληξε δίχως αποτελέσματα,διότι υπέρ και των δύο απόψεων συνηγορούσαν σοβαρά επιχειρήματα.
    Αποκτήθηκε για πρώτη φορά συνείδηση-που σε καμια περιπτωση δεν χαρακτηριζεται ως "ταξικη"-της τεράστιας προσπάθειας που θα έπρεπε να καταβάλλουν οι συμμετέχοντες.

    Οσο για τους ενωτικους και τους ανθενωτικους λιγο πριν την Αλωση,αυτο ηταν καθαρα θρησκευτικος διχασμος,και εν μερει γεωπολιτικος-και οχι "ταξικος".Ο Παπισμος ειχε ως στοχο την απορροφηση της Ορθοδοξιας στους κολπους του και τους αμεσους εκβιασμους εις βαρος του Ελληνισμου με κεντρο βαρους την Δυτικη στρατιωτικη βοηθεια εναντιον των επιχειρησεων του Μωαμεθ Β'!
    Υπηρχαν αφελεις που πιστευαν οτι υπο την ηγεσια των Οθωμανων θα γλυτωναν απο την γεωπολιτικη επεκταση της Δυσης οπως και απο τους εκβιασμους της και θα διατηρουσε τα προνομια της η Ορθοδοξια!
    Τα προνομια που εδωσε το Βυζαντιο στους Βενετους και Γενουατες,τελικα εδωσαν το εναυσμα για πληρη εκμεταλλευση των ελληνικων θαλασσων απο τους Δυτικους!!

    Οσο για τον διχασμο που αναφερεται στον Β'ΠΠ και μετεπειτα στον αντισυμμοριακο αγωνα,βρηκαν καποιοι την πολυ ευκολη δικαιολογια της "ταξικης" δομης!Η προπαγανδα σε ολο της το μεγαλειο!!

    ΓΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η λὲξη διχασμὸς εὶναι φορτισμὲνη,η λὲξη αντιπαρὰθεση ὸμως,κοινωνικὴ αντιπαρὰθεση εν προκειμὲνω,εὶναι νομὶζω ὲνας αποπληθωρισμὲνος ὸρος,και ως εκ τοὺτου λιγὼτερο αποπροσανατολιστικὸς.
    Δεν νομὶζω ὸτι μπορεὶ να υπὰρξει κοινωνὶα,δημοκρατικὴ ἢ λιγὼτερο δημοκρατικὴ,χωρὶς επιμὲρους συνιστὼσες,αλλὰ αυτὸ δεν το βρὶσκω αρνητικὸ,εὶναι ακριβὼς αυτὸ που κὰποτε ονομὰζαμε πλουραλισμὸ στην δεκαετὶα του 1980.Ο ελληνικὸς ανὰλογος ὸρος εὶναι νομὶζω,πολυμὲρεια.
    Τὼρα,γιατὶ να εὶναι οι αντιπαραθὲσεις ὲντονες και να προσλαμβὰνουν χαρακτηριστικὰ διχασμοὺ,εὶναι ὶσως φιλοσοφικὸ το θὲμα.
    Θα αναφὲρω ὲνα εξωελλαδικὸ παρὰδειγμα:το 1977,στην Ζυρὶχη ἢ στην Γενεὺη της Ελβετὶας,δεν εὶμαι βὲβαιος,ο δὴμος εὶχε κὰποια σχὲδια για αναμὸρφωση της ὸπερας,με κὰποιο σχετικὸ κὸστος βεβαὶως-βεβαὶως.Ὲ,λοιπὸν,βγὴκαν επικριτὲς του προγρὰμματος στους δρὸμους,βγὴκαν και υποστηρικτὲς,συγκροὺστηκαν μεταξὺ τους και με την αστυνομὶα,και οι ταραχὲς εκεὶνες χαρακτηρὶστηκαν ως οι εντονὼτερες στην νεὼτερη ιστορὶα της χὼρας.
    Ταραχὲς στον παρὰδεισο,εὶπαν κὰποιοι.
    Αυτὰ χὼριζαν τους Ελβετοὺς,γι´αυτὰ πορὼθηκαν.
    Αφορμὲς βρὶσκονται.Διὰθεση να υπὰρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]