Η Ζεϊμπέκ Αϊσέλ ανοίγει τα χαρτιά της
«Είμαι «Ελληνίδα υπήκοος, τουρκικής καταγωγής, μουσουλμάνα στο θρήσκευμα, η μητρική γλώσσα είναι η τουρκική»
Ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά για την Ζεϊμπέκ Αισέλ, την υποψήφια βουλευτή της Ν.Δ. στο νομό Ξάνθης. Την αποκάλεσαν «γλάστρα», αλλά και «εντεταλμένη της Άγκυρας».
Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι η 32χρονη ευειδής κυρία Αίσέλ(Φεγγαρόλουστη στα ελληνικά) Ζεϊμπεκ είναι μια δυναμική γυναίκα, μορφωμένη που έσπασε τα δεσμά της μικρής της κοινωνίας, ξεπέρασε προκαταλήψεις και θέτει ως στόχο μέσα από την ενασχόλησή της με τα κοινά - αρχής γενομένης από την τοπική αυτοδιοίκηση (ήταν υποψήφια δημοτική σύμβουλος με το συνδυασμό του Μουτζαχήντ Ντουκιαντζή) - να διεκδικήσει, αν εκλεγεί, αναβάθμιση στην μειονοτική εκπαίδευση, να αγωνιστεί για τις γυναίκες, τους νέους για ένα καλύτερο αύριο της μειονότητας.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί, δίνει "δείγμα γραφής" για την προσωπικότητά της και ίσως σε πάρα πολλά σημεία να γίνεται αντιληπτή, με την πρώτη ματιά, η προσεγμένη "επαγγελματική" της τοποθέτηση. Δείχνει πως πολύ εύκολα φεύγει από το κόμμα με το οποίο βάζει υποψηφιότητα αλλά και πως πολύ εύκολα ξεχνάει την μητρική της γλώσσα που είναι η Πομακική... Ο εκτουρκισμός της δεν κρύβεται, όσο και αν προσπαθεί, ενώ συστηματικά καταβάλλει προσπάθειες παραποίησης της πραγματικότητας και παράβασης κανόνων και συνθηκών...
Στη ζωντανή συνέντευξη που παραχώρησε η κα Ζεϊμπέκ ανοίγει τα χαρτιά της, ξεδιπλώνοντας όλη την επιχειρηματολογία της περί των μειονοτικών θεμάτων, απαντώντας χωρίς μισόλογα σε καίριες ερωτήσεις του «Εμπρός». Αυτοπροσδιορίζεται με παρρησία: «Ελληνίδα υπήκοος, τουρκικής καταγωγής, μουσουλμάνα στο θρήσκευμα», δηλώνει ότι δεν ανήκει ιδεολογικά στο χώρο της Ν.Δ. αλλά ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να προωθήσει τα ζητήματα και τα αιτήματα της μειονότητας με δυναμισμό και με θάρρος. Αίσθηση προκαλεί η άποψή της για τους Πομάκους και αν και γεννημένη στον Εχίνο δηλώνει ότι η μητρική της γλώσσα είναι η τούρκικη, ενώ βλέπει από μια διαφορετική οπτική την ιστορία, τη γλώσσα και την πολιτιστική κληρονομιά των πομάκων, παρότι δηλώνει ότι σέβεται τον αυτοπροσδιοριμό τους.
Σε μια δημοκρατική χώρα – στη χώρα μας - που δεν έχουν θέση φοβικά σύνδρομα κάθε άποψη είναι σεβαστή άσχετα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς μ’ αυτή. Αυτό άλλωστε αποτελεί την πεμπτουσία της δημοκρατίας!
Η Αϊσέλ Ζεϊμπέκ ανοίγει τα χαρτιά της
«Ε»: Δε σας είδαμε στο εκλογικό κέντρο της Νέας Δημοκρατίας και αυτό σχολιάστηκε και μάλιστα υπήρχε μία φημολογία ότι ήσασταν στην Τουρκία. Επίσης, δώσατε συνεντεύξεις σε τουρκόφωνες εφημερίδες κλπ. Εσείς κατεβαίνετε σαν υποψήφια του ελληνικού κοινοβουλίου, θα θελα μια απάντηση. γιατί ακούγονται πολλά… κι εσείς δε μασάτε τα λόγια σας.
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ποτέ. Είμαστε γυναίκες και ξέρουμε τι λέμε. Δεν είναι φημολογία. Ήμουν στην Κωνσταντινούπολη, διότι εκεί μαζεύτηκαν 600-700 γυναίκες και τις μίλησα, οι οποίες είναι Έλληνες υπήκοοι και θα έρθουν να ψηφίσουνε. Κι εμείς ως υποψήφιοι έχουμε το καθήκον να πηγαίνουμε παντού, όπου υπάρχουνε ψηφοφόροι. Με κάλεσαν. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ, συγκεντρώθηκαν, μίλησα και γι’ αυτό βρισκόμουνα εκεί. Ήταν ένα προγραμματισμένο ταξίδι, το δήλωσα και στα γραφεία μας εδώ, ζήτησα να πούνε ότι λείπω λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων κι αυτό δεν ήταν ψέμα. Και ψάχνουμε και προσπαθούμε για το μέλλον και τις εκλογές. Όλα αυτά είναι για τις εκλογές.
«Ε»: Κυρία Αϊσέλ λέτε ότι δε μασάτε τα λόγια σας… αλλά ούτε κι εγώ τα μασάω. Θεωρείστε «εκλεκτή» της Συμβουλευτικής Επιτροπής, επειδή ακριβώς υπάρχει η ρήξη με τον Τσετίν Μάντατζη, λόγω των γνωστών γεγονότων που έγιναν και παραιτήθηκε από πρόεδρος, και σας προωθούν σαν «αντίπαλο δέος», όπως και τον κ. Μαλκότς. «Εκλεκτή» Συμβουλευτικής και Τουρκικού Προξενείου. Αληθεύει;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Τώρα να σας πω την αλήθεια. Εγώ είμαι γνωστή από τα 16 μου, επειδή αγωνίζομαι συνέχεια, για τη μειονότητα, για τα προβλήματα της μειονότητας. Έχω θάρρος, είμαι δυναμική. Αυτό χρειάζεται η μειονότητα. Όταν υπάρχει ένας άνθρωπος που δε μασάει τα λόγια του, όπως λέτε εσείς, και έχει το θάρρος και ζητάει και απαιτεί, βεβαίως και θα με ζητάνε οι άνθρωποι, γιατί έχουν το πρόβλημα που κάποιοι βουλευτές μας δεν έχουν το θάρρος να ζητήσουν, να απαιτήσουν. Εμείς χρειαζόμαστε έναν βουλευτή που θα έχει θάρρος, που θα μπορεί να ζητεί και να απαιτεί.
«Ε»: Τι θα ζητήσετε και τι θα απαιτήσετε αν εκλεγείτε;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Υπάρχουνε τα προβλήματα που είναι χρόνια, αλλά για μένα έχει μεγάλη σημασία η παιδεία, η εκπαίδευση. Αυτό για όλους μας είναι καλό και για τη μειονότητα και για την πλειονότητα. Όταν οι νέοι μας πάρουν την εκπαίδευση που πρέπει θα είναι πολύ καλύτεροι για την κοινωνία μας. Εγώ για την παιδεία θα τρέξω, για τη νεολαία θα τρέξω, για τη γυναίκα θα τρέξω, γιατί όλοι αυτοί χρειάζονται τη βοήθεια ενός δυναμικού ανθρώπου.
«Ε»: Ανήκετε στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας από ιδεολογία;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Όχι, να σας πω κάτι: Εμείς οι μειονοτικοί δεν πρέπει να είμαστε και πολύ πωρωμένοι με τα κόμματα, γιατί ευτυχώς ή δυστυχώς όλα τα κόμματα μέχρι σήμερα έχουν την ίδια πολιτική γραμμή προς τη μειονότητα. Εγώ θα προσπαθήσω να διορθώσω, επειδή είμαι τώρα στη Νέα Δημοκρατία, να κλείσω το χάσμα που έχει ανοίξει μεταξύ μειονότητας και ΝΔ. Έχουν γίνει κάποια λάθη και ελπίζουμε να τα διορθώσουμε και θέλουμε όλοι μαζί ενωμένοι για ένα καλύτερο μέλλον, και για τη μειονότητα και για τη πλειονότητα. πρέπει να είμαστε αδελφωμένοι, δεν είμαστε ούτε κίνδυνος, απλώς να ξέρετε ότι είναι καλύτερα οι έξυπνοι άνθρωποι και αυτοί που δε μασάνε τα λόγια τους να είναι στον πολιτικό στίβο, για όλους μας είναι καλύτερα.
«Ε»: Έχω εδώ μερικές δηλώσεις σας σε εφημερίδες και στην «Ελευθεροτυπία», που λέτε «είμαι Τουρκάλα και είναι τιμή μου και είμαι περήφανη γι’ αυτό».
Αυτοπροσδιορίζεστε, λοιπόν, ως Τουρκάλα. Και επίσης υπάρχει μία επιστολή σας τον Ιούνιο του 2004 στην «Ελευθεροτυπία» όπου καταφέρεστε κατά του ΠΑΣΟΚ, επειδή έβαλε τον κ. Καπζά Μουσαφέρ, ως ευρωβουλευτή στο ευρωψηφοδέλτιο και η διαφωνία σας εστιάζεται στο γεγονός ότι ο κ. Καπζά έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα με την έκδοση πομακικού λεξικού και εφημερίδας που «δεν εκφράζουν τη μειονότητα και στοχεύουν στη διάσπασή της». Θέλω να σας ρωτήσω, εσείς είστε απ’ τον Εχίνο Ξάνθης. Η μειονότητα γνωρίζουμε ότι εθνοτικά, είναι τουρκογενής, πομάκικης καταγωγής και Ρομ. Εσείς δεν είστε πομάκα;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Μου είχαν κάνει την ίδια ερώτηση και από το «Πρώτο Θέμα» και δεν είχαν γράψει αυτά που είχα πει. Εσείς ξέρω ότι θα γράψετε τα λόγια μου γι’ αυτό θα σας εξηγήσω. Υπάρχει μία μειονότητα μέχρι το 1950 και οι ελληνικές κυβερνήσεις την ονόμαζαν τουρκική μειονότητα. Αυτό ήταν και στις ταμπέλες δημοτικών σχολείων, παντού. Μετά με τα προβλήματα που ήρθανε, με το κυπριακό και διάφορα άλλα, μέχρι τότε ο κίνδυνος ήταν η Βουλγαρία, μετά και η Τουρκία, οι σχέσεις άλλαξαν, χάλασαν, είδαν τον κίνδυνο και εμείς γίναμε μουσουλμανική μειονότητα. Δηλαδή, εδώ η ίδια η κυβέρνηση μας δήλωνε μέχρι το 1950 τουρκική μειονότητα και μετά μας έκανε μουσουλμανική μειονότητα.
«Ε»: Μία παρένθεση: Υπάρχει η συνθήκη της Λοζάννης του 1922, η οποία αναγνωρίζει μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη και εθνική μειονότητα στην Κωνσταντινούπολη.
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Όχι, έχετε ένα λαθάκι εδώ. Η συνθήκη της Λοζάννης μιλάει για μουσουλμανική μειονότητα. Ξέρετε, όμως, το 1920 τα πράγματα δεν ήτανε όπως τώρα. Μετά την οθωμανική αυτοκρατορία στην Κωνσταντινούπολη και στις άλλες περιοχές και εδώ υπήρξαν μειονότητες. Τότε δεν υπήρχε η εθνικότητα στην αυτοκρατορία και γι’ αυτό οι κάτοικοι ήταν ή μουσουλμάνοι ή χριστιανοί. Και γι’ αυτό στη συνθήκη της Λοζάννης υπάρχει αυτή η γραφή. Αργότερα όμως η ελληνική κυβέρνηση η ίδια μας δήλωνε ‘Τουρκία’ στα σχολεία και στις ταμπέλες…
«Ε»: Όπως στην Τουρκική Ένωση Ξάνθης που ιδρύθηκε το 1928…
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ακριβώς. Η ΤΕΞ κέρδισε και το Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αυτό πρέπει να λέει κάτι.
«Ε»: Όχι ακριβώς! Κέρδισε εκτός από τον αυτοπροσδιορισμό και το συλλογικό προσδιορισμό…..
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ακριβώς. Τώρα για το άλλο θέμα που με ρωτήσατε τι είστε, είναι γνωστή η ταυτότητά μας (θα τα γράψετε όμως έτσι όπως τα λέω) Ελληνική υπηκοότητα, τουρκική καταγωγή, θρήσκευμα μουσουλμάνα. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να μας λέει "μουσουλμανική μειονότητα" γιατί πρέπει να έχεις και μία καταγωγή. Καταλαβαίνετε;
«Ε»: Η πομάκικη δεν είναι καταγωγή;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Βεβαίως. Υπάρχει το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού. Ο καθένας πρέπει να έχει καταγωγή. Εγώ ξέρω αγγλικά είμαι αγγλίδα;
«Ε»: Όχι αλλά η μητρική σας γλώσσα δεν ήταν τα πομακικά;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Όχι η μητρική μου γλώσσα είναι η τουρκική. Γιατί έχουμε δύο γλώσσες αναγνωρισμένες στην Ελλάδα και από την κυβέρνηση: τα τουρκικά και τα ελληνικά. Και στα σχολεία μας υπάρχουν αυτές οι δύο γλώσσες.
«Ε»: Υπάρχουν, όμως και άνθρωποι στο Εχίνο και αλλού που αυτοπροσδιορίζονται ως Πομάκοι…
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Υπάρχει, σας λέω, το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού. Σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους . Ο καθένας μπορεί να αυτοπροσδιοριστεί όπως θέλει. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να μας τρομάζει όταν ένας άνθρωπος θέλει να πει ότι είναι τουρκικής καταγωγής. Δεν είναι εχθρός μας. Καταλαβαίνετε; Είμαστε Έλληνες υπήκοοι, καταγωγή τουρκική, θρησκεία μουσουλμανική. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε. Και πρέπει να καταλάβουμε και κάτι άλλο. Όταν κάτι απαγορεύεται γίνεται πιο γλυκό. Γι’ αυτό ας αφήσουμε αυτά τα πράγματα, θα υπάρχουν πάντα.
«Ε»: Δηλαδή η μειονότητα για σας είναι μία και ενιαία, με καταγωγή τουρκική;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Βεβαίως, βεβαίως. Γιατί αυτό το έχει αποδεχτεί και η ελληνική κυβέρνηση. Μέχρι το 1950 ήμασταν τουρκική μειονότητα και μετά γίναμε μουσουλμανική; Αυτό είναι παιχνίδι. Πρέπει ο καθένας να ξέρει τι λέει και να μην φοβάται να το λέει.
«Ε»: Κυρία Αϊσέλ, όμως υπάρχει και μία ιστορία σε σχέση με τους Πομάκους, που λέει ότι οι Πομάκοι ήταν ένας αρχαίος λαός Θρακών κλπ. Η γλώσσα η πομακική δεν έχει καμία σχέση με την τουρκική, είναι σλαβικής προέλευσης . Υπάρχει ένας ολόκληρος πολιτισμός, χοροί, τραγούδια που δεν έχουν σχέση με την Τουρκία.
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Τώρα θα σας πω. Τα πομάκικα, όπως γνωρίζετε, δεν έχουν γραφή. Αυτά με τα λεξικά είναι προπαγανδιστικά και τα ξέρουμε. Όταν μία γλώσσα δεν έχει γραφή δεν είναι γλώσσα. Υπάρχει αυτή η γλώσσα, το ξέρουμε πολύ καλά, μιλιέται. Αυτό όμως δεν έχει μείνει από την ιστορία που λέτε εσείς. Υπάρχει και μία άλλη οπτική γωνία. Ξέρετε ότι η Βουλγαρία είχε κατακτήσει τα μέρη μας εδώ πέρα και όταν είχε συμβεί αυτό είχαν κλείσει τα ελληνικά σχολεία, τα τουρκικά σχολεία, τα πάντα είχαν κλείσει και είχαν μετατραπεί σε βουλγαρικά σχολεία. Αν τα πομάκικα λίγο –πολύ έχετε ακούσει ή γνωρίσει, θα πρέπει να ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι είναι λέξεις βουλγαρικές, τουρκικές και ελληνικές, δηλαδή, δεν υπάρχει μία γλώσσα πομακική, ένα κράμα είναι. Όταν μία γλώσσα δεν έχει γραφή δεν είναι γλώσσα. Αυτό το λένε και οι γλωσσολόγοι. Δε χρειάζεται να είμαστε ‘τζίνιους’ για να καταλάβουμε κάποια πράγματα και ας αφήσουμε πολιτικές. Ας κοιτάξουμε τι μπορούμε να κάνουμε για το μέλλον μας, για τα παιδιά μας, για τη νεολαία μας, για τις γυναίκες μας. Πώς μπορούμε να λύσουμε πραγματικά προβλήματα και όχι αυτά που προσπαθούν να δημιουργήσουνε ρήξεις μεταξύ μειονότητας και πλειονότητας. Εμείς πρέπει να είμαστε ενωμένοι, είμαστε αδέρφια, ζούμε χρόνια μαζί και δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Καθένας ας σεβαστεί την καταγωγή, το θρήσκευμα και την υπηκοότητα του αλλουνού για να μην υπάρξουν τέτοια προβλήματα. Εγώ δίνω μηνύματα ενότητας και δεν πρέπει να μας τρομάζει όταν κάποιος λέει ότι είμαι τουρκικής καταγωγής. Καταγωγή υπάρχει αυτό δεν μπορεί να το κρύψει κανένας και το έχουν παραδεχτεί και οι ίδιες οι κυβερνήσεις.
«Ε»: Υπάρχει μία επιστολή, μετά τη δήλωσή σας ότι είστε τουρκάλα, ενός συλλόγου για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και λέει για την καταγωγή των ‘Ζεϊμπέκιδων’ ότι είναι εξισλαμισμένοι….
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ο καθένας μπορεί να πει ότι θέλει. Τα ιστορικά ντοκουμέντα είναι πάρα πολύ γνωστά. Οι Ζεϊμπέκιδες του Αϊδινίου ήταν πάντα με την οθωμανική αυτοκρατορία, ήταν στρατιώτες. Δε θα μπω σε αυτά. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι είμαστε αυτό που είμαστε.
«Ε»: Υπάρχει μία κίνηση τελευταία, μαζεύονται υπογραφές και έχω ακούσει και δηλώσεις πολιτικών, που ζητούν να φύγει το Τουρκικό Προξενείο από την Κομοτηνή γιατί δεν έχει ρόλο κλπ. Ποια είναι η άποψή σας;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Δεν μπορεί να φύγει, γιατί αν φύγει τότε θα πρέπει να φύγει και το ελληνικό από την Κωνσταντινούπολη. Αυτό θα το δεχόταν η Ελλάδα; Αυτά είναι πράγματα των άκρων που δεν ξέρουνε τι λένε. Αυτά τα πράγματα είναι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, δεν μπορούμε εμείς με υπογραφές… είναι γελοία. Εδώ υπάρχει μία μειονότητα και υπάρχει το προξενείο, όπως υπάρχει μειονότητα και στην Κωνσταντινούπολη και υπάρχει και το προξενείο. Πρέπει να είμαστε και λίγο σοβαροί όταν ζητάμε κάποια πράγματα.
«Ε»: Από τις επαφές σας με τον κόσμο της μειονότητας τι μηνύματα παίρνετε;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ξέρετε ότι εγώ είμαι η πρώτη γυναίκα υποψήφια βουλευτής (της μειονότητας) που τρέχει, που ζητάει και αν καταφέρουμε να εκλεγώ θα είμαι η πρώτη γυναίκα όχι μόνο από τη μειονότητα αλλά και από όλη την Ξάνθη που θα μπει στην ελληνική βουλή. Κι αυτό πρέπει να μας τιμά όλους, είναι μία ιστορία. Και λέω «ελάτε όλοι μαζί να γράψουμε αυτή την ιστορία», να αναδείξουμε τη θέση της γυναίκας, το χρειάζεται αυτό.
«Ε»: Ποιες είναι οι σχέσεις σας με την κ. Καραχασάν;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Εγώ έχω καλή σχέση με όλους τους ανθρώπους. Είμαι πάρα πολύ κοινωνική και δεν έχω πρόβλημα με κανένα. Αλλά δε θα ‘πρεπε να με αποκαλούν «Καραχασάν της ΝΔ» γιατί εγώ έχω μια άλλη προσωπικότητα, οι ιδέες μου είναι πολύ πιο προχωρημένες, είμαστε πολύ διαφορετικές πιστεύω. Είναι φίλη μου, τη σέβομαι, αλλά από δω και πέρα θα ήθελα με το όνομά μου να με αποκαλούν.
«Ε»: Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν δύο γυναίκες μέσα από τη μειονότητα που δραστηριοποιούνται και βγαίνουν μπροστά, ειδικά όταν ξέρουμε πως είναι διαρθρωμένη η τοπική κοινωνία στην ορεινή περιοχή, πόσο κλειστή είναι.
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Πάρα πολύ σημαντικό και για τη γυναίκα και για την κοινωνία γιατί ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι η γυναίκα είναι που μεγαλώνει τα παιδιά. Αν η γυναίκα είναι δυναμική, σπουδαγμένη, χειραγωγημένη τότε και η κοινωνία θα διορθωθεί.
«Ε»: Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι είστε γυναίκα φοβίζει;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: «Όχι, όχι. Η μειονότητα τα έχει ξεπεράσει αυτά. Και έχουμε και παραδείγματα και γυναίκες πρωθυπουργοί, υπουργοί και η μειονότητα είναι ενωμένη και θέλει μία γυναίκα στη βουλή, γιατί για τη γυναίκα θα είναι πιο εύκολο να έρχεται να συζητάει με μία γυναίκα βουλευτή παρά με έναν άντρα. Δηλαδή και οι γυναίκες μας μένουν πολύ καιρό μόνες επειδή οι σύζυγοι πηγαίνουν στη Γερμανία για ένα εξάμηνο να δουλεύουν.
«Ε»: Αν εκλεγείτε ποιες θα είναι οι προτεραιότητές σας;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Η παιδεία, οι νέοι, τα παιδιά μας
«Ε» θα διεκδικήσετε δηλαδή πιο δυναμικά τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία…
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Βεβαίως, τα σχολεία μας, οι δάσκαλοι. Μαζί με την πλειονότητα να αναβαθμίσουμε την παιδεία. Γι’ αυτό πρέπει να ανοίξουμε το δρόμο στους νέους, να τους στηρίξουμε.
«Ε»: Θέλετε να προσθέσετε κάτι άλλο;
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Θέλω να σας πω ότι όταν ξεκίνησα τον αγώνα μου ήταν πάρα πολύ δύσκολη η κατάσταση. Το ΠΑΣΟΚ είχε γίνει μόδα, η Νέα Δημοκρατία είχε χάσει λίγο το παιχνίδι μέσα στη μειονότητα αλλά θέλω να σας πω ότι ειδικά τις τελευταίες μέρες, με όλα αυτά που έχω κάνει, με τις ομιλίες μου, οι άνθρωποι έχουν αλλάξει 100%. Η μειονότητα πια στηρίζει τη Ζεϊμπέκ Αϊσέλ γιατί πιστεύει ότι έχει το θάρρος, περισσότερο απ’ ότι οι άνδρες υποψήφιοι και θέλουν να υποστηρίξουν και θα υποστηρίξουν την Ζεϊμπέκ Αϊσέλ γιατί ξέρουν ότι αν εκλεγεί ξέρει να φωνάζει, ξέρει να απαιτεί, ξέρει να ζητάει και θα είναι η φωνή που θα τους εκφράζει στην ελληνική βουλή. Γι’ αυτό έχει αλλάξει το κλίμα και αυτό με ευχαριστεί πάρα πολύ. Πηγαίνω στις ομιλίες, ακούτε τη φωνή μου έχει βραχνιάσει, δε μ’ αφήνουν να φύγω, θέλουν συνέχεια να τους μιλάω. Βγήκαμε και στις τηλεοράσεις, επειδή είναι πάρα πολύ λίγος ο χρόνος δε μπορούμε να πάμε παντού, προσπαθούμε από κάθε μέσο να είμαστε κοντά στους ψηφοφόρους μας. Και θέλω να ευχαριστήσω αυτούς που με εμπιστεύονται. και θέλω να τους πω συνεχίστε έτσι, είμαστε σε καλό δρόμο.»
«Ε»: Να σας ευχηθώ κι εγώ, καλό αγώνα και καλή επιτυχία!
Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Να ‘στε καλά!
Μαριάννα Ξανθοπούλου
Πηγή
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...