Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

"Ελάτε να θαυμάσετε την Τουρκική λεβεντιά"!!!

Δεν πέτυχε, απλά απέτυχε!

Αγώνες τουρκικής πάλης (yagli gures) εμφανίζουν ως Πομακική Παράδοση οι υπεύθυνοι του Πολιτιστικού Συλλόγου του Πομακικού χωριού Κέχρις Ροδόπης. Οι αγώνες αυτοί έγιναν το Σάββατο και την Κυριακή που μας πέρασαν (1 και 2 Αυγούστου 2009) και είχαν την φιλοδοξία να συγκεντρώσουν μεγάλο πλήθος κόσμου.
Η διαφημιστική καμπάνια περιλάμβανε ένα κατ' εξοχήν ανθελληνικό σύνθημα: "Ελάτε να θαυμάσετε την Τουρκική λεβεντιά"! Οι διοργανωτές όμως, αλλιώς τα υπολόγιζαν και τελείως διαφορετικά τους ήρθαν. Έτσι, η ελάχιστη προσέλευση κόσμου έφερε την πλήρη αποτυχία στους "τουρκικούς αγώνες πάλης" και απέδειξε πως σχεδόν κανείς δεν ενδιαφέρεται για την "Τουρκική λεβεντιά".
Άντρες γυμνοί από τη μέση και πάνω, ντυμένοι με δερμάτινα παντελόνια και αφού έχουν καλύψει ολόκληρο το κορμί τους με λάδι, συναντιούνται στην "παλέστρα" μαζί με δεκάδες άλλους, για να προχωρήσουν σε αγώνες πάλης, συνεχόμενους, χωρίς ξεκούραση, μέχρις ότου να μείνει ο ένας, ο δυνατότερος, ο νικητής! Το θέαμα πρωτόγνωρο, βγαλμένο από τα βάθη της ανατολής, γεμάτο βαρβαρότητα, με τους αντιπάλους να προσπαθούν να πιάσουν ο ένας τον άλλον, με σκοπό να ρίξουν τον αντίπαλο στο έδαφος.
Αγώνες, που η παράδοση φέρνει να γινόντουσαν από τους δυνατότερους του χωριού, συνήθως κατώτερης κοινωνικής τάξης, προκειμένου να ξεχωρίσουν και να κερδίσουν τον σεβασμό για μία χρόνια. Μέχρι τους επόμενους αγώνες, όπου θα μετρούσαν την δύναμη και την λεβεντιά τους, πάντα όμως με σκοπό το κέρδος το χρηματικό να τους σπρώχνει σε έναν αγώνα που είναι μόνο για άντρες.
Σαν τουριστική ατραξιόν, ίσως και να είναι ένα μοναδικό θέαμα, γυρνώντας αιώνες πίσω τους θεατές και τοποθετώντας τους σε ένα φανταστικό κολοσαίο, σε μία φανταστική αρένα, όπου δεν υπάρχουν κανόνες και φυσικά ούτε λεβεντιά, παρά μόνο λιγδιασμένοι άντρες που παλεύουν για λίγη αξιοπρέπεια που το κοινωνικό τουρκικό σύστημα τους την έχει στερήσει...
Όσο και αν προσπάθησαν να συγκεντρώσουν μουσουλμάνους στον Κέχρο, οι τουρκόγλωσσες εφημερίδες της Κομοτηνής απέδειξαν πως όχι μόνο δεν έχουν κανένα έρεισμα στους Έλληνες μουσουλμάνους της Ροδόπης (αλλά και γενικότερα της Θράκης), αλλά απολαμβάνουν την πλήρη απαξίωση από όλους σχεδόν τους Έλληνες κατοίκους της Θράκης.
Η γιορτή αυτή που γίνεται κάθε χρόνο στον Κέχρο του νομού Ροδόπης (Πομακικό χωριό που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από την πόλη της Κομοτηνής) είναι μία ακόμη μέθοδος τουρκοποίησης των Πομάκων της ορεινής Ροδόπης. Με την εντυπωσιακή γιορτή των παλαιστών, η Άγκυρα προσπαθεί με έναν ακόμη τρόπο να διεισδύσει στην Ελλάδα και να καταστρέψει (αργά αλλά σταθερά) τις ρίζες των Ελλήνων Πομάκων, εισάγοντας νέα έθιμα τα οποία καμία απολύτως σχέση δεν έχουν με τους γηγενείς Έλληνες Πομάκους της ορεινής Ροδόπης (Ξάνθη και Κομοτηνή).
Η γιορτή φέτος απέτυχε, όχι μόνο επειδή οι Πομάκοι αρχίζουν να καταλαβαίνουν πλέον πως η Άγκυρα εκφυλίζει συστηματικά το ιστορικό τους παρελθόν μέσω της συστηματοποίησης εισαγωγής νέων ηθών και παραδόσεων, αλλά και λόγω της πρόσφατης σύλληψης του Πομάκου που φωτογράφιζε στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Η σύλληψη αυτή έχει "εγκλωβίσει" πολλούς, ανθελληνικά κινούμενους, οι οποίοι προτίμησαν να μην "βγουν στο φως" και να παραμείνουν στην ασφάλεια των προσωπικών τους χώρων. Έτσι, προσπαθούν να ξεχαστούν, αλλά κυρίως να αποφύγουν την χλεύη των Ελλήνων Πομάκων μουσουλμάνων που έχουν αρχίσει πλέον να βλέπουν τα παιχνίδια που στήνονται εις βάρος τους από την "μητέρα πατρίδα". Εξάλλου, πρώτο το Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής αποφάσισε να έχει "χαμηλό προφίλ" για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και στη συγκεκριμένη γιορτή έδειξε την πολιτική που θα ακολουθήσει μέχρις ότου "ηρεμήσουν τα πράγματα", όπως μας δήλωσε μουσουλμάνος της περιοχής.

Στον Κέχρο, Σάββατο και Κυριακή, έλαμψε η πανωλεθρία της τουρκικής προπαγάνδας, έλαμψε η δύναμη των Πομάκων μουσουλμάνων που αντιστέκονται στις γελοιότητες των αστείων "νταήδων" που παλεύουν σε έναν αγώνα τον οποίο έχουν χάσει προ καιρού...
Στο Τουρκικό Προξενείο γνωρίζουν πολύ καλά πως έχει αρχίσει η αποδόμηση του ανουσιουργήματός τους. Ο πρέσβης κύριος Σάρνιτς ξέρει πλέον πολύ καλά, ότι όχι μόνο έχει στενέψει ο κλοιός γύρω του, αλλά ο χλευασμός που πρόκειται να γνωρίσει από την Άγκυρα, από την υπηρεσία του (την ΜΙΤ) είναι το χειρότερο που θα έχει να αντιμετωπίσει (έτσι κι αλλιώς ελάχιστη σημασία δίνει για τους μουσουλμάνους της Θράκης ως καθαρά Κεμαλικός που είναι ο ίδιος).
Οι αγώνες πάλης στον Κέχρο απέτυχαν, επειδή ο πραγματικός αγώνας που προηγήθηκε, από τους Έλληνες μουσουλμάνους Πομάκους της Θράκης με αντίπαλο το "τουρκικό δέος" έληξε με νικητές τους Πομάκους και σήμανε την αρχή της πανωλεθρίας του τουρκικού επεκτατισμού στη Θράκη...
Κωνσταντίνος




Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

8 σχόλια :

  1. Ολίγον Gay, δεν είναι αυτοί οι αγώνες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χούφτωσ' τον, χούφτωσ' τον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάνετε φοβερ΄ό λάθος στην κριτική σας για την πάλη αυτή με το τρόπο που την παρουσιάζετε, ως βάρβαρη από την ανατολή κλπ κλπ. Μάθετε λοιπόν ότι αυτό το είδος της πάλης το συναντάμε σε πολλά χωριά της Μακεδονίας, στα πανηγύρια. ως δρώμενο από αιώνες Τα χωριά είναι κυρίως ΅ντόπια΅ και οι παλαιστές παλεύουν φορώντας το ΅κιουσπέτ΅-το δερμάτινο παντελόνι - ενώ είναι αλειμμένοι με λάδί, όπως ακριβώς γινόταν στις παλαίστρες της αρχαιότητας. Η μουσική είναι συγκεκριμμένος παλαιστικός ρυθμός και εκτελείται από ζουρνά και νταούλι. Στο χωριό στο οποίο αναφέρεται η ανάρτηση, η πάλη ήταν υπόθεση των Πομάκων, και σιγά-σιγά το δρώμενο αυτό το πήραν στα χέρια τους οι τουρκόφιλοι και το προξενείο.
    Αλλο όμως αυτό το γεγονός και άλλο να βαφτίζουμε το δρώμενο βάρβαρο και ανατολίτικο, λες και στα χωριά μας είμαστε βάρβαροι!!! Κυρίως δε, δεν είναι πρωτόγνωρο αφού, όπως σημείωσα παραπάνω, είναι γνωστό από αιώνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εν τουτοις, στις φωτογραφιες φαινονται αρκετοι παρισταμενοι!!

    ΓΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι φωτογραφίες της πάλης, είναι υλικό από την ίδια γιορτή στην Τουρκία. Εδώ δεν υπήρξε αυτή η δυνατότητα, παρά μόνο εμφάνιση φωτογραφιών από τον εκπρόσωπο του Σαρνίτς και ενός χορευτικού με τουρκικές φορεσιές. Εάν προσέξετε αυτές τις φωτογραφίες θα δείτε πως είχε λίγο κόσμο (μιλάμε για μερικές δεκάδες ανθρώπων) σε σχέση με προηγούμενες χρονιές που οι επισκέπτες ξεπερνούσαν τους 2000!!! Όσον αφορά το σχόλιο του αναγνώστη cumullus, θα ήθελα να του ζητήσω να ξαναδιαβάσει το κείμενο, στο οποίο γίνεται αναφορά στην εκμετάλλευση των παλαιστικών αγώνων από το τουρκικό καθεστώς και σε τίποτε άλλο... Η κτηνωδία έγκειται στην εκμετάλλευση και όχι στην πάλη. Ανατολίτικο δεν γράφεται πουθενά ότι είναι αυτό το έθιμο. Ίσως η μετατροπή του στα τούρκικα μέτρα (με δερμάτινα παντελόνια) να φέρνει κάτι από ανατολή, αν και πάλι αμφιβάλω. Οι αγώνες αυτοί ίσως να είναι αρχαίοι Ελληνικοί, αλλά δεν έχω βρει κάποια πηγή που να αναφέρεται σε οποιαδήποτε σχέση τους. Θα χαιρόμουν πολύ εάν μου παρατίθονταν σχετικές πηγές προς έρευνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. " ... Το θέαμα πρωτόγνωρο, βγαλμένο από τα βάθη της ανατολής, γεμάτο βαρβαρότητα, με τους αντιπάλους να προσπαθούν να πιάσουν ο ένας τον άλλον, με σκοπό να ρίξουν τον αντίπαλο στο έδαφος."

    Σίγουρα διάβασα καλά..., αλλά δεν θάθελα να το συνεχίσουμε γιατί το λάθος δεν είναι εσκεμμένο.
    Μιά διόρθωση όμως την χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Το θέαμα πρωτόγνωρο, βγαλμένο από τα βάθη της ανατολής, γεμάτο βαρβαρότητα, με τους αντιπάλους να προσπαθούν να πιάσουν ο ένας τον άλλον, με σκοπό να ρίξουν τον αντίπαλο στο έδαφος."

    Aς προσέχουμε τι λέμε παιδιά, πρόκειτε για έθιμο που συναντάται κατά κόρον στην Μακεδονία, είναι συνυφασμένο με ελληνικές παμπάλαιες παραδόσεις και όχι βγαλμένο από τα βάθη της ανατολής, μήμπως και η ελληνορωμαϊκή είναι τελικά ανατολίτικη πάλη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απαραδεκτο το κειμενο με οσα γραφει για αυτο το ειδος παλης! καλο θα ηταν να το ψαχνετε το θεμα! ουτε ανατολικο ουτε βαρβαρο. το γεγονος οτι αλοιφονται με ελαιολαδο μονο , πραγμα που οι Τουρκοι δεν το γνωριζν καθως ο στεπες της Ασιας δεν εχουν ελιες δειχνι το ελληνικο υποβαθρο της παλης αυτης και μαλλον ειναι καθαρα βυζαντινη επιδραση καθοτι και στην αρχαιοτητα , και επισημα μεχρι την πρωτοβυζαντινη πριοδο γινοντουσαν οι ολυμπιακοι αγωνες οπου οι παλιαστες αλοφονταν με ελαιολαδο και παλευαν γυμνοι σε σκαμμα, εδω παλεουν ημιγυμνοι.Επισης σε μερικα χωρια της Ελλαδος στην Μακεδονια τηρειται αυτο το εθιμο.Αρα λοιπον το ειδος της παλης αυτης προφανως περασε απο τους Ελληνες του Βυζαντιου στους Τουρκους και αυτοι με οτι ξεραν απο μαχητικες τεχνες κυριως απο οτι πηραν απο Περσια φτιαξανε αυτο το ειδος παλης. Παντως οτι εχει σημαντικη ελληνικη επιδραση ειναι πασιφανες καθως κιολας αθλητικη παραδοση δεν ειχαν ποτε οι Τουρκοι αφου ηταν νομαδικος λαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]