«Ηλεκτρονική» τουρκική πρόκληση «αιωρείται» πάνω από το Αιγαίο
Ηλεκτρονικό μπλοκάρισμα των Τούρκων στο Αιγαίο
Ένα νέο υπερσύγχρονο σύστημα ραντάρ, που όχι μόνο θα ελέγχει κάθε σπιθαμή του Αιγαίου, αλλά θα μπορεί ταυτόχρονα να μπλοκάρει ηλεκτρονικά τις επιχειρήσεις της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ετοιμάζονται να εγκαταστήσουν οι Τούρκοι.
Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο της Άγκυρας, το οποίο αναμένεται να στοιχίσει 38,5 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο μάλιστα κατά την οποία η τουρκική οικονομία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Να σημειώσουμε ότι δύο από τα αυτά τα ραντάρ θα εγκατασταθούν στα κατεχόμενα της Κύπρου!!!
Η Τουρκία θα προμηθευτεί το υπερσύγχρονο αυτό σύστημα από την ισπανική εταιρεία «Indra». Η συμφωνία προβλέπει την άμεση προμήθεια υπερσύγχρονων ραντάρ που θα εποπτεύουν όλο το Αιγαίο και θα προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες στην τουρκική πολεμική αεροπορία, η οποία τους τελευταίες μήνες έχει αυξήσει σε επικίνδυνο σημείο τις παραβάσεις και παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Τα νέα αυτά συστήματα θα εγκατασταθούν σε κομβικά σημεία, η επιλογή των οποίων δείχνει και τις προθέσεις και τον απώτερο σκοπό και στόχο της Άγκυρας.
Τα 23 νέα συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης θα εγκατασταθούν ως εξής: Δύο στην περιοχή της Σμύρνης - αεροδρόμιο Αντνάν Μεντερές και στην περιοχή του Ακντάγ.
Άλλα 21 στην περιοχή του Μπουρντούρ, νοτιοανατολικό της Σμύρνης, στην περιοχή Γιενί Μποσνά της Κωνσταντινούπολης, στην αεροπορική βάση του Νταλαμΰν απέναντι από την Ρόδο (είναι το αεροδρόμιο από όπου είχε απογειωθεί ο πιλότος που είχε το γνωστό τραγικό επεισόδιο με τον Κώστα Ηλιακή στις 23 Μαΐου του 2006), στην περιοχή της Αττάλειας, στο αεροδρόμιο Ετισμεγκούτ στην Άγκυρα, στο παράνομο αεροδρόμιο Ερτζάν των κατεχομένων, όπως επίσης και στην περιοχή Αγίρνταγ των κατεχομένων της Κύπρου. Παράλληλα, θα γίνει εγκατάσταση και σε κάποιες περιοχές της ανατολικής Τουρκίας.
Απολύτως χαρακτηριστικό των προθέσεων της Άγκυρας είναι η επίσπευση αυτής της παραγγελίας, ενώ, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της ισπανικής εταιρείας Μανουέλ Φλέσα, η εταιρεία του σκοπεύει να κάνει μεγάλες επενδύσεις στη γειτονική χώρα και η συνεργασία που έχει αρχίσει με την τουρκική κυβέρνηση θα συνεχιστεί σε πολλούς τομείς.
Ο Ισπανός τεχνοκράτης τόνισε πως η εταιρεία του, που έχει ιστορία τριάντα ετών, θεωρείται από τις πρωτοπόρες στον ηλεκτρονικό τομέα ελέγχου του εναέριου χώρου και ότι τα συστήματα ραντάρ που παράγουν οι Ισπανοί θεωρούνται από τις πιό προηγμένες τεχνολογίες παγκοσμίως. Ο ετήσιος τζίρος της «Indra» φτάνει τα 2 δισ. 380 εκατ. ευρώ.
Η επιδίωξη της Τουρκίας να ελέγξει ηλεκτρονικά το Αιγαίο αρχίζει οπό τα τέλη της δεκαετίας ταυ '90. Ήδη από τα τέλη του 1997 οι Τούρκοι φαίνονταν διατεθειμένοι να χρηιμοποιήσουν τις περιοχές τις οποίες είχαν δεσμεύσει για ασκήσεις ηλεκτρονικού πολέμου ή ηλεκτρονικής παρεμβολής με τα τουρκικά Μ6.
Από το 1997 οι Τούρκοι είχαν ήδη προμηθευτεί γιο το Αιγαίο 50 συστήματα με δυνατότητα ραδιογωνομετρήσεως και υποκλοπής επικοινωνιών που λειτουργούν στις μπάντες VHF/UHF. Τα κινητά αυτά συστήματα είναι παραγωγής της τουρκικής κρατικής πολεμικής βιομηχανίας ηλεκτρονικών συστημάτων ASELSΑΝ (Askeri Elektronik Sanay). Οι δυνατότητες τους είναι να εντοπίζουν και να υποκλέπτουν εκπομπές σταθμών αναπηδήσεως συχνοτήτων και εκπομπών ριπής, με ταχύτητα σαρώσεως 500 ΜΗz το δευτερόλεπτο. Παράλληλα, είχε αναπτυχθεί ήδη από τότε το υπερσύγχρονο σύστημα DFΙΝΤ-3, που είναι ένα κινητό σύστημα ροδιογωνομετρήσεως και υποκλοπής εχθρικών επικοινωνιακών συστημάτων. Το σύστημα αυτό είχε τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα «Λαντ Ρόβερ» τα οποίο επίσης κατασκευάζονται στην Τουρκία από την ΟΤΟ-ΚΑΡ και ήταν σε θέση όχι μόνο να ραδιογωνομετρεί και να υποκλέπτει, αλλά επίσης να αναλύει και να καταγράφει συστήματα τακτικών επικοινωνιών. Το DFΙΝΤ-3 ήταν εφοδιασμένο με GPS και ηλεκτρονική πυξίδα. Η εγκατάσταση όλου αυτού του συστήματος στόχευε κατά πρώτο λόγο στην περιοχή του Αιγαίου.
Υιοθέτησαν το δόγμα «Airland Battle»
Τα τελευταία χρόνια το τουρκικό Γενικό Επιτελείο έχει στραφεί στην υιοθέτηση του δόγματος «Airland Battle", δηλαδή της συνδυασμένης δράσης των αεροπορικών δυνάμεων με τις δυνάμεις υποκλοπών.
Ανάμεσα στους πρώτους στόχους της τουρκικής αεροπορίας, σε περίπτωση θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο, είναι το ελληνικό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης, με τη συνδυασμένη δράση των F-4 και F-16, τα οποία είναι εξοπλισμένα με πυραύλους anti-radiation ΗΑRM και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, με τη διάθεση μεγάλου αριθμού συσκευών ηλεκτρονικού πολέμου, πιστεύεται πως είναι ικανές για εκτεταμένες υποκλοπές και παρεμβολές. Εκτός από την εγκατάσταση στις ακτές τους και την Ίμβρο των πλέον σύγχρονων ραντάρ, διαθέτουν την 224 μοίρα με βάση το αεροδρόμιο του Εστισμεγκούτ στην Άγκυρα, η οποία περιλαμβάνει και 8 αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου.
Η δυνατότητα παρεμβολής σε όλα τα αμυντικά ραντάρ των ελληνικών νησιών του ανατολικού Αιγαίου θεωρείται από τους Τούρκους δεδομένη. Οι κύριες βάσεις προσβολής από τα τουρκικά μαχητικά του εναέριου χώρου του Αιγαίου είναι της Μπαντιρμά (Πανόρμου) και του Μπαλίκ Εσίρ, μια βάση στην οποία είχε δώσει μεγάλη σημασία για την καλύτερη αναδιοργάνωση της ο τέως αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Τουρκίας Ισμαήλ Καρανταγί.
Είναι χαρακτηρισμό ότι αεροπορικές εμπλοκές μεταξύ ελληνικών μαχητικών και τουρκικών της βάσης Μπαλίκ Εσίρ, που υποτίθεται ότι έχουν κινηματογραφήσει οι Τούρκοι, παρουσιάστηκαν επανειλημμένα στην τουρκική τηλεόραση. Η ανάπτυξη των περισσότερων F-16 στο χώρο ευθύνης της πρώτης Διοίκησης Τακτικής Αεροπορίας της Τουρκίας, δηλαδή στη δυτική Τουρκία, είναι ενδεικτικό της σημασίας την οποία αποδίδουν οι Τούρκοι στην υπεροπλία τους πάνω από το Αιγαίο.
Ένα νέο υπερσύγχρονο σύστημα ραντάρ, που όχι μόνο θα ελέγχει κάθε σπιθαμή του Αιγαίου, αλλά θα μπορεί ταυτόχρονα να μπλοκάρει ηλεκτρονικά τις επιχειρήσεις της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ετοιμάζονται να εγκαταστήσουν οι Τούρκοι.
Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο της Άγκυρας, το οποίο αναμένεται να στοιχίσει 38,5 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο μάλιστα κατά την οποία η τουρκική οικονομία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Να σημειώσουμε ότι δύο από τα αυτά τα ραντάρ θα εγκατασταθούν στα κατεχόμενα της Κύπρου!!!
Η Τουρκία θα προμηθευτεί το υπερσύγχρονο αυτό σύστημα από την ισπανική εταιρεία «Indra». Η συμφωνία προβλέπει την άμεση προμήθεια υπερσύγχρονων ραντάρ που θα εποπτεύουν όλο το Αιγαίο και θα προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες στην τουρκική πολεμική αεροπορία, η οποία τους τελευταίες μήνες έχει αυξήσει σε επικίνδυνο σημείο τις παραβάσεις και παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Τα νέα αυτά συστήματα θα εγκατασταθούν σε κομβικά σημεία, η επιλογή των οποίων δείχνει και τις προθέσεις και τον απώτερο σκοπό και στόχο της Άγκυρας.
Τα 23 νέα συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης θα εγκατασταθούν ως εξής: Δύο στην περιοχή της Σμύρνης - αεροδρόμιο Αντνάν Μεντερές και στην περιοχή του Ακντάγ.
Άλλα 21 στην περιοχή του Μπουρντούρ, νοτιοανατολικό της Σμύρνης, στην περιοχή Γιενί Μποσνά της Κωνσταντινούπολης, στην αεροπορική βάση του Νταλαμΰν απέναντι από την Ρόδο (είναι το αεροδρόμιο από όπου είχε απογειωθεί ο πιλότος που είχε το γνωστό τραγικό επεισόδιο με τον Κώστα Ηλιακή στις 23 Μαΐου του 2006), στην περιοχή της Αττάλειας, στο αεροδρόμιο Ετισμεγκούτ στην Άγκυρα, στο παράνομο αεροδρόμιο Ερτζάν των κατεχομένων, όπως επίσης και στην περιοχή Αγίρνταγ των κατεχομένων της Κύπρου. Παράλληλα, θα γίνει εγκατάσταση και σε κάποιες περιοχές της ανατολικής Τουρκίας.
Απολύτως χαρακτηριστικό των προθέσεων της Άγκυρας είναι η επίσπευση αυτής της παραγγελίας, ενώ, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της ισπανικής εταιρείας Μανουέλ Φλέσα, η εταιρεία του σκοπεύει να κάνει μεγάλες επενδύσεις στη γειτονική χώρα και η συνεργασία που έχει αρχίσει με την τουρκική κυβέρνηση θα συνεχιστεί σε πολλούς τομείς.
Ο Ισπανός τεχνοκράτης τόνισε πως η εταιρεία του, που έχει ιστορία τριάντα ετών, θεωρείται από τις πρωτοπόρες στον ηλεκτρονικό τομέα ελέγχου του εναέριου χώρου και ότι τα συστήματα ραντάρ που παράγουν οι Ισπανοί θεωρούνται από τις πιό προηγμένες τεχνολογίες παγκοσμίως. Ο ετήσιος τζίρος της «Indra» φτάνει τα 2 δισ. 380 εκατ. ευρώ.
Η επιδίωξη της Τουρκίας να ελέγξει ηλεκτρονικά το Αιγαίο αρχίζει οπό τα τέλη της δεκαετίας ταυ '90. Ήδη από τα τέλη του 1997 οι Τούρκοι φαίνονταν διατεθειμένοι να χρηιμοποιήσουν τις περιοχές τις οποίες είχαν δεσμεύσει για ασκήσεις ηλεκτρονικού πολέμου ή ηλεκτρονικής παρεμβολής με τα τουρκικά Μ6.
Από το 1997 οι Τούρκοι είχαν ήδη προμηθευτεί γιο το Αιγαίο 50 συστήματα με δυνατότητα ραδιογωνομετρήσεως και υποκλοπής επικοινωνιών που λειτουργούν στις μπάντες VHF/UHF. Τα κινητά αυτά συστήματα είναι παραγωγής της τουρκικής κρατικής πολεμικής βιομηχανίας ηλεκτρονικών συστημάτων ASELSΑΝ (Askeri Elektronik Sanay). Οι δυνατότητες τους είναι να εντοπίζουν και να υποκλέπτουν εκπομπές σταθμών αναπηδήσεως συχνοτήτων και εκπομπών ριπής, με ταχύτητα σαρώσεως 500 ΜΗz το δευτερόλεπτο. Παράλληλα, είχε αναπτυχθεί ήδη από τότε το υπερσύγχρονο σύστημα DFΙΝΤ-3, που είναι ένα κινητό σύστημα ροδιογωνομετρήσεως και υποκλοπής εχθρικών επικοινωνιακών συστημάτων. Το σύστημα αυτό είχε τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα «Λαντ Ρόβερ» τα οποίο επίσης κατασκευάζονται στην Τουρκία από την ΟΤΟ-ΚΑΡ και ήταν σε θέση όχι μόνο να ραδιογωνομετρεί και να υποκλέπτει, αλλά επίσης να αναλύει και να καταγράφει συστήματα τακτικών επικοινωνιών. Το DFΙΝΤ-3 ήταν εφοδιασμένο με GPS και ηλεκτρονική πυξίδα. Η εγκατάσταση όλου αυτού του συστήματος στόχευε κατά πρώτο λόγο στην περιοχή του Αιγαίου.
Υιοθέτησαν το δόγμα «Airland Battle»
Τα τελευταία χρόνια το τουρκικό Γενικό Επιτελείο έχει στραφεί στην υιοθέτηση του δόγματος «Airland Battle", δηλαδή της συνδυασμένης δράσης των αεροπορικών δυνάμεων με τις δυνάμεις υποκλοπών.
Ανάμεσα στους πρώτους στόχους της τουρκικής αεροπορίας, σε περίπτωση θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο, είναι το ελληνικό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης, με τη συνδυασμένη δράση των F-4 και F-16, τα οποία είναι εξοπλισμένα με πυραύλους anti-radiation ΗΑRM και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, με τη διάθεση μεγάλου αριθμού συσκευών ηλεκτρονικού πολέμου, πιστεύεται πως είναι ικανές για εκτεταμένες υποκλοπές και παρεμβολές. Εκτός από την εγκατάσταση στις ακτές τους και την Ίμβρο των πλέον σύγχρονων ραντάρ, διαθέτουν την 224 μοίρα με βάση το αεροδρόμιο του Εστισμεγκούτ στην Άγκυρα, η οποία περιλαμβάνει και 8 αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου.
Η δυνατότητα παρεμβολής σε όλα τα αμυντικά ραντάρ των ελληνικών νησιών του ανατολικού Αιγαίου θεωρείται από τους Τούρκους δεδομένη. Οι κύριες βάσεις προσβολής από τα τουρκικά μαχητικά του εναέριου χώρου του Αιγαίου είναι της Μπαντιρμά (Πανόρμου) και του Μπαλίκ Εσίρ, μια βάση στην οποία είχε δώσει μεγάλη σημασία για την καλύτερη αναδιοργάνωση της ο τέως αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Τουρκίας Ισμαήλ Καρανταγί.
Είναι χαρακτηρισμό ότι αεροπορικές εμπλοκές μεταξύ ελληνικών μαχητικών και τουρκικών της βάσης Μπαλίκ Εσίρ, που υποτίθεται ότι έχουν κινηματογραφήσει οι Τούρκοι, παρουσιάστηκαν επανειλημμένα στην τουρκική τηλεόραση. Η ανάπτυξη των περισσότερων F-16 στο χώρο ευθύνης της πρώτης Διοίκησης Τακτικής Αεροπορίας της Τουρκίας, δηλαδή στη δυτική Τουρκία, είναι ενδεικτικό της σημασίας την οποία αποδίδουν οι Τούρκοι στην υπεροπλία τους πάνω από το Αιγαίο.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...