Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Μάθημα Θρησκευτικών με επισκέψεις σε τζαμιά!

Με το σκεπτικό ότι το μάθημα στη σημερινή του μορφή αποτελεί κατήχηση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτείνει να διδάσκονται οι μαθητές βασικές αρχές του Ισλάμ, του βουδισμού και του καθολικισμού για να μη νιώθουν «άβολα» (!) όταν έρχονται σε επαφή με αλλόθρησκους

Μετά την Ιστορία το υπουργείο Παιδείας «πιάνει» και τα Θρησκευτικά, σχεδιάζοντας τη συνολική αλλαγή του μαθήματος προκειμένου να απαλλαγεί από τον κατηχητικό και δογματικό του ρόλο, που αφορά μόνο στην ορθόδοξη πίστη, με σκοπό να γίνει περισσότερο ιστορικός και πολιτιστικός για όλες τις θρησκείες.

Υστερα από τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για μετατροπή του μαθήματος της Ιστορίας σε προαιρετικό που αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ», έρχεται νέα πρόταση από την αρμόδια ομάδα εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, βάσει της οποίας τα Θρησκευτικά κάνουν κατήχηση και πρέπει να διευρυνθούν ώστε να μετατραπούν σε ιστορία και γνώση όλων των γνωστών θρησκειών.
Μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου επεσήμανε ότι ακόμα και οι ορθόδοξοι μαθητές θα μπορούν να απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά, καθώς η θρησκεία αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο. Αναφερόμενος εμμέσως στη μετατροπή του μαθήματος σε προαιρετικό, που σημαίνει ότι είναι θέμα απόφασης του μαθητή και της οικογένειάς του, ο κ. Γιαγκάζογλου τονίζει ότι ήδη κάποιοι μαθητές ορθόδοξοι έχουν προσφύγει σε ανέξαρτητες αρχές, όπως ο Συνήγορος του Πολίτη, για να απαλλαγούν από τα Θρησκευτικά αιτιολογώντας ότι πρόκειται για ζήτημα θρησκευτικής ελευθερίας.
Ο κ. Γιαγκάζογλου εξηγώντας το νέο μοντέλο του μαθήματος, το οποίο θα παραδοθεί το επόμενο διάστημα στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνει ότι πρέπει να διευρυνθεί και να μην αφορά μόνο στην ορθόδοξη θρησκεία.
«Ολες οι γνωστές θρησκείες, όπως επί παραδείγματι ο βουδισμός, ο προτεσταντισμός, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και το Ισλάμ, πρέπει να διδάσκονται στα σχολεία», επισημαίνει ο ειδικός σύμβουλος και συνεχίζει: «Θα ήταν σωστό οι μαθητές να μπορούν να επισκέπτονται στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και ένα τζαμί και όχι μόνο τις εκκλησίες».
Επίσης, ο κ. Γιαγκάζογλου αναφέρει: «Αυτή τη στιγμή το μάθημα έχει ομολογιακό χαρακτήρα και περιορίζεται μόνο στην ορθόδοξη θρησκεία εν είδει κατηχητικού. Μέχρι τώρα το μάθημα είναι μονοφωνικό και αυτό πρέπει να σταματήσει».
Οπως εξηγεί ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι μαθητές έρχονται ολοένα και συχνότερα σε επαφή με ξένους συμμαθητές τους και πρέπει να είναι ενήμεροι για τη θρησκεία τους, προκειμένου να μην τους ξενίζουν οι διαφορετικές καταστάσεις.
Στον νέο τύπο του μαθήματος των Θρησκευτικών ο κ. Γιαγκάζογλου προτείνει να σταματήσει η κατήχηση και να διευρυνθεί το μάθημα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας στους μαθητές όλων των μεγάλων θρησκειών, καθώς οι αυριανοί πολίτες, όπως επισημαίνει ο ίδιος, πρέπει να έχουν τέτοιου είδους γνώσεις. Ο ειδικός σύμβουλος υποστηρίζει ότι δεν αλώνεται η πίστη από τη διεύρυνση του μαθήματος των Θρησκευτικών πέραν των στοιχείων της Ορθοδοξίας, επισημαίνοντας ότι μέσα από το νέο μάθημα που θα είναι σαφώς πιο διευρυμένο οι μαθητές, ακόμα και αυτοί του Δημοτικού, θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με στοιχεία από τις παραδόσεις και άλλων λαών μέσω της θρησκείας.
Σε ό,τι αφορά το Σύνταγμα, ο κ. Γιαγκάζογλου υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, καθώς δεν επιβάλλεται η διδασκαλία της ορθόδοξης πίστης, αλλά τονίζεται ότι σκοπός της παιδείας είναι η καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης.

Πηγή


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

8 σχόλια :

  1. Για να Δούμε τι Άλλο θα Ακούσουμε και θα Δούνε τα Μάτια μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι εγω που δεν διδαχτηκα τις αρχες του βουδισμου και του ισλαμ, γιατί δεν νοιωθω αβολα όταν ερχομαι σε επαφή με αλλοθρησκους???? Πως γίνεται να δουλευω μια χαρα με μουσουλμανους, και να βγαινουμε και βολτες και να συζηταμε επι ωρες και να περναμε πολύ ωραία????
    Και πως γίνεται επισης να μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι όταν περνάω από την αχαρνων και βλέπω όλα τα αποβράσματα με τα πηγαδάκια τους και τη βρωμα τους, οταν περναω απο την ΑΣΟΕΕ και βλέπω ανενόχλητους τους λαθροεποικους λαθρέμπορες να πουλάνε σαβούρες με την προστασία δικηγόρων που πληρωνονται απο τη δικια μου τσεπη????

    Μηπως θα επρεπε να πει καποιος στη Διαμαντοπουλου πως είναι εντελώς άλλο πράγμα ο ΑΛΛΟΘΡΗΚΟΣ και άλλο ο ΛΑΘΡΟΕΙΣΒΟΛΕΑΣ;;;;

    Μηπως να διευκρινισουμε πως δεν μας ενοχλούν τα θρησκευματα των ανθρώπων, αλλά το θρασος τους να θελουν να μπουκαρουν σε μία χώρα που δεν τους ανήκει??????

    Γενικότερα, ΔΕ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΑΝΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΗΞΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΜΜΟΝΕΣ ΤΟΥΣ?????
    ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΑ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΑΝΤΑΜ ΜΠΙΛΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ, ΠΟΤΕ ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΘΡΟΕΠΟΙΚΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΝΑ ΤΟΥ ΦΑΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ. ΤΟ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΝΑ ΤΟΝ ΜΙΣΗΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΔΕ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΤΖΑΜΙΑ ΟΥΤΕ ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΕΟΙΟΥ ΕΙΔΟΣ ΜΑΘΗΜΑ! ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑ ΑΡ.....Α ΑΣ ΜΕ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΕΙ! ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΚΑΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στο μάθημα των θρησκευτικών έτσι και αλλιώς μαθαίναμε και για άλλες θρησκείες.

    Ως αρχή είναι καλό, το ζήτημα είναι τι έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. H Mαντάμ Μπίλντεμπεργκ προχωρά ακάθεκτη στο στάδιο Β του σχεδίου γενοκτονίας του Ελληνισμού.
    Δεν φτάνει που έχουμε υπογεννητικότητα, και τα λίγα αυτά παιδιά που γεννιούνται θέλει να μας τα κάνει γενίτσαρους, να ξεχάσουν αυτό που είναι. Προφανώς θέλει να τα κάνει να γνωρίσουν ΟΛΕΣ τις γνωστές θρησκείες ΠΛΗΝ της ορθοδοξίας, έτσι δεν είναι; Δεν το λέει ανοικτά, αλλά αυτό θα είναι το επόμενο βήμα.

    Και απο πού ως πού η θρησκεία είναι "ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο"????? Δεν το κατάλαβα! Όχι μόνο δεν είναι, αλλά πρέπει να είναι το ΠΡΩΤΟ που μας ενδιαφέρει σε έναν άνθρωπο: Σε τι Θεό πιστεύει;

    Διαβάστε τι λέει ο Όμηρος: (οδύσσεια Ι-175)
    "ἐλθὼν τῶνδ᾿ ἀνδρῶν πειρήσομαι, οἵ τινές εἰσιν,
    ἤ ῥ᾿ οἵ γ᾿ ὑβρισταί τε καὶ ἄγριοι οὐδὲ δίκαιοι,
    ἦε φιλόξεινοι, καί σφιν νόος ἐστὶ θεουδής.’.."

    Το πρώτο πράγμα που θέλησε να μάθει ο Οδυσσέας είναι αν έχουν "Νουν Θεοειδή" οι άγνωστοι λαοί που βρίσκει, δηλαδή τα "ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα" τους, την Θρησκεία τους. Ας μην μας κοροϊδεύουν λοιπόν οι νεοταξοσκώληκες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Να τα πούν αυτά στα λοβοτομημένα ευρωπάκια, που τους κάνανε χυλό τα έθνη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΥΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ!!! ΟΥΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ!!!
    ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΑΘΕΙΣΤΙΚΑ ΑΝΔΡΙΚΕΛΑ!!!

    ΕΛΛΗΝΕΣ!!!!ΩΣ ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ;;;;;;ΩΣ ΠΟΤΕ;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα πράγματα με αυτούς τους ¨ανθρώπους¨ αγριεύουν… πόλεμο θέλουν; Θα τον έχουν! Και μάλιστα θα ¨παίξουμε¨ με τα δικά τους χαρτιά! Θα κάνουμε το μάθημα των θρησκευτικών όπως το θέλει το υπουργείο (Α)παιδείας, απλά θα λέμε με τον τρόπο μας το χειρότερο για το Ισλάμ και τις άλλες βάρβαρες θρησκείες. Σίγουρα οι συνετοί μαθητές θα καταλάβουν τη διάφορα της Ορθοδοξίας μας με όλους τους άλλους…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ολα αυτα γινοντε γιατι ειμαστε υπο κατοχη , η χωρα μας κυβερναται απο την τροικα και πρεπει να ξεχασουμε την θρησκεια μας γιατι δεν θελουν να πιστευουμε οτι ειμαστε κρατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]