Ευνοϊκή μεταχείριση για τους εκτουρκισμένους Πομάκους…
Σήμερα αναδημοσιεύουμε ένα ενδιαφέρον κείμενο από τον τρέχοντα «Αντιφωνητή» (1/10/2013). Ένα κείμενο του καλού μας φίλου Πομάκου αγωνιστή Σεμπαεδήν Καραχότζα, που
θέτει για μια ακόμη φορά τον δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων,
ψηλαφίζοντας τη βασική αιτία του εκτουρκισμού των πομακικών πληθυσμών
της ορεινής Θράκης. Και η αιτία αυτή δεν είναι φυσικά τόσο η ίδια η
Άγκυρα, όσο η άθλια στάση και συμπεριφορά της ελληνικής πολιτείας…
Πολλές φορές ως τώρα έχω αναφερθεί και μάλιστα με πειστικά επιχειρήματα στους λόγους για τους οποίους όλο και περισσότεροι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας στη Θράκη αισθάνονται ή έστω δηλώνουν Τούρκοι, παρόλο που και οι ίδιοι ξέρουν πολύ καλά πως μόνο Τούρκοι δεν είναι. Ωστόσο όσα και να πει κανείς, πάντα θα βρίσκει και άλλους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό και δεν είναι τυχαίο πως καθημερινά μιλάω με Πομάκους, οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ μου λένε πως αυτοί που εξακολουθούν να είναι Πομάκοι και να το λένε, είναι τελικά οι χαμένοι της όλης υπόθεσης.
Αν δεν γνώριζα πως έχουν τα πράγματα θα έλεγα πως παραλογίζονται και πως απλά ψάχνουν αφορμή για να αρνηθούν την πραγματική τους καταγωγή και να δηλώσουν κάτι που δεν είναι. Ξέρω όμως ότι μιλάω με ανθρώπους, οι οποίοι τα λένε αυτά επειδή έχουν πραγματικά απελπιστεί, επειδή βλέπουν τους κατοίκους οικισμών της ορεινής Ξάνθης που έχουν εκτουρκιστεί, να έχουν τα πάντα κι εκείνοι που εξακολουθούν να είναι Πομάκοι, να μην έχουν τίποτα.
Αυτό άλλωστε είναι κάτι που μπορεί ο καθένας να το διαπιστώσει πολύ εύκολα κάνοντας απλά μια μικρή βόλτα σε χωριά της ορεινής Ξάνθης, των οποίων οι κάτοικοι είναι γνωστοί για τις φιλοτουρκικές τους διαθέσεις. Ως παράδειγμα θα αναφέρω οικισμούς όπως ο Εχίνος, ο Κένταυρος και άλλα τέτοια χωριά, όπου μπορεί κανείς να βρει τα πάντα, οι κάτοικοι αυτών των χωριών δηλαδή έχουν την πολυτέλεια να απολαμβάνουν ό,τι και ο κάτοικος της πόλης, ενώ σε άλλα χωριά με μη εκτουρκισμένους ακόμα κατοίκους, όπως η Σμίνθη, το Προσήλιο, το Άλμα κλπ δεν υπάρχει τίποτα, ούτε καν μια απλή παιδική χαρά με δυο κούνιες.
Εδώ βέβαια υπάρχει ένας αντίλογος, ο οποίος λέει πως ο Εχίνος, ο Κένταυρος κλπ είναι μεγάλα χωριά με χιλιάδες κατοίκους κι άρα δικαιολογημένα έχουν τα πάντα, αλλά θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με αυτό. Τι πάει να πει είναι μεγάλα χωριά και γι’ αυτό έχουν τα πάντα; Δηλαδή οι κάτοικοι των οικισμών με πενήντα (50) οικογένειες, δεν είναι Έλληνες πολίτες; Δεν πληρώνουν φόρους και χαράτσια; Γιατί αυτοί δεν πρέπει να έχουν τίποτα από αυτά που για άλλους Έλληνες πολίτες είναι αυτονόητα; Είναι άραγε τυχαίο πως οι κάτοικοι των οικισμών που δεν τους λείπει το παραμικρό, έχουν εκτουρκιστεί σχεδόν στο σύνολο τους, ενώ χωριά με κατοίκους Πομάκους όχι μόνο στην καταγωγή, αλλά και στη συνείδηση, δεν έχουν τίποτα;
Να γιατί πολλές φορές σε αντίθεση με κάποιες πολιτικές δυνάμεις οι οποίες για λόγους εντυπωσιασμού και ψήφων τα βάζουν με το τουρκικό Προξενείο και την Άγκυρα, εγώ τα βάζω κυρίως με το ελληνικό κράτος. Η ελληνική πολιτεία είναι αυτή που φρόντισε να εξασφαλίσει τα πάντα στους οικισμούς με εκτουρκισμένους κατοίκους και να αγνοήσει παντελώς τους μουσουλμάνους που με το όποιο κόστος εξακολουθούν να λένε και να το εννοούν πως είναι Έλληνες Πομάκοι.
Με λίγα λόγια, για όσους δεν κατάλαβαν καλά, έχουμε μια πολιτεία η οποία παρέχει τα πάντα στους μουσουλμάνους που δηλώνουν Τούρκοι και αντιμετωπίζει σαν πολίτες ενός κατώτερου θεού τους μουσουλμάνους που δηλώνουν Πομάκοι ή ο,τιδήποτε άλλο εκτός από Τούρκοι. Κατά τα άλλα κάποιοι εξακολουθούν να μιλάνε για ισονομία και ισοπολιτεία, ενώ ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πως αυτά δεν υπάρχουν στην πράξη, αλλά μόνο στη θεωρία.
Ας μη μας κάνει λοιπόν καθόλου εντύπωση αν κάποια μέρα δούμε το σύνολο των μουσουλμάνων της ορεινής Ξάνθης να δηλώνουν Τούρκοι. Θα το κάνουν, γιατί η δημοκρατική μας πολιτεία θα τους έχει στρέψει προς αυτή την κατεύθυνση και όχι γιατί το αισθάνονται. Αυτό προσωπικά δεν το δικαιολογώ, αλλά το καταλαβαίνω, ο καθένας θέλει να ζει σαν άνθρωπος, να μην του λείπει τίποτα κι αν ο μόνος τρόπος για να το πετύχει αυτό, είναι να αλλάξει ταυτότητα, ίσως θα το κάνει.
(Σεμπαεδήν Καραχότζα)
Πηγή «Προξενείο-Στοπ»
Πολλές φορές ως τώρα έχω αναφερθεί και μάλιστα με πειστικά επιχειρήματα στους λόγους για τους οποίους όλο και περισσότεροι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας στη Θράκη αισθάνονται ή έστω δηλώνουν Τούρκοι, παρόλο που και οι ίδιοι ξέρουν πολύ καλά πως μόνο Τούρκοι δεν είναι. Ωστόσο όσα και να πει κανείς, πάντα θα βρίσκει και άλλους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό και δεν είναι τυχαίο πως καθημερινά μιλάω με Πομάκους, οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ μου λένε πως αυτοί που εξακολουθούν να είναι Πομάκοι και να το λένε, είναι τελικά οι χαμένοι της όλης υπόθεσης.
Αν δεν γνώριζα πως έχουν τα πράγματα θα έλεγα πως παραλογίζονται και πως απλά ψάχνουν αφορμή για να αρνηθούν την πραγματική τους καταγωγή και να δηλώσουν κάτι που δεν είναι. Ξέρω όμως ότι μιλάω με ανθρώπους, οι οποίοι τα λένε αυτά επειδή έχουν πραγματικά απελπιστεί, επειδή βλέπουν τους κατοίκους οικισμών της ορεινής Ξάνθης που έχουν εκτουρκιστεί, να έχουν τα πάντα κι εκείνοι που εξακολουθούν να είναι Πομάκοι, να μην έχουν τίποτα.
Αυτό άλλωστε είναι κάτι που μπορεί ο καθένας να το διαπιστώσει πολύ εύκολα κάνοντας απλά μια μικρή βόλτα σε χωριά της ορεινής Ξάνθης, των οποίων οι κάτοικοι είναι γνωστοί για τις φιλοτουρκικές τους διαθέσεις. Ως παράδειγμα θα αναφέρω οικισμούς όπως ο Εχίνος, ο Κένταυρος και άλλα τέτοια χωριά, όπου μπορεί κανείς να βρει τα πάντα, οι κάτοικοι αυτών των χωριών δηλαδή έχουν την πολυτέλεια να απολαμβάνουν ό,τι και ο κάτοικος της πόλης, ενώ σε άλλα χωριά με μη εκτουρκισμένους ακόμα κατοίκους, όπως η Σμίνθη, το Προσήλιο, το Άλμα κλπ δεν υπάρχει τίποτα, ούτε καν μια απλή παιδική χαρά με δυο κούνιες.
Εδώ βέβαια υπάρχει ένας αντίλογος, ο οποίος λέει πως ο Εχίνος, ο Κένταυρος κλπ είναι μεγάλα χωριά με χιλιάδες κατοίκους κι άρα δικαιολογημένα έχουν τα πάντα, αλλά θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με αυτό. Τι πάει να πει είναι μεγάλα χωριά και γι’ αυτό έχουν τα πάντα; Δηλαδή οι κάτοικοι των οικισμών με πενήντα (50) οικογένειες, δεν είναι Έλληνες πολίτες; Δεν πληρώνουν φόρους και χαράτσια; Γιατί αυτοί δεν πρέπει να έχουν τίποτα από αυτά που για άλλους Έλληνες πολίτες είναι αυτονόητα; Είναι άραγε τυχαίο πως οι κάτοικοι των οικισμών που δεν τους λείπει το παραμικρό, έχουν εκτουρκιστεί σχεδόν στο σύνολο τους, ενώ χωριά με κατοίκους Πομάκους όχι μόνο στην καταγωγή, αλλά και στη συνείδηση, δεν έχουν τίποτα;
Να γιατί πολλές φορές σε αντίθεση με κάποιες πολιτικές δυνάμεις οι οποίες για λόγους εντυπωσιασμού και ψήφων τα βάζουν με το τουρκικό Προξενείο και την Άγκυρα, εγώ τα βάζω κυρίως με το ελληνικό κράτος. Η ελληνική πολιτεία είναι αυτή που φρόντισε να εξασφαλίσει τα πάντα στους οικισμούς με εκτουρκισμένους κατοίκους και να αγνοήσει παντελώς τους μουσουλμάνους που με το όποιο κόστος εξακολουθούν να λένε και να το εννοούν πως είναι Έλληνες Πομάκοι.
Με λίγα λόγια, για όσους δεν κατάλαβαν καλά, έχουμε μια πολιτεία η οποία παρέχει τα πάντα στους μουσουλμάνους που δηλώνουν Τούρκοι και αντιμετωπίζει σαν πολίτες ενός κατώτερου θεού τους μουσουλμάνους που δηλώνουν Πομάκοι ή ο,τιδήποτε άλλο εκτός από Τούρκοι. Κατά τα άλλα κάποιοι εξακολουθούν να μιλάνε για ισονομία και ισοπολιτεία, ενώ ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πως αυτά δεν υπάρχουν στην πράξη, αλλά μόνο στη θεωρία.
Ας μη μας κάνει λοιπόν καθόλου εντύπωση αν κάποια μέρα δούμε το σύνολο των μουσουλμάνων της ορεινής Ξάνθης να δηλώνουν Τούρκοι. Θα το κάνουν, γιατί η δημοκρατική μας πολιτεία θα τους έχει στρέψει προς αυτή την κατεύθυνση και όχι γιατί το αισθάνονται. Αυτό προσωπικά δεν το δικαιολογώ, αλλά το καταλαβαίνω, ο καθένας θέλει να ζει σαν άνθρωπος, να μην του λείπει τίποτα κι αν ο μόνος τρόπος για να το πετύχει αυτό, είναι να αλλάξει ταυτότητα, ίσως θα το κάνει.
(Σεμπαεδήν Καραχότζα)
Πηγή «Προξενείο-Στοπ»
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...