Αυτή είναι η ιστορική Εκκλησία της Μακεδονίας - Απάντηση κόλαφος στους Σκοπιανούς
Ετοιμάζουν νέες προσβολές στην Ελλάδα
Τις ημέρες που έρχονται μετά το Πάσχα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Greek American News Agency θα ξανά βγουν στο φως εκθέσεις αμερικανικών γνωστών ισχυρών think tank για το θέμα της Ονομασίας των Σκοπίων. Αυτό κρατείστε το ως υποσημείωση στην κινητικότητα που παρατηρείται ως προς το θέμα των Σκοπίων.
Δεν είναι τυχαίες οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή που ως φυσικό επόμενο προκάλεσαν την δίκαιη οργισμένη αντίδραση των Παμμακεδονικών οργανώσεων σε Ελλάδα, Αμερική και στους Μακεδόνες του κόσμου.
Οι Σκοπιανοί στην γνωστή προπαγάνδα τους δεν έχουν αφήσει εκτός και το ζήτημα της λεγόμενης «Μακεδονικής Εκκλησίας». Διαβάζοντας κανείς με προσοχή τα όσα επισήμως ανακοινώνουν για την ίδρυση της «Εκκλησίας της Μακεδονίας» το 1959. Αυτό που διαπιστώνει ο μελετητής είναι ότι ξαφνικά παραγράφονται αιώνες ιστορίας και ξεπηδάνε ως «Εκκλησιαστική οντότητα» με βάση πολιτική απόφαση της κυβέρνησης Τίτο.
Θέμα που λίαν συντόμως θα ανακινηθεί και επίσημα σύμφωνα με ειδικές απόρρητες του Σκοπιανού Υπουργείου των Εξωτερικών το οποίο και καθοδηγεί τους φερόμενους ως αυτοαναγορεθεύντες ηγέτες της τοπικής (σχισματικής) Ορθόδοξης Εκκλησίας της Μακεδονίας. Τονίζεται ότι αυτή η εκκλησιαστική οντότητα είναι πλήρως αποκομμένη από το όλον Σώμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν προσκαλούνται σε τοπικές ή πανορθόδοξες συνάξεις. Δεν μνημονεύονται από τα δίπτυχα των Ορθοδόξων Εκκλησιών ούτε φυσικά και από τον Οικουμενικό Πατριάρχη όταν κατά τις ιερές Ακολουθίες μνημονεύει τους αρχηγούς των άλλων ορθοδόξων Εκκλησιών. Είναι πλήρως αποκομμένοι από το Σώμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Κατά διαστήματα έχουν κάνει σχετικά διαβήματα προς άλλες Σλαβόφωνες Εκκλησίες ώστε να τύχουν κάποιας έστω και ανεπίσημης πρόσκλησης σε οποιανδήποτε τοπική εκκλησιαστική σύναξη και έτσι σιγά σιγά να «νομιμοποιούν» την εκκλησιολογική αποδοχή τους τμηματικά κατά Εκκλησία.
Μέχρι τώρα όλες οι πόρτες είναι ερρμητικά κλειστές. Παρασκηνιακά όμως συναντούνται -πάντα ανεπίσημα- με ηγέτες Ορθοδόξων Εκκλησιών κυρίως στα Βαλκάνια, και ειδικά στις γειτονικές περιοχές. Το τελευταίο διάστημα επιχειρούν να νομιμοποιήσουν επίσημη συνάντηση τους με τον νέο Πατριάρχη Μόσχας και Πασσών των Ρωσσιών Κύριλλο. Μέχρι σήμερα βρίσκονται σε αναμονή στο ακουστικό τους... Ωστόσο τίποτα δεν αποκλείει-αν και η Εκκλησία της Μόσχας διατηρεί άριστες σχέσεις με την Ελλάδα και την Ελλαδική Εκκλησία- εν τούτοις τα πράγματα δεν είναι ανθηρά με το Οικουμενικό Πατριαρχείο... Σε αυτό το λεπτό και ευαίσθητο σημείο ίσως κριθούν πολλά στο προσεχές μέλλον...
Ένα ζήτημα που ανακινεί ο γνωστός καθειρημένος από την Ελλαδική Εκκλησία, ΠαπαΤσαρκνιάς. Το ζήτημα έχουν θέσει και οι λεγόμενοι επίσκοποι της «Μακεδονικής Εκκλησίας» με σχετικές ύπουλες επιστολές τους προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη τον οποίο τα τελευταία χρόνια έχουν επισκεφθεί με τους τίτλους υποκλεμμένους εκκλησιαστικούς τίτλους τους χωρίς φυσικά ο Πατριάρχης να τους αναγνωρίσει επισήμως υποβιβάζοντας τις συναντήσεις αυτές.
Σήμερα το Greek American News Agency σήμερα φέρνει στην δημοσιότητα ένα ακόμα αδιάσειστο ιστορικό ντοκουμέντο που αποδεικνύει πολλά για αυτό το μεγάλο εθνικό και εκλλησιολογικό θέμα. Θέμα το οποίο ίσως πολύ σύντομα κληθεί να το αντιμετωπίσει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο αν και μέχρι σήμερα η τακτική είναι «παρελθέτω απ εμού το ποτήριο τούτο».
Αποκαλύπτουμε με ένα αδιαμφισβήτητης ιστορικής αξίας ντοκουμέντο που δείχνει την Εκκλησιαστική δομή της Εκκλησίας της μεγάλης Περιφέρειας της Μακεδονίας υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Δομή και Εκκλησιαστική τάξη που ουδέποτε διασαλεύθηκε επισήμως παρά τις γεωστρατηγικές αλλαγές(συνόρων)στα Βαλκάνια από τον Α και Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο το θέμα της υπαγωγής της σημερινής εκκλησιαστικής «σχισματικής οντότητας» παραμένει ένα θέμα ευαίσθητο για το πατριαρχείο για αυτό και δεν το αγγίζει... Το ιστορικό ντοκουμέντο που σήμερα αποκαλύπτουμε δίνει απάντηση με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στο θέμα των Σκοπίων.
Στόχος μας δεν είναι να ανοίξουμε –κάποτε όμως πρέπει να γίνει και αυτό για να προλάβουμε τα χειρότερα- ένα ακόμα δυσεπίλυτο εκκλησιαστικό ζήτημα. Ωστόσο θα πρέπει αυτοί που αποφασίζουν στην Αθήνα θα πρέπει να πάρουν στην διπλωματική φαρέτρα τους το «όπλο» που σήμερα τους δίδεται! Να το αναγάγουν σε θέμα που διασφαλίζει τις ελληνικές θέσεις με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο! Να κάνουν αυτό που δεν μπορεί επισήμως να κάνει λόγω της ευαίσθητης θέσεως του το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Με βάση και αυτό το πρόσφατο νωπό ιστορικά ντοκουμέντο να αρνούνται πλέον κάθε συζήτηση ακόμα και για σύνθετη ονομασία έστω και αυτή η επιλογή(της σύνθετης ονομασίας καίτοι πολιτικά είναι παράνομη με βάση το συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών και άλλων σχετικών αποφάσεων) πολιτικά εμφανίζει την Ελλάδα διαλλακτικότερη. Άλλο διάλογος όμως και άλλο υπαναχωρήσεις από ιστορικά και απαράγραπτα εθνικά δίκαια!
Από τα όσα θα δείτε θα κατανοήσετε πολλά περισσότερα... Πρόκειται για ένα σπανιότατο ιστορικής άξιας κείμενο έκθεση για την Εκκλησιαστική κατάσταση στην περιοχή της Μακεδονίας. Κείμενο στο οποίο υπάρχουν αναφορές από τους τοπικούς Ιεράρχες (επιχώριους Επισκόπους και Μητροπολίτες) προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο εις το οποίο Εκκλησιαστικά και νομοκανονικά ανήκει η Εκκλησίας της Μακεδονίας, για την ευρύτερη εκκλησιαστική κατάσταση στην περιοχή όταν άρχιζαν οι πολιτικοστρατιωτικές και γεωστρατηγικές ανακατατάξεις... (που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση).
Το κείμενο–έκθεση είναι επίσημη έκδοση του 1906 από το τυπογραφείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και υπάρχει σε πολύ λίγα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και σε ελάχιστα συρτάρια ιστορικών μελετητών. Περιέχει μέσα εκθέσεις και αναφορές που καταλαμβάνουν 180 σελίδες! Γνωρίζουμε ότι τα όσα περιέχονται και σήμερα δημοσιοποιούνται ίσως ανοίξουν τους ασκούς του Αιόλου σε ένα άλλο μείζον εκκλησιαστικό θέμα διότι η επαρχία της Εκκλησίας της Μακεδονίας όπως θα δείτε περιελάμβανε εκτός από περιοχές της Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη, Καστοριά, Δράμα, Νευροκοπίου κτλ) αλλά και τις σημερινές περιοχές της αρχαίας Πελαγωνίας, του Μοναστηρίου(στα Σκόπια) που ήταν Μητρόπολη, της Ανδριανούπολης, της Μητρόπολης Στρόμνιτσας, κτλ. Η έκθεση που τότε είχε χαρακτηριστεί-από τους Σκοπιανούς- ως άκρως απόρρητο εθνικό έγγραφο απευθύνεται κυρίως προς την τότε Ελληνική κυβέρνηση και περιήλθε στα χέρια της δια της διπλωματικής οδού μέσω Γαλλίας περιγράφει τα όσα γίνονταν στην Εκκλησία της Μακεδονίας και της θράκης από τους Βούλγαρους Κομιταζτίδες! Το ιστορικό κείμενο –έκθεση ξεκινά με επιστολή του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη Ιωακείμ προς του Μητροπολίτες και Επισκόπους της Εκκλησίας της Μακεδονίας! Η επιστολή εστάλλει στις 21 Σεπτεμβρίου του 1901. Εν συνεχεία περιλαμβάνει νέα αγωνιώδη επιστολή του Πατριάρχη Ιωακείμ στις αρχές του επόμενου έτους (Ιανουάριος 1902) προς τους Μητροπολίτες και επιχώρειους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Μακεδονίας. Στην εισαγωγή της η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά διαμαρτυριών του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τα έκτροπα και τις καταστάσεις που τότε δημιουργούταν στην ευαίσθητη περιοχή της ευρύτερης γεωγραφικά Μακεδονίας από τους Βούλγαρους! Οι οποίοι δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι και αυτοί εμμέσως πλην σαφώς αλλά πολύ προσεχτικά(ύπουλα καλύτερα) θέτουν ζήτημα με το γνωστό θέμα της Μακεδονίας του Πυρίν... Μέχρι να συμβούν όλες αυτές οι μεγάλες γεωστρατηγικές αλλαγές στην περιοχή μας η Εκκλησία της Μακεδονίας ήταν μια ενιαία και αδιαχώρητη Εκκλησιαστικά και νομοκανονικά. Έκτοτε, παρά τις επίσημες πολιτικές και γεωστρατηγικές αλλαγές (και συνόρων) ουδέποτε υπήρξε επίσημη εκκλησιολογική νόμιμη κατά την τάξη και του Ιερούς Κανόνες αλλαγή της υφιστάμενης εκκλησιαστικής κατάστασης! Δεν δημιουργήθηκε καμία νέα εκκλησία που το σύνολο των Ορθόδοξων Εκκλησιών αποδέχτηκε και έτσι να ενταχθεί εκκλησιολογικά και νομοκανονικά στο Σώμα της Ανατολικής Ορθόδοξου Εκκλησίας. Επομένως η επίλυση του θέματος επαφίεται μόνο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο με την σειρά του δεν μπορεί και σε καμία περίπτωση δεν θα αναγνωρίσει την ύπαρξη καμίας Μακεδονικής Εκκλησίας! Απαιτείται προηγούμενη συγκατάθεση και των άλλων τοπικών Εκκλησιών δια τοπικής περιφερειακής Συνόδου στην οποία αναγκαστικά μετέχει και η Ελλαδική Εκκλησία. Σε καμία περίπτωση η Ελλαδική Εκκλησία αλλά ούτε και οι όμορες (Βουλγαρίας Ρουμανίας Αλβανίας κτλ) πρόκειται να προχωρήσουν σε μια τέτοια αναγνώριση γιατί γνωρίζουν τα πολιτικά επακόλουθα και τις αναταράξεις στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων... Η Εκκλησία και η πολιτική ήταν πάντα συνυφασμένη μόνο που το Ελληνικό Υπουργείο των Εξωτερικών δεν το αγνοεί –επιδεικτικά- αλλά φαίνεται να το αγνοεί παντελώς και προκλητικά!
Το ιστορικό ντοκουμέντο εντοπίσαμε χάρη στην συνεργασία και πληροφόρηση του «ειδικού συνεργάτη» μας ο οποίος και μας το έστειλε. Σήμερα βρίσκεται επίσημα καταχωρημένο με κωδικό και ειδική διασφάλιση στην βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του Michigan το οποίο με την σειρά του έχει εκχωρήσει τα δικαιώματα στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της Google!
Το σημαντικότατο αυτό ιστορικό ντοκουμέντο πρέπει να αποκτήσει επίσημα και το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών η Ελλαδική Εκκλησία και φυσικά να αναζητήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο στα αρχεία του.
Η λύση του λεγόμενου Σκοπιανού ζητήματος αναγκαστικά περνά και μέσα από την Εκκλησία. Την Ορθόδοξη Εκκλησία. Τον μόνο οργανωμένο δομικά θεσμό που άφησε η Υψηλή Πύλη του Σουλτάνου να λειτουργεί λόγω του σεβασμού του Μωάμεθ προς τον Χριστό . Η ορθόδοξη Εκκλησία και ειδικότερα το Οικουμενικό πατριαρχείο που από τα χρόνια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και από τα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, έχει στα αρχεία του χειρόγραφα που διασώζονται μέχρι σήμερα, ιστορικά ντοκουμέντα, όπως αυτό που σήμερα αποκαλύπτουμε, τα οποία αποδεικνύουν την ιστορική διαστρέβλωση που επιχειρείται από τους Σκοπιανούς σήμερα, μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την δημιουργία του γειτονικού κράτους των Σκοπίων.
Το ζήτημα που σήμερα ανοίγουμε με την δημοσιοποίηση αυτού του ιστορικού ντοκουμέντου υποχρεωτικά θα κληθούμε από τα γεγονότα και τις εξελίξεις να το αντιμετωπίσουμε ως Ελληνισμός και ως οργανωμένο κράτος. Δεν μπορούμε λοιπόν σε καμία περίπτωση να αγνοήσουμε την ιστορία ειδικά όταν υπάρχουν τέτοια ιστορικά ντοκουμέντα. Η εκκλησιαστική διάσταση του ζητήματος πρέπει να ανοίξει με δική μας πρωτοβουλία. Με προσοχή. Διάκριση. Πολιτική σύνεση και εθνική συλλογική ψυχραιμία. Οι Σκοπιανοί γνωρίζουν την ιστορία καλά για αυτό και ξέρουν πολύ καλά τα ευαίσθητα σημεία –της αχίλλειας πτέρνας τους- πράττοντας αναλόγως. Ο μόνος εύκολος δρόμος είναι η παραχάραξη και η διαστρέβλωση γιατί οι έλληνες μπορεί να έχουμε πράγματι ιστορία χιλιάδων ετών το ερώτημα είναι πόσο καλά την γνωρίζουμε; Οι σκοπιανοί γνωρίζοντας καλά την αληθινή ιστορία ξέρουν πως να σχεδιάσουν την μακροπρόθεσμη πολιτική των διεκδικήσεων συλλογικά και οργανωμένα με σχέδιο και στρατηγική έχοντας ένα πολύ βασικό δεδομένο για την Αχίλλειο πτέρνα των Ελλήνων. Την άγνοια και την φαγωμάρα! Τον διχασμό και την αυταρέσκεια μας να ηγούμεθα! Γνωρίζοντας αυτά τα δυο βασικά ευαίσθητα στοιχεία που μας καθιστούν πολιτικά και εθνικά ευάλωτους πράττουν αυτό που το δικό τους συμφέρον επιβάλλει και επιτάσσει στο διεθνές γίγνεσθαι για να επιβιώσουν στο διεθνές γίγνεσθαι.
Ξέρουν να κάνουν συμμαχίες. Γνωρίζουν πως και με ποιο τρόπο θα αντιπαρατεθούν έχοντας ως βασικά δεδομένα όχι την ιστορία που δεν έχουν και δημιουργούν αλλά τη δική μας ευάλωτη αχίλλειο πτέρνα. Οι σκοπιανοί και φυσικά έχουν στα χέρια τους αυτό το ντοκουμέντο το οποίο φυσικά και αποκρύπτουν. Αποσιωπούν δικαιολογημένα για το δικό τους πολιτικό συμφέρον. Δεν είναι τυχαία η συνεργασία με την Τουρκία. Το κυκλικό τόξο γύρω από τα σύνορα μας δεν είναι τυχαίο. Οι Σκοπιανοί λοιπόν έχουν κάθε λόγο να αποκρύπτουν ένα τόσο σημαντικό ιστορικό ντοκουμέντο αφού ανατρέπει με στοιχεία όλους τους παντελώς ιστορικά ισχυρισμούς τους. Εμείς ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε; Ξέρουμε την αχίλλειο πτέρνα των Σκοπιανών για να χαράξουμε συλλογική εθνική στρατηγική-και το θέμα των Σκοπίων;
Την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι... Ωστόσο ακόμα και αυτό που έχουμε τα πολιτικά και ιστορικά επιχειρήματα ως αδιάσειστα πολιτικά και διπλωματικά δεδομένα χρησιμοποιούνται με βάση το εθνικό συμφέρον; Έχουμε πολλά αληθινά «Όπλα» που μπορούν να μπουν στο τραπέζι του διαλόγου και αντί να πιέζουν εκείνοι καιρός να πιέσουμε εμείς. Καιρός να διεκδικήσουμε εμείς! Μήπως πρέπει η λογική του βέτο που άσκησε μόνος του ο Κώστας Καραμανλής να είναι η μοναδική λύση στο φαινομενικό πολιτικό αδιέξοδο τέλμα που έχει δημιουργηθεί στο ζήτημα της επίλυσης του ζητήματος της κοινά αποδεκτής ονομασίας των Σκοπίων. Ίσως τελικά να είναι και η μόνη λύση η αδιαπραγμάτευτη εθνική μας θέση για το ζήτημα.
Η τακτική του καλού παιδιού και των συνεχών υποχωρήσεων μας κάνουν εθνικά ευάλωτους... Ίσως ήρθε η ώρα μετά από όσες πολιτικές και διπλωματικές ήττες έχουμε υποστεί ως έθνος κράτος την τελευταία 20ετια, να αλλάξουμε τακτική... Ας το σκεφθούν οι υπεύθυνοι πολιτικοί ταγοί – εκλεγμένοι ηγέτες. Ας το σκεφθούμε όμως και εμείς οι πολίτες. Ας το σκεφθεί ακόμα καλύτερα η μεγάλη ανεκμετάλλευτη πολιτικά δύναμη του Ελληνισμού της Αμερικής και της λεγόμενης οργανωμένης ομογένειας που ο καθείς πρόεδρος αυτο-ανακυρρήσει αυτόν «οπλαρχηγό» και χαράσσει πολιτική... είναι αυτό ακριβώς που ξέρουν πια οι άλλοι λαοί και τα πολύ καλά οργανωμένα κράτη για εμάς. Ο πολυκερματρισμός και ο μόνιμος διχασμός μας είναι το όπλο τους εναντίον μας. Έτσι κάθε φορά στην ιστορία του Έθνους μας χάνουμε κάθε δίκαιο οδηγούμαστε σε εθνικές συμφορές και καταστροφές... Δυστυχώς... Έστω και αν η ιστορία είναι με το μέρος μας εμείς ξέρουμε πως να χάνουμε και αυτό το αδιαπραγμάτευτο εθνικό όπλο μας... Όπλο που χάνει την αξία και το στόχο του αφού αυτοί που το κρατούν κοιτούν πρώτα πως θα βγάλει ο ένας το μάτι του άλλου και μέχρι να αλληλοσφαχτούμε έχει προλάβει ο κάθε αντίπαλος και μας έχει δώσει την καίρια αποφασιστική πληγή... Αυτή είναι η αλήθεια δυστυχώς. Κοντολογίς: και αυτό το ανυπολόγιστης ιστορικής αξίας μοναδικό ντοκουμέντο για την αυταπόδεικτη ιστορική πραγματικότητα της Ελληνικότητας της Μακεδονίας μας θα μείνει στα συρτάρια και στα αρχεία όσων λίγων απέμειναν να σκέπτονται εθνικά και να δίνουν μόνοι την μάχη... με τους τιτάνες της σύγχρονης πολιτικής σκέψης και τους γίγαντες της στρατηγικής του 21ου αιώνα. Ποιοι είναι αυτοί; Ρίξετε μια ματιά στα μεγάλα αμερικανικά Think Tank και εκεί θα βρείτε πολλούς... μας περιμένουν στην γωνία...
Πηγή
Αλέξανδρος .Μ.Σ.
Τις ημέρες που έρχονται μετά το Πάσχα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Greek American News Agency θα ξανά βγουν στο φως εκθέσεις αμερικανικών γνωστών ισχυρών think tank για το θέμα της Ονομασίας των Σκοπίων. Αυτό κρατείστε το ως υποσημείωση στην κινητικότητα που παρατηρείται ως προς το θέμα των Σκοπίων.
Δεν είναι τυχαίες οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή που ως φυσικό επόμενο προκάλεσαν την δίκαιη οργισμένη αντίδραση των Παμμακεδονικών οργανώσεων σε Ελλάδα, Αμερική και στους Μακεδόνες του κόσμου.
Οι Σκοπιανοί στην γνωστή προπαγάνδα τους δεν έχουν αφήσει εκτός και το ζήτημα της λεγόμενης «Μακεδονικής Εκκλησίας». Διαβάζοντας κανείς με προσοχή τα όσα επισήμως ανακοινώνουν για την ίδρυση της «Εκκλησίας της Μακεδονίας» το 1959. Αυτό που διαπιστώνει ο μελετητής είναι ότι ξαφνικά παραγράφονται αιώνες ιστορίας και ξεπηδάνε ως «Εκκλησιαστική οντότητα» με βάση πολιτική απόφαση της κυβέρνησης Τίτο.
Θέμα που λίαν συντόμως θα ανακινηθεί και επίσημα σύμφωνα με ειδικές απόρρητες του Σκοπιανού Υπουργείου των Εξωτερικών το οποίο και καθοδηγεί τους φερόμενους ως αυτοαναγορεθεύντες ηγέτες της τοπικής (σχισματικής) Ορθόδοξης Εκκλησίας της Μακεδονίας. Τονίζεται ότι αυτή η εκκλησιαστική οντότητα είναι πλήρως αποκομμένη από το όλον Σώμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν προσκαλούνται σε τοπικές ή πανορθόδοξες συνάξεις. Δεν μνημονεύονται από τα δίπτυχα των Ορθοδόξων Εκκλησιών ούτε φυσικά και από τον Οικουμενικό Πατριάρχη όταν κατά τις ιερές Ακολουθίες μνημονεύει τους αρχηγούς των άλλων ορθοδόξων Εκκλησιών. Είναι πλήρως αποκομμένοι από το Σώμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Κατά διαστήματα έχουν κάνει σχετικά διαβήματα προς άλλες Σλαβόφωνες Εκκλησίες ώστε να τύχουν κάποιας έστω και ανεπίσημης πρόσκλησης σε οποιανδήποτε τοπική εκκλησιαστική σύναξη και έτσι σιγά σιγά να «νομιμοποιούν» την εκκλησιολογική αποδοχή τους τμηματικά κατά Εκκλησία.
Μέχρι τώρα όλες οι πόρτες είναι ερρμητικά κλειστές. Παρασκηνιακά όμως συναντούνται -πάντα ανεπίσημα- με ηγέτες Ορθοδόξων Εκκλησιών κυρίως στα Βαλκάνια, και ειδικά στις γειτονικές περιοχές. Το τελευταίο διάστημα επιχειρούν να νομιμοποιήσουν επίσημη συνάντηση τους με τον νέο Πατριάρχη Μόσχας και Πασσών των Ρωσσιών Κύριλλο. Μέχρι σήμερα βρίσκονται σε αναμονή στο ακουστικό τους... Ωστόσο τίποτα δεν αποκλείει-αν και η Εκκλησία της Μόσχας διατηρεί άριστες σχέσεις με την Ελλάδα και την Ελλαδική Εκκλησία- εν τούτοις τα πράγματα δεν είναι ανθηρά με το Οικουμενικό Πατριαρχείο... Σε αυτό το λεπτό και ευαίσθητο σημείο ίσως κριθούν πολλά στο προσεχές μέλλον...
Ένα ζήτημα που ανακινεί ο γνωστός καθειρημένος από την Ελλαδική Εκκλησία, ΠαπαΤσαρκνιάς. Το ζήτημα έχουν θέσει και οι λεγόμενοι επίσκοποι της «Μακεδονικής Εκκλησίας» με σχετικές ύπουλες επιστολές τους προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη τον οποίο τα τελευταία χρόνια έχουν επισκεφθεί με τους τίτλους υποκλεμμένους εκκλησιαστικούς τίτλους τους χωρίς φυσικά ο Πατριάρχης να τους αναγνωρίσει επισήμως υποβιβάζοντας τις συναντήσεις αυτές.
Σήμερα το Greek American News Agency σήμερα φέρνει στην δημοσιότητα ένα ακόμα αδιάσειστο ιστορικό ντοκουμέντο που αποδεικνύει πολλά για αυτό το μεγάλο εθνικό και εκλλησιολογικό θέμα. Θέμα το οποίο ίσως πολύ σύντομα κληθεί να το αντιμετωπίσει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο αν και μέχρι σήμερα η τακτική είναι «παρελθέτω απ εμού το ποτήριο τούτο».
Αποκαλύπτουμε με ένα αδιαμφισβήτητης ιστορικής αξίας ντοκουμέντο που δείχνει την Εκκλησιαστική δομή της Εκκλησίας της μεγάλης Περιφέρειας της Μακεδονίας υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Δομή και Εκκλησιαστική τάξη που ουδέποτε διασαλεύθηκε επισήμως παρά τις γεωστρατηγικές αλλαγές(συνόρων)στα Βαλκάνια από τον Α και Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο το θέμα της υπαγωγής της σημερινής εκκλησιαστικής «σχισματικής οντότητας» παραμένει ένα θέμα ευαίσθητο για το πατριαρχείο για αυτό και δεν το αγγίζει... Το ιστορικό ντοκουμέντο που σήμερα αποκαλύπτουμε δίνει απάντηση με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στο θέμα των Σκοπίων.
Στόχος μας δεν είναι να ανοίξουμε –κάποτε όμως πρέπει να γίνει και αυτό για να προλάβουμε τα χειρότερα- ένα ακόμα δυσεπίλυτο εκκλησιαστικό ζήτημα. Ωστόσο θα πρέπει αυτοί που αποφασίζουν στην Αθήνα θα πρέπει να πάρουν στην διπλωματική φαρέτρα τους το «όπλο» που σήμερα τους δίδεται! Να το αναγάγουν σε θέμα που διασφαλίζει τις ελληνικές θέσεις με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο! Να κάνουν αυτό που δεν μπορεί επισήμως να κάνει λόγω της ευαίσθητης θέσεως του το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Με βάση και αυτό το πρόσφατο νωπό ιστορικά ντοκουμέντο να αρνούνται πλέον κάθε συζήτηση ακόμα και για σύνθετη ονομασία έστω και αυτή η επιλογή(της σύνθετης ονομασίας καίτοι πολιτικά είναι παράνομη με βάση το συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών και άλλων σχετικών αποφάσεων) πολιτικά εμφανίζει την Ελλάδα διαλλακτικότερη. Άλλο διάλογος όμως και άλλο υπαναχωρήσεις από ιστορικά και απαράγραπτα εθνικά δίκαια!
Από τα όσα θα δείτε θα κατανοήσετε πολλά περισσότερα... Πρόκειται για ένα σπανιότατο ιστορικής άξιας κείμενο έκθεση για την Εκκλησιαστική κατάσταση στην περιοχή της Μακεδονίας. Κείμενο στο οποίο υπάρχουν αναφορές από τους τοπικούς Ιεράρχες (επιχώριους Επισκόπους και Μητροπολίτες) προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο εις το οποίο Εκκλησιαστικά και νομοκανονικά ανήκει η Εκκλησίας της Μακεδονίας, για την ευρύτερη εκκλησιαστική κατάσταση στην περιοχή όταν άρχιζαν οι πολιτικοστρατιωτικές και γεωστρατηγικές ανακατατάξεις... (που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση).
Το κείμενο–έκθεση είναι επίσημη έκδοση του 1906 από το τυπογραφείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και υπάρχει σε πολύ λίγα αντίτυπα σε όλο τον κόσμο και σε ελάχιστα συρτάρια ιστορικών μελετητών. Περιέχει μέσα εκθέσεις και αναφορές που καταλαμβάνουν 180 σελίδες! Γνωρίζουμε ότι τα όσα περιέχονται και σήμερα δημοσιοποιούνται ίσως ανοίξουν τους ασκούς του Αιόλου σε ένα άλλο μείζον εκκλησιαστικό θέμα διότι η επαρχία της Εκκλησίας της Μακεδονίας όπως θα δείτε περιελάμβανε εκτός από περιοχές της Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη, Καστοριά, Δράμα, Νευροκοπίου κτλ) αλλά και τις σημερινές περιοχές της αρχαίας Πελαγωνίας, του Μοναστηρίου(στα Σκόπια) που ήταν Μητρόπολη, της Ανδριανούπολης, της Μητρόπολης Στρόμνιτσας, κτλ. Η έκθεση που τότε είχε χαρακτηριστεί-από τους Σκοπιανούς- ως άκρως απόρρητο εθνικό έγγραφο απευθύνεται κυρίως προς την τότε Ελληνική κυβέρνηση και περιήλθε στα χέρια της δια της διπλωματικής οδού μέσω Γαλλίας περιγράφει τα όσα γίνονταν στην Εκκλησία της Μακεδονίας και της θράκης από τους Βούλγαρους Κομιταζτίδες! Το ιστορικό κείμενο –έκθεση ξεκινά με επιστολή του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη Ιωακείμ προς του Μητροπολίτες και Επισκόπους της Εκκλησίας της Μακεδονίας! Η επιστολή εστάλλει στις 21 Σεπτεμβρίου του 1901. Εν συνεχεία περιλαμβάνει νέα αγωνιώδη επιστολή του Πατριάρχη Ιωακείμ στις αρχές του επόμενου έτους (Ιανουάριος 1902) προς τους Μητροπολίτες και επιχώρειους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Μακεδονίας. Στην εισαγωγή της η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά διαμαρτυριών του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τα έκτροπα και τις καταστάσεις που τότε δημιουργούταν στην ευαίσθητη περιοχή της ευρύτερης γεωγραφικά Μακεδονίας από τους Βούλγαρους! Οι οποίοι δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι και αυτοί εμμέσως πλην σαφώς αλλά πολύ προσεχτικά(ύπουλα καλύτερα) θέτουν ζήτημα με το γνωστό θέμα της Μακεδονίας του Πυρίν... Μέχρι να συμβούν όλες αυτές οι μεγάλες γεωστρατηγικές αλλαγές στην περιοχή μας η Εκκλησία της Μακεδονίας ήταν μια ενιαία και αδιαχώρητη Εκκλησιαστικά και νομοκανονικά. Έκτοτε, παρά τις επίσημες πολιτικές και γεωστρατηγικές αλλαγές (και συνόρων) ουδέποτε υπήρξε επίσημη εκκλησιολογική νόμιμη κατά την τάξη και του Ιερούς Κανόνες αλλαγή της υφιστάμενης εκκλησιαστικής κατάστασης! Δεν δημιουργήθηκε καμία νέα εκκλησία που το σύνολο των Ορθόδοξων Εκκλησιών αποδέχτηκε και έτσι να ενταχθεί εκκλησιολογικά και νομοκανονικά στο Σώμα της Ανατολικής Ορθόδοξου Εκκλησίας. Επομένως η επίλυση του θέματος επαφίεται μόνο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο με την σειρά του δεν μπορεί και σε καμία περίπτωση δεν θα αναγνωρίσει την ύπαρξη καμίας Μακεδονικής Εκκλησίας! Απαιτείται προηγούμενη συγκατάθεση και των άλλων τοπικών Εκκλησιών δια τοπικής περιφερειακής Συνόδου στην οποία αναγκαστικά μετέχει και η Ελλαδική Εκκλησία. Σε καμία περίπτωση η Ελλαδική Εκκλησία αλλά ούτε και οι όμορες (Βουλγαρίας Ρουμανίας Αλβανίας κτλ) πρόκειται να προχωρήσουν σε μια τέτοια αναγνώριση γιατί γνωρίζουν τα πολιτικά επακόλουθα και τις αναταράξεις στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων... Η Εκκλησία και η πολιτική ήταν πάντα συνυφασμένη μόνο που το Ελληνικό Υπουργείο των Εξωτερικών δεν το αγνοεί –επιδεικτικά- αλλά φαίνεται να το αγνοεί παντελώς και προκλητικά!
Το ιστορικό ντοκουμέντο εντοπίσαμε χάρη στην συνεργασία και πληροφόρηση του «ειδικού συνεργάτη» μας ο οποίος και μας το έστειλε. Σήμερα βρίσκεται επίσημα καταχωρημένο με κωδικό και ειδική διασφάλιση στην βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του Michigan το οποίο με την σειρά του έχει εκχωρήσει τα δικαιώματα στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της Google!
Το σημαντικότατο αυτό ιστορικό ντοκουμέντο πρέπει να αποκτήσει επίσημα και το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών η Ελλαδική Εκκλησία και φυσικά να αναζητήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο στα αρχεία του.
Η λύση του λεγόμενου Σκοπιανού ζητήματος αναγκαστικά περνά και μέσα από την Εκκλησία. Την Ορθόδοξη Εκκλησία. Τον μόνο οργανωμένο δομικά θεσμό που άφησε η Υψηλή Πύλη του Σουλτάνου να λειτουργεί λόγω του σεβασμού του Μωάμεθ προς τον Χριστό . Η ορθόδοξη Εκκλησία και ειδικότερα το Οικουμενικό πατριαρχείο που από τα χρόνια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και από τα χρόνια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, έχει στα αρχεία του χειρόγραφα που διασώζονται μέχρι σήμερα, ιστορικά ντοκουμέντα, όπως αυτό που σήμερα αποκαλύπτουμε, τα οποία αποδεικνύουν την ιστορική διαστρέβλωση που επιχειρείται από τους Σκοπιανούς σήμερα, μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την δημιουργία του γειτονικού κράτους των Σκοπίων.
Το ζήτημα που σήμερα ανοίγουμε με την δημοσιοποίηση αυτού του ιστορικού ντοκουμέντου υποχρεωτικά θα κληθούμε από τα γεγονότα και τις εξελίξεις να το αντιμετωπίσουμε ως Ελληνισμός και ως οργανωμένο κράτος. Δεν μπορούμε λοιπόν σε καμία περίπτωση να αγνοήσουμε την ιστορία ειδικά όταν υπάρχουν τέτοια ιστορικά ντοκουμέντα. Η εκκλησιαστική διάσταση του ζητήματος πρέπει να ανοίξει με δική μας πρωτοβουλία. Με προσοχή. Διάκριση. Πολιτική σύνεση και εθνική συλλογική ψυχραιμία. Οι Σκοπιανοί γνωρίζουν την ιστορία καλά για αυτό και ξέρουν πολύ καλά τα ευαίσθητα σημεία –της αχίλλειας πτέρνας τους- πράττοντας αναλόγως. Ο μόνος εύκολος δρόμος είναι η παραχάραξη και η διαστρέβλωση γιατί οι έλληνες μπορεί να έχουμε πράγματι ιστορία χιλιάδων ετών το ερώτημα είναι πόσο καλά την γνωρίζουμε; Οι σκοπιανοί γνωρίζοντας καλά την αληθινή ιστορία ξέρουν πως να σχεδιάσουν την μακροπρόθεσμη πολιτική των διεκδικήσεων συλλογικά και οργανωμένα με σχέδιο και στρατηγική έχοντας ένα πολύ βασικό δεδομένο για την Αχίλλειο πτέρνα των Ελλήνων. Την άγνοια και την φαγωμάρα! Τον διχασμό και την αυταρέσκεια μας να ηγούμεθα! Γνωρίζοντας αυτά τα δυο βασικά ευαίσθητα στοιχεία που μας καθιστούν πολιτικά και εθνικά ευάλωτους πράττουν αυτό που το δικό τους συμφέρον επιβάλλει και επιτάσσει στο διεθνές γίγνεσθαι για να επιβιώσουν στο διεθνές γίγνεσθαι.
Ξέρουν να κάνουν συμμαχίες. Γνωρίζουν πως και με ποιο τρόπο θα αντιπαρατεθούν έχοντας ως βασικά δεδομένα όχι την ιστορία που δεν έχουν και δημιουργούν αλλά τη δική μας ευάλωτη αχίλλειο πτέρνα. Οι σκοπιανοί και φυσικά έχουν στα χέρια τους αυτό το ντοκουμέντο το οποίο φυσικά και αποκρύπτουν. Αποσιωπούν δικαιολογημένα για το δικό τους πολιτικό συμφέρον. Δεν είναι τυχαία η συνεργασία με την Τουρκία. Το κυκλικό τόξο γύρω από τα σύνορα μας δεν είναι τυχαίο. Οι Σκοπιανοί λοιπόν έχουν κάθε λόγο να αποκρύπτουν ένα τόσο σημαντικό ιστορικό ντοκουμέντο αφού ανατρέπει με στοιχεία όλους τους παντελώς ιστορικά ισχυρισμούς τους. Εμείς ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε; Ξέρουμε την αχίλλειο πτέρνα των Σκοπιανών για να χαράξουμε συλλογική εθνική στρατηγική-και το θέμα των Σκοπίων;
Την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι... Ωστόσο ακόμα και αυτό που έχουμε τα πολιτικά και ιστορικά επιχειρήματα ως αδιάσειστα πολιτικά και διπλωματικά δεδομένα χρησιμοποιούνται με βάση το εθνικό συμφέρον; Έχουμε πολλά αληθινά «Όπλα» που μπορούν να μπουν στο τραπέζι του διαλόγου και αντί να πιέζουν εκείνοι καιρός να πιέσουμε εμείς. Καιρός να διεκδικήσουμε εμείς! Μήπως πρέπει η λογική του βέτο που άσκησε μόνος του ο Κώστας Καραμανλής να είναι η μοναδική λύση στο φαινομενικό πολιτικό αδιέξοδο τέλμα που έχει δημιουργηθεί στο ζήτημα της επίλυσης του ζητήματος της κοινά αποδεκτής ονομασίας των Σκοπίων. Ίσως τελικά να είναι και η μόνη λύση η αδιαπραγμάτευτη εθνική μας θέση για το ζήτημα.
Η τακτική του καλού παιδιού και των συνεχών υποχωρήσεων μας κάνουν εθνικά ευάλωτους... Ίσως ήρθε η ώρα μετά από όσες πολιτικές και διπλωματικές ήττες έχουμε υποστεί ως έθνος κράτος την τελευταία 20ετια, να αλλάξουμε τακτική... Ας το σκεφθούν οι υπεύθυνοι πολιτικοί ταγοί – εκλεγμένοι ηγέτες. Ας το σκεφθούμε όμως και εμείς οι πολίτες. Ας το σκεφθεί ακόμα καλύτερα η μεγάλη ανεκμετάλλευτη πολιτικά δύναμη του Ελληνισμού της Αμερικής και της λεγόμενης οργανωμένης ομογένειας που ο καθείς πρόεδρος αυτο-ανακυρρήσει αυτόν «οπλαρχηγό» και χαράσσει πολιτική... είναι αυτό ακριβώς που ξέρουν πια οι άλλοι λαοί και τα πολύ καλά οργανωμένα κράτη για εμάς. Ο πολυκερματρισμός και ο μόνιμος διχασμός μας είναι το όπλο τους εναντίον μας. Έτσι κάθε φορά στην ιστορία του Έθνους μας χάνουμε κάθε δίκαιο οδηγούμαστε σε εθνικές συμφορές και καταστροφές... Δυστυχώς... Έστω και αν η ιστορία είναι με το μέρος μας εμείς ξέρουμε πως να χάνουμε και αυτό το αδιαπραγμάτευτο εθνικό όπλο μας... Όπλο που χάνει την αξία και το στόχο του αφού αυτοί που το κρατούν κοιτούν πρώτα πως θα βγάλει ο ένας το μάτι του άλλου και μέχρι να αλληλοσφαχτούμε έχει προλάβει ο κάθε αντίπαλος και μας έχει δώσει την καίρια αποφασιστική πληγή... Αυτή είναι η αλήθεια δυστυχώς. Κοντολογίς: και αυτό το ανυπολόγιστης ιστορικής αξίας μοναδικό ντοκουμέντο για την αυταπόδεικτη ιστορική πραγματικότητα της Ελληνικότητας της Μακεδονίας μας θα μείνει στα συρτάρια και στα αρχεία όσων λίγων απέμειναν να σκέπτονται εθνικά και να δίνουν μόνοι την μάχη... με τους τιτάνες της σύγχρονης πολιτικής σκέψης και τους γίγαντες της στρατηγικής του 21ου αιώνα. Ποιοι είναι αυτοί; Ρίξετε μια ματιά στα μεγάλα αμερικανικά Think Tank και εκεί θα βρείτε πολλούς... μας περιμένουν στην γωνία...
Πηγή
Αλέξανδρος .Μ.Σ.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...