Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Ξεπουλώντας την Επανάσταση του '21


Κάποιοι θέλουν το κράτος μας να μετατραπεί σε πολυεθνικό, χωρίς Ορθοδοξία

Από τον Δημήτρη Παπαγεωργίου

Το 1821 οι Ελληνες ξεσηκώθηκαν. Ξεσηκώθηκαν για να διώξουν τους Τούρκους. Και να δημιουργήσουν ένα δικό τους, ένα ελληνικό κράτος, η αποστολή του οποίου ήταν το να υπερασπίζεται τους Ελληνες και να διασφαλίζει τις απαραίτητες συνθήκες για την ομαλή και ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, διαφυλάσσοντας το δικαίωμά τους στην αξιοπρέπεια.

Αλλοι ξεσηκώθηκαν από ιδεώδη, άλλοι από το γινάτι τους. Και κατάφεραν τον σκοπό τους. Μέσα από μια βίαιη διαδικασία. Δημιούργησαν ένα εθνικά ομοιογενές κράτος, με σαφή χαρακτηριστικά, που το διαχώριζαν από την πολυεθνική, πολυπολιτισμική Οθωμανική Αυτοκρατορία. Δημιούργησαν ένα εθνικό κράτος, με γλώσσα την ελληνική, με θρησκεία την ορθόδοξη.

Σήμερα, προτού ακόμη συμπληρωθούν 200 χρόνια αυτού του κράτους, κάποιοι αγωνίζονται να απεμποληθούν ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά για τα οποία οι Ελληνες ξεσηκώθηκαν το 1821.
Θέλουν το κράτος μας να μετατραπεί σε πολυπολιτισμικό, σε πολυεθνικό, χωρίς αναφορές στην Ορθοδοξία.
Και πολλούς από αυτούς θα τους δούμε αύριο στις τηλεοράσεις μας να προβαίνουν σε βαρύγδουπες δηλώσεις σχετικά με το νόημα του 1821, το οποίο θα διαστρέψουν, το οποίο θα προσπαθήσουν να διαστρεβλώσουν. Θα προσπαθήσουν να μας πείσουν ότι οι Κλέφτες του '21, αυτοί που είχαν βγει στο βουνό και που είχαν σηκώσει τα όπλα, το έκαναν για να διαφόρων ειδών -ισμούς. Λες και δεν είχαν στον φρέσκο αέρα του βουνού όλα τα δικαιώματα που τα είχαν κατακτήσει με το σπαθί τους και με το αίμα των συντρόφων τους.


Οι επαναστάτες του '21, άνδρες και γυναίκες, ξεσηκώθηκαν γιατί ήθελαν να δημιουργήσουν ένα ελληνικό κράτος. Οχι κατ' όνομα, αλλά στην ουσία του. Ενα κράτος το οποίο θα προστάτευε τα συμφέροντα των Ελλήνων. Φράση που δεν ξέρω αν σήμερα είναι ποινικά κολάσιμη. Τα συμφέροντα των Ελλήνων. Αναρωτιέμαι αν ο κρατικός εσμός, με το πλέγμα νόμων που έχει δημιουργήσει για να καταστείλει την ελευθερία του λόγου, έχει ποινικοποιήσει και αυτή την έκφραση.

Ακόμη κι εάν το έχει όμως κάνει, θα πρέπει να υπάρξουν οι φωνές αυτές που θα τολμήσουν να το πουν. Στην εποχή την οποία η κυβέρνηση παραδίδει το Αιγαίο -με όσους σκελετούς Ελλήνων ναυτών βρίσκονται μέσα σε αυτό, οι οποίοι έπεσαν μαχόμενοι κατά των τουρκικών πλοίων- στους άλλοτε δυνάστες μας, πρέπει να υπάρξουν αυτοί που θα μιλήσουν για το συμφέρον των Ελλήνων. Δεν ξέρω εάν είναι πολιτικά ορθό. Είναι απαραίτητο όμως. Και για να προστατεύσει τα συμφέροντα των Ελλήνων το κράτος πρέπει να ταυτίζεται με αυτούς. Οχι με δικαιωματισμούς, όχι με ανθρωπισμούς, όχι με αφηρημένες έννοιες, όχι με παγκοσμιοποιητικά πρότυπα.

Αλλά μονάχα με τους Ελληνες, οι οποίοι σε κάθε λειτουργία αυτού που ονομάζεται κράτος πρέπει να έρχονται πρώτοι. Ειδάλλως ο αγώνας των επαναστατών του '21 ξεπουλιέται.

Δημοκρατία


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. Στις 15 Μαρτίου 1838,
    με διάταγμα του Όθωνα, ορίστηκε αυθαίρετα η έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του Εικοσιένα στις 25 Μαρτίου.

    Η Επανάσταση άρχισε πριν τις 25 Μαρτίου και ο Π. Π. Γερμανός δεν σήκωσε τη σημαία της Επανάστασης στη μονή της Αγίας Λαύρας στις 25 Μαρτίου, γιατί την ημέρα αυτή δεν βρισκόταν στην Αγία Λαύρα, αλλά στα Νεζερά (Αίγιο) της Αχαΐας, όπως ο ΙΔΙΟΣ γράφει στα απομνημονεύματά του.

    Το πλάσιμο του μύθου έχει την αφετηρία του στη μετάβαση των δύο Επισκόπων Παλιών Πατρών Γερμανού και Κερνίτσης Προκόπιου μαζί με τους προεστούς της Αχαΐας, από τα Καλάβρυτα στη Μονή της Αγίας Λαύρας στις 10.3.1821, που έγινε αποκλειστικά και μόνο για την ασφάλειά τους, να κρυφτούν.

    Ο Π. Πατρών Γερμανός μάλιστα, στη σύσκεψη του Aιγίου, ΔΙΑΦΩΝΗΣΕ με την επαναστατική στρατηγική των Φιλικών. Όταν στις 21 Μαρτίου δίνονταν οι μάχες στους δρόμους της Πάτρας με αρχηγό τον τσαγκάρη Παναγιωτάκη Kαρατζά, ο Γερμανός με τους προεστούς, κρυβόταν στη μονή Ομπλού. Εκεί δολοφόνησαν τον Καρατζά, λίγους μήνες μετά στις 4 Σεπτέμβρη, οι Kουμανιωταίοι, άνθρωποι δικοί του (Βλ. N. Bαρδιάμπαση, Π. Kαρατζάς: ο τσαγκάρης που ξεκίνησε την Eπανάσταση του 1821, «Eλευθεροτυπία», 3-7-1993).

    Είναι γνωστό, πως σε προγενέστερες ημερομηνίες είχαν ξεσηκωθεί τα Καλάβρυτα, η Βοστίτσα, η Καρύταινα, η Καλαμάτα, το Γύθειο, τα Σάλωνα και ο Πραστός.
    Όμως, ύστερα από 19 χρόνια, πρόκριτοι και αρχιερείς διαστρέβλωσαν τους πραγματικούς λόγους της μετάβασης αυτής. Απέδωσαν την άφιξη του Γερμανού και των άλλων, στις 10.3.1821, στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας, στην κήρυξη της Επανάστασης και έπλασαν το μύθο της ύψωσης της σημαίας της Επανάστασης στη μονή της Αγίας Λαύρας από τον Π.Π. Γερμανό στις 25 Μαρτίου. Κίνητρο του μύθου αυτού ήταν να περιβληθούν οι προεστοί και το ανώτερο ιερατείο, με την τιμή ότι αυτές είχαν αρχίσει τον Αγώνα και είχαν πρωτοστατήσει σ’ αυτόν, και να μοιραστούν έτσι τη δόξα από τους πραγματικούς αγωνιστές και δημιουργούς του Εικοσιένα και της Εθνικής Παλιγγενεσίας.

    Ο μύθος του ελληνοχριστιανισμού και του "Θεού της Ελλάδος" απαιτούσε για την Επανάσταση, μια ιερή ημερομηνία όπως αυτή του Ευαγγελισμού, ένα μοναστήρι και έναν επίσκοπο.

    O ίδιος ο Π. Πατρών Γερμανός δεν αναφέρει στα απομνημονεύματά του, που έγραψε στα τελευταία του και πρωτοκυκλοφόρησαν το 1837, λέξη για την υποτιθέμενη συγκλονιστικότερη στιγμή της ζωής του. ( κατεβάστε δωρεάν τα απομνημονεύματά του "Απομνημονεύματα Π. Π. Γερμανού")

    Η επινόηση της ημερομηνίας αυτής, προήλθε το 1835 από τον Κωλέττη και υλοποιήθηκε το 1838 (Β. Σφυρόερα, “Η επέτειος της Εθνεγερσίας“, “Καθημερινή-Επτά Ημέρες”, 1-3-2001).

    Ιστορικός Σπ. Τρικούπης: “Ψευδής είναι η εν Ελλάδι επικρατούσα ιδέα, ότι εν τη μονή της Αγ. Λαύρας ανυψώθη κατά το πρώτον η σημαία της Ελληνικής Επαναστάσεως…” ((“Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως”, τ. Α΄, σ.312, εκδ. Β΄).

    Ο Ι. Φιλήμων αποκαλεί τον μύθο της Λαύρας “ψεύδος παχυλόν” (”Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Φιλικής Εταιρείας”, τ.Γ΄, σ.22-1834).
    Ο καθηγητής Απ. Β. Δασκαλάκης ομολογεί: “…ουδέν επαναστατικόν γεγονός εσημειώθη εν τη Μονή της Αγίας Λαύρας. Κατά την 25ην Μαρτίου ουδείς ευρίσκετο εν Λαύρα…” (“Πως εκηρύχθη η Επανάστασις εις την Πελοπόννησον”).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας αναφερθουν ενδεικτικα σημαντικες ιστορικες λεπτομερειες ,ωστε να μην δημιουργουνται

      παρεξηγησεις σχετικα με την Επανασταση του '21 οπως και για τον ρολο της Εκκλησιας:

      (Πηγη : https://kostasxan.blogspot.com/2016/03/1821.html)


      " ...Η Επανάσταση του 1821 όμως έχει μία πολύ σημαντική διαφορά σε σχέση με όλες τις προηγούμενες επαναστάσεις.

      Στις 26 Ιανουαρίου του 1821 πραγματοποιήθηκε η Σύσκεψη Βοστίτσας (Αιγίου).
      Το βασικό θέμα της Συσκέψεως ,όπου συμμετείχαν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Χριστιανουπόλεως (Κυπαρισσίας) Γερμανός,ο Ηγούμενος του Μεγάλου Σπηλαίου, ο Ανδρέας Ζαΐμης κ.α. ήταν ο καθορισμός του χρόνου της εκρήξεως της Επαναστάσεως.

      Κατά την συνεδρίαση υποστηρίχθηκαν δύο γνώμες.

      Κατά την μία,επεβάλλετο η άμεση δράση,διότι αν δεν εξεδηλωνόταν εγκαίρως η Επανάσταση,ήταν ενδεχόμενο να ματαιωθεί,δεδομένου ότι η Πύλη,προς την οποία είχε ανακοινωθεί το μυστικό της Φιλικής Εταιρίας,θα ελάμβανε ασφαλώς μέτρα για να εξαρθρώσει τα σχέδια των Ελλήνων,ενώ η άλλη γνώμη η οποία υποστηρίχθηκε, δημιούργησε τις εξής ερωτήσεις:
      -Υπό ποιές συνθήκες θα εξεδηλωνόταν;
      -Υπήρχαν ικανές προετοιμασίες;
      -Θα ήταν η εξέγερση συνολική;
      -Θα ήταν δυνατόν να έρθει βοήθεια από το εξωτερικό;

      Η Σύσκεψη έληξε δίχως αποτελέσματα,διότι υπέρ και των δύο απόψεων συνηγορούσαν σοβαρά επιχειρήματα.
      Αποκτήθηκε για πρώτη φορά συνείδηση της τεράστιας προσπάθειας που θα έπρεπε να καταβάλλουν οι συμμετέχοντες.
      Αυτήν την λεπτομέρεια την αναφέραμε για να αποδείξουμε ότι τελικώς η Επανάσταση δεν έγινε τυχαία,αλλά ύστερα ωρίμου σκέψεως!.
      Και εξαιτίας αυτής της διαφωνίας, η οποία υπήρχε μόνο στην αρχή, κάποιοι φθάνουν στο επαίσχυντο ισχυρισμό ότι η Εκκλησία αφόρισε την Επανάσταση!"


      "...Θα αναφέρουμε τέλος τον πολύ σημαντικό ρόλο της Εκκλησίας μας στην Επανάσταση!

      Από το 1760 μέχρι το 1779 ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Σαμουήλ ιδρύει Νοτίως του Αίμου χώρας και στην κυρίως Ελλάδα 40 κλασσικές σχολές και 300 Δημοτικά σχολεία.Έτσι δίνει την πρώτη ώθηση των ελληνικών σχολείων.
      Πολλοί ομογενείς πλούσιοι τον μιμούνται και αυξάνεται ο αριθμός των σχολείων.
      Ένας από τους προδρόμους της λευτεριάς ήταν ο αρχιμανδρίτης Θεόκλητος Πολυείδης,από την Αδριανούπολη που διέτρεχε την Ευρώπη και προσπαθούσε να δημιουργήσει φιλελληνική διάθεση στην ευρωπαϊκή κοινή γνώμη ήδη από το 1728, και μέχρι το 1733 έφθασε μέχρι την Ρωσία!
      Ο λαός με πρωτοπόρο την Εκκλησία τονώνεται πνευματικά και αισθάνεται τον πόθο για την ελευθερία!
      'Οταν μετά την αποτυχία της Επαναστάσεως του Υψηλάντη στην Μολδοβλαχία ,εξερράγη Επανάσταση στην Πελοπόνησσο (25η Μαρτίου) ,ο σουλτάνος Μαχμούτ ο Β΄ θεώρησε το Ισλάμ σε διωγμό και κήρυξε ιερό πόλεμο κατά των Ελλήνων της Θράκης .
      Το πρώτο χτύπημα το δέχτηκε ο κλήρος, που θεωρήθηκε το όργανο αποστασίας των Ελλήνων και γι’αυτό προσπάθησε να τον εξοντώσει.
      Η τουρκική διοίκηση κατέπνιξε κάθε ενέργεια με την σύλληψη και φυλάκιση των Εκκλησιαστικών Αρχών και όλων των Ελλήνων προκρίτων,η οποία άρχισε την Κυριακή των Βαϊων στις 3 Απριλίου του 1821 και εξακολούθησε όλη την Μεγάλη εβδομάδα.Αναφέρουμε ενδεικτικά:
      -τον αποκεφαλισμό του Θεοκλήτου,εκπρόσωπο του μητροπολίτη Πρωίου, μαζί με άλλους ιερείς, διακόνους και δημογέροντες στην Πόλη,
      -τον απαγχονισμό του προύχοντος Ευσταθοχωρίτη
      -τον μαρτυρικό θάνατο του Μητροπολίτη Ευγενίου Καραβία, που στάλθηκε σιδηροδέσμιος στην Πόλη.
      -τον απαγχονισμό του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε’ με διαταγή του Σουλτάνου στις 10 Απριλίου και την σύλληψη πολλών μητροπολιτών
      -τον απαγχονισμό του πρώην Πατριάρχη Κυρίλλου Στ’ στις 17 Απρίλη,μαζί με άλλους 27
      ιερωμένους και πολλούς προκρίτους έξω από την Μητρόπολη."

      Διαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]