Το Φανάρι εναντίον του ελληνικού κράτους!
Παρέμβαση κατά του Δημοσίου και υπέρ της ισχύος των Χρυσοβούλλων Λόγων και των Πατριαρχικων Σιγγιλίων της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, κατέθεσε τη Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου, στο Εφετείο Θράκης για τη γνωστή υπόθεση, το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Στο δικαστήριο αυτό δικάζεται τον Οκτώβριο η έφεση της Ιεράς Μονής κατά της πρωτόβαθμης απόφασης, η οποία είχε αποφανθεί κατά πλειοψηφία το 2008 ότι οι τίτλοι της Μονής, δηλαδή οι Αυτοκρατορικοί Χρυσόβουλλοι Λόγοι, αλλά και τα Πατριαρχικά Συγγίλλια, που τους ερμηνεύουν και εφαρμόζουν, δεν προσπορίζουν κυριότητα, πριν συμπληρωθούν οι προϋποθέσεις της χρησικτησίας.
Με σχετική ανακοίνωση, το Οικουμενικό Πατριαρχείο στηρίζει, επίσης, την κυριότητά του σε τέτοιους ακριβώς τίτλους και για τον λόγο αυτό -όπως αναφέρει- έχει έννομο συμφέρον να μην επικυρωθεί η εν λόγω άποψη από το Εφετείο, η οποία είναι μεμονωμένη και καινοφανής. Για τους ίδιους λόγους έχει ασκήσει παρέμβαση υπέρ της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Υπενθυμίζεται ότι το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απέρριψε προ μηνός τις αγωγές του Δημοσίου κατά της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, τρίτων αγοραστών και Τραπεζών, με τις οποίες το Δημόσιο ζητούσε την επιστροφή των ακινήτων που είχαν ανταλλαγεί έναντι παραλιμνίων εκτάσεων της Λίμνης Βιστωνίδας. Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με εκτενές και εμπεριστατωμένο σκεπτικό, έκρινε ότι δεν τίθεται θέμα ακυρότητας των ανταλλαγών. Επίσης, απερρίφθη και το αίτημα του Δημοσίου κατά της Μονής για ηθική βλάβη.
Σχόλιο ιστολογίου: Αυτή η "διάθεση παρέμβασης" του Πατριαρχείου (και δη του πατριάρχη Βαρθολομαίου) ενδέχεται να μην είναι η μοναδική. Κι αυτό, επειδή, κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει την στάση (σε ειδικές περιπτώσεις, όπως την λειτουργία τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) των επισκόπων της Θράκης. Ενδεχομένως να ασπάζονται την παλαιότερη ρήση του κ.κ. Βαρθολομαίου με την οποία χαρακτήριζε το σύνολο σχεδόν της Βόρειας Ελλάδας ως "νέες χώρες", που δεν υπόκεινται στην Εκκλησία της Ελλάδας... Αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη (και δύσκολη) θέση του Πατριαρχείου, χωρίς να υπάρχει καμία κριτική (καλοπροαίρετη ή κακοπροαίρετη) διάθεση, ενδεχομένως ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως θα έπρεπε να λειτουργεί με περισσότερη προσοχή σε θέματα που άπτονται την Ελλάδα και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, προκειμένου να μην προσφέρει τροφή στα "σχόλια" περί της στάσης και των προθέσεων του... Στάση, που ορισμένες φορές έχει πολιτική χαρακτηριστικά και δημιουργεί στεγανά επιθετικού παρεμβατισμού εκ μέρους της Τουρκίας.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Στο δικαστήριο αυτό δικάζεται τον Οκτώβριο η έφεση της Ιεράς Μονής κατά της πρωτόβαθμης απόφασης, η οποία είχε αποφανθεί κατά πλειοψηφία το 2008 ότι οι τίτλοι της Μονής, δηλαδή οι Αυτοκρατορικοί Χρυσόβουλλοι Λόγοι, αλλά και τα Πατριαρχικά Συγγίλλια, που τους ερμηνεύουν και εφαρμόζουν, δεν προσπορίζουν κυριότητα, πριν συμπληρωθούν οι προϋποθέσεις της χρησικτησίας.
Με σχετική ανακοίνωση, το Οικουμενικό Πατριαρχείο στηρίζει, επίσης, την κυριότητά του σε τέτοιους ακριβώς τίτλους και για τον λόγο αυτό -όπως αναφέρει- έχει έννομο συμφέρον να μην επικυρωθεί η εν λόγω άποψη από το Εφετείο, η οποία είναι μεμονωμένη και καινοφανής. Για τους ίδιους λόγους έχει ασκήσει παρέμβαση υπέρ της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Υπενθυμίζεται ότι το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης απέρριψε προ μηνός τις αγωγές του Δημοσίου κατά της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, τρίτων αγοραστών και Τραπεζών, με τις οποίες το Δημόσιο ζητούσε την επιστροφή των ακινήτων που είχαν ανταλλαγεί έναντι παραλιμνίων εκτάσεων της Λίμνης Βιστωνίδας. Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με εκτενές και εμπεριστατωμένο σκεπτικό, έκρινε ότι δεν τίθεται θέμα ακυρότητας των ανταλλαγών. Επίσης, απερρίφθη και το αίτημα του Δημοσίου κατά της Μονής για ηθική βλάβη.
Σχόλιο ιστολογίου: Αυτή η "διάθεση παρέμβασης" του Πατριαρχείου (και δη του πατριάρχη Βαρθολομαίου) ενδέχεται να μην είναι η μοναδική. Κι αυτό, επειδή, κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει την στάση (σε ειδικές περιπτώσεις, όπως την λειτουργία τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) των επισκόπων της Θράκης. Ενδεχομένως να ασπάζονται την παλαιότερη ρήση του κ.κ. Βαρθολομαίου με την οποία χαρακτήριζε το σύνολο σχεδόν της Βόρειας Ελλάδας ως "νέες χώρες", που δεν υπόκεινται στην Εκκλησία της Ελλάδας... Αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη (και δύσκολη) θέση του Πατριαρχείου, χωρίς να υπάρχει καμία κριτική (καλοπροαίρετη ή κακοπροαίρετη) διάθεση, ενδεχομένως ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως θα έπρεπε να λειτουργεί με περισσότερη προσοχή σε θέματα που άπτονται την Ελλάδα και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, προκειμένου να μην προσφέρει τροφή στα "σχόλια" περί της στάσης και των προθέσεων του... Στάση, που ορισμένες φορές έχει πολιτική χαρακτηριστικά και δημιουργεί στεγανά επιθετικού παρεμβατισμού εκ μέρους της Τουρκίας.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Όσον αφορά τα χρυσόβουλα...πριν προτρέξουμε να τα ακυρώσουμε να καταλάβουμε πως σε αυτά στηρίζεται η κυριότητα της Ελλάδος επί πλήθους προσκυνημάτων των Αγίων Τόπων, εκτός αν θέλουμε να τα ακυρώσουμε κι αυτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αντεθνική στάση του Βαρθολομαίου έγκειται σε άλλες του κινήσεις, κατά τη γνώμη μου και όχι στην συγκεκριμένη.