2014 και εθνικές προκλήσεις
Του Φραγκούλη Φράγκου
Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ, πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας
Η οικονομία, ως γνωστόν, επηρεάζει άμεσα τις αμυντικές δυνατότητες μίας χώρας, σαφέστατα τα περιθώρια άσκησης ανεξάρτητης εξωτερικής πολιτικής και τελικά την εν γένει δυνατότητα προάσπισης της εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας.
Η χώρα βρίσκεται σε καθεστώς οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής και εθνικής κατάρρευσης, απόρροια της έλλειψης ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού, εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού.
Τα κενά και τις ελλείψεις στην εθνική μας οργάνωση και συγκρότηση εκμεταλλεύονται, ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία, οι δανειστές, ο διεθνής παράγων, το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα και, βέβαια, η Άγκυρα, η οποία αργά αλλά σταθερά και μεθοδικά, εκμεταλλευόμενη την ελληνική αδιαφορία, προωθεί όλο και περισσότερο την ατζέντα της στο Αιγαίο, στη Θράκη και στην Κύπρο.
Πέραν του ζητήματος της ΑΟΖ, χαρακτηριστική είναι η συνεχής αμφισβήτηση της Ζουράφας (Λαδόξερας) στη Σαμοθράκη, του νησιωτικού συμπλέγματος Καστελλόριζου, η μη αναγνώριση χωρικών υδάτων και ο ισχυρισμός ότι τα νησιά δεν διαθέτουν υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ.
Η στόχευση αφορά τη νήσο Στρογγύλη, διότι, ως γνωστόν, διαθέτει ΑΟΖ 23.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, δηλαδή έκταση ίση με την Πελοπόννησο και τελικά είναι αυτή που συνδέει τις ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου, με ό,τι σημαίνει αυτό για την πιθανή μελλοντική κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού που θα μεταφέρει φθηνό φυσικό αέριο των Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας μέσω Κρήτης στην Ευρώπη.
Εθνικό συμφέρον
Με την εξασφάλιση διεθνών συμμαχιών και συνεργασιών, που επιβάλλει το εθνικό συμφέρον της χώρας μας, όπως ακριβώς έκανε η Κυπριακή Δημοκρατία από την εποχή του αείμνηστου Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου, πρέπει να προχωρήσουμε στον ταχύτερο δυνατό χρόνο στον καθορισμό της ΑΟΖ και στην εφαρμογή του προγράμματος ερευνών (ήδη εξελίσσεται ένα μεγάλο μέρος) για τον εντοπισμό των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που είναι πλέον βέβαιο ότι υπάρχουν στον υποθαλάσσιο χώρο των Ελληνικών θαλασσών αλλά και σε άλλες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Η προώθηση του προγράμματος αυτού αποτελεί μέγιστο κεφάλαιο για την εξασφάλιση του παρόντος και του μέλλοντος του σύγχρονου Ελληνισμού.
Η εμβάθυνση της συνεργασίας της Ελλάδας και της Κύπρου, με το Ισραήλ θα εδραιώσει μία ισχυρή ενεργειακή -και όχι μόνο- συμμαχία, που θα επηρεάσει δραματικά τον γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής.
Σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότηση και των ενεργειακών projects της χώρας, αλλά και γενικότερα, είναι ρεαλιστική η πρόταση για έκδοση ομολόγου ανώνυμης εταιρείας ελληνικών συμφερόντων, με κεφάλαιο 100 δις. Ευρώ, που θα τα καλύψουν Έλληνες του εξωτερικού, υγιείς επιχειρηματίες και απλοί πολίτες της πατρίδας. Μπορούν να τεθούν οι βάσεις για την αποπληρωμή του χρέους, να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης, να μην ξεπουληθούν τα «φιλέτα» και οι υπεραξίες της χώρας.
Επανερχόμενοι στην τουρκική επιβουλή, πρέπει να σημειωθεί ότι η μουσουλμανική μειονότητα στην Ελληνική Θράκη συγκροτείται από τουρκογενή στοιχεία, απογόνους των Τουρκομανών εποίκων που εγκαταστάθηκαν στη Θράκη τον 15ο αιώνα, τουρκοφανείς πρόσφυγες του Ρωσοτουρκικού Πολέμου του 1877-1878 από τα Βαλκάνια, γηγενείς σλαβόφωνους Πομάκους που εξισλαμίσθηκαν το 16ο αιώνα και τσιγγάνους Ρομά που εγκαταστάθηκαν μόνιμα στην Ελληνική Θράκη τον 19ο και τον 20ο αιώνα.
Οι Πομάκοι και οι Ρομά αποτελούν στόχους της τουρκικής πολιτικής, η οποία επιδιώκει τον εκτουρκισμό τους, παρά το γεγονός ότι εκτός από τη θρησκεία, οι μειονοτικές αυτές ομάδες δεν έχουν καμία σχέση με την Τουρκία.
Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση μουσουλμανοπαίδων» της Ελληνικής Πολιτείας έχει –υποτίθεται- στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στην μόρφωση για τα παιδιά της μειονότητας. Στην πράξη, αυτό που γίνεται είναι να καθιερώνεται η τουρκική γλώσσα ως η επίσημη μοναδική μειονοτική γλώσσα όλων των μουσουλμάνων μαθητών.
Έτσι εισηγήθηκε η κυρία Δραγώνα, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων που συγχρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και κοινοτικά κονδύλια από το 1997 έως το 2012 να έχει στοιχίσει πάνω από 27 εκατομμύρια ευρώ (27.245.000) για να μην εξυπηρετεί εθνικούς σκοπούς…
Η Ziraat Bankasi, δηλαδή η Αγροτική Τράπεζα της Τουρκίας, δανείζει τους φερόμενους ως τουρκογενείς για να προβαίνουν σε αγορά γης στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, προκειμένου να κατέχεται άνω του 50% της γης από τη μειονότητα.
Ταυτόχρονα, Γερμανία και Τουρκία επιδιώκουν τη δημιουργία ΕΟΖ στην Ελληνική Θράκη. Οφείλουμε να είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι, διότι οι όροι υλοποίησής της δεν συνάδουν με τα οικονομικά συμφέροντα της χώρας μας. Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνει πόλος έλξης κεφαλαίων ειδικά από την Τουρκία και φυσικά με αλλοίωση του πληθυσμού από φτηνό εργατικό δυναμικό τούρκων μουσουλμάνων της Βουλγαρίας και μέσω Γερμανίας (λόγω ΕΕ) τούρκων μεταναστών.
Ο χριστιανικός πληθυσμός της Θράκης πρέπει να ενισχυθεί. Οι Θρακιώτες που έχουν μετακινηθεί σε άλλες περιοχές της χώρας πρέπει να επανεγγραφούν στους δήμους της Θράκης και επίσης να εγγραφούν ακόμη και οι Ίμβριοι και οι Κωνσταντινουπολίτες σε θρακιώτικους δήμους, διότι είναι πάνω από 200.000 σε Ελλάδα και εξωτερικό. Και παράλληλα να διεκδικήσουν τις περιουσίες τους και τα δικαιώματά τους στις αλησμόνητες πατρίδες για να μην αποτελούν μονομερή μοχλό πίεσης οι απαιτήσεις των δήθεν «Τούρκων της Δυτικής Θράκης».
Με την συντριπτική αριθμητική υπεροχή των Ελλήνων Θρακιωτών θα καταργηθεί αυτόμτα κάθε σκέψη της Τουρκίας για επιβουλή.
Μετασχηματισμός
Το Αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Πληροφοριών (National Intelligence Council), σε μία μελέτη 120 και πλέον σελίδων, με τον τίτλο «Global Trends 2025: A Transformer World» (Οι παγκόσμιες τάσεις μέχρι το 2025: Ένας κόσμος υπό μετασχηματισμό), επισημαίνει ότι τα προβλήματα που θα υποχρεωθεί να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα είναι σοβαρά και πολύ περισσότερα από όσα το διεθνές σύστημα (έτσι όπως το γνωρίζαμε από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι σήμερα) έχει αντιμετωπίσει.
Το ίδιο το διεθνές σύστημα θα είναι αγνώριστο το 2025.
Ο μετασχηματισμός του τροφοδοτείται από την παγκοσμιοποίηση στην οικονομία, υπογραμμίζεται από την άνευ ιστορικού προηγουμένου μεταφορά πόρων από τη Δύση προς την Ανατολή και από την εμφάνιση νέων δυνάμεων στο παιχνίδι, κυρίως της Κίνας και της Ινδίας.
Σε ό,τι αφορά στην πατρίδα μας, είναι φανερό ότι οι τάσεις, έτσι όπως καταγράφονται από τους αναλυτές, περιγράφουν ένα εξαιρετικά δυσχερές περιβάλλον για την Ελλάδα:
- Το Ελληνικό δημογραφικό έλλειμμα, αν μάλιστα τοποθετηθεί στο γενικότερο ευρωπαϊκό, προοιωνίζεται ένα πολύ δύσκολο κοντινό μέλλον. Η Ελλάδα θα είναι μία γερασμένη χώρα, μέσα σε μία γερασμένη Ευρωπαϊκή Ένωση.
- Η Ελλάδα, καθώς αποτελεί μία από τις βασικές πύλες εισόδου παράνομων μεταναστών στην ΕΕ, δέχεται ήδη αυξημένη πίεση. Οι κυβερνήσεις της χώρας, μέχρι τώρα τουλάχιστον, δεν έχουν εκπονήσει μία αποτελεσματική στρατηγική «ενσωμάτωσης» των μεταναστών, αφήνοντάς τους στις παρυφές της παρα-οικονομίας. Υπάρχει, εξάλλου, δυσκολία λόγω του τεράστιου όγκου της παράνομης μεταναστευτικής ροής που αντιμετωπίζει η χώρα. Είναι τέτοια τα μεγέθη, που υπάρχει δυσκολία και στην αποτροπή και στην ενσωμάτωση.
- Οι αναμενόμενες και από την ΕΕ αποφάσεις για την ένταξη των μεταναστών στον επίσημο ιστό απασχόλησης εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα σε μία απροετοίμαστη για τις εξελίξεις ελληνική κοινωνία.
- Η Ελλάδα, χώρα που συνορεύει με την φτωχή Ευρωπαϊκή περιφέρεια (Βαλκάνια), αναμένεται να υποχρεωθεί να καταβάλει μεγαλύτερο σχετικά τίμημα –όχι απαραίτητα οικονομικό- για τον εκσυγχρονισμό της.
- Η επιμονή της Τουρκίας να αναδειχθεί σε περιφερειακή οικονομική –και όχι μόνο- δύναμη, παρά τα προβλήματά της, θα προκαλέσει στην ελληνική εξωτερική πολιτική πρόσθετες πιέσεις.
- Η εκτεταμένη διαφθορά, η πολιτιστική κατάπτωση, η αναξιοκρατία του πολιτικού συστήματος, η απορρύθμιση στην οικονομία και πάνω απ’ όλα η έλλειψη ενός σχεδίου για την Παιδεία, εμφανίζουν τη χώρα ανησυχητικά αδύναμη να κινηθεί την επόμενη δεκαπενταετία, η οποία αναμένεται να είναι μία καθοριστική μεταβατική εποχή για την ανθρωπότητα.
Δεν ασπάζομαι τη θέση ότι όλοι οι πολιτικοί και οι διατελέσαντες πρωθυπουργοί και αρχηγοί κομμάτων πρέπει να συνταξιοδοτηθούν και να αποχωρήσουν από τα κοινά. Το ποιοι είναι επιζήμιοι και ποιοι όχι θα το αποφασίσει ο κυρίαρχος λαός, με δημοκρατικές διαδικασίες.
Δεν συμφωνώ με τις προτάσεις που διατυπώνονται για την έξοδό μας από το ΝΑΤΟ. Θα υποστούμε επιχειρησιακές απώλειες στο θέατρο επιχειρήσεων του Αιγαίου, με ωφελημένη την Τουρκία, όπως έγινε με την αποχώρησή μας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.
Είναι βέβαιο δε, ότι μία τέτοια κίνηση θα μας φέρει σε αντιπαράθεση με κράτη – μέλη του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και ιδιαίτερα με τις ΗΠΑ.
Πολυμέρεια στις διεθνείς μας σχέσεις, ΝΑΙ, με ισχυρούς και μη.
Σπασμωδικές και πρόχειρες αποφάσεις που θα κοστίσουν, ΟΧΙ.
Χρειάζεται ανάπτυξη στενών δεσμών και συνεργασίες με παγκόσμιους παίκτες, όπως η Ρωσία, η Κίνα, η Ινδία κ.α., ιδίως σε αυτή τη συγκυρία που βρισκόμαστε σήμερα…
Καθυστέρηση στην αποδοχή της δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας
Ένα άλλο θέμα που πρέπει να τονισθεί είναι η καθυστέρηση στην αποδοχή της δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας από τις ΗΠΑ, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει σύγχρονα οπλικά συστήματα χαμηλού κόστους συντήρησης, όπως αεροσκάφη F-15, ελικόπτερα Black-Hawk, Chinook, άρματα μάχης Μ1Α1 Abraams, TOMA και ΤΟΜΠ, ακόμη και μονάδες επιφανείας από το Πολεμικό Ναυτικό.
Η ανατροπή της αναλογίας δυνάμεων από 2 προς 1, που είναι στην παρούσα περίοδο, θα καταστεί μη αναστρέψιμη για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία σε σχέση με την τουρκική από το έτος 2016 με την προμήθεια από την Τουρκία των μαχητικών αεροσκαφών JFS.
Προτεραιότητα για τη χειμαζόμενη Ελλάδα είναι η εθνική ενότητα, μακριά από διχαστικές και εμφυλιοπολεμικές διαμάχες, η κοινωνική αλληλεγγύη, η χάραξη ανεξάρτητης εθνικής πολιτικής και η απομόνωση όσων απροκάλυπτα υπηρετούν όχι τον ελληνικό λαό, αλλά τους διεθνείς τοκογλύφους.
Όσο θα διαρκέσει η δύσκολη συγκυρία, δεν επιτρέπεται γεωπολιτική διολίσθηση, διότι ό,τι απωλεσθεί σε θέματα οικονομίας είναι δυνατό να ανακτηθεί. Ό,τι όμως χαθεί σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής κυριαρχίας, είναι αδύνατο να ξανακερδηθεί…
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ, πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας
Η οικονομία, ως γνωστόν, επηρεάζει άμεσα τις αμυντικές δυνατότητες μίας χώρας, σαφέστατα τα περιθώρια άσκησης ανεξάρτητης εξωτερικής πολιτικής και τελικά την εν γένει δυνατότητα προάσπισης της εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας.
Η χώρα βρίσκεται σε καθεστώς οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής και εθνικής κατάρρευσης, απόρροια της έλλειψης ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού, εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού.
Τα κενά και τις ελλείψεις στην εθνική μας οργάνωση και συγκρότηση εκμεταλλεύονται, ιδιαίτερα σε αυτή τη συγκυρία, οι δανειστές, ο διεθνής παράγων, το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα και, βέβαια, η Άγκυρα, η οποία αργά αλλά σταθερά και μεθοδικά, εκμεταλλευόμενη την ελληνική αδιαφορία, προωθεί όλο και περισσότερο την ατζέντα της στο Αιγαίο, στη Θράκη και στην Κύπρο.
Πέραν του ζητήματος της ΑΟΖ, χαρακτηριστική είναι η συνεχής αμφισβήτηση της Ζουράφας (Λαδόξερας) στη Σαμοθράκη, του νησιωτικού συμπλέγματος Καστελλόριζου, η μη αναγνώριση χωρικών υδάτων και ο ισχυρισμός ότι τα νησιά δεν διαθέτουν υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ.
Η στόχευση αφορά τη νήσο Στρογγύλη, διότι, ως γνωστόν, διαθέτει ΑΟΖ 23.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων, δηλαδή έκταση ίση με την Πελοπόννησο και τελικά είναι αυτή που συνδέει τις ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου, με ό,τι σημαίνει αυτό για την πιθανή μελλοντική κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού που θα μεταφέρει φθηνό φυσικό αέριο των Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας μέσω Κρήτης στην Ευρώπη.
Εθνικό συμφέρον
Με την εξασφάλιση διεθνών συμμαχιών και συνεργασιών, που επιβάλλει το εθνικό συμφέρον της χώρας μας, όπως ακριβώς έκανε η Κυπριακή Δημοκρατία από την εποχή του αείμνηστου Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου, πρέπει να προχωρήσουμε στον ταχύτερο δυνατό χρόνο στον καθορισμό της ΑΟΖ και στην εφαρμογή του προγράμματος ερευνών (ήδη εξελίσσεται ένα μεγάλο μέρος) για τον εντοπισμό των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που είναι πλέον βέβαιο ότι υπάρχουν στον υποθαλάσσιο χώρο των Ελληνικών θαλασσών αλλά και σε άλλες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Η προώθηση του προγράμματος αυτού αποτελεί μέγιστο κεφάλαιο για την εξασφάλιση του παρόντος και του μέλλοντος του σύγχρονου Ελληνισμού.
Η εμβάθυνση της συνεργασίας της Ελλάδας και της Κύπρου, με το Ισραήλ θα εδραιώσει μία ισχυρή ενεργειακή -και όχι μόνο- συμμαχία, που θα επηρεάσει δραματικά τον γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής.
Σε ό,τι αφορά στη χρηματοδότηση και των ενεργειακών projects της χώρας, αλλά και γενικότερα, είναι ρεαλιστική η πρόταση για έκδοση ομολόγου ανώνυμης εταιρείας ελληνικών συμφερόντων, με κεφάλαιο 100 δις. Ευρώ, που θα τα καλύψουν Έλληνες του εξωτερικού, υγιείς επιχειρηματίες και απλοί πολίτες της πατρίδας. Μπορούν να τεθούν οι βάσεις για την αποπληρωμή του χρέους, να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης, να μην ξεπουληθούν τα «φιλέτα» και οι υπεραξίες της χώρας.
Επανερχόμενοι στην τουρκική επιβουλή, πρέπει να σημειωθεί ότι η μουσουλμανική μειονότητα στην Ελληνική Θράκη συγκροτείται από τουρκογενή στοιχεία, απογόνους των Τουρκομανών εποίκων που εγκαταστάθηκαν στη Θράκη τον 15ο αιώνα, τουρκοφανείς πρόσφυγες του Ρωσοτουρκικού Πολέμου του 1877-1878 από τα Βαλκάνια, γηγενείς σλαβόφωνους Πομάκους που εξισλαμίσθηκαν το 16ο αιώνα και τσιγγάνους Ρομά που εγκαταστάθηκαν μόνιμα στην Ελληνική Θράκη τον 19ο και τον 20ο αιώνα.
Οι Πομάκοι και οι Ρομά αποτελούν στόχους της τουρκικής πολιτικής, η οποία επιδιώκει τον εκτουρκισμό τους, παρά το γεγονός ότι εκτός από τη θρησκεία, οι μειονοτικές αυτές ομάδες δεν έχουν καμία σχέση με την Τουρκία.
Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση μουσουλμανοπαίδων» της Ελληνικής Πολιτείας έχει –υποτίθεται- στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στην μόρφωση για τα παιδιά της μειονότητας. Στην πράξη, αυτό που γίνεται είναι να καθιερώνεται η τουρκική γλώσσα ως η επίσημη μοναδική μειονοτική γλώσσα όλων των μουσουλμάνων μαθητών.
Έτσι εισηγήθηκε η κυρία Δραγώνα, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων που συγχρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και κοινοτικά κονδύλια από το 1997 έως το 2012 να έχει στοιχίσει πάνω από 27 εκατομμύρια ευρώ (27.245.000) για να μην εξυπηρετεί εθνικούς σκοπούς…
Η Ziraat Bankasi, δηλαδή η Αγροτική Τράπεζα της Τουρκίας, δανείζει τους φερόμενους ως τουρκογενείς για να προβαίνουν σε αγορά γης στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, προκειμένου να κατέχεται άνω του 50% της γης από τη μειονότητα.
Ταυτόχρονα, Γερμανία και Τουρκία επιδιώκουν τη δημιουργία ΕΟΖ στην Ελληνική Θράκη. Οφείλουμε να είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι, διότι οι όροι υλοποίησής της δεν συνάδουν με τα οικονομικά συμφέροντα της χώρας μας. Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνει πόλος έλξης κεφαλαίων ειδικά από την Τουρκία και φυσικά με αλλοίωση του πληθυσμού από φτηνό εργατικό δυναμικό τούρκων μουσουλμάνων της Βουλγαρίας και μέσω Γερμανίας (λόγω ΕΕ) τούρκων μεταναστών.
Ο χριστιανικός πληθυσμός της Θράκης πρέπει να ενισχυθεί. Οι Θρακιώτες που έχουν μετακινηθεί σε άλλες περιοχές της χώρας πρέπει να επανεγγραφούν στους δήμους της Θράκης και επίσης να εγγραφούν ακόμη και οι Ίμβριοι και οι Κωνσταντινουπολίτες σε θρακιώτικους δήμους, διότι είναι πάνω από 200.000 σε Ελλάδα και εξωτερικό. Και παράλληλα να διεκδικήσουν τις περιουσίες τους και τα δικαιώματά τους στις αλησμόνητες πατρίδες για να μην αποτελούν μονομερή μοχλό πίεσης οι απαιτήσεις των δήθεν «Τούρκων της Δυτικής Θράκης».
Με την συντριπτική αριθμητική υπεροχή των Ελλήνων Θρακιωτών θα καταργηθεί αυτόμτα κάθε σκέψη της Τουρκίας για επιβουλή.
Μετασχηματισμός
Το Αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Πληροφοριών (National Intelligence Council), σε μία μελέτη 120 και πλέον σελίδων, με τον τίτλο «Global Trends 2025: A Transformer World» (Οι παγκόσμιες τάσεις μέχρι το 2025: Ένας κόσμος υπό μετασχηματισμό), επισημαίνει ότι τα προβλήματα που θα υποχρεωθεί να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα είναι σοβαρά και πολύ περισσότερα από όσα το διεθνές σύστημα (έτσι όπως το γνωρίζαμε από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι σήμερα) έχει αντιμετωπίσει.
Το ίδιο το διεθνές σύστημα θα είναι αγνώριστο το 2025.
Ο μετασχηματισμός του τροφοδοτείται από την παγκοσμιοποίηση στην οικονομία, υπογραμμίζεται από την άνευ ιστορικού προηγουμένου μεταφορά πόρων από τη Δύση προς την Ανατολή και από την εμφάνιση νέων δυνάμεων στο παιχνίδι, κυρίως της Κίνας και της Ινδίας.
Σε ό,τι αφορά στην πατρίδα μας, είναι φανερό ότι οι τάσεις, έτσι όπως καταγράφονται από τους αναλυτές, περιγράφουν ένα εξαιρετικά δυσχερές περιβάλλον για την Ελλάδα:
- Το Ελληνικό δημογραφικό έλλειμμα, αν μάλιστα τοποθετηθεί στο γενικότερο ευρωπαϊκό, προοιωνίζεται ένα πολύ δύσκολο κοντινό μέλλον. Η Ελλάδα θα είναι μία γερασμένη χώρα, μέσα σε μία γερασμένη Ευρωπαϊκή Ένωση.
- Η Ελλάδα, καθώς αποτελεί μία από τις βασικές πύλες εισόδου παράνομων μεταναστών στην ΕΕ, δέχεται ήδη αυξημένη πίεση. Οι κυβερνήσεις της χώρας, μέχρι τώρα τουλάχιστον, δεν έχουν εκπονήσει μία αποτελεσματική στρατηγική «ενσωμάτωσης» των μεταναστών, αφήνοντάς τους στις παρυφές της παρα-οικονομίας. Υπάρχει, εξάλλου, δυσκολία λόγω του τεράστιου όγκου της παράνομης μεταναστευτικής ροής που αντιμετωπίζει η χώρα. Είναι τέτοια τα μεγέθη, που υπάρχει δυσκολία και στην αποτροπή και στην ενσωμάτωση.
- Οι αναμενόμενες και από την ΕΕ αποφάσεις για την ένταξη των μεταναστών στον επίσημο ιστό απασχόλησης εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα σε μία απροετοίμαστη για τις εξελίξεις ελληνική κοινωνία.
- Η Ελλάδα, χώρα που συνορεύει με την φτωχή Ευρωπαϊκή περιφέρεια (Βαλκάνια), αναμένεται να υποχρεωθεί να καταβάλει μεγαλύτερο σχετικά τίμημα –όχι απαραίτητα οικονομικό- για τον εκσυγχρονισμό της.
- Η επιμονή της Τουρκίας να αναδειχθεί σε περιφερειακή οικονομική –και όχι μόνο- δύναμη, παρά τα προβλήματά της, θα προκαλέσει στην ελληνική εξωτερική πολιτική πρόσθετες πιέσεις.
- Η εκτεταμένη διαφθορά, η πολιτιστική κατάπτωση, η αναξιοκρατία του πολιτικού συστήματος, η απορρύθμιση στην οικονομία και πάνω απ’ όλα η έλλειψη ενός σχεδίου για την Παιδεία, εμφανίζουν τη χώρα ανησυχητικά αδύναμη να κινηθεί την επόμενη δεκαπενταετία, η οποία αναμένεται να είναι μία καθοριστική μεταβατική εποχή για την ανθρωπότητα.
Δεν ασπάζομαι τη θέση ότι όλοι οι πολιτικοί και οι διατελέσαντες πρωθυπουργοί και αρχηγοί κομμάτων πρέπει να συνταξιοδοτηθούν και να αποχωρήσουν από τα κοινά. Το ποιοι είναι επιζήμιοι και ποιοι όχι θα το αποφασίσει ο κυρίαρχος λαός, με δημοκρατικές διαδικασίες.
Δεν συμφωνώ με τις προτάσεις που διατυπώνονται για την έξοδό μας από το ΝΑΤΟ. Θα υποστούμε επιχειρησιακές απώλειες στο θέατρο επιχειρήσεων του Αιγαίου, με ωφελημένη την Τουρκία, όπως έγινε με την αποχώρησή μας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.
Είναι βέβαιο δε, ότι μία τέτοια κίνηση θα μας φέρει σε αντιπαράθεση με κράτη – μέλη του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και ιδιαίτερα με τις ΗΠΑ.
Πολυμέρεια στις διεθνείς μας σχέσεις, ΝΑΙ, με ισχυρούς και μη.
Σπασμωδικές και πρόχειρες αποφάσεις που θα κοστίσουν, ΟΧΙ.
Χρειάζεται ανάπτυξη στενών δεσμών και συνεργασίες με παγκόσμιους παίκτες, όπως η Ρωσία, η Κίνα, η Ινδία κ.α., ιδίως σε αυτή τη συγκυρία που βρισκόμαστε σήμερα…
Καθυστέρηση στην αποδοχή της δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας
Ένα άλλο θέμα που πρέπει να τονισθεί είναι η καθυστέρηση στην αποδοχή της δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας από τις ΗΠΑ, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει σύγχρονα οπλικά συστήματα χαμηλού κόστους συντήρησης, όπως αεροσκάφη F-15, ελικόπτερα Black-Hawk, Chinook, άρματα μάχης Μ1Α1 Abraams, TOMA και ΤΟΜΠ, ακόμη και μονάδες επιφανείας από το Πολεμικό Ναυτικό.
Η ανατροπή της αναλογίας δυνάμεων από 2 προς 1, που είναι στην παρούσα περίοδο, θα καταστεί μη αναστρέψιμη για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία σε σχέση με την τουρκική από το έτος 2016 με την προμήθεια από την Τουρκία των μαχητικών αεροσκαφών JFS.
Προτεραιότητα για τη χειμαζόμενη Ελλάδα είναι η εθνική ενότητα, μακριά από διχαστικές και εμφυλιοπολεμικές διαμάχες, η κοινωνική αλληλεγγύη, η χάραξη ανεξάρτητης εθνικής πολιτικής και η απομόνωση όσων απροκάλυπτα υπηρετούν όχι τον ελληνικό λαό, αλλά τους διεθνείς τοκογλύφους.
Όσο θα διαρκέσει η δύσκολη συγκυρία, δεν επιτρέπεται γεωπολιτική διολίσθηση, διότι ό,τι απωλεσθεί σε θέματα οικονομίας είναι δυνατό να ανακτηθεί. Ό,τι όμως χαθεί σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και εθνικής κυριαρχίας, είναι αδύνατο να ξανακερδηθεί…
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...