O Γέροντας Παΐσιος για τη Βόρειο Ήπειρο
Του Ησαΐα Κωνσταντινίδη,
διδάκτορα Φιλοσοφίας
Για την τεράστια σημασία που έχει ο βορειοηπειρωτικός γεωπολιτικός χώρος για το μέλλον του Ελληνισμού και τις δραματικές παγκόσμιες εξελίξεις έχουν γραφτεί πολλά και διάφορα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο γίγαντας Άγιος της Ελληνορθοδοξίας Κοσμάς ο Αιτωλός έθεσε τη βορειοηπειρωτική γη στο επίκεντρο της δράσης του, αλλά και των προφητειών του. Είναι όντως συγκλονιστικά τα όσα ο ίδιος αναφέρει σε προφητείες του, οι οποίες ταιριάζουν κάλλιστα με τα όσα αναμένεται να συμβούν κατά το εγγύς χρονικό διάστημα. Ακόμα και η λεγόμενη "απόκρυφη γεωπολιτική", που βασίζεται σε πανάρχαιες μυστικιστικές παραδόσεις, θεωρεί την ιερή αυτή ελληνική γη (που παραμένει έως και σήμερα σκλαβωμένη) επίκεντρο των κοσμογονικών εξελίξεων στην περιοχή μας και όχι μόνο.
Για το θέμα της Νότιας Αλβανίας-Βορείου Ηπείρου ανέφερε κάποια πολύ σημαντικά στοιχεία και ένας άλλος, ακόμη πιο σύγχρονος, πραγματικός άγιος του Ελληνισμού και της Πίστης: ο Γέροντας Παΐσιος, ο οποίος είχε συγκλονίσει όλους όσους είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν, αφ' ενός με τη στάση ζωής του και αφ' ετέρου με τα λεγόμενα και τις διδαχές του. Όλα όσα είπε και κατέγραψε ο Παΐσιος αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για τους Έλληνες των μελλοντικών γενεών, αφού ο Γέροντας ανέλυσε διεξοδικά σειρά θεμάτων που απασχολούν, ή και βασανίζουν, τον σύγχρονο άνθρωπο, δίνοντας λύσεις ακόμα και σε δυσεπίλυτους "γρίφους".
Πολλοί ήταν οι άπιστοι, οι οποίοι, καθώς γνώρισαν τον Γέροντα και τη φιλοσοφία του, επέστρεψαν στην αγκαλιά της Μητέρας-Εκκλησίας και έγιναν φανατικοί Έλληνες και υπερασπιστές των εθνικών μας συμφερόντων. Συνεπώς, το έργο του Γέροντα Παΐσιου είναι, εκτός από βαθύτατα θεολογικό, και εθνικό, με τον Γέροντα να βαστάει πάντα ψηλά τη σημαία του εθνικού και θρησκευτικού αγώνα.
Πολλά τα όσα κατά καιρούς είπε ο μακαριστός Γέροντας για τα ζητήματα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Ειδικά για τα ελληνοτουρκικά, τα λεγόμενά του αποπνέουν μια μεγάλη αισιοδοξία για τον Ελληνισμό, υπό την έννοια του ότι οι αγώνες του ελληνικού έθνους τελικά θα δικαιωθούν και η Ελλάς θα αποκτήσει ξανά "αυτοκρατορικές"-πλανητικές διαστάσεις ως κυρίαρχη δύναμη του Διάμεσου Χώρου της υφηλίου: πύλη της Ευρασίας και επίκεντρο των μεσογειακών-βαλκανικών εξελίξεων. Ας σημειωθεί εδώ ότι οι προσδοκίες αυτές του Παϊσίου ταιριάζουν απόλυτα με τις υπόλοιπες προβλέψεις και προφητείες που έχουμε υπ' όψιν μας, και πάντως με τα όλα όσα είπε για τα μέλλοντα να συμβούν ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός.
Ιδιαίτερα για το μείζον εθνικό θέμα της Βορείου Ηπείρου, ο Παΐσιος στάθηκε στις ρήσεις του ιδιαίτερα προσεκτικός. Όντως, σε πολλούς επισκέπτες του είχε προκαλέσει εντύπωση η στάση του πάνω στο εθνικό αυτό ζήτημα. Μια στάση μάλλον αινιγματική, αφού ποτέ δεν θέλησε να επεκταθεί στο εν λόγω θέμα, έχοντας καλά κρυμμένο μέσα του κάποιο σπουδαίο μυστικό. Εμείς πιστεύουμε ότι η στάση αυτή του Παϊσίου σημαίνει ότι ο Γέροντας ήταν βαθύς γνώστης των επερχόμενων κοσμοϊστορικών συμβάντων, γνώριζε δηλαδή πάρα πολλά, και επειδή ακριβώς αυτό ειδικά το ζήτημα ήταν "καυτό", δεν επιθυμούσε να το σχολιάζει και τόσο συχνά. Άλλωστε δεν είχε φτάσει ακόμη ο καιρός να εκπληρωθούν τα όσα είναι "γραμμένα" για τη μαρτυρική αυτή ελληνική γη. Δεν είχε έρθει ακόμα η ώρα του Ποθούμενου… Τώρα, όμως, πια έχει έρθει!
Πολλές φορές, λοιπόν, ο Γέροντας είχε ερωτηθεί για το ζήτημα των Ελλήνων της Αλβανίας και για τις μελλοντικές προοπτικές των υπόδουλων αυτών αδελφών μας. Ελάχιστες, ωστόσο, φορές μίλησε. Και να τι είπε:
"Οι Βορειοηπειρώτες να μη φοβούνται, επειδή κάποια μέρα θα ελευθερωθούν από κάποια παλικάρια! Οι ελευθερωτές δεν θα καταλαβαίνουν από πολιτικές και θα μπουν μέσα για να βοηθήσουν. Οι πολιτικοί, από τη μια θα χαρούν κι αυτοί, από την άλλη όμως… είναι δεσμευμένοι και δεν θα μπορούν να ενεργήσουν. Οι άλλες χώρες θα το δεχτούν και θα πουν ότι αφού έγινε, τώρα δεν μπορεί να αλλάξει. Γι' αυτό δεν πρέπει να φοβούνται οι Βορειοηπειρώτες, επειδή λειτουργούν και οι πνευματικοί νόμοι. Ο πόνος για τη Βόρειο Ήπειρο είναι μεγάλος, επειδή ήμασταν μια οικογένεια και μας χώρισαν. Είναι σαν να λες κάποια από τα παιδιά σου να χωριστούν από τα άλλα"…
Στις παραπάνω γραμμές χωράει όλη πραγματικά η σοφία του μεγάλου αυτού άνδρα. Με λίγα λόγια, απλά και ανθρώπινα, εξηγεί τα πάντα γύρω από το βορειοηπειρωτικό ζήτημα, δίνοντας παράλληλα μαθήματα ύψιστης - και απόκρυφης - γεωπολιτικής. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη μελλοντολογία του Γέροντα Παΐσιου, οι "ελευθερωτές", όπως πολύ εύστοχα τους ονομάζει, θα γράψουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις διεθνείς συνθήκες και τις ψευτοδιπλωματίες των πολιτικάντηδων - οι οποίες συρρικνώνουν το έθνος - και θα κάνουν αυτό που επιτάσσει η ιστορική διαδικασία και τα αιώνια δίκαια του Ελληνισμού: θα φέρουν τη λευτεριά στη σκλαβωμένη ελληνική επαρχία της Βορείου Ηπείρου! Και φυσικά ο δυναμισμός της ενέργειας αυτών των ελευθερωτών θα είναι τόσο ασυγκράτητος και αναμφισβήτητος, ώστε, όπως λέει ο ίδιος ο Παΐσιος, άπαντες στον πλανήτη, σε Δύση και Ανατολή, θα αναγκαστούν να αποδεχτούν την πατριωτική αυτή πράξη!
Για τα παραπάνω να σημειώσουμε τα εξής:
Κατ' αρχάς, οι Πανέλληνες που θα φέρουν τη λευτεριά στην αλύτρωτη Ήπειρο έχουν κατά νου ότι ακόμα και αυτές οι ίδιες οι διεθνείς συνθήκες και διάφορες διπλωματικές συμφωνίες κατοχυρώνουν την ελληνικότητα και την αυτονομία αυτής της περιοχής, αν και μέσα στα πλαίσια του αλβανικού κράτους. Συνεπώς, καμιά ελληνική εθνική δραστηριότητα στον χώρο της νότιας Αλβανίας δεν είναι ιστορικά, ηθικά και νομικά παράνομη.
Όλα τα άλλα είναι για τους ψοφοειδείς πολιτικάντηδες, που έχουν μάθει πάντα να υποχωρούν και να φοβούνται ακόμα και τον ίσκιο τους, αρκεί βέβαια να μην χάσουν τα πόστα τους και να αναγκαστούν έτσι να βγουν στην αγορά εργασίας, όπου και θα είναι τελείως άχρηστοι! Έπειτα, πρέπει εδώ οπωσδήποτε να τονίσουμε ότι και η (πρώιμη) ενέργεια του θρυλικού ΜΑΒΗ τον Απρίλιο του 1994, έστω και με αυτή την αποτυχημένη κατάληξη που είχε, ήταν βασισμένη πάνω στα εσχατολογικά διδάγματα του Κοσμά του Αιτωλού και του Γέροντα Παϊσίου του Αγιορείτη!
Να παρατηρήσουμε εδώ ότι, σύμφωνα με μια άλλη μαρτυρία, ο Γέροντας Παΐσιος είπε επίσης για το θέμα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου:
"Τη Βόρειο Ήπειρο οι μεγάλοι τη χαντάκωσαν. Αυτοί πρέπει να κανονίσουν και τώρα το θέμα. Χρειάζεται διάκριση από εμάς για να μη γίνονται υπερβολές και δημιουργείται αναταραχή στον κόσμο".
Τη μαρτυρία αυτή δημοσίευσε στο βιβλίο του "Ο Γέροντας Παΐσιος" ο πρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης το 1995.
Και ο Παΐσιος, λοιπόν, προβλέπει την ανάσταση του βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. Και αυτά ενώ εμείς έχουμε ήδη δηλώσει, διεθνοποιώντας εκ νέου το συγκεκριμένο εθνικό ζήτημα, ότι εμμένουμε στη διατήρηση των σημερινών συνόρων και δεν είμαστε υπέρ καμιάς συνοριακής αλλαγής.
Συνεπώς, δεν διεκδικούμε την προσάρτηση της νότιας Αλβανίας στην ελλαδική επικράτεια. Έστω και αν η αθάνατη ελληνική ψυχή είναι σταθερά προσανατολισμένη στην εκπλήρωση του Ποθούμενου, δηλαδή την επιστροφή της σκλαβωμένης αδελφής Βορείου Ηπείρου στην Ελλάδα και το μεγάλωμα του έθνους και της πατρίδας.
Πηγή: Ας Μιλήσουμε Επιτέλους
Από τα πιο συγκινητικά κείμενα του Γέροντα Παΐσιου, αφού όχι μόνο προφητεύει για μια από τις μικρές σκλαβωμένες πατρίδες μας, αλλά καταδεικνύει (διακριτικά, αλλά με σαφήνεια) τις ευθύνες των πολιτικών, που έχουν ολάκερη την ευθύνη για τη συρρίκνωση του Ελληνισμού και εξακολουθούν το "αγαστό" έργο τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠού βλέπεις το κείμενο του Γέροντα Παΐσιου; Απ' όσο γνωρίζω, ο μακαριστός Γέρων δεν άφησε τίποτε γραπτό. Διάφοροι κατά καιρούς λένε ότι είπε τούτο κι εκείνο, αλλά αν πράγματι είχε πει όλα αυτά, θα έπρεπε να μιλά ακατάπαυστα 24 ώρες το 24ωρο για πάνω από 100 χρόνια!
ΔιαγραφήΔεν ασχολούνται οι Άνθρωποι αυτοί με εθνικά, πατριωτικά και πολιτικά. Η σκέψη τους είναι εντελώς διαφορετική, πέραν και πάνω από τέτοια ζητήματα.
Ας τους αφήσουμε, λοιπόν, στον ύπνο τους και ας μην τους βάζουμε στο στόμα λόγια, τα οποία αποκλείεται να είχαν πει.
δεν αναφέρεται σε κείμενο ΤΟΥ γέροντα, αλλά στο συγκεκριμένο κείμενο για τον γέροντα. Και οι άνθρωποι αυτοί σκέφτονται διαφορετικά, αλλά σκέφτονται και την πατρίδα και το έθνος. Ο Κοσμάς ο Αιτωλός αποτελεί φωτεινό παράδειγμα γι αυτό. Αλλά, να σου πω κάτι ίσως άσχετο; το μεγαλύτερο επίτευγμα του διαβόλου ήταν να πείσει το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας, ότι δεν υπάρχει...
Διαγραφή"Από τα πιο συγκινητικά κείμενα του Γέροντα Παΐσιου", αυτό δεν γράφεις; Άλλο για τον και άλλο του. Μην χάσουμε και την γλώσσα μας.
ΔιαγραφήΟ Κοσμάς ο Αιτωλός ζούσε στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα και αγωνιζόταν για την μόρφωση των ελληνοπαίδων.
Κατά τα λοιπά, έχεις προσωπική εμπειρία των Γερόντων αυτών; Αν ναι, τότε μπορείς να κρίνεις. Αν όχι, διάβαζε ό,τι γράφει ο καθένας. Τσάμπα και ελεύθερα είναι.
Nα με συμπαθάς 6:57 μμ, αλλά μπας και στραβοκοιμήθηκες το βράδυ; Εντάξει έστω ότι ο 3:35 μμ εννοούσε "τα συγκινητικά λόγια του Γέροντα Παΐσιου" αντί για "τα συγκινητικά κείμενα". Έκανε ένα λάθος ο άνθρωπος. Έχεις κάτι να πεις για το άρθρο; Γιατί εγώ βλέπω ότι μόνο για καυγά ήρθες εδώ μέσα.
Διαγραφή1) Ποιος σε όρισε δικηγόρο του "ανθρώπου";
Διαγραφή2) Για το άρθρο είπα, νομίζω, την γνώμη μου, αλλά μάλλον δεν κατάλαβες τίποτε.
3) Αν εσύ αντιλαμβάνεσαι την όποια άποψη δεν καταλαβαίνεις σαν πρόθεση ... καυγά (sic), είναι πρόβλημά σου.
Αφου δεν πιστευετε τι τα διαβαζετε ;
ΔιαγραφήΚαι γιατι σχολιαζετε ;
Tι ακριβώς δεν "πιστεύομε", δηλαδή; Τις ανοησίες που γράφει ο ένας και ο άλλος; Είμαι υποχρεωμένος να τις πιστεύω, όταν ξέρω τους Ανθρώπους αυτούς από πρώτο χέρι και ξέρω ότι δεν ασχολούνται (ασχολούνταν) με πατριωτικά και εθνικά θέματα; Το εξήγησα και παραπάνω. Αν κάποιοι δεν καταλαβαίνετε, συνεχίστε να διαβάζετε ό,τι σας σερβίρουν.
ΔιαγραφήΕγώ σχολιάζω, επειδή δεν μ' αρέσει να καπηλεύονται τα ονόματα των Γερόντων και δη των μακαριστών πια.
Δεν είναι η μοναδική φορά που ο γέροντας υπαινίχθηκε κάτι για τους πολιτικούς. Εκτός από βαθιά πίστη είχε μεγάλη διορατικότητα και ευστροφία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδη , ειναι ψεμματα , συμφωνα με το επιχειρημα σου , οτι δεν εγραψε τιποτα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυτε ο Σοφος Σωκρατης εγραψε τιποτα . Οποτε ...
Αλλα ουτε Ο Ιησους Χριστος , εγραψε . Οποτε ουτε σε Αυτον πιστευης , οτι ειπε και μαλιστα τοσα πολλα , για ΟΛΑ . ΟΛΕΣ οι βιβλιοθηκες του κοσμου δεν θα ηταν αρκετες να στεγασουν τα λογια του . Συμφωνα παντα με τους μαθητες του . Αυτοι τουλαχιστον εγραψαν , οποτε δεν μπορουμε να τους "υπερασπιστουμε" , επειδη καποιοι αλλοι τους καπηλευονται. Ποσα 24ωρα , θα χρειαζοντουσαν να μιλα ; Ιδου η ροδος , ιδου και το πηδημα . Απο την απιστια στην πιστη .
Τι να λεμε τωρα....
Αλλος ειναι ο σκοπος σου , και δεν πιστευω οτι εισαι Χριστιανος .
Ζηζανια σπερνεις .
Αν αυτά κατάλαβες απ' αυτά που έγραψα, συνέχισε να διαβάζεις κείμενα όπως το παραπάνω. Δεν μπορώ να σου εξηγήσω κάτι άλλο.
ΔιαγραφήΑφήστε βρε δήθεν Χριστιανοί τον Γέροντα στην ησυχία του.Φτάνει η σπέκουλα με τα άπαντά του.Ακόμη και γιά μαγειρική θα τον χρησιμοποιήσετε.Και κάτι που δεν λέτε.Δεν έχει αγιοποιηθεί.Ακόμα τουλάχιστον.............
ΑπάντησηΔιαγραφή