Τι απαιτεί ο πολυπολιτισμός από την Ελλάδα
Σε προηγούμενο άρθρο αναδείξαμε τις απόψεις των Ελλήνων πολιτικών σχετικά με τον πολυπολιτισμό. Τι θα σήμαινε όμως μία πολυπολιτισμική κοινωνία; Ποιά θα ήταν τα χαρακτηριστικά της;
Στα πλαίσια της αποχριστιανοποίησης του κράτους, λόγω πολυπολιτισμικοποίησης της ελληνικης κοινωνίας θα είχαμε τις παρακάτω αλλαγές:
1. Κατάργηση του αγιασμού στα σχολεία, στις στρατιωτικές μονάδες, στα εγκαίνια δημοσίων κτιρίων και κατά την έναρξη των εργασιών του κοινοβουλίου
2. Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου
3. Κατάργηση των εθνικών τελετών στις εθνικές επετείους
4. Απαγόρευση να φέρουν θρησκευτικά σύμβολα σε εμφανή σημεία στο σώμα τους ή στο γραφείο τους οι δημόσιοι υπάλληλοι, δικαστικοί, στρατιωτικοί
5. Διαφοροποίηση του μαθήματος της Ιστορίας για να μειωθεί η σύνδεση της Ελλάδας με την Ορθοδοξία (και άρα οι μαθητές άλλων δογμάτων να αισθάνονται πιο αποδεκτοί)
6. Κατάργηση των ιερέων στις φυλακές, στις Ένοπλες δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας (ή προσθήκη ιερέων άλλων θρησκευτικών δογμάτων)
7. Αφαίρεση της εικόνας του Χριστού από σχολεία, δικαστήρια, νοσοκομεία και άλλα δημόσια κτίρια
8. Κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών ή μετατροπή του σε μάθημα θρησκειολογίας
9. Κατάργηση των αργιών που συνδέονται με Αγίους(π.χ των Τριών Ιεραρχών, της Παναγίας κ.λ.π)
10. κατάργηση των προστατών Αγίων των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και των πολιούχων Αγίων
11. κατάργηση της μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας από την κρατική ραδιοφωνία και την Τηλεόραση
12. ενδεχομένως αφαίρεση του Σταυρού από το κοντάρι της σημαίας (κάποιοι «προχωρημένοι» υπέρμαχοι της πολυπολιτισμικότητας θα μπορούσαν να ζητήσουν ίσως και μετατροπή της ίδιας της σημαίας με αφαίρεση του Σταυρού, ώστε να αισθάνονται «δεκτοί» και οι μη Χριστιανοί,άθεοι,κ.α.).
Ήδη το επίσημο συμβουλευτικό όργανο του πρωθυπουργού σε θέματα ατομικών ελευθεριών, η Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) έχει προτείνει να ορισθεί στο άρθρο 3 του Συντάγματος, ότι η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει επίσημη θρησκεία και ότι η λειτουργία του κράτους χαρακτηρίζεται από την αρχή της ουδετερότητας. Επίσηςη ΕΕΔΑ ζητεί την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου του Προέδρου της Δημοκρατίας και των βουλευτών.
Εκτός όμως από τα προαναφερθέντα, γίνονται προτάσεις για την αλλαγή της νομοθεσίας για την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας.Ήδη εμφανίζονται φωνές που ζητούν την αναθεώρηση της νομοθεσίας περί ιθαγένειας, την οποία χαρακτηρίζουν ως «βαθιά αναχρονιστική» λόγω του ότι «λειτουργεί σε βάρος του ιδίου του δημοσίου συμφέροντος της Ελάδας του 21ου αιώνα,μιά χώρας της οποίας το 10% του πληθυσμού είναι μετανάστες».
Το μέλος του πολιτικού συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνη του τομέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Μαριλέννα Κοππά υπογραμμίζει: «Η δική μας γνώμη είναι ότι καθε παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα πρέπει να παίρνει την ελληνική υπηκοότητα. Και αν ένα παιδάκι συμπληρώνει κάποια χρόνια στο σχολείο, πρέπει και αυτό να παίρνει την υπηκοότητα.Και όταν πάρει αυτό παίρνουν και οι γονείς του μαζί».
Κι φυσικά την ίδια άποψη εκφράζει και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ όταν δηλώνει ότι: «Θεωρούμε ότι υπηκότητα θα πρέπει να δοθεί σε όλα τα παιδιά που γεννιούνται σε μια χώρα υποδοχής. Τρία χρόνια στην δημόσια εκπαίδευση, να θεμελιώνουν δικαίωμα υπηκοότητας με πρόσβαση στην εκπαίδευση κάθε παιδιού, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς των γονέων του, αν είναι νόμιμοι ή παράνομοι μετανάστες».
Το που πάει το πράγμα φαίνεται και από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με το οποία ο φοιτητής μίας σχολής Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι απαραίτητο να έχει ελληνική καταγωγή,αρκεί να έχει ελληνική ιθαγένεια και δεν υποχρεούται να δίνει θρησκευτικό όρκο.Η απόφαση αυτή δεν λαμβάνει καθόλου υπόψιν την ιδιαίτερη φύση και αποστολή των Στρατιωτικών Σχολών σε σχέση με τα υπόλοιπα Εκπαυδευτικά Ιδρύματα. Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό της Αστυνομίας, οι οποίες κατατέθηκαν τον Ιούλιο του 2004 στο Αρχηγείο της ΕΛΑΣ από το κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και την Μη-Βία.
Η έρευνα του κέντρου είχε χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων και πρότεινε να εξασφαλίζει η Αστυνομία «την πολυμορφία στο εσωτερικό της μέχρις ότου αντικατοπτρίσει την υπάρχουσα και αυξανόμενη πολυμορφία της συγχρονης ελληνικής κοινωνίας».Για να εξασφαλιστεί αυτη η πολυμορφία, οι συντάκτες της έκθεσης προτείνουν μεταξύ άλλων «την κατάργηση της διάταξης που αναφέρει ότι οι υποψήφιοι αστυνομικοί δεν πρέπει να πρεσβεύουν θρησκευτικές δοξασίες που εμποδίζουν την εκτέλεση του καθήκοντος τους... (π.χ Μάρτυρες του Ιεχωβά)»,επισημαίνουν ότι «τα ψυχολογικά τεστ... μπορούν εύκολα να λειτουργήσουν ως μηχανισμός αποκλεισμού των μειονοτήτων με βάση τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό», ενώ τέλος υπογραμμίζουν ότι «τα συμβούλια κρίσεων θα πρέπει να προωθούν σε υψηλότερους βαθμούς αστυνομικούς που ανήκουν σε μειονότητες με γνώμονα την πολυμορφία, ακόμα και αν δεν πληρούν όλες τις τυπικές προϋποθέσεις»(!)
Επιπλέον θεσμικοί φορείς όπως ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής(ΙΜΕΠΟ) Αλέξανδρος Ζαβός μας «διαβεβαιώνουν» ότι «τα 2/3 των μεταναστών φαίνεται ότι αφομοιώνονται ή εντάσσονται στην ελληνική κοινωνία».
Ακόμα και αν δεχθούμε ότι η κατάσταση έχει όντως έτσι, το ποσοστό των μεταναστών που δεν εντάσσονται -ούτε καν φαινομενικά- στην ελληνική κοινωνία (33%) είναι πολύ μεγάλο.Επιπλέον θα πρέπει να υπενθυμισθεί ότι τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου καθώς και τις τρομοκρατικές επιθέσεις στην Βρετανία τις σχεδίασαν και τις εκτέλεσαν μουσουλμάνοι, οι οποίοι φαινομενικά είχαν ενταχθεί στις Ευρωπαϊκές κοινωνίες στις οποίες ζούσαν.Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η έρευνα στην οποία αναφέρεται ο κ.Ζαβός δείχνει ότι οι προερχόμενοι μετανάστες από αφρικανικές,αραβικές και ασιατικές χώρες αποστασιοποιούνται από την ελληνική κοινωνία και τείνουν προς τον διαχωρισμό.
Απέναντι σε αυτόν τον κυκεώνα της προπαγάνδας υπέρ της πολυπολιτισμικότητας στέκεται η ελληνική κοινή γνώμη,οι τάσεις και οι απόψεις της οποίας διαφάνηκαν ξεκάθαρα στην συγκριτική ανάλυση των στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου των ετών 1997,2000,2003 από καθηγητές του Πανεπιστημίου του Nijmegen για λογαριασμό του Ευρωπαικού Κεντρου Παρακολούθησης του Ρατσισμού και Ξενοφοβίας (EUMC) η οποία δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2005.Σύμφωνα με τα στοιχεία της ανάλυσης το 59% των Ελλήνων είναι εναντίον της πολυπολιτισμικής κοινωνίας* και η στάση αυτή παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, η συντριπτική πλειονότητα (80,6 %) θεωρεί ότι η πολυπολιτισμική κοινωνία στην Ελλάδα έχει φτάσει στα όριά της**, ενώ μία σημαντική και αυξανόμενη μειονότητα (32%) είναι υπέρ πολιτικών επαναπατρισμού νομίμων μεταναστών***.
Αντίστοιχα ευρήματα προέκυψαν και σε πρόσφατη δημοσκόπηση της εταιρείας VPRC, η οποία έδειξε ότι το 88% των Ελλήνων θεωρούν ότι η χώρα έχει φθάσει στα όρια της αναφορικά με τον αριθμό των μεταναστών που μπορεί να δεχθεί, ενώ το 39% των Ελλήνων είναι υπέρ της επιστροφής μεταναστών στην χώρα τους.
Σύμφωνα με ειδική έρευνα του Ευρωβαρομέτρου, οι Έλληνες έχουν την δεύτερη πιο αρνητική στάση για τους μετανάστες μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ των 25.Σε μια κλίμακα από 1 ως 3 (όπου 3 είναι η πιο θετική στάση) οι απόψεις των Ελλήνων καταγράφονται στο 1,68.Μάλιστα στην ερώτηση αν άνθρωποι από άλλες εθνοτικές ομάδες εμπλουτίζουν την πολιτισμική ζωή της χώρας, το 57% των Ελλήνων δήλωσαν ότι διαφωνούσαν, 12% δήλωσε ότι «εξαρτάται» και μόλις 31% των Ελλήνων δήλωσαν ότι συμφωνούσαν.
Συμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο το 23% των Ελλήνων θεωρούν ότι χρειάζονται βουλευτές διαφορετικής εθνότητας στο Εθνικό Κοινοβούλιο (μέσος όρος ΕΕ: 44%).
Άλλη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε 75 πόλεις κρατών-μελών της ΕΕ έδειξε ότι οι πολίτες της Αθήνας είχαν πολύ χαμηλό αίσθημα ασφάλειας στην πόλη τους καθώς το 39% δήλωσαν ότι δεν αισθάνονταν ασφαλείς.Αναφορικά με την ενσωμάτωση των αλλοδαπών το 53% των Αθηναίων θεωρούν ότι οι αλλοδαποί δεν ενσωματώνονται καλά, ενώ το 35% πιστεύουν το αντίθετο (μέσος όρος 75: 33% και 49% αντίστοιχα).
* Αντίσταση στη πολυπολιτισμική κοινωνία
1. είναι κακό για την κοινωνία να αποτελείται από ανθρώπους διαφορετικών φυλών,θρησκειών και πολιτισμών,
2. η διαφορετικότητα στην χώρα από πλευράς φυλών,θρησκειών και πολιτισμών δεν την ισχυροποιεί
** Όρια της πολυπολιτισμικότητας
1. υπάρχει ένα όριο στο πόσοι άνθρωποι από άλλες φυλές,θρησκείες ή πολιτισμούς μπορεί να δεχθεί μία κοινωνία
2. η χώρα έχει φθάσει στα οριά της, αν έρθουν περισσότεροι μετανάστες θα είχαμε προβλήματα
*** Υποστήριξη πολιτικού επαναπατρισμού νομίμων μεταναστών
1. οι νόμιμοι μετανάστες από χώρες εκτός ΕΕ θα πρέπει να επαναπατρίζονται στις χώρες προέλευσής τους αν μείνουν άνεργοι
2. οι νόμιμοι μετανάστες από χώρες εκτός ΕΕ θα πρέπει όλοι να επαναπατριστούν στις χώρες προέλευσης τους
Πηγή: Το τέλος μιας ουτοπίας
Συγγραφέας: Γιάννης Κολοβός
Επιμέλεια: Γεωργίου Μιχαήλ
Στα πλαίσια της αποχριστιανοποίησης του κράτους, λόγω πολυπολιτισμικοποίησης της ελληνικης κοινωνίας θα είχαμε τις παρακάτω αλλαγές:
1. Κατάργηση του αγιασμού στα σχολεία, στις στρατιωτικές μονάδες, στα εγκαίνια δημοσίων κτιρίων και κατά την έναρξη των εργασιών του κοινοβουλίου
2. Κατάργηση του θρησκευτικού όρκου
3. Κατάργηση των εθνικών τελετών στις εθνικές επετείους
4. Απαγόρευση να φέρουν θρησκευτικά σύμβολα σε εμφανή σημεία στο σώμα τους ή στο γραφείο τους οι δημόσιοι υπάλληλοι, δικαστικοί, στρατιωτικοί
5. Διαφοροποίηση του μαθήματος της Ιστορίας για να μειωθεί η σύνδεση της Ελλάδας με την Ορθοδοξία (και άρα οι μαθητές άλλων δογμάτων να αισθάνονται πιο αποδεκτοί)
6. Κατάργηση των ιερέων στις φυλακές, στις Ένοπλες δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας (ή προσθήκη ιερέων άλλων θρησκευτικών δογμάτων)
7. Αφαίρεση της εικόνας του Χριστού από σχολεία, δικαστήρια, νοσοκομεία και άλλα δημόσια κτίρια
8. Κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών ή μετατροπή του σε μάθημα θρησκειολογίας
9. Κατάργηση των αργιών που συνδέονται με Αγίους(π.χ των Τριών Ιεραρχών, της Παναγίας κ.λ.π)
10. κατάργηση των προστατών Αγίων των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και των πολιούχων Αγίων
11. κατάργηση της μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας από την κρατική ραδιοφωνία και την Τηλεόραση
12. ενδεχομένως αφαίρεση του Σταυρού από το κοντάρι της σημαίας (κάποιοι «προχωρημένοι» υπέρμαχοι της πολυπολιτισμικότητας θα μπορούσαν να ζητήσουν ίσως και μετατροπή της ίδιας της σημαίας με αφαίρεση του Σταυρού, ώστε να αισθάνονται «δεκτοί» και οι μη Χριστιανοί,άθεοι,κ.α.).
Ήδη το επίσημο συμβουλευτικό όργανο του πρωθυπουργού σε θέματα ατομικών ελευθεριών, η Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) έχει προτείνει να ορισθεί στο άρθρο 3 του Συντάγματος, ότι η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει επίσημη θρησκεία και ότι η λειτουργία του κράτους χαρακτηρίζεται από την αρχή της ουδετερότητας. Επίσηςη ΕΕΔΑ ζητεί την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου του Προέδρου της Δημοκρατίας και των βουλευτών.
Εκτός όμως από τα προαναφερθέντα, γίνονται προτάσεις για την αλλαγή της νομοθεσίας για την κτήση της ελληνικής ιθαγένειας.Ήδη εμφανίζονται φωνές που ζητούν την αναθεώρηση της νομοθεσίας περί ιθαγένειας, την οποία χαρακτηρίζουν ως «βαθιά αναχρονιστική» λόγω του ότι «λειτουργεί σε βάρος του ιδίου του δημοσίου συμφέροντος της Ελάδας του 21ου αιώνα,μιά χώρας της οποίας το 10% του πληθυσμού είναι μετανάστες».
Το μέλος του πολιτικού συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνη του τομέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Μαριλέννα Κοππά υπογραμμίζει: «Η δική μας γνώμη είναι ότι καθε παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα πρέπει να παίρνει την ελληνική υπηκοότητα. Και αν ένα παιδάκι συμπληρώνει κάποια χρόνια στο σχολείο, πρέπει και αυτό να παίρνει την υπηκοότητα.Και όταν πάρει αυτό παίρνουν και οι γονείς του μαζί».
Κι φυσικά την ίδια άποψη εκφράζει και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ όταν δηλώνει ότι: «Θεωρούμε ότι υπηκότητα θα πρέπει να δοθεί σε όλα τα παιδιά που γεννιούνται σε μια χώρα υποδοχής. Τρία χρόνια στην δημόσια εκπαίδευση, να θεμελιώνουν δικαίωμα υπηκοότητας με πρόσβαση στην εκπαίδευση κάθε παιδιού, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς των γονέων του, αν είναι νόμιμοι ή παράνομοι μετανάστες».
Το που πάει το πράγμα φαίνεται και από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με το οποία ο φοιτητής μίας σχολής Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι απαραίτητο να έχει ελληνική καταγωγή,αρκεί να έχει ελληνική ιθαγένεια και δεν υποχρεούται να δίνει θρησκευτικό όρκο.Η απόφαση αυτή δεν λαμβάνει καθόλου υπόψιν την ιδιαίτερη φύση και αποστολή των Στρατιωτικών Σχολών σε σχέση με τα υπόλοιπα Εκπαυδευτικά Ιδρύματα. Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό της Αστυνομίας, οι οποίες κατατέθηκαν τον Ιούλιο του 2004 στο Αρχηγείο της ΕΛΑΣ από το κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και την Μη-Βία.
Η έρευνα του κέντρου είχε χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων και πρότεινε να εξασφαλίζει η Αστυνομία «την πολυμορφία στο εσωτερικό της μέχρις ότου αντικατοπτρίσει την υπάρχουσα και αυξανόμενη πολυμορφία της συγχρονης ελληνικής κοινωνίας».Για να εξασφαλιστεί αυτη η πολυμορφία, οι συντάκτες της έκθεσης προτείνουν μεταξύ άλλων «την κατάργηση της διάταξης που αναφέρει ότι οι υποψήφιοι αστυνομικοί δεν πρέπει να πρεσβεύουν θρησκευτικές δοξασίες που εμποδίζουν την εκτέλεση του καθήκοντος τους... (π.χ Μάρτυρες του Ιεχωβά)»,επισημαίνουν ότι «τα ψυχολογικά τεστ... μπορούν εύκολα να λειτουργήσουν ως μηχανισμός αποκλεισμού των μειονοτήτων με βάση τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό», ενώ τέλος υπογραμμίζουν ότι «τα συμβούλια κρίσεων θα πρέπει να προωθούν σε υψηλότερους βαθμούς αστυνομικούς που ανήκουν σε μειονότητες με γνώμονα την πολυμορφία, ακόμα και αν δεν πληρούν όλες τις τυπικές προϋποθέσεις»(!)
Επιπλέον θεσμικοί φορείς όπως ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής(ΙΜΕΠΟ) Αλέξανδρος Ζαβός μας «διαβεβαιώνουν» ότι «τα 2/3 των μεταναστών φαίνεται ότι αφομοιώνονται ή εντάσσονται στην ελληνική κοινωνία».
Ακόμα και αν δεχθούμε ότι η κατάσταση έχει όντως έτσι, το ποσοστό των μεταναστών που δεν εντάσσονται -ούτε καν φαινομενικά- στην ελληνική κοινωνία (33%) είναι πολύ μεγάλο.Επιπλέον θα πρέπει να υπενθυμισθεί ότι τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου καθώς και τις τρομοκρατικές επιθέσεις στην Βρετανία τις σχεδίασαν και τις εκτέλεσαν μουσουλμάνοι, οι οποίοι φαινομενικά είχαν ενταχθεί στις Ευρωπαϊκές κοινωνίες στις οποίες ζούσαν.Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η έρευνα στην οποία αναφέρεται ο κ.Ζαβός δείχνει ότι οι προερχόμενοι μετανάστες από αφρικανικές,αραβικές και ασιατικές χώρες αποστασιοποιούνται από την ελληνική κοινωνία και τείνουν προς τον διαχωρισμό.
Απέναντι σε αυτόν τον κυκεώνα της προπαγάνδας υπέρ της πολυπολιτισμικότητας στέκεται η ελληνική κοινή γνώμη,οι τάσεις και οι απόψεις της οποίας διαφάνηκαν ξεκάθαρα στην συγκριτική ανάλυση των στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου των ετών 1997,2000,2003 από καθηγητές του Πανεπιστημίου του Nijmegen για λογαριασμό του Ευρωπαικού Κεντρου Παρακολούθησης του Ρατσισμού και Ξενοφοβίας (EUMC) η οποία δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2005.Σύμφωνα με τα στοιχεία της ανάλυσης το 59% των Ελλήνων είναι εναντίον της πολυπολιτισμικής κοινωνίας* και η στάση αυτή παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, η συντριπτική πλειονότητα (80,6 %) θεωρεί ότι η πολυπολιτισμική κοινωνία στην Ελλάδα έχει φτάσει στα όριά της**, ενώ μία σημαντική και αυξανόμενη μειονότητα (32%) είναι υπέρ πολιτικών επαναπατρισμού νομίμων μεταναστών***.
Αντίστοιχα ευρήματα προέκυψαν και σε πρόσφατη δημοσκόπηση της εταιρείας VPRC, η οποία έδειξε ότι το 88% των Ελλήνων θεωρούν ότι η χώρα έχει φθάσει στα όρια της αναφορικά με τον αριθμό των μεταναστών που μπορεί να δεχθεί, ενώ το 39% των Ελλήνων είναι υπέρ της επιστροφής μεταναστών στην χώρα τους.
Σύμφωνα με ειδική έρευνα του Ευρωβαρομέτρου, οι Έλληνες έχουν την δεύτερη πιο αρνητική στάση για τους μετανάστες μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ των 25.Σε μια κλίμακα από 1 ως 3 (όπου 3 είναι η πιο θετική στάση) οι απόψεις των Ελλήνων καταγράφονται στο 1,68.Μάλιστα στην ερώτηση αν άνθρωποι από άλλες εθνοτικές ομάδες εμπλουτίζουν την πολιτισμική ζωή της χώρας, το 57% των Ελλήνων δήλωσαν ότι διαφωνούσαν, 12% δήλωσε ότι «εξαρτάται» και μόλις 31% των Ελλήνων δήλωσαν ότι συμφωνούσαν.
Συμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο το 23% των Ελλήνων θεωρούν ότι χρειάζονται βουλευτές διαφορετικής εθνότητας στο Εθνικό Κοινοβούλιο (μέσος όρος ΕΕ: 44%).
Άλλη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε 75 πόλεις κρατών-μελών της ΕΕ έδειξε ότι οι πολίτες της Αθήνας είχαν πολύ χαμηλό αίσθημα ασφάλειας στην πόλη τους καθώς το 39% δήλωσαν ότι δεν αισθάνονταν ασφαλείς.Αναφορικά με την ενσωμάτωση των αλλοδαπών το 53% των Αθηναίων θεωρούν ότι οι αλλοδαποί δεν ενσωματώνονται καλά, ενώ το 35% πιστεύουν το αντίθετο (μέσος όρος 75: 33% και 49% αντίστοιχα).
* Αντίσταση στη πολυπολιτισμική κοινωνία
1. είναι κακό για την κοινωνία να αποτελείται από ανθρώπους διαφορετικών φυλών,θρησκειών και πολιτισμών,
2. η διαφορετικότητα στην χώρα από πλευράς φυλών,θρησκειών και πολιτισμών δεν την ισχυροποιεί
** Όρια της πολυπολιτισμικότητας
1. υπάρχει ένα όριο στο πόσοι άνθρωποι από άλλες φυλές,θρησκείες ή πολιτισμούς μπορεί να δεχθεί μία κοινωνία
2. η χώρα έχει φθάσει στα οριά της, αν έρθουν περισσότεροι μετανάστες θα είχαμε προβλήματα
*** Υποστήριξη πολιτικού επαναπατρισμού νομίμων μεταναστών
1. οι νόμιμοι μετανάστες από χώρες εκτός ΕΕ θα πρέπει να επαναπατρίζονται στις χώρες προέλευσής τους αν μείνουν άνεργοι
2. οι νόμιμοι μετανάστες από χώρες εκτός ΕΕ θα πρέπει όλοι να επαναπατριστούν στις χώρες προέλευσης τους
Πηγή: Το τέλος μιας ουτοπίας
Συγγραφέας: Γιάννης Κολοβός
Επιμέλεια: Γεωργίου Μιχαήλ
Ας κάνουν αυτά πού είπαν προεκλογικώς,καί θά βιώσουν καταστάσεις πού δέν τίς βάζει ό νούς τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟί Ελληνες, τά έχουμε πάρει άγρια.