Ισλαμοφοβία: Η «γοητεία» της μισαλλοδοξίας ή το ένστικτο της αυτοσυντήρησης;
''Είθε να ζήσεις σε ενδιαφέροντες καιρούς'', λέει μια παλιά Θιβετιανή κατάρα. Και ζούμε σε τέτοιους καιρούς, δυστυχώς, χωρίς να τους έχουμε επιλέξει. Η Ευρώπη κλονίζεται από σαρωτικές μεταναστεύσεις, που προκαλούν κοινωνικό μετασχηματισμό και πολιτισμικό πόλεμο στον πυρήνα της.
Η Ελλάδα έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σ' ένα απέραντο hot spot της Ευρώπης, δεχόμενη κατά κύματα μαζικά κι ανεξέλεγκτα πρόσφυγες απ' τις εμπόλεμες μέχρι πρότινος ζώνες και μουσουλμάνους λαθρομετανάστες οι οποίοι εισέβαλαν ως βάρβαροι στην απροετοίμαστη κοινωνία της πλήττοντας βάναυσα το στεγανό της οικοδόμημα, που διατηρεί σε υψηλότατο ποσοστό την εθνική, γλωσσική και θρησκευτική ομοιογένειά του.
Το ωστικό κύμα των μεταναστευτικών ροών έχει πολλές παρενέργειες ήδη εντείνοντας τις αντιδράσεις κατά των μουσουλμάνων στα κέντρα υποδοχής τους και καλλιεργώντας κλίμα ισλαμοφοβίας στην Ελλάδα, δεκαοχτώ χρόνια μετά την πρωτοεμφάνιση του φαινομένου στην Αμερική (επιθέσεις αυτοκτονίας ισλαμιστών τρομοκρατών της Αλ Κάιντα στην καρδιά της Ν. Υόρκης, 11-9-2001).
Η συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο των μουσουλμάνων που ζουν στην Ελλάδα, και κυρίως στη Θράκη [όπου διαβιοί μουσουλμανική μειονότητα τουρκικής καταγωγής (35 τοις εκατό ) και (15 τοις εκατό ) πομάκικης] είναι φιλήσυχη και για να διατηρήσει ανέπαφη από δυτικές επιρροές την ταυτότητά της, αυτοπεριορίζεται σε γραφικούς ''μαχαλάδες'' και μικρά ''γκέτο, όπου συμβιώνουν ειρηνικά με τους Έλληνες χριστιανούς έχοντας αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια και τα προνόμια που δικαιούνται.
Ωστόσο δεν παύουν κι εκεί τα παρατράγουδα περιοδικά λόγω της δράσης του Τουρκικού Προξενείου στην Κομοτηνή, που περνά χρόνια τώρα τεχνιέντως την τουρκική προπαγάνδα μέσω των μουφτήδων, των φανατικών ιμάμηδων και των ουλεμάδων, οι οποίοι μπορούν να ελέγχουν τους αγνούς πιστούς.
Η εικόνα των εδώ μουσουλμάνων ωστόσο, που φαντάζει μάλλον φιλειρηνική, άλλαξε άρδην με την έλευση των μουσουλμάνων μεταναστών από Αφροασιατικές χώρες και όχι μόνο, που απέδειξαν με τη συμπεριφορά τους ότι είναι κοινώς απροσάρμοστοι στις κοινωνίες υποδοχής.
Σαν αποτέλεσμα αυτού δημιουργούνται συχνά πυκνά - στα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, κυρίως, που δέχονται τις κατακλυσμιαίες ''ορδές'' τους - ανεξέλεγκτες καταστάσεις, οι οποίες κάνουν τον βίο των μεταναστών και των κατοίκων αβίωτο, με συνέπεια να έχουν μετατρέψει τις τοπικές κοινωνίες σε ανασφαλείς και ισλαμοφοβικές.
Το κοσμικό και φιλόξενο πνεύμα που διέπει τις δυτικού τύπου τοπικές κοινωνίες πήγε περίπατο, αφού κοντεύει να συνθλιβεί κάτω από το βάρος των προβλημάτων που δημιουργεί το μεταναστευτικό σε κοινωνικό, θρησκευτικό και υγειονομικό επίπεδο.
Έρευνα της Ipsos (παγκόσμιας αγοράς έρευνας με έδρα το Παρίσι), που διενεργήθηκε τον Μάιο του τρέχοντος έτους, έδειξε ότι το κυρίαρχο συναίσθημα των Ελλήνων απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες είναι η καχυποψία και δευτερευόντως ο θυμός κι άλλα αρνητικά συναισθήματα που φτάνουν στα όρια της μισαλλοδοξίας.
Αυτή η τελευταία εκδηλώνεται σε περιπτώσεις όπου ασκούνται πολιτικές επιρροές από ανθρώπους που εμφορούνται από ρατσισμό και ξενοφοβικά συναισθήματα απέναντι στους ''απίστους λαθροεισβολείς'', οι οποίοι δίνουν λαβές σε βάρος τους - με τις παραβατικές συμπεριφορές τους σε βάρος ανθρώπων, νοικοκυριών ή και της πίστης μας ακόμη, συμπεριλαμβανομένων των συμβόλων της Ορθοδοξίας - σε φασιστικά στοιχεία και εκπροσώπους ακροδεξιών κομμάτων και νεολαιών.
Η έρευνα όμως της Ipsos, με θέμα τις αντιλήψεις των Ελλήνων σχετικά με την εθνική ταυτότητα και τη μετανάστευση στην Ελλάδα, αποκαλύπτει και θετικά συναισθήματα των Ελλήνων απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες. Η στάση των Ελλήνων γενικότερα είναι θετική κατά 80 τοις εκατό , αλλά υπό τις προϋποθέσεις: να σέβονται τον ελληνικό πολιτισμό, να αποδέχονται τους ελληνικούς νόμους, τη θρησκεία, τη δημόσια και ιδιωτική ιδιοκτησία τους.
Πολλοί εκ των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πρόσφυγες-μετανάστες πρέπει να μάθουν την ελληνική γλώσσα (χωρίς να υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την πολιτιστική τους ταυτότητα). Επίσης το 84 τοις εκατό των Ελλήνων πιστεύει πως πρέπει να είναι ίση η μεταχείριση Ελλήνων και ξένων όσον αφορά τις ανάγκες τους.
Υπάρχει, τέλος, εμφανής διαφοροποίηση της στάσης των Ελλήνων απέναντι στους νεοεισερχόμενους πρόσφυγες και μετανάστες. Έτσι, σε προσωπικό επίπεδο, το 56 τοις εκατό των ντόπιων διάκειται θετικά απέναντι στους πρόσφυγες, το 27 τοις εκατό ουδέτερα και μόνο το 17 τοις εκατό ψυχρά. Αντίθετα τα συναισθήματα των Ελλήνων απέναντι στους μετανάστες είναι λιγότερο θερμά, κυρίως επιφυλακτικά και αρνητικά.
Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι, ενώ οι περισσότεροι Έλληνες δηλώνουν αλληλέγγυοι κατά 67 τοις εκατό ένθερμοι υποστηρικτές της πατροπαράδοτης ελληνικής φιλοξενίας, αμφισβητούν την προσφυγική προέλευση των περισσότερων νεοεισερχομένων και θεωρούν ότι είναι οικονομικοί μετανάστες που ήρθαν στη χώρα μας για δουλειά και για να επωφεληθούν των υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας και υγείας.
Οι πιο δύσπιστοι Έλληνες, σύμφωνα με την έρευνα, είναι οι της Δυτικής Μακεδονίας, μετά οι Πελοποννήσιοι και οι Βορειοελλαδίτες, ενώ λιγότερο δύσπιστοι είναι οι κάτοικοι της Αττικής. Επίσης, το 42 τοις εκατό των Ελλήνων θεωρεί τους μετανάστες οιονεί τρομοκράτες και το 39 ζητά να κλείσουν τα σύνορα.
Το 60 τοις εκατό των Ελλήνων πιστεύει ότι πρέπει να προστατέψουν μόνοι τους τα σύνορά τους και να μην επαφίενται στη φύλαξη της ευρωπαϊκής Frontex, γιατί αυτή δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα στη φύλαξη των ελληνικών ακτών και συνόρων.
Στο θέμα της ισλαμοφοβίας, πάλι, οι ισλαμοφοβικοί Έλληνες ανέρχονται στο 57 τοις εκατό και αντιπροσωπεύουν εκείνους που πιστεύουν στο ασύμβατο μεταξύ του ισλαμισμού και της ελληνικής κοινωνίας. Ταυτόχρονα όμως το 68 τοις εκατό) μεταξύ των οποίων και κάποιοι που είχαν δηλώσει ισλαμοφοβικοί) εκφράζει ανησυχίες για την αύξηση των κρουσμάτων ρατσιστικής βίας στον τόπο μας και των φαινομένων ξενοφοβίας και διακρίσεων, ενώ μόνο το 21 τοις εκατό πιστεύει ότι η μετανάστευση ωφελεί την ελληνική οικονομία.
Αυτό που καίει πάντως τους περισσότερους είναι οι κίνδυνοι για την υγεία απ' την παραμονή στην Ελλάδα προσφύγων-μεταναστών και η αφαίμαξη των Δημοσίων Ταμείων Υγειονομικής Περίθαλψης, που θα αποβεί σε βάρος της υγείας των Ελλήνων. Τέλος, μόνο το 22 τοις εκατό πιστεύει πως οι μετανάστες έφεραν χρώμα και ζωή με τον πολιτισμό και τις παραδόσεις τους στην Ελλάδα, ενώ το 52 τοις εκατό απορρίπτει αυτό το επιχείρημα.
Όσο για τις ΜΚΟ, μόνο το 19 τοις εκατό των Ελλήνων θεωρεί ότι πρέπει να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη έναντι των προσφύγων και των μεταναστών και μόνο το 18 τοις εκατό εμπιστεύεται τα ΜΜΕ και τις εκθέσεις τους για τη μετανάστευση και τους πρόσφυγες.
Ας γυρίσουμε όμως στο θέμα της ισλαμοφοβίας στην Ελλάδα, που οφείλεται είτε στην μισαλλοδοξία του εθνικισμού είτε στο ένστικτο της αυτοσυντήρησης των Ελλήνων.
Η αλήθεια είναι ότι κάθε φιλάνθρωπη διάθεση απέναντι στους ρακένδυτους κι αξιολύπητους μουσουλμάνους που έρχονται κατά κύματα στα νησιά μας διασχίζοντας το Αιγαίο σκιάζεται απ' τις αποτρόπαιες εικόνες του πρόσφατου παρελθόντος που αφορούν τις κτηνώδεις κατά καιρούς βιαιοπραγίες ισλαμιστών κατά χριστιανών και ομοθρήσκων τους (αποκεφαλισμοί on camera από τον ISIS Δυτικών ομήρων και απηνείς διωγμοί του ισλαμικού κράτους κατά των Γεζίντι, των Κακάις και των χριστιανών του Ιράκ).
Αποτέλεσμα αυτού είναι να ενισχύονται και να δικαιολογούνται βάσιμα οι φόβοι του κόσμου για ισλαμοποίηση της κοινωνίας μέσα από τις προσφυγικές ροές. Γιατί, κακά τα ψέματα, αν μείνουν οι άνθρωποι αυτοί μόνιμα στην πατρίδα μας θα αλλοιώσουν ενδεχομένως την εθνολογική της υπόσταση.
Έπειτα, όπως έχει αποδειχτεί στα χρόνια της έντασης του μεταναστευτικού, οι περισσότεροι απ' αυτούς δεν είναι αφομοιώσιμοι στην ελληνική κοινωνία, η οποία με τη σειρά της εκφυλίζεται συνεχώς χάνοντας τα παλιά χαρακτηριστικά της, τα ελληνοπρεπή, τις αξίες της που θύμιζαν Ελλάδα και Ορθοδοξία.
Απ' το 1990 κι εντεύθεν απόκτησε πλέον χαρακτηριστικά πολυπολιτισμικότητας η ελληνική κοινωνία ακολουθώντας τις επιταγές της Ευρώπης, πράγμα που στοιχειώνει τα όνειρα των μισαλλόδοξων εθνικιστών οι οποίοι ομνύουν στην ''καθαρότητα'' των Ελλήνων και αρνούνται να δεχτούν τις παρελάσεις μουσουλμάνων γυναικών με μαντίλες κατά τις εθνικές επετείους της χώρας μας.
Αρνούνται, επίσης, να δουν μουσουλμάνες μαθήτριες σε ρόλο σημαιοφόρων. Αρνούνται, αλλά θα τις βλέπουν και στο εξής να παρελαύνουν με τις μαντίλες τους κρατώντας την ελληνική σημαία στα χέρια (ως επιβράβευση της αριστείας τους), γιατί αυτό επιτάσσει η δημοκρατία. Επιτάσσει την ισότητα, την ισοτιμία και το κράτος δικαίου κι όποιος τα απαρνείται αυτά, δεν είναι άξιος να την επικαλείται...
Το ένστικτο της αυτοσυντήρησης μπορεί να δικαιολογεί εν μέρει την ισλαμοφοβία, αλλά η κρυφή γοητεία της μισαλλοδοξίας δεν τη δικαιολογεί με τίποτα. Στη χώρα όπου διαβιούν πάνω από 610.000 μουσουλμάνοι (απ' τους οποίους οι 110.000 μουσουλμάνοι της Θράκης) είναι μάταιο, αν όχι επικίνδυνο, να μιλάμε για ''καθαρότητα'' της ελληνικής γειτονιάς, όταν καραδοκεί ο Ερντογάν από δίπλα.
Ο Ερντογάν που ψάχνει να βρει αφορμή στη Θράκη, για να εγείρει θέμα αυτονομίας της λόγω ισλαμοφοβίας, που περιθωριοποιεί και βάζει στο στόχο των ακραίων εθνικιστών τους μουσουλμάνους κατοίκους της. Οι καιροί ου μενετοί, για εθνικούς και θρησκευτικούς διχασμούς... Δεν είναι μενετοί για εκδηλώσεις ρατσισμού και μισαλλοδοξίας στην ελληνική κοινωνία, γιατί δεν της το επιτρέπουν η ιστορία, ο πολιτισμός, οι παραδόσεις και η θρησκεία της, που συνηγορούν στο φιλόξενο πνεύμα των Ελλήνων.
Επειδή όμως δε ζούμε σε κοινωνία αγγέλων και περισσεύουν τα κρούσματα βίας των μουσουλμάνων μεταναστών, καλό είναι να αγρυπνούν οι φύλακες της ελληνικής πολιτείας λαμβάνοντας ως δεδομένη πραγματικότητα το λεχθέν από την Natacha Polony της Figaro: ''... οι μουσουλμάνοι δεν έρχονται στην Ευρώπη για ν' αναλάβουν το ρόλο του πολίτη της δημοκρατίας, αλλά για να επιβληθούν ως μουσουλμάνοι...''
Κρινιώ Καλογερίδου (Βούλα Ηλιάδου)
AntiNews
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...