Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Ανεξέλεγκτη η δράση του παρακράτους…


Σβήνουν τα ίχνη παρακολουθήσεων
Ποιοι και πως παρακολουθούν και συλλέγουν πληροφορίες εν αγνοία των Υπηρεσιών Ασφαλείας νομίζοντας ότι σβήνουν τα ίχνη τους

Για τους γνωρίζοντες περί των ψηφιακών τηλεπικοινωνιών, βασική γνώση είναι πως όλα τα καταγραφόμενα δεδομένα αποθηκεύονται ψηφιακά, με ημερολογιακή σειρά και είναι αδύνατη η διαγραφή τους. Με απλά λόγια όλες οι συνδέσεις αλλά και οι επισυνδέσεις (νόμιμες ή παράνομες) είναι ψηφιακές και ως εκ τούτου τίποτε από τα δυο δεν διαγράφεται από οποιονδήποτε δεν είναι ο δημιουργός - ιδιοκτήτης του λογισμικού επικοινωνίας (στην προκειμένη περίπτωση η γερμανική Syborg).
Απόπειρες διαγραφής της επικοινωνίας ή της υποκλοπής δημιουργούν χρονικό κενό που επικαλύπτεται από νέα σύνδεση η οποία «φωνάζει» πως κάτω από αυτήν υπάρχει παραβίαση του πρωτοκόλλου επικοινωνίας και απόπειρα απόκρυψης των στοιχείων της παράνομης επισύνδεσης σε νόμιμη επικοινωνία.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι: Γιατί η αρμόδια υπηρεσία (πρώην Γ’ Διεύθυνση Αντικατασκοπίας – Αντιτρομοκρατίας νυν Διεύθυνση Εσωτερικής Ασφάλειας) δεν έχει προχωρήσει ακόμη στην αποκάλυψη της ταυτότητας όσων προχώρησαν στις παράνομες επισυνδέσεις; Τι κάνει η αρμόδια αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);
Πάγια τακτική, εξ όσων γνωρίζουμε, είναι να γίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία 2 έως 3 ημέρες μετά την εύρεση του προβληματικού καταγεγραμμένου στοιχείου παράνομης επισύνδεσης – υποκλοπής.
Το άρθρο της εφημερίδας «Παραπολιτικά» που ακολουθεί, καταγράφει επαρκώς μια κατάσταση που πολύ δύσκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως νόμιμη ή και διαφανής. Όσο για τις αναφερόμενες «τρύπες», ίσως θα πρέπει να «ελεγχθούν» για ελλιπή παραλαβή οι υπεύθυνοι , αλλά και η γερμανική εταιρεία που «επέτρεψε» την δημιουργία αυτών των κενών ασφαλείας… μέσα από τα οποία αποκαλύπτεται πως κάποιοι «ιδιώτες» υποκλέπτουν επιχειρήσεις της ΕΥΠ (και άλλων ευαίσθητων κρατικών υπηρεσιών ασφάλειας και πληροφοριών), ενώ στην χειρότερη περίπτωση κάποιοι κρατικοί υπάλληλοι υποκλέπτουν (προς όφελος τρίτων;) επιχειρησιακές δραστηριότητες ή εκμεταλλεύονται τα κενά ασφάλειας για να παρέχουν υπηρεσίες σε τρίτους.
Κανένας, όμως, δεν πρέπει να απορρίπτει την περίπτωση οι «τρύπες» ασφάλειας να δημιουργήθηκαν από την κατασκευάστρια εταιρεία προς όφελος των γερμανικών ή άλλων μυστικών υπηρεσιών. Και σε αυτήν ακριβώς την περίπτωση θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε όσους επέτρεψαν την λειτουργία – χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού, χωρίς να έχουν επιβεβαιωθεί για την «στεγανότητά» του…
Γράφει ο Δ. Γιαννακόπουλος

Εν µέσω περίεργων υποθέσεων, από τις οποίες αναδίδεται «άρωμα» παρακρατικών μεθόδων, βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση. Οι υποκλοπές, οι συνομιλίες κυβερνητικών παραγόντων µε τον υπόκοσμο και οι ηχογραφήσεις στο γραφείο του πρωθυπουργού και στις κλειστές συσκέψεις στο Μαξίµου συνθέτουν ένα σκηνικό τρόμου για τη σταθερότητα της χώρας.

Τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» αποκαλύπτουν ότι ακόμη και στα «βαλιτσάκια» της ΕΥΠ, της Αντιτρομοκρατικής αλλά και άλλων υπηρεσιών διαπιστώθηκαν «τρύπες», γεγονός που οδηγεί ευθέως στο συμπέρασμά ότι εξωθεσµικά κυκλώματα παρακολουθούν και συλλέγουν πληροφορίες εν αγνοία των Υπηρεσιών Ασφαλείας, θεωρώντας ότι µπορούν να σβήνουν τα ίχνη τους. Τα κυριότερα κενά, σύµφωνα µε πληροφορίες, εντοπίστηκαν στα log numbers (αλγοριθµικά νούµερα) των ασύρματων κυψελωτών δικτύων, στα οποία εισβάλλουν ακούγοντας χωρίς να τους… ακούν ή -ακόμη χειρότερα χρησιμοποιώντας τις «κρατικές κυψέλες» για να καταγράψουν τηλεφωνικές επικοινωνίες τρίτων προσώπων, άσχετων µε εκείνων που ηχογραφούνται επισήμως. Το ότι δεν τους… ακούν εκείνη την ώρα δεν σημαίνει πως δεν αφήνουν ίχνη. Αντιθέτως, οι αρμόδιοι φορείς εποπτείας των επικοινωνιών δύνανται να εντοπίσουν την προέλευση των παρεμβολών.

Κι ενώ η Α∆ΑΕ (Ανεξάρτητη Αρχή ∆ιασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών), βάσει του ιδρυτικού της πλαισίου (Ν. 3115/2003), µπορεί να διενεργήσει ελέγχους, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας, σε εγκαταστάσεις, τεχνικό εξοπλισµό, αρχεία, τράπεζες δεδοµένων, έγγραφα διαφόρων υπηρεσιών, υπουργεία, ∆ΕΚΟ και επιχειρήσεις µε αντικείµενο τις τηλεπικοινωνίες ή, γενικότερα, τις επικοινωνίες, οι επιτήδειοι καταλαµβάνουν τις… γειτονικές κυψέλες για να συνακροαστούν τους «κοριούς» και όσες συνοµιλίες γίνονται στο πεδίο των φορητών συσκευών. Κατά τις ίδιες πηγές, ο τρόπος λειτουργίας του βρώµικου αυτού κυκλώµατος αναµένεται να αναδειχθεί το αµέσως προσεχές διάστηµα, καθώς έχουν εντοπιστεί τα κενά και οι ηλεκτρονικές µέθοδοι των διαρροών.

ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ

Σύµφωνα µε τα εγχειρίδια των ασύρµατων δικτύων, οι παρεµβολές στις απόρρητες συχνότητες των Αρχών ασφαλείας γίνονται στα «βαλιτσάκια» από όπου διαρρέει ευκολότερα σε γειτονικές κυψέλες η ισχύς του σήµατός τους. Σε αντίθεση µε τις «στεγανοποιηµένες» συνακροάσεις από τις Κεντρικές ∆ιευθύνσεις των αρµόδιων υπηρεσιών, οι οποίες διαθέτουν συστήµατα αυτοπροστασίας, κάνοντας χρήση µητροπολιτικών συχνοτήτων (ΜΑΝs) ή εγκεκριµένων τοπικών δικτύων (LANs), η παρακολούθηση µε «βαλιτσάκι» εκτίθεται στους κινδύνους της «παρεµβολής από κανάλι της ίδιας συχνότητας» (Co-channel interference) και της «παρεµβολής από γειτονικό κανάλι» (adjacentchannel interference). Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί εξηγούν ότι στις εφαρµογές µε κινητά µέσα µπορούν να γίνουν παρεµβολές από γειτονικά κανάλια, ακόµη και αν «θωρακιστούν» µε φίλτρα εκποµπής και λήψης.

Κι αυτό γιατί «το πρότυπο των κλήσεων αλλάζει µε τον χρόνο και ο αλγόριθµος (log number) πρέπει να αναθέσει κανάλια µόνον σε νέες κλήσεις». Οµως, «ο αλγόριθµος δεν έχει κανέναν έλεγχο για το ποιες κλήσεις ολοκληρώνονται κι έτσι δεν µπορεί να γνωρίζει ποια κανάλια ελευθερώνονται». Αν, για παράδειγµα, το «βαλιτσάκι» έχει στηθεί σε κεντρικό σηµείο, όπου το δίκτυο είναι κορεσµένο, τότε ή υπάρχει δανεισµός καναλιών (channel borrowing) από παραπλήσιες κυψέλες ή τοποθετούνται κεραίες µικρής εµβέλειας σε κτίρια, φωτεινούς σηµατοδότες, διάφορα σηµεία δρόµων κ.τ.λ., για να δηµιουργηθούν νέες µικροκυψέλες (microcells). Συνήθως, οι… εισβολείς εγκαθιστούν «αόρατες κεραίες» προκειµένου να µεταφέρουν την κλήση (handover) που παρακολουθείται από τον «κοριό» σε άλλη, ελεγχόµενη από αυτούς κυψέλη για δύο λόγους: α) για να ακούσουν παράνοµα και β) για να «πατήσουν» πάνω στη νόµιµη συχνότητα και να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους σκοπούς, χωρίς να γίνονται αντιληπτοί. Εκεί εστιάζεται το σηµαντικότερο κενό, αφού, σύµφωνα µε τη διεθνή πρακτική, θα πρέπει να προηγούνται µετρήσεις από όσους χειρίζονται τα «βαλιτσάκια» για την «καθαρότητα» των καναλιών. Με δεδοµένο, όµως, ότι τα κλιµάκια τέτοιων αποστολών δεν διαθέτουν ούτε την πολυτέλεια του χρόνου ούτε την εξειδικευµένη επιστηµονική επάρκεια, τις περισσότερες φορές τα προληπτικά µέτρα είναι περιορισµένα.

ΤΑ ΚΟΛΠΑ

Παλαιότερα, δεν τηρούνταν αρχεία συνακροάσεων από τις κρατικές Αρχές και, συνεπώς, η διερεύνηση των καταγγελιών καθίστατο δύσκολη έως ανέφικτη. Ωστόσο, µεταγενέστερα υποχρεώθηκαν στη δηµιουργία σχετικού πρωτοκόλλου, καθώς είχαν παρατηρηθεί κρούσµατα ηχογραφήσεων τηλεφωνικών αριθµών χωρίς εισαγγελικές διατάξεις, αφού τα «βαλιτσάκια» λειτουργούν σαν «ψευδοκεραίες» του τηλεπικοινωνιακού δικτύου και, ως εκ τούτου, δύνανται να παρακολουθήσουν δεκάδες ή ακόµη και εκατοντάδες συνοµιλίες στο σηµείο όπου τοποθετούνται.

Ένα άλλο «µεγάλο κόλπο» φέρεται να αφορά τις παρακολουθήσεις τηλεφωνικών συνοµιλιών εν ονόµατι της «εθνικής ασφάλειας», που αρκετές φορές µπορεί να κρύβουν… κατευθυνόµενες ενέργειες. Το 2015 είχαν εκδοθεί 4.871 εισαγγελικές διατάξεις που αφορούσαν νέες περιπτώσεις άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας, έναντι 3.780 την προηγούµενη χρονιά. Οι υποκλοπές για λόγους «εθνικής ασφάλειας» παραγγέλλονται από τις αρµόδιες Αρχές και εκδίδονται αποφάσεις µε ταχύρρυθµες διαδικασίες και χωρίς επεξηγήσεις. Επ’ αυτών, η αρµοδιότητα της Α∆ΑΕ εξαντλείται στον έλεγχο της «καθαρότητας της κλήσης» και όχι στην ουσία της δικαστικής εντολής, δηλαδή το γιατί και το ποιος παρακολουθείται ή εάν τα υπό παρακολούθηση τηλέφωνα αντιστοιχούν επακριβώς στην ερευνώµενη λίστα. Τέτοιες «προσθέσεις» άγνωστων αριθµών σε διατάξεις αποτελούσαν ανέκαθεν σηµείο εσωτερικής τριβής στους κόλπους των υπηρεσιών, ενώ κατά το παρελθόν έχουν αναζητηθεί πειθαρχικές ευθύνες για τους χειριστές των «κοριών» και των εντολέων τους.


Πηγή "Παραπολιτικά"




Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]