Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Εμπορικά βιώσιμος και τεχνικά εφικτός ο αγωγός EastMed σύμφωνα με μελέτη της EDISON


Σε παρουσίαση της μελέτης της για το όλο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου Eastern Mediterranean Pipeline (EastMed), που καταδεικνύει ότι ο αγωγός, με κόστος γύρω στα 6 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι εμπορικά βιώσιμος και τεχνικά εφικτός, προέβη τη Δευτέρα στις Βρυξέλλες η εταιρεία EDISON προς την Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της ΕΕ και τους Γενικούς Διευθυντές των Υπουργείων Ενέργειας των εμπλεκόμενων χωρών, Κύπρου, Ελλάδας, Ισραήλ και Ιταλίας.

Αρμόδιες πηγές δήλωσαν στο ΚΥΠΕ, ότι μετά την παρουσίαση της μελέτης της EDISON, ακολούθησε συζήτηση των αντιπροσωπειών των τεσσάρων χωρών με την Κομισιόν, στόχος της οποίας ήταν να προετοιμάσει την συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας των τεσσάρων χωρών και του Επίτροπου Ενέργειας της ΕΕ Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε που προγραμματίζεται να γίνει εντός Μαΐου στο Ισραήλ.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρείας EDISON, ο αγωγός EastMed, που θα μεταφέρει το κυπριακό και ισραηλινό φυσικό αέριο, θα έχει αφετηρία τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης και θα οδεύσει υποθαλάσσια στην Κύπρο όπου θα υπάρχει σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου. Στη συνέχεια ο αγωγός θα κατευθυνθεί στην Κρήτη, όπου επίσης θα υπάρχει σταθμός συμπίεσης, και ακολούθως θα οδεύσει προς την Πελοπόννησο και μέσω ξηράς θα καταλήγει στα σύνορα με την Ιταλία για να ενωθεί με τον αγωγό IGI (Italy, Greece Interconnector).

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι με βάση τα στοιχεία της μελέτης της EDISON φαίνεται πως ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις ο αγωγός να είναι εμπορικά βιώσιμος και τεχνικά εφικτός, ωστόσο, η Κύπρος θέλει “να αξιολογήσει και να μελετήσει περαιτέρω” τη μελέτη αυτή για να επιβεβαιώσει τα συμπεράσματα της.

“Οι πρώτες ενδείξεις, ωστόσο, είναι θετικές” προς την βιωσιμότητα του έργου, τόνισαν οι αρμόδιες πηγές, σημειώνοντας ότι η υλοποίηση του αγωγού EastMed ενδιαφέρει τόσο τις τέσσερις χώρες όσο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

“Κοιτάζουμε όχι μόνο τις τωρινές ανακαλύψεις υδρογονανθράκων αλλά και τις μελλοντικές, κάτι που είναι πολύ σημαντικό”, όπως υπογράμμισε, “για να επιδείξουν ενδιαφέρον και οι διάφορες εταιρείες που εξερευνούν, διότι θέλουν και αυτές να γνωρίζουν ότι σε περίπτωση που εντοπίσουν νέα κοιτάσματα φυσικού αερίου θα έχουν τρόπους να εμπορευθούν το αέριο”.

Οι ίδιες πηγές είπαν ακόμη στο ΚΥΠΕ ότι “το έργο εξυπηρετεί και τις τέσσερις χώρες και πρώτιστα την ΕΕ που στοχεύει στο να διαφοροποιήσει διαδρομές και προμηθευτές”.

“Συμφέρον από την υλοποίηση του αγωγού έχει τόσο η Ελλάδα γιατί θα καταστεί διαμετακομιστική χώρα, όσο και η Ιταλία η οποία θα παραλαμβάνει το αέριο. Επίσης, συμφέρον έχουν Κύπρος και Ισραήλ ως χώρες παραγωγούς, στις οποίες ανοίγεται ακόμη ένας εξαγωγικός προορισμός”, σημείωσαν.

ΚΥΠΕ – Κώστας Σταυρινός
Πηγή MIgnatiou



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]