Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Οι Χιώτες... τα ακουμπάνε δυο-δυο στην Ολυμπιακή!

Την έντονη δυσφορία σε βαθμό που πλέον δημιουργεί συντονισμένες αντιδράσεις, έχει προκαλέσει η εξωφρενική τιμολόγηση των αεροπορικών εισιτηρίων με προορισμό την Χίο από πλευράς της Ολυμπιακής. Η τοπική κοινωνία, αλλά και οι πολλαπλοί τουρίστες που επισκέπτονται το όμορφο νησί του Βορειανατολικού Αιγαίου βρίσκονται εδώ και έναμισι χρόνο προ δυσάρεστης έκπληξης τη στιγμή που πάνε να κλείσουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια.

Οι τιμές για ένα απλό εισιτήριο προς το αεροδρόμιο της Χίου ξεκινούν από τα 89 ευρώ και φτανούν στο ιλλιγιώδες ποσό των 550 ευρώ αναλόγως την εποχή -εννοείται ότι σε high season οι τιμές ξεφεύγουν... Αρκεί κάποιος να αναλογιστεί πόσο θα κοστίσει σε κάποιον οικογενειάρχη για να κλείσει εισιτήρια για την οικογένεια του -ειδικά αλε ρε τουρ- ή τι θα πληρώσει κάποιος αν χρειάζεται αερομεταφορά κάποιο συγγενικό του πρόσωπο που είναι ασθενής με φορείο (σε αυτές τις περιπτώσεις κλείνονται 6 θέσεις!).

Τοπικοί παράγοντες καταμαρτυρούν ότι όσο λειτουργούσε ο ανταγωνισμός, ήτοι ο συνδυασμός της Aegean με την Olympic τόσο οι τιμές, όσο και οι προσφερόμενες υπηρεσίες ήταν άκρως ανταγωνιστικές. Ωστόσο, η απόσυρση της Aegean και η ...μονοπωλιακή πλέον "δεσπόζουσα θέση" της Ολυμπιακής στην εν λόγω γραμμή έχει οδηγήσει τις τιμές ...κυριολεκτικά στον ουρανό, ενώ οι παρεχόμενες υπηρεσίες έχουν υποβαθμιστεί, καθώς ο τύπος των αεροπλάνων που εκτελούν την γραμμή Αθήνα-Χίος είναι ελικοφόρα μικρής χωρητικότητας και χαμηλών προδιαγραφών άνεσης.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι το γεγονός ότι αρκετοί ταξιδιώτες προς Χίο, επιλέγουν να ταξιδέψουν προηγουμένως στη Θεσσαλονίκη και από εκεί να πάρουν την πτήση προς Χίο της εταιρείας charter Astra, η οποία έχει μόνιμη γραμμή χαμηλής χρέωσης προς Χίο, καθώς ο συνδυασμός αυτός συμφέρει οικονομικά περισσότερο, απ' ότι η απευθείας πτήση Αθήνα-Χίος με Olympic!

Αντίστοιχα επισκέπτες προς τη Χίο από τα άλλα νησιά του Αιγαίου προτιμούν να φτάσουν στον προορισμό τους μέσω Τουρκίας, από το να πληρώσουν στην Ολυμπιακή εισιτήριο προς Αθήνα και εν συνεχεία προς Χίο.

Ο προβληματισμός για την εξωφρενική τιμολογιακή πολιτική της Olympic έχει οδηγήσει τους τουριστικούς παράγοντες του νησιού να αναζητούν ήδη λύση από το εξωτερικό, καθώς έχει αναπτυχθεί πρόσφατα δίαυλος επικοινωνίας με μεγάλη αεροπορική εταρεία charter για την εξέταση της περίπτωσης δημιουργίας απ'ευθείας γραμμής από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο της Χίου. Σύμφωνα με τους ίδιους, "είναι εξωφρενικό για έναν επισκέπτη του νησιού να πληρώνει το 1/3 της τιμής για να έρθει από την χώρα προέλευσης του στην Αθήνα και να πληρώνει τριπλάσια τιμή για ένα εισιτήριο εσωτερικής πτήσης, όπως αυτό της γραμμής Αθήνα-Χίος".

Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους, η πολιτική της Olympic άλλαξε προς το δυσμενέστερο τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, οπότε και οι τιμές στον αεροπορικό ναύλο αυξήθηκαν αδικαιολόγητα. Πηγές που έχουν διερευνήσει το θέμα αναφέρουν ότι η Ολυμπιακή ασκεί αυτή την πολιτική καθώς θεωρεί μη συμφέρουσα τη γραμμή, αφού δεν εξασφαλίζει πληρότητα όλο το χρόνο.
Ωστόσο, σε αυτές τις αιτιάσεις, οι τοπικοί παράγοντες απαντούν με νόημα: "Οι Χιώτες είμαστε υπερήφανος ναυτικός λαός και χτίζουμε τις σχέσεις μας σε γόνιμη βάση. Αν κάποιος μας θεωρεί άγονη γραμμή, να μας το δηλώσει ευθαρσώς, για να τον αντιμετωπίσουμε αναλόγως".

Το θέμα αφενός αφορά στην Marfin Investment Group (MIG) η οποία χειρίζεται τις τύχες της "νέας" Ολυμπιακής, καθώς ναι μεν ως ιδιωτική επιχείρηση οφείλει να διασφαλίζει το οικονομικό της συμφέρον, ωστόσο υπάρχει μια τεράστια διαφορά μεταξύ του εύλογου κέρδους και της αισχροκέρδιας. Και οι εμπορικές πολιτικές που καταχράζονται τη δεσπόζουσα θέση σε μια αγορά, όπως αυτή της γραμμής της ακριτικής Χίου, σε εποχές μάλιστα οικονομικής κρίσης και μνημονιακών μέτρων, μόνο τιμή δεν περιποιούν στους ιθύνοντες της εταιρείας.

Το ζήτημα ωστόσο, αφορά και στην πολιτική ηγεσία της χώρας που οφείλει να εξετάζει και να παρεμβαίνει σε τέτοια ζητήματα αθέμιτων πρακτικών από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Τόσο ο κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος ως Υπουργός Μεταφορών καρπώθηκε πολιτικά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής πρέπει να παρέμβει, όσο και η Υπουργός Τουρισμού, κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία έχει επιδείξει έως τώρα ιδιαίτερη ζέση στα ζητήματα τουριστικής ανάπτυξης.

Αρκεί να αναλογισθεί κανείς ότι το περιβόητο πασχαλινό έθιμο του "Σαϊτοπόλεμου" στο χωριό Βροντάδο της Χίου, που έχει γίνει παγκοσμίως γνωστό και μεταδίδεται κάθε χρόνο από τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά δίκτυα του πλανήτη (CNN, ABC, CNBC, BBC, DW, CCTV κ.α.), στοιχίζει στον επισκέπτη του νησιού κυριολεκτικά ...μια περιουσία, καθώς τις ημέρες του Πάσχα τα εισιτήρια σταθερά κινούνται άνω των 200 ευρώ και φτάνουν έως και 500-550 ευρώ!

Ελπίζοντας να ευαισθητοποιηθούν οι ιθύνοντες της Ολυμπιακής και να αναπροσαρμώσουν τα τιμολόγια της γραμμής, απαιτώντας ωστόσο την παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας στο θέμα, οι τοπικοί οικονομικοί παράγοντες, οι κομματικές οργανώσεις, αλλά και οι ακτιβιστές του νησιού τηρούν για την ώρα στάση αναμονής...



Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]