Ο γρίφος της απογραφής και οι Ελληνικές εκλογές
Αν κάποιος σπούδαζε Συνταγματικό Δίκαιο αυτή την περίοδο, αναμφισβήτητα θα λάμβανε ένα καλό μάθημα, και μάλιστα επί του πρακτέου, παρακολουθώντας τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις.
Τόσο τα κόμματα όσο και οι συνταγματολόγοι επικαλούνται συνεχώς μια πλειάδα άρθρων του υπέρτατου νόμου της χώρας για να μπορέσει η χώρα να βγει από την ατραπό στην οποία έχει περιέλθει και όπως όλα δείχνουν, στο επίκεντρο θα βρεθεί τις επόμενες μέρες και μέχρι τις εκλογές το άρθρο 54.
Σύμφωνα με αυτό, στις 17 Ιουνίου, που θα προσέλθουμε εκ νέου στις κάλπες, θα πρέπει να έχει αλλάξει ο εκλογικός χάρτης και οι έδρες ανά περιοχή να κατανεμηθούν πλέον βάσει της απογραφής του πληθυσμού που διεξήχθη το 2011 και όχι το 2001, όπως συνέβη στις εκλογές της 6ης Μαΐου. «Ο αριθμός των βουλευτών κάθε εκλογικής περιφέρειας ορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα, με βάση τον νόμιμο πληθυσμό της περιφέρειας που προκύπτει, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, από τους εγγεγραμμένους στα οικεία δημοτολόγια, όπως ο νόμος ορίζει. Τα αποτελέσματα της απογραφής θεωρείται ότι έχουν δημοσιευθεί με βάση τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας μετά την πάροδο ενός έτους από την τελευταία ημέρα διεξαγωγής της» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Με άλλα λόγια, με τη συμπλήρωση ενός έτους από την ολοκλήρωση της απογραφής πληθυσμού, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα νέα στοιχεία και να κατανεμηθούν αντιστοίχως οι έδρες στις εκλογικές περιφέρειες. Το έτος αυτό συμπληρώνεται αυτό τον μήνα (καθώς η απογραφή πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2011). Στο ερώτημα «γιατί τότε οι εκλογές της 6ης Μαΐου δεν πραγματοποιήθηκαν με τα νέα στοιχεία1», η απάντηση είναι πως η προκήρυξή τους έγινε τον Απρίλιο.
Τώρα όμως, θα πρέπει να γίνουν με τα νέα στοιχεία, σύμφωνα με την πλειονότητα των συνταγματολόγων, τα οποία ωστόσο δεν έχουν ακόμη επισημοποιηθεί. Ο επικεφαλής της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής Ανδρέας Γεωργίου δεν έχει δώσει ακόμη τα νέα δεδομένα αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους.
Αν οι εκλογές γίνουν με την απογραφή του 2001, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα υπάρξουν ενστάσεις από επιλαχόντες υποψήφιους βουλευτές. Για να καταλάβετε τις αλλαγές που επέρχονται, βάσει της τελευταίας απογραφής, η Β' Αθηνών θα έχει άλλες έντεκα έδρες, η Α' Θεσσαλονίκης άλλες πέντε, η Β' Θεσσαλονίκης άλλες τρεις, ενώ οι μονοεδρικές περιφέρειες θα φτάνουν πλέον τις δώδεκα! Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα (δηλαδή, Αθήνα, Πειραιάς και Θεσσαλονίκη) θα εξέλεγαν -ούτε λίγο, ούτε πολύ- 132 βουλευτές! Ολες οι υπόλοιπες περιφέρειες θα έχαναν τουλάχιστον έναν βουλευτή.
Τόσο τα κόμματα όσο και οι συνταγματολόγοι επικαλούνται συνεχώς μια πλειάδα άρθρων του υπέρτατου νόμου της χώρας για να μπορέσει η χώρα να βγει από την ατραπό στην οποία έχει περιέλθει και όπως όλα δείχνουν, στο επίκεντρο θα βρεθεί τις επόμενες μέρες και μέχρι τις εκλογές το άρθρο 54.
Σύμφωνα με αυτό, στις 17 Ιουνίου, που θα προσέλθουμε εκ νέου στις κάλπες, θα πρέπει να έχει αλλάξει ο εκλογικός χάρτης και οι έδρες ανά περιοχή να κατανεμηθούν πλέον βάσει της απογραφής του πληθυσμού που διεξήχθη το 2011 και όχι το 2001, όπως συνέβη στις εκλογές της 6ης Μαΐου. «Ο αριθμός των βουλευτών κάθε εκλογικής περιφέρειας ορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα, με βάση τον νόμιμο πληθυσμό της περιφέρειας που προκύπτει, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, από τους εγγεγραμμένους στα οικεία δημοτολόγια, όπως ο νόμος ορίζει. Τα αποτελέσματα της απογραφής θεωρείται ότι έχουν δημοσιευθεί με βάση τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας μετά την πάροδο ενός έτους από την τελευταία ημέρα διεξαγωγής της» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Με άλλα λόγια, με τη συμπλήρωση ενός έτους από την ολοκλήρωση της απογραφής πληθυσμού, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα νέα στοιχεία και να κατανεμηθούν αντιστοίχως οι έδρες στις εκλογικές περιφέρειες. Το έτος αυτό συμπληρώνεται αυτό τον μήνα (καθώς η απογραφή πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2011). Στο ερώτημα «γιατί τότε οι εκλογές της 6ης Μαΐου δεν πραγματοποιήθηκαν με τα νέα στοιχεία1», η απάντηση είναι πως η προκήρυξή τους έγινε τον Απρίλιο.
Τώρα όμως, θα πρέπει να γίνουν με τα νέα στοιχεία, σύμφωνα με την πλειονότητα των συνταγματολόγων, τα οποία ωστόσο δεν έχουν ακόμη επισημοποιηθεί. Ο επικεφαλής της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής Ανδρέας Γεωργίου δεν έχει δώσει ακόμη τα νέα δεδομένα αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους.
Αν οι εκλογές γίνουν με την απογραφή του 2001, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα υπάρξουν ενστάσεις από επιλαχόντες υποψήφιους βουλευτές. Για να καταλάβετε τις αλλαγές που επέρχονται, βάσει της τελευταίας απογραφής, η Β' Αθηνών θα έχει άλλες έντεκα έδρες, η Α' Θεσσαλονίκης άλλες πέντε, η Β' Θεσσαλονίκης άλλες τρεις, ενώ οι μονοεδρικές περιφέρειες θα φτάνουν πλέον τις δώδεκα! Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα (δηλαδή, Αθήνα, Πειραιάς και Θεσσαλονίκη) θα εξέλεγαν -ούτε λίγο, ούτε πολύ- 132 βουλευτές! Ολες οι υπόλοιπες περιφέρειες θα έχαναν τουλάχιστον έναν βουλευτή.
Το μπουμπούκι της ΕΛΣΤΑΤ παραμένει ακόμη επικεφαλής της υπηρεσίας ε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγια τον λόγο αυτό όλα γίνονται με τάξη και στην ώρα τους....
Μετά τα όσα συνέβησαν και καταγγέλθησαν, οιοδήποτε άλλο κράτος λέμε κράτος, θα τον είχε ήδη τακτοποιήσει καταλλήλως , το ρεσιτάλ συνεχίζεται....
Καλά κρασιά!!!
Και πάλι ανωμαλία και ξανά μανά κλπ....
Είμαστε οχι για κλάματα αλλά για τα σ.....