Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η Άγκυρα θέτει ζήτημα τουρκικής μειονότητας και σε Ρόδο – Κω!

Ύπνο βαθύ, φαίνεται ότι κοιμάται η ελληνική κυβέρνηση, όσον αφορά στην προστασία των εθνικών δικαίων της χώρας μας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά δεν μπορεί να προστατέψει ούτε τα κεκτημένα, καθώς καθημερινά, οι γειτονικές χώρες αναβαθμίζουν τις διεκδικήσεις τους εις βάρος της Ελλάδος.
Σε καθημερινή βάση πλέον, Σκόπια, Αλβανία και Τουρκία θέτουν ζητήματα που μακροπρόθεσμα δυναμιτίζουν τα θεμέλια της σταθερότητας στα ευρύτερα Βαλκάνια.
Στα σχολικά τους βιβλία οι Αλβανοί ζητούν μέχρι και την Πρέβεζα... Τα Σκόπια φαίνεται ότι κερδίζουν την σχεδόν 20ετή μάχη για το όνομα και πλέον διεκδικούν “αποζημιώσεις” και διάφορα περιουσιακά ζητήματα.
Στην Θράκη, το τουρκικό προξενείο, κάνει ό,τι θέλει με τελευταίο κρούσμα τους “ανεξάρτητους” - ελεγχόμενους από το προξενείο, αμιγώς τουρκόφρονες συνδυασμούς.
Αυτό όμως φαίνεται ότι δεν είναι αρκετό.
Πρόσφατα είχαμε κρούσμα “διεκδικήσεων” και στα Δωδεκάνησα, όπως έγινε γνωστό, από ερώτηση που έκανε ο καλά πληροφορημένος βουλευτής του ΛΑΟΣ Ιωάννης Κοραντής, μαζί με τον Θάνο Πλεύρη.
Σύμφωνα με τους δύο βουλευτές, ευρεία δημοσιότητα έλαβε στον τοπικό τύπο της Ρόδου το αίτημα που ο σύλλογος μουσουλμάνων “Αδελφοσύνη”, υπέβαλε στο Βακούφ και στην 4η εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, να ανοίξει το τέμενος Σουλεϊμανιέ, (πλατεία Ωρολογίου), για τους πιστούς που ήθελαν να εορτάσουν το “Ραμαζάν Μπαϊράμ”, με το επιχείρημα, ότι το τέμενος “Ιμπαρήμ Πασά” δεν ήταν αρκετά μεγάλο για να χωρέσει όλους τους ενδιαφερομένους.
Επιπρόσθετα, ο εν λόγω σύλλογος απειλούσε εγγράφως τις αρμόδιες υπηρεσίες, ότι αν δεν ελάμβανε απάντηση, θα προχωρούσε σε “ειρηνική διαμαρτυρία” την ημέρα του εορτασμού του Ραμαζάν Μπαϊράμ, έξω από το τέμενος.
Συγκρατεί την προσοχή, ότι οι μουσουλμάνοι, πράγματι εισήλθαν στο τέμενος για να εορτάσουν το Μπαϊράμ.
Στο πλαίσιο αυτό, έντονο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι, την ίδια χρονική περίοδο, το τούρκικό Υπουργείο Εξωτερικών, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του, θέτει πλέον και επίσημα ζήτημα “τουρκικής μειονότητας” σε Ρόδο και Κω, προβάλλοντας ανυπόστατους ισχυρισμούς, ότι η εκεί “τουρκική κοινότητα” αντιμετωπίζει δυσκολίες στην άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων της κλπ.
Εξ' αυτού εγείρονται κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα. Πώς ακριβώς συνδέεται ο συγκεκριμένος σύλλογος με το τουρκικό προξενείο Ρόδου;
Και πώς ακριβώς ένα ζήτημα διεκδίκησης ενός συγκεκριμένου χώρου, για μία εκδήλωση, γίνεται θέμα “τουρκικής μειονότητας”, στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Εξωτερικών;
Εντύπωση προξενεί και ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε το εν λόγω αίτημα. Είναι προφανές ότι κάποιοι άνθρωποι θέλουν να δημιουργήσουν μειονοτικό ζήτημα στα Δωδεκάνησα, και αργά ή γρήγορα, να το συνδέσουν με περιοχές όπως αυτή της Θράκης.
Ενώ κανονικά, στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εξωτερικών, θα έπρεπε να είχε σημάνει συναγερμός, σύμφωνα με πληροφορίες, επικρατούσε νωθρότητα, στο πλαίσιο της “ελληνοτουρκικής φιλίας”.
Επιπρόσθετα, οι δύο βουλευτές του ΛΑΟΣ ερώτησαν τους αρμόδιους υπουργούς, εάν τελικά δόθηκε η άδεια για να ανοίξει το συγκεκριμένο τέμενος.
Εάν δεν δόθηκε και τελικά οι μουσουλμάνοι εισήλθαν σε αυτό, πώς αντιμετωπίστηκε το ζήτημα από τις αστυνομικές αρχές!
Φαίνεται ότι οι υπουργοί της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, δεν καταλαβαίνουν ότι με τέτοιου είδους πράξεις, κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν “κεκτημένα” που θα φέρουν σε πολύ δύσκολη θέση την πατρίδα μας!

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

3 σχόλια :

  1. Το παρακάτω απόσπασμα αποδεικνύει την σύγχυση που επικρατεί ακόμα και σήμερα για την δήθεν "μουσουλμανική κοινότητα" της Ρόδου.

    "...Οι Μουσουλμάνοι της Ρόδου είναι Έλληνες πολίτες τουρκικής καταγωγής, οι οποίοι κατοικούν στη Ρόδο από το 1522. Αρχικά ήταν κυρίως εγκαταστημένοι στο Κάστρο, τη σημερινή Παλιά Πόλη της Ρόδου, αν και μικρότερες ομάδες είχαν εγκατασταθεί στην ύπαιθρο και ασχολούνταν με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Από το 1522 ως το 1912, οπότε και η Δωδεκάνησος αποτελούσε κομμάτι της
    Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οι τουρκικής καταγωγής μουσουλμάνοι, ή αλλιώς οι Οθωμανοί, όπως άλλωστε ορισμένοι αυτοαποκαλούνται ακόμα και σήμερα, αποτελούσαν την κυρίαρχη πολιτικά κοινότητα στο νησί. Το 1912, οι Ιταλοί κατέλαβαν τη Δωδεκάνησο και οι τουρκικής καταγωγής μουσουλμάνοι κάτοικοι της Δωδεκανήσου αναγνωρίστηκαν ως θρησκευτική κοινότητα (1912-1943). Μετά την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στο Ελληνικό Κράτος το 1947, οι μουσουλμάνοι Ιταλοί υπήκοοι έγιναν αυτοδίκαια Έλληνες υπήκοοι. Αν και δεν αναγνωρίστηκαν ως μειονότητα με το σκεπτικό ότι τέτοια υποχρέωση δεν προέκυπτε από τη Συνθήκη της Λωζάννης, ίσχυσαν για αυτούς ειδικές ρυθμίσεις με βάση τις οποίες συνέχισαν τη λειτουργία τους εννέα δημοτικά σχολεία, έξι στη Ρόδο και τρία στην Κω, καθώς και τα Βακουφικά συμβούλια. Επίσης λειτούργησαν νηπιαγωγεία. Η διδασκαλία της Τουρκικής στα σχολεία της κοινότητας εγκαταλείφθηκε de facto το 1972, πιθανόν ως αντίμετρο για το κλείσιμο των ελληνικών σχολείων στην Ίμβρο και στην Τένεδο (Tsitselikis & Mavrommatis 2003). Σήμερα, η κοινότητα αυτή αριθμεί περίπου 2500-3000 μέλη στο νησί της Ρόδου. Οι μουσουλμάνοι μαθητές παρακολουθούν τα δημόσια ελληνικά σχολεία και η Τουρκική χρησιμοποιείται κυρίως εντός της κοινότητας, καθώς δεν διδάσκεται επισήμως και δεν χρησιμοποιείται στην όλη συνδιαλλαγή με την ελληνόφωνη πλειονότητα είτε σε επίσημα είτε σε ανεπίσημα περιβάλλοντα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα τελευταία 50 χρόνια, σχεδόν εξολοκλήρου
    η μουσουλμανική κοινότητα να έχει μετακινηθεί από μια κατάσταση μονογλωσσίας στην Τουρκική σε μια κατάσταση διγλωσσίας Τουρκικής και Ελληνικής..."

    -- Απόσπασμα από την εργασία "Η ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΡΟΔΙΑΚΗΣ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΤΗΣ
    ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ" των Γεωργαλίδου, Σπυρόπουλου, Καϊλή, Ρεβυθιάδου:

    http://www.revithiadou.gr/files/papers/Rhodian_Muslim_Greek.pdf

    Κανείς δεν αμφισβητεί ότι όσα αναφέρονται στο παραπάνω απόσπασμα είναι αλήθεια. Οι συγγραφείς, ωστόσο, παραλείπουν να αναφέρουν το γεγονός (ίσως από άγνοια) ότι οι μουσουλμάνοι της Ρόδου αριθμούσαν 12000 περίπου μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του '60, οπότε ο τουρισμός στο νησί άρχισε να αναπτύσσεται. Από την εποχή εκείνη και μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '70 παρατηρήθηκε το εξής φαινόμενο: οι μουσουλμάνοι άρχισαν να πουλάνε τις περιουσίες τους (κτήματα, καταστήματα) σε επενδυτές που έκτιζαν ξενοδοχειακές μονάδες και να φεύγουν για Τουρκία (Μαρμαρά και Αττάλεια οι περισσότεροι). Έτσι μειώθηκε αισθητά ο μουσουλμανικός πληθυσμός στο νησί (έμειναν περίπου 1000 τότε) και πολλοί από αυτούς που έμειναν άφησαν τα χωριά τους για την πόλη της Ρόδου, όπου υπήρχαν μέχρι τότε ελάχιστοι μουσουλμάνοι. Έτσι αναγκάστηκαν να ενταχθούν στην κυρίαρχη ελληνόφωνη κοινότητα. Άρα το ότι "η μουσουλμανική κοινότητα έχει μετακινηθεί από μια κατάσταση μονογλωσσίας στην Τουρκική σε μια κατάσταση διγλωσσίας Τουρκικής και Ελληνικής" (όπως αναφέρουν οι συγγραφείς) έχει μια πολύ λογική εξήγηση και δεν αποτελεί αποκλειστική συνέπεια της άρσης της διδασκαλίας της Τουρκικής στα τουρκόφωνα χωριά.

    Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχει ενα τζαμι και στα Τρίκαλα λες και κει να υπάρχουν μουσουλμάνοι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μην βάζεις ιδέες στην Άγκυρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]