18 δισεκατομμύρια λόγοι "δένουν" Τουρκία και Βρετανία
Το Λονδίνο και η κυβέρνηση Τζόνσον, όπως αποκαλύπτουν κυβερνητικά στελέχη, δεν μπορεί να αφήσει το ενδεχόμενο για διμερή συμφωνία με την Τουρκία να πάει χαμένο…
Η κυβέρνηση Τζόνσον επιθυμεί μία διμερή συμφωνία με την Τουρκία όσο το δυνατόν συντομότερα… Τα περιθώρια του Ηνωμένου Βασιλείου στενεύουν όσο οι ημέρες περνούν και η καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου για το Brexit πλησιάζει. Συμφωνία εξόδου με την Ε.Ε δεν υπάρχει και οι επιταγές της Ευρώπης προς το Λονδίνο είναι εξαιρετικά συγκεκριμένες, αυστηρές και κυρίως αδιαπραγμάτευτες…
Το Λονδίνο και η κυβέρνηση Τζόνσον, όπως αποκαλύπτουν κυβερνητικά στελέχη, δεν μπορεί να αφήσει το ενδεχόμενο για διμερή συμφωνία με την Τουρκία να πάει χαμένο…
Το «αλισβερίσι» Τουρκίας – Ηνωμένου Βασιλείου με αριθμούς
Το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δύο χώρες ξεπερνά τα 18 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως.
Η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί τον 5ο μεγαλύτερο επενδυτή στην Τουρκική αγορά
Η Τουρκία εξάγει υφάσματα και έτοιμα ρούχα συνολικής αξίας 2 δισεκατομμυρίων λιρών στην Μεγάλη Βρετανία
Η Μεγάλη Βρετανία εξάγει στην Τουρκία συνολικά το 1/3 των κινητήρων που κατασκευάζονται στην Γηραιά Αλβιώνα.
Η Τουρκία εξάγει το 1/3 των συνολικά παραγόμενων οχημάτων της (με βρετανικούς κινητήρες) στην Μεγάλη Βρετανία
Μοναδικό εμπόδιο ανάμεσα στους δύο η Ευρώπη
Με το Ηνωμένο Βασίλειο και την κυβέρνηση Τζόνσον να αδυνατεί να βρει χρόνο, χώρο και τρόπο προκειμένου να εφαρμόσει όσα έχει συναποφασίσει με τα κλιμάκια της ΕΕ ένα άτακτο Brexit σήμερα και πάλι φαντάζει ως το πλέον πιθανό σενάριο.
Η Μεγάλη Βρετανία παρά το γεγονός πως δεν είναι μέλος της νομισματικής Ένωσης απολαμβάνει όλα τα προνόμια που απορρέουν από την συμφωνία Τουρκίας – Ευρωπαϊκής Ένωσης κάτι το οποίο σημαίνει πως τα τουρκικά προϊόντα διακινούνται εντός ΕΕ χωρίς δασμούς. Το συγκεκριμένο προνόμιο είναι σαφές πως το Ηνωμένο Βασίλειο θα το απωλέσει από τις 31 Δεκεμβρίου και μετά.
Σε μία άτακτη αποχώρηση η Μεγάλη Βρετανία θα πρέπει υποχρεωτικά να επιβάλλει δασμούς που ξεπερνούν το 10% στις τιμές των οχημάτων και 20% σε αυτές των υφασμάτων δύο από τους κλάδους που την συνδέουν στενά με την Τουρκία… Αναλυτές εκτιμούν πως κάτι τέτοιο θα έθετε σε μεγάλο κίνδυνο τις βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τον κλάδο της ένδυσης.
Από την άλλη και η Τουρκία θα έχει σημαντικά ζητήματα καθώς η επιβολή δασμών στον μεγαλύτερο αγοραστή οχημάτων της θα σημαίνει περαιτέρω πτώση της ήδη επιβαρυμένης οικονομίας της…
Το «πυρηνικό» σχέδιο της Τουρκίας
Σε κάθε περίπτωση, η Τουρκία του Ερντογάν δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ένας προβλέψιμος «παίχτης» είτε σε πολιτικό και διπλωματικό είτε σε οικονομικό επίπεδο. Οικονομικοί παράγοντες στο Ηνωμένο Βασίλειο σημειώνουν πως ο Ταγίπ Ερντογάν έχει ήδη συζητήσει με τον Μπόρις Τζόνσον το σενάριο μίας μονομερούς συμφωνίας Τουρκίας – Αγγλίας…
Σε μία τέτοια περίπτωση η ΕΕ είναι βέβαιο πως θα εξοβελίσει από τους ευνοϊκούς όρους τα τουρκικά προϊόντα επιβάλλοντας και τις αντίστοιχες κυρώσεις που προβλέπει η συμφωνία… Είναι επίσης βέβαιο πως θα επιβάλλει μεγάλες οικονομικές κυρώσεις και προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Κανένας επίσης δεν μπορεί να είναι σίγουρος πως ο Ερντογάν δεν θα το πράξει ακόμη και εάν η τουρκική λίρα βρίσκεται στα «τάρταρα» και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο καταστρώνει ήδη τα πλάνα του…
Γιάννης Χαραμίδης
Έθνος
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...