Πως "δουλεύει" το κύκλωμα δουλεμπόρων και διακινητών μεταναστών στην Ελλάδα
Τις τελευταίες εβδομάδες στην Ελλάδα παρατηρείται αυξημένη ροή
μεταναστών προς τα παράκτια ελληνικά νησιά του Αιγαίου και, βεβαίως μέσω
του Έβρου, όπως επισημαίνουν οι αρμόδιες αρχές.
Πρόσφατη μάλιστα έκθεση της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛΑΣ), περιγράφει τις διασυνδέσεις και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι δουλέμποροι-διακινητές καθώς και τα συναφή κυκλώματά τους.
Αυτά, φέρονται να εδρεύουν σε ελληνικά νησιά και να ενημερώνουν τους δουλεμπόρους για τους απόπλους των λιμενικών σκαφών και τα δρομολόγιά τους, ώστε να φυλάγονται από αυτά. Αυτή η πληροφορία, όπως είπε λιμενικός από την Κω στο ΚΥΠΕ, «δίνεται ασφαλώς επί πληρωμή».
Τα τουρκικά δίκτυα διακίνησης παράνομων μεταναστών χρησιμοποιούν ποικιλία πλωτών μέσων, αναφέρει η έκθεση της ΕΛΑΣ, όπως ταχύπλοα φουσκωτά με αρκετά ισχυρές μηχανές, ξύλινα σκάφη μικρού ή μεσαίου μεγέθους, συνήθως σωστικές λέμβους παλιών πλοίων και μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβους.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, συνεχίζει, χρησιμοποιούνται ακόμη και μηχανοκίνητες θαλαμηγοί. και ιστιοπλοϊκά σκάφη, τα οποία συνήθως μεταφέρουν εδώ, 80-110 παράνομους μετανάστες, κυρίως οικογένειες με παιδιά, κάθε ηλικίας.
Σημειώνεται ακόμα στην έκθεση ότι χειριστές των ιστιοπλοϊκών είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, Ουκρανοί ναυτικοί. Εξήγηση για αυτό δεν μπόρεσαν να δώσουν στο ΚΥΠΕ οι λιμενικές αρχές, παρά μόνο την εκδοχή, λέει, ότι «πιθανώς αυτοί οι ναυτικοί να προτείνονται στους δουλεμπόρους και διακινητές από τα εδώ, στην Ελλάδα, κυκλώματα».
Στην έκθεση τονίζεται ακόμα ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά, όπου οι διακινητές χρησιμοποιούν τα ελληνικά χωρικά ύδατα για να προωθήσουν παράνομους μετανάστες από την Τουρκία απευθείας προς την Ιταλία.
Όσο για την «ταρίφα» των δουλεμπόρων αυτή φέρεται να καθορίζεται ανάλογα με το μεταφορικό μέσο. Με πλωτό μέσο, από Τουρκία για Ελλάδα, το κόστος είναι 2.500-3.500 ευρώ, για διακίνηση από Ελλάδα προς Ιταλία με ταχύπλοο σκάφος η τιμή είναι 2.300- 3.500 ευρώ, ενώ με νταλίκα και καράβι η ίδια διαδρομή κοστίζει από 2.300 έως 3.500 ευρώ.
Για διακίνηση με αεροπορικό μέσο το κόστος ανεβαίνει στα 3.500-5.000 ευρώ και για την έκδοση πλαστών εγγράφων οι μετανάστες πληρώνουν από 150 ως 1.200 ευρώ.
Aπό το φθινόπωρο του 2013 μέχρι τα μέσα του περασμένου Μαρτίου 2014, η ΕΛ.ΑΣ., σε συνεργασία με την Europol, διεξήγαγε έρευνα για τη δράση κυκλώματος διακίνησης παράτυπων μεταναστών από την Τουρκία σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης μέσω Ελλάδας.
Το τελικό στάδιο της επιχείρησης εκτυλίχθηκε το διήμερο 10 και 11 Μαρτίου, και συνελήφθησαν στην Αθήνα, 16 αλλοδαποί, ανάμεσα στους οποίους δύο από τους φερόμενους εγκεφάλους της σπείρας, υπήκοοι Συρίας και Αιγύπτου. Ενας Ιρανός, που φέρεται να ανήκει και αυτός στην ηγετική ομάδα, κατάφερε να διαφύγει.
Όπως ανακοινώθηκε τότε από την ΕΛΑΣ, από χειρόγραφες σημειώσεις που κατασχέθηκαν υπολογίζεται ότι διακινήθηκαν μέσω αυτού του κυκλώματος περίπου 350 αλλοδαποί, στη πλειοψηφία τους πρόσφυγες από τη Συρία. Κάθε μετανάστης κατέβαλε στον δουλέμπορο/διακινητή μεταξύ 4.000-7.000 για να τον μεταφέρουν από τα παράλια της Τουρκίας σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από εκεί στη Δυτική Ευρώπη. Το ακριβές κόστος καθοριζόταν από τον τελικό προορισμό του πρόσφυγα.
Υπολογίζεται ότι ο συνολικός τζίρος του κυκλώματος, για την δράση του που εξετάστηκε από την ΕΛΑΣ και την Europol, ανήλθε στα 7,5 εκατ. ευρώ.
ΚΥΠΕ – Χρήστος Μιχαηλίδης
Πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Πρόσφατη μάλιστα έκθεση της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛΑΣ), περιγράφει τις διασυνδέσεις και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι δουλέμποροι-διακινητές καθώς και τα συναφή κυκλώματά τους.
Αυτά, φέρονται να εδρεύουν σε ελληνικά νησιά και να ενημερώνουν τους δουλεμπόρους για τους απόπλους των λιμενικών σκαφών και τα δρομολόγιά τους, ώστε να φυλάγονται από αυτά. Αυτή η πληροφορία, όπως είπε λιμενικός από την Κω στο ΚΥΠΕ, «δίνεται ασφαλώς επί πληρωμή».
Τα τουρκικά δίκτυα διακίνησης παράνομων μεταναστών χρησιμοποιούν ποικιλία πλωτών μέσων, αναφέρει η έκθεση της ΕΛΑΣ, όπως ταχύπλοα φουσκωτά με αρκετά ισχυρές μηχανές, ξύλινα σκάφη μικρού ή μεσαίου μεγέθους, συνήθως σωστικές λέμβους παλιών πλοίων και μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβους.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, συνεχίζει, χρησιμοποιούνται ακόμη και μηχανοκίνητες θαλαμηγοί. και ιστιοπλοϊκά σκάφη, τα οποία συνήθως μεταφέρουν εδώ, 80-110 παράνομους μετανάστες, κυρίως οικογένειες με παιδιά, κάθε ηλικίας.
Σημειώνεται ακόμα στην έκθεση ότι χειριστές των ιστιοπλοϊκών είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, Ουκρανοί ναυτικοί. Εξήγηση για αυτό δεν μπόρεσαν να δώσουν στο ΚΥΠΕ οι λιμενικές αρχές, παρά μόνο την εκδοχή, λέει, ότι «πιθανώς αυτοί οι ναυτικοί να προτείνονται στους δουλεμπόρους και διακινητές από τα εδώ, στην Ελλάδα, κυκλώματα».
Στην έκθεση τονίζεται ακόμα ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά, όπου οι διακινητές χρησιμοποιούν τα ελληνικά χωρικά ύδατα για να προωθήσουν παράνομους μετανάστες από την Τουρκία απευθείας προς την Ιταλία.
Όσο για την «ταρίφα» των δουλεμπόρων αυτή φέρεται να καθορίζεται ανάλογα με το μεταφορικό μέσο. Με πλωτό μέσο, από Τουρκία για Ελλάδα, το κόστος είναι 2.500-3.500 ευρώ, για διακίνηση από Ελλάδα προς Ιταλία με ταχύπλοο σκάφος η τιμή είναι 2.300- 3.500 ευρώ, ενώ με νταλίκα και καράβι η ίδια διαδρομή κοστίζει από 2.300 έως 3.500 ευρώ.
Για διακίνηση με αεροπορικό μέσο το κόστος ανεβαίνει στα 3.500-5.000 ευρώ και για την έκδοση πλαστών εγγράφων οι μετανάστες πληρώνουν από 150 ως 1.200 ευρώ.
Aπό το φθινόπωρο του 2013 μέχρι τα μέσα του περασμένου Μαρτίου 2014, η ΕΛ.ΑΣ., σε συνεργασία με την Europol, διεξήγαγε έρευνα για τη δράση κυκλώματος διακίνησης παράτυπων μεταναστών από την Τουρκία σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης μέσω Ελλάδας.
Το τελικό στάδιο της επιχείρησης εκτυλίχθηκε το διήμερο 10 και 11 Μαρτίου, και συνελήφθησαν στην Αθήνα, 16 αλλοδαποί, ανάμεσα στους οποίους δύο από τους φερόμενους εγκεφάλους της σπείρας, υπήκοοι Συρίας και Αιγύπτου. Ενας Ιρανός, που φέρεται να ανήκει και αυτός στην ηγετική ομάδα, κατάφερε να διαφύγει.
Όπως ανακοινώθηκε τότε από την ΕΛΑΣ, από χειρόγραφες σημειώσεις που κατασχέθηκαν υπολογίζεται ότι διακινήθηκαν μέσω αυτού του κυκλώματος περίπου 350 αλλοδαποί, στη πλειοψηφία τους πρόσφυγες από τη Συρία. Κάθε μετανάστης κατέβαλε στον δουλέμπορο/διακινητή μεταξύ 4.000-7.000 για να τον μεταφέρουν από τα παράλια της Τουρκίας σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από εκεί στη Δυτική Ευρώπη. Το ακριβές κόστος καθοριζόταν από τον τελικό προορισμό του πρόσφυγα.
Υπολογίζεται ότι ο συνολικός τζίρος του κυκλώματος, για την δράση του που εξετάστηκε από την ΕΛΑΣ και την Europol, ανήλθε στα 7,5 εκατ. ευρώ.
ΚΥΠΕ – Χρήστος Μιχαηλίδης
Πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...