"Διαμάχες μεταξύ γονιών σε σχολείο λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων"
"Ανάστατοι είναι εδώ και αρκετές μέρες το σχολείο και οι γονείς των μαθητών μιας τάξης (και όχι μόνο) σχολείου του νησιού, με τη διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ των γονιών αλλοδαπού μαθητή από τη μια και του δασκάλου του με όλους σχεδόν τους γονιούς των άλλων συμμαθητών του από την άλλη.
Αιτία της διαμάχης λένε οι γονείς του αλλοδαπού πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης) ήταν η αντίρρησή τους στις επιπλέον προσευχές και στην εκμάθησή τους, στην οποία επιδιδόταν ο δάσκαλος.
Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β’ τάξης, θρησκευτικά δεν διδάσκονται σ’ αυτήν (αρχίζουν από την Γ’ τάξη). Υπάρχει όμως η λεγόμενη «ευέλικτη ζώνη» (3-4 ώρες την εβδομάδα), στην οποία «προωθούνται νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις, όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, με έμφαση στην καθοδηγούμενη διερεύνηση και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης κ.α.» (ΦΕΚ 1280,τ.Β’, 13/9/2005). Στις ώρες αυτές ο δάσκαλος μοίραζε προσευχές και ύμνους, τους οποίους κάποια γιαγιά περήφανη διηγήθηκε ότι ο εγγονός της τους ήξερε πια απέξω.
Οι γονείς του μαθητή διαμαρτυρήθηκαν στο δάσκαλο ότι είναι άλλου δόγματος (καθολικοί) και δεν θα ήθελαν να διδάσκεται ο γιός τους κάτι τέτοιο. Έλεγαν μάλιστα ότι η κόρη τους δεν αντιμετώπισε τέτοιο πρόβλημα (είναι πια στο Γυμνάσιο). Ο δάσκαλος δεν δέχτηκε την άποψη των γονιών, ο διευθυντής είπε ότι θα μιλούσε στο δάσκαλο αλλά τίποτε δεν άλλαξε. Η διαφωνία αυτή μεταφέρθηκε στην πρώτη συνάντηση της χρονιάς με τους γονείς, όπου – σύμφωνα με τους γονείς του παιδιού - ο δάσκαλος δήλωσε ότι κανείς αλλοδαπός δεν θα μας αλλάξει τον τρόπο ζωής μας και την παράδοση. Οι γονείς τότε ζήτησαν – και έγινε - συνάντηση με την σχολική σύμβουλο, η οποία συμφώνησε ότι δεν πρέπει να γίνονται επιπλέον προσευχές μέσα στην τάξη, ούτε και να τις μαθαίνουν αλλά μπορούν να γίνονται αναφορές και μόνο στη θρησκεία και σε σχέση με άλλα γεγονότα, όπως με την ιστορία. Συμπλήρωσε ότι θα μιλούσε με τον δάσκαλο. Φαίνεται ότι αυτό ήταν το έναυσμα για την τελική σύγκρουση.
Μερικές μέρες αργότερα, κλήθηκαν πάλι οι γονείς για συζήτηση – ενημέρωση. Σ’ αυτή τη συγκέντρωση ήταν παρόντες σχεδόν όλοι οι γονείς (συνήθως δεν πάνε ούτε οι μισοί), κάποιοι συγγενείς τους, ενώ είχαν καλεστεί ο παπάς και ο πρόεδρος του τοπικού διαμερίσματος. Η μητέρα του μαθητή πήγε με μια φίλη της, που ήξερε τη γλώσσα της, καθώς ήθελε να θέσει το θέμα αλλά δεν ήταν βέβαιη ότι γνωρίζει τη σημασία κάποιων λέξεων. Η συνάντηση εξελίχθηκε σε σύγκρουση, όπου σχεδόν όλοι οι γονείς επιδοκίμασαν το δάσκαλο και ζήτησαν να συνεχίσει αυτό που κάνει. Η μητέρα του μαθητή μιλά για ακραία εθνικιστική συμπεριφορά του δάσκαλου.
Δυστυχώς η κατάσταση δεν έμεινε εκεί. Πριν αποχωρήσουν (μετά από μιάμιση ώρα), κάποιος άρχισε να φωνάζει ότι οι δύο κυρίες έχουν μαγνητοσκοπήσει τη συνάντηση και τους ζητήθηκε να παραδώσουν το υλικό! Οι κυρίες υποστηρίζουν ότι τους απαγορεύτηκε η έξοδος, η μία τηλεφώνησε στον άντρα της και αυτός στην Αστυνομία, που έφτασε τάχιστα, ενώ οι πόρτες ήσαν πια ανοιχτές. Ας σημειωθεί ότι τα όργανα υπενθύμισαν στους διαμαρτυρόμενους ότι σε δημόσιο χώρο δεν απαγορεύονται τα μαγνητόφωνα. Από εδώ αρχίζουν οι αφηγήσεις να γίνονται τελείως αντίθετες.
Η άλλη πλευρά υποστηρίζει ότι τις «έπιασαν» να βιντεοσκοπούν με το κινητό και όταν τις «έπιασαν», αυτές προσπάθησαν να τα σβήσουν (φοβούμενες δηλαδή σωματική έρευνα; Ας σημειωθεί ότι η μεταφράστρια είναι δικηγόρος). Υποστηρίζει επίσης ότι καμία βία δεν ασκήθηκε (ότι μάλλον η βία ασκήθηκε από τις δύο κυρίες και τον πατέρα του παιδιού, που ήταν έξω από την πόρτα) και ότι ήταν μια στημένη ιστορία, με στόχο να κληθεί η Αστυνομία και να γίνει θόρυβος. Κάποιοι από τους γονείς υποστηρίζουν ότι υπάρχει μια αγνώστου αιτιολογίας κόντρα δάσκαλου και γονιών του μαθητή, πολλοί άλλοι ότι υπάρχει συνομωσία αθέων για να καταργήσουν όχι μόνο τα θρησκευτικά αλλά και την ιστορία και ότι θέλουν να συνεχίσει ο δάσκαλος με τον ίδιο τρόπο.
Μετά απ’ αυτό και από άλλες δηλώσεις, όπως π.χ. ότι ο μικρός θα αντιμετωπίσει πρόβλημα και την παραπομπή του στον διευθυντή, έγινε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου συνάντηση στο σχολείο με το διευθυντή του 5ου γραφείου (Αργοσαρωνικού), τη σχολική σύμβουλο, το διευθυντή του σχολείου, τους δάσκαλους και τους γονείς του παιδιού, οι οποίοι εξέθεσαν τα γεγονότα και ζήτησαν να αλλάξει σχολείο το παιδί τους. Σε άλλη αίθουσα είχαν μαζευτεί και πολλοί γονείς παιδιών της τάξης, ενώ έξω ήταν άλλοι γονείς και μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του σχολείου. Το κλίμα ήταν τεταμένο.
Μετά τη συνάντηση, ο διευθυντής του σχολείου αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση και να απαντήσει σε κάποιες εύλογες ερωτήσεις. Ο διευθυντής του Περιφερειακού Γραφείου κ. Ι. Σακκιώτης δήλωσε ότι εγκρίθηκε η μετεγγραφή του μαθητή και ότι το θέμα του δασκάλου είναι εσωτερική υπόθεση του σχολείου. Πρόσθεσε μάλιστα ότι στη συγκέντρωση των γονιών δεν έπρεπε να παρευρίσκεται μη γονιός, όπως η φίλη της μητέρας. (Μπορούσαν όμως όλοι οι άλλοι μη γονιοί, όπως ήδη αναφέρθηκε;).
Εν τω μεταξύ το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων είχε βγάλει ανακοίνωση, στην οποία αναφερόταν μεταξύ άλλων ότι:
1. «Θεωρούμε απαράδεκτο να θεωρεί οποιοσδήποτε έλληνας ότι κάποιος ξένος μπορεί να αλλοιώσει την ελληνική ταυτότητα και παράδοση».
2. «Η προσπάθεια υποκίνησης της κοινωνίας μας εναντίον οποιασδήποτε μειονότητας, πολιτισμικής ή πολιτικής είναι απαράδεκτη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ευρωπαίους πολίτες».
Η ανακοίνωση απευθυνόταν εκτός από το σχολείο και στους γονείς. Εμποδίστηκε να μοιραστεί αλλά έγινε γνωστή (πώς;) και αγανακτισμένοι γονείς άρχισαν να επιτίθενται στα μέλη του Δ.Σ., άλλοι γιατί δεν τους ρώτησαν και άλλοι γιατί θα διάβαζαν τα παιδιά αυτό το απαράδεκτο κείμενο! Το Δ.Σ. ισχυρίζεται ότι έγινε Γενική Συνέλευση και δεν ήρθαν, όπως γίνεται σχεδόν πάντα, οι αντιδρώντες υποστηρίζουν ότι έπρεπε να ειδοποιηθούν ότι θα συζητηθεί το θέμα αυτό. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ούτε στη δεύτερη συγκέντρωση γονιών με το δάσκαλο υπήρχε ειδοποίηση ότι θα συζητηθεί το θέμα, αλλά – παραδόξως - εκεί ήσαν όλοι παρόντες.
Δυστυχώς, μετά το τέλος της σύσκεψης της Παρασκευής 30/10 στο σχολείο, κάποιοι γονείς επιτέθηκαν έντονα εναντίον της προέδρου του Δ.Σ. Η ίδια λέει ότι φοβήθηκε και σήκωσε τα χέρια να αμυνθεί, οπότε της είπαν «σήκωσες τα χέρια σου απάνω μου και θα σου κάνω μήνυση». Ο ίδιος αρνείται το γεγονός και δήλωσε ότι ναι την έβρισε πάνω στην αντιδικία και θα της ζητήσει συγγνώμη. Ήδη από μέρες το Δ.Σ. του Συλλόγου, μπροστά στην ένταση των επιθέσεων, δήλωσε ότι θα παραιτηθεί, πόσο μάλλον μετά τα τελευταία γεγονότα.
Οπωσδήποτε σε κανέναν δεν περιποιεί τιμή η υπόθεση αυτή, ιδιαίτερα όπως εξελίχθηκε. Πρέπει να ειπωθεί ότι μπορεί να είναι πρωτοφανής για το νησί αλλά είναι σχεδόν σύνηθες περιστατικό για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας: γονείς που εξεγείρονται πιστεύοντας ότι απειλούνται τα ιερά και τα όσια της φυλής και του έθνους. Ανεξάρτητα από το ποιος τράβηξε περισσότερο το σκοινί, το αποτέλεσμα είναι ότι ένα παιδί αισθάνθηκε ότι πρέπει να τα μαζέψει και να φύγει. Ας πούμε ότι ένας από τους στόχους της «ευέλικτης ζώνης» είναι «η διαπολιτισμική επικοινωνία και αλληλεπίδραση και η αποδοχή της ετερότητας» (τρομάρα μας). Αποτέλεσμα είναι ότι κάποιος γονιός υποστήριζε ότι καλά κάνει ο δάσκαλος γιατί δεν θέλει το παιδί του να γίνει τρομοκράτης (όπως π.χ. οι αδελφοί Ξηροί, που φαίνεται ότι μεγάλωσαν σε αντιθρησκευτικό περιβάλλον). Αποτέλεσμα είναι ότι προβεβλημένα μέλη της τοπικής κοινωνίας αντί να συστήσουν ψυχραιμία και διάλογο, παρέσυραν και άλλους γονείς σε ακραία αντίδραση.
Συμπέρασμα είναι για μια άλλη φορά ότι μας λείπει η τέχνη του διαλόγου και της σύνθεσης των αντιθέσεων. Θα γίνει – έστω και εκ των υστέρων - ψύχραιμος διάλογος για το τι συνέβη ή θα περιοριστούν οι δύο πλευρές στο να περιγράφουν την κατάσταση τελείως αντίθετα η καθεμιά; Γιατί τότε, είναι θέμα χρόνου να συμβεί το επόμενο παρόμοιο περιστατικό. Εκτός κι αν αυτό επιδιώκεται. Διότι – σύμφωνα με ένα γονιό - υπάρχει συνομωσία εναντίον του σχολείου και της θρησκείας…"
Πηγή
Αιτία της διαμάχης λένε οι γονείς του αλλοδαπού πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης) ήταν η αντίρρησή τους στις επιπλέον προσευχές και στην εκμάθησή τους, στην οποία επιδιδόταν ο δάσκαλος.
Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β’ τάξης, θρησκευτικά δεν διδάσκονται σ’ αυτήν (αρχίζουν από την Γ’ τάξη). Υπάρχει όμως η λεγόμενη «ευέλικτη ζώνη» (3-4 ώρες την εβδομάδα), στην οποία «προωθούνται νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις, όπως η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, με έμφαση στην καθοδηγούμενη διερεύνηση και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης κ.α.» (ΦΕΚ 1280,τ.Β’, 13/9/2005). Στις ώρες αυτές ο δάσκαλος μοίραζε προσευχές και ύμνους, τους οποίους κάποια γιαγιά περήφανη διηγήθηκε ότι ο εγγονός της τους ήξερε πια απέξω.
Οι γονείς του μαθητή διαμαρτυρήθηκαν στο δάσκαλο ότι είναι άλλου δόγματος (καθολικοί) και δεν θα ήθελαν να διδάσκεται ο γιός τους κάτι τέτοιο. Έλεγαν μάλιστα ότι η κόρη τους δεν αντιμετώπισε τέτοιο πρόβλημα (είναι πια στο Γυμνάσιο). Ο δάσκαλος δεν δέχτηκε την άποψη των γονιών, ο διευθυντής είπε ότι θα μιλούσε στο δάσκαλο αλλά τίποτε δεν άλλαξε. Η διαφωνία αυτή μεταφέρθηκε στην πρώτη συνάντηση της χρονιάς με τους γονείς, όπου – σύμφωνα με τους γονείς του παιδιού - ο δάσκαλος δήλωσε ότι κανείς αλλοδαπός δεν θα μας αλλάξει τον τρόπο ζωής μας και την παράδοση. Οι γονείς τότε ζήτησαν – και έγινε - συνάντηση με την σχολική σύμβουλο, η οποία συμφώνησε ότι δεν πρέπει να γίνονται επιπλέον προσευχές μέσα στην τάξη, ούτε και να τις μαθαίνουν αλλά μπορούν να γίνονται αναφορές και μόνο στη θρησκεία και σε σχέση με άλλα γεγονότα, όπως με την ιστορία. Συμπλήρωσε ότι θα μιλούσε με τον δάσκαλο. Φαίνεται ότι αυτό ήταν το έναυσμα για την τελική σύγκρουση.
Μερικές μέρες αργότερα, κλήθηκαν πάλι οι γονείς για συζήτηση – ενημέρωση. Σ’ αυτή τη συγκέντρωση ήταν παρόντες σχεδόν όλοι οι γονείς (συνήθως δεν πάνε ούτε οι μισοί), κάποιοι συγγενείς τους, ενώ είχαν καλεστεί ο παπάς και ο πρόεδρος του τοπικού διαμερίσματος. Η μητέρα του μαθητή πήγε με μια φίλη της, που ήξερε τη γλώσσα της, καθώς ήθελε να θέσει το θέμα αλλά δεν ήταν βέβαιη ότι γνωρίζει τη σημασία κάποιων λέξεων. Η συνάντηση εξελίχθηκε σε σύγκρουση, όπου σχεδόν όλοι οι γονείς επιδοκίμασαν το δάσκαλο και ζήτησαν να συνεχίσει αυτό που κάνει. Η μητέρα του μαθητή μιλά για ακραία εθνικιστική συμπεριφορά του δάσκαλου.
Δυστυχώς η κατάσταση δεν έμεινε εκεί. Πριν αποχωρήσουν (μετά από μιάμιση ώρα), κάποιος άρχισε να φωνάζει ότι οι δύο κυρίες έχουν μαγνητοσκοπήσει τη συνάντηση και τους ζητήθηκε να παραδώσουν το υλικό! Οι κυρίες υποστηρίζουν ότι τους απαγορεύτηκε η έξοδος, η μία τηλεφώνησε στον άντρα της και αυτός στην Αστυνομία, που έφτασε τάχιστα, ενώ οι πόρτες ήσαν πια ανοιχτές. Ας σημειωθεί ότι τα όργανα υπενθύμισαν στους διαμαρτυρόμενους ότι σε δημόσιο χώρο δεν απαγορεύονται τα μαγνητόφωνα. Από εδώ αρχίζουν οι αφηγήσεις να γίνονται τελείως αντίθετες.
Η άλλη πλευρά υποστηρίζει ότι τις «έπιασαν» να βιντεοσκοπούν με το κινητό και όταν τις «έπιασαν», αυτές προσπάθησαν να τα σβήσουν (φοβούμενες δηλαδή σωματική έρευνα; Ας σημειωθεί ότι η μεταφράστρια είναι δικηγόρος). Υποστηρίζει επίσης ότι καμία βία δεν ασκήθηκε (ότι μάλλον η βία ασκήθηκε από τις δύο κυρίες και τον πατέρα του παιδιού, που ήταν έξω από την πόρτα) και ότι ήταν μια στημένη ιστορία, με στόχο να κληθεί η Αστυνομία και να γίνει θόρυβος. Κάποιοι από τους γονείς υποστηρίζουν ότι υπάρχει μια αγνώστου αιτιολογίας κόντρα δάσκαλου και γονιών του μαθητή, πολλοί άλλοι ότι υπάρχει συνομωσία αθέων για να καταργήσουν όχι μόνο τα θρησκευτικά αλλά και την ιστορία και ότι θέλουν να συνεχίσει ο δάσκαλος με τον ίδιο τρόπο.
Μετά απ’ αυτό και από άλλες δηλώσεις, όπως π.χ. ότι ο μικρός θα αντιμετωπίσει πρόβλημα και την παραπομπή του στον διευθυντή, έγινε την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου συνάντηση στο σχολείο με το διευθυντή του 5ου γραφείου (Αργοσαρωνικού), τη σχολική σύμβουλο, το διευθυντή του σχολείου, τους δάσκαλους και τους γονείς του παιδιού, οι οποίοι εξέθεσαν τα γεγονότα και ζήτησαν να αλλάξει σχολείο το παιδί τους. Σε άλλη αίθουσα είχαν μαζευτεί και πολλοί γονείς παιδιών της τάξης, ενώ έξω ήταν άλλοι γονείς και μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του σχολείου. Το κλίμα ήταν τεταμένο.
Μετά τη συνάντηση, ο διευθυντής του σχολείου αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση και να απαντήσει σε κάποιες εύλογες ερωτήσεις. Ο διευθυντής του Περιφερειακού Γραφείου κ. Ι. Σακκιώτης δήλωσε ότι εγκρίθηκε η μετεγγραφή του μαθητή και ότι το θέμα του δασκάλου είναι εσωτερική υπόθεση του σχολείου. Πρόσθεσε μάλιστα ότι στη συγκέντρωση των γονιών δεν έπρεπε να παρευρίσκεται μη γονιός, όπως η φίλη της μητέρας. (Μπορούσαν όμως όλοι οι άλλοι μη γονιοί, όπως ήδη αναφέρθηκε;).
Εν τω μεταξύ το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων είχε βγάλει ανακοίνωση, στην οποία αναφερόταν μεταξύ άλλων ότι:
1. «Θεωρούμε απαράδεκτο να θεωρεί οποιοσδήποτε έλληνας ότι κάποιος ξένος μπορεί να αλλοιώσει την ελληνική ταυτότητα και παράδοση».
2. «Η προσπάθεια υποκίνησης της κοινωνίας μας εναντίον οποιασδήποτε μειονότητας, πολιτισμικής ή πολιτικής είναι απαράδεκτη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ευρωπαίους πολίτες».
Η ανακοίνωση απευθυνόταν εκτός από το σχολείο και στους γονείς. Εμποδίστηκε να μοιραστεί αλλά έγινε γνωστή (πώς;) και αγανακτισμένοι γονείς άρχισαν να επιτίθενται στα μέλη του Δ.Σ., άλλοι γιατί δεν τους ρώτησαν και άλλοι γιατί θα διάβαζαν τα παιδιά αυτό το απαράδεκτο κείμενο! Το Δ.Σ. ισχυρίζεται ότι έγινε Γενική Συνέλευση και δεν ήρθαν, όπως γίνεται σχεδόν πάντα, οι αντιδρώντες υποστηρίζουν ότι έπρεπε να ειδοποιηθούν ότι θα συζητηθεί το θέμα αυτό. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ούτε στη δεύτερη συγκέντρωση γονιών με το δάσκαλο υπήρχε ειδοποίηση ότι θα συζητηθεί το θέμα, αλλά – παραδόξως - εκεί ήσαν όλοι παρόντες.
Δυστυχώς, μετά το τέλος της σύσκεψης της Παρασκευής 30/10 στο σχολείο, κάποιοι γονείς επιτέθηκαν έντονα εναντίον της προέδρου του Δ.Σ. Η ίδια λέει ότι φοβήθηκε και σήκωσε τα χέρια να αμυνθεί, οπότε της είπαν «σήκωσες τα χέρια σου απάνω μου και θα σου κάνω μήνυση». Ο ίδιος αρνείται το γεγονός και δήλωσε ότι ναι την έβρισε πάνω στην αντιδικία και θα της ζητήσει συγγνώμη. Ήδη από μέρες το Δ.Σ. του Συλλόγου, μπροστά στην ένταση των επιθέσεων, δήλωσε ότι θα παραιτηθεί, πόσο μάλλον μετά τα τελευταία γεγονότα.
Οπωσδήποτε σε κανέναν δεν περιποιεί τιμή η υπόθεση αυτή, ιδιαίτερα όπως εξελίχθηκε. Πρέπει να ειπωθεί ότι μπορεί να είναι πρωτοφανής για το νησί αλλά είναι σχεδόν σύνηθες περιστατικό για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας: γονείς που εξεγείρονται πιστεύοντας ότι απειλούνται τα ιερά και τα όσια της φυλής και του έθνους. Ανεξάρτητα από το ποιος τράβηξε περισσότερο το σκοινί, το αποτέλεσμα είναι ότι ένα παιδί αισθάνθηκε ότι πρέπει να τα μαζέψει και να φύγει. Ας πούμε ότι ένας από τους στόχους της «ευέλικτης ζώνης» είναι «η διαπολιτισμική επικοινωνία και αλληλεπίδραση και η αποδοχή της ετερότητας» (τρομάρα μας). Αποτέλεσμα είναι ότι κάποιος γονιός υποστήριζε ότι καλά κάνει ο δάσκαλος γιατί δεν θέλει το παιδί του να γίνει τρομοκράτης (όπως π.χ. οι αδελφοί Ξηροί, που φαίνεται ότι μεγάλωσαν σε αντιθρησκευτικό περιβάλλον). Αποτέλεσμα είναι ότι προβεβλημένα μέλη της τοπικής κοινωνίας αντί να συστήσουν ψυχραιμία και διάλογο, παρέσυραν και άλλους γονείς σε ακραία αντίδραση.
Συμπέρασμα είναι για μια άλλη φορά ότι μας λείπει η τέχνη του διαλόγου και της σύνθεσης των αντιθέσεων. Θα γίνει – έστω και εκ των υστέρων - ψύχραιμος διάλογος για το τι συνέβη ή θα περιοριστούν οι δύο πλευρές στο να περιγράφουν την κατάσταση τελείως αντίθετα η καθεμιά; Γιατί τότε, είναι θέμα χρόνου να συμβεί το επόμενο παρόμοιο περιστατικό. Εκτός κι αν αυτό επιδιώκεται. Διότι – σύμφωνα με ένα γονιό - υπάρχει συνομωσία εναντίον του σχολείου και της θρησκείας…"
Πηγή
Εάν το παιδάκι υποχρεώθηκε να αποστηθίσει ορθόδοξη προσευχή ενώ δεν ήθελε, τότε έχει δίκιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν αυτό δεν συνέβει αλλά οι γονείς του απαιτούν να μην κάνουν προσευχή τα παιδιά μας επειδή απλά βρίσκεται στο χώρο το δικό τους αλλόθρησκο παιδί, τότε ας φύγουν από την χώρα... είναι πέρα για πέρα ανεπιθύμητοι (όχι επειδή είναι ξένοι αλλά επειδή κουβαλάνε τέτοιες ιδέες)
"ας φύγουν από την χώρα" να το λέει τη στιγμή που η ίδια αυτή χώρα εισπράττει εκατομμύρια ευρώ και τα μοιράζει στους κομματικούς φίλους (από βουλευτές, επιχειρηματίες και συνδικαλιστές, μέχρι δημοτικούς παράγοντες), όταν οι θρησκόληπτοι και εθνικιστές ξεζουμίζουν τους τουρίστες με τα "rooms to let" και τα "greek salads". Χώρα μας είναι η Ευρώπη και σε όποιον δεν αρέσει, ας φύγει ... ας πάει στην Τουρκία που δεν θα μπει ποτέ στην Ε.Ε.
ΑπάντησηΔιαγραφή