Προς το BBC: "Μακεδόνας σημαίνει Έλληνας"
Διάβασα στο αγγλικό BBC ένα άρθρο περί ύπαρξης στην Ελλάδα «μη-Ελληνικής Μακεδονικής μειονότητας». Το άρθρο αυτό στηρίζεται σε συνέντευξη που έχει δώσει ο κ. Φωκάς Σπόνδης.
Το BBC κάποτε εθεωρείτο απολύτως έγκυρο και τα δημοσιεύματά του ήταν απολύτως ισορροπημένα, παρουσιάζοντας όλες τις αντίθετες μεταξύ τους απόψεις. Εδώ και μερικά χρόνια και το BBC έχει ξεπέσει στο επίπεδο ενός μηχανισμού προπαγάνδας και έχει καταστεί απολύτως αναξιόπιστο.
Το ότι έχει ξεπέσει φαίνεται και από το παραπάνω άρθρο, στο οποίο παρουσιάζει τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη. Και τις παρουσιάζει ως αντικειμενικές, ως θέσφατα, σαν αν μην υπάρχει αντίλογος. Εάν το BBC ήθελε να μην θεωρείται αναξιόπιστο, θα έπρεπε να είχε παρουσιάσει και τις απόψεις κάποιου ο οποίος διαφωνεί με τον κ. Φωκά Σπόνδη.
Και υπάρχουν τόσοι πολλοί που διαφωνούν με τον κ. Φωκά Σπόνδη!!!! Ενώ αυτοί που συμφωνούν μαζί του είναι τόσο λίγοι…
Το BBC δεν το έκανε, άρα δεν το αδικώ χαρακτηρίζοντάς το «αναξιόπιστο» ως μέσο μαζικής ενημέρωσης.
Το BBC προβάλλει τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη, ο οποίος είναι συνταξιούχος δικηγόρος της Πτολεμαΐδος, είναι 92 ετών, απ’ ότι γνωρίζω, ουδέποτε ανέπτυξε κάποια δραστηριότητα που να τον κάνει γνωστό στο Λονδίνο και στο BBC. Που και πως τον βρήκε το BBC για να προβάλει τις απόψεις του; Βεβαίως, ίσως κάνω λάθος ισχυριζόμενος ότι το BBC προβάλλει τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη. Ίσως το σωστό είναι ότι το BBC, δημοσιεύοντας τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη, προβάλλει τις απόψεις του τοκογλυφοκρατικού καθεστώτος, που έχει εγκαθιδρυθεί στην Ελλάδα και σε όλον τον Δυτικό κόσμο. Διότι δεν έχουμε «ΔΗΜΟ-κρατία», έχουμε «ΤΟΚΟΓΛΥΦΟ-κρατία»!!!
Ο κ. Φωκάς Σπόνδης υπήρξε φίλος του πατέρα μου, τον θυμάμαι από την εποχή που ήμουν πολύ μικρό παιδί και θεωρώ ότι τον γνωρίζω καλά. Πέρα από τις απόψεις που εκφράζει περί Μακεδονίας και Μακεδόνων, στην συνείδησή μου ο κ. Φωκάς Σπόνδης είναι καταχωρημένος ως ένας πολύ αγαπητός άνθρωπος με πολύ χιούμορ. Βεβαίως, αυτό δεν με εμποδίζει να αρθρώσω αντίλογο στις απόψεις που εκφράζει και να συναγάγω συμπεράσματα, τα οποία δείχνουν ότι οι απόψεις του δεν είναι καθόλου βάσιμες.
Ο κ. Φωκάς Σπόνδης ισχυρίζεται ότι υπάρχει «μη-Ελληνική Μακεδονική» μειονότητα στην Ελλάδα. Το ίδιο ακριβώς ισχυρίζεται και το τοκογλυφοκρατικό καθεστώς. Ο κ. Φ. Σπόνδης και το καθεστώς λένε το ίδιο πράγμα, άρα αυτά που λέει ο κ. Φ. Σπόνδης είναι «πολιτικά ορθά», δηλαδή αρεστά στην εξουσία. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το (κάποτε ……) μέγα και τρανό BBC ασχολείται με τις απόψεις του κ. Φ. Σπόνδη, επειδή οι απόψεις αυτές είναι «πολιτικά ορθές», αρεστές στο καθεστώς!!!
Το ότι μια άποψη είναι «πολιτικά ορθή», δηλαδή «αρεστή στην εξουσία», δεν την κάνει και βάσιμη, αληθή, σωστή. Ο αντικομμουνισμός κάποτε στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ήταν η «πολιτικά ορθή» θέση. Όμως, όλα αυτά που λέγονταν και γράφονταν για τον κομμουνισμό τότε στην Δύση ήταν σωστά, ή ήταν προπαγάνδα; Ομοίως στις κομμουνιστικές χώρες κάποτε η «πολιτικά ορθή» θέση ήταν ο αντικαπιταλισμός. Όμως, όλα αυτά που λέγονταν και γράφονταν για τον καπιταλισμό τότε στις κομμουνιστικές χώρες ήταν σωστά, ή ήταν προπαγάνδα; Το συμπέρασμα είναι ότι, όποιος προβάλλει «πολιτικά ορθές» απόψεις κατά πάσαν πιθανότητα κάνει προπαγάνδα!!!
Γιατί να μην ισχύει αυτό το συμπέρασμα και όσον αφορά τις απόψεις που εκφράζει ο κ. Φ. Σπόνδης και τις οποίες προβάλει ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΛΟΓΟ το ξεπεσμένο, πλέον, BBC;
Ας δούμε τι μας λέει ο κ. Φ. Σπόνδης.
Το πρώτο που λέει είναι ότι οι ντόπιοι (δηλαδή, οι γηγενείς Μακεδόνες, αυτοί που οι πρόγονοί τους μιλούσαν το ΣΛΑΒΟΦΑΝΕΣ ιδίωμα, τους οποίους θέλουν να παρουσιάσουν ως μη-Έλληνες) διώχθηκαν από τις κατά καιρούς κυβερνήσεις της Ελλάδος. Αυτό είναι σωστό. Όμως, για να έχουμε μία πλήρη εικόνα του γιατί διώχθηκαν, πρέπει να ερευνήσουμε τον ρόλο των χαφιέδων, πολύ μεγάλο ποσοστό των οποίων ήταν ντόπιοι και οι οποίοι κατήγγειλαν ψευδώς συγχωριανούς και συγγενείς τους, για να τους πάρουν τα χωράφια, τα σπίτια, τα χρήματα, τις γυναίκες και τις κόρες. Οι καταγγελίες απευθύνονταν σε διεφθαρμένους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι ενδιαφέρονταν μόνον για την νομή της εξουσίας. Και για να νεμηθούν την εξουσία, χρησιμοποιούσαν τους χαφιέδες ως συνεργάτες. Μήπως υπάρχουν ομοιότητες με το σήμερα;
Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι ο χαφιεδισμός ως δραστηριότητα ήταν, και παραμένει, οικογενειακή δραστηριότητα. Πήγαινε από τον πατέρα στον γιό, κάτι σαν το επάγγελμα. Οι χαφιέδες πάντα υποστήριζαν την εξουσία, ανεξάρτητα από το ποιος την ασκούσε. Έτσι, είχες χαφιέδες που με τους Βούλγαρους δήλωναν Βούλγαροι, με τους Έλληνες δήλωναν Έλληνες, με τους Γερμανούς Γερμανοί, με τους κομμουνιστές δήλωναν κομμουνιστές, με τους αντικομμουνιστές δήλωναν αντικομμουνιστές. Με τον Παπαδόπουλο δήλωναν χουντικοί, με τον Κω/νο Καραμανλή δήλωναν δεξιοί, με τον Ανδρέα Παπανδρέου σοσιαλιστές, μετά νεοφιλελεύθεροι και τώρα συριζαίοι. Οι ΙΔΙΟΙ άνθρωποι που χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό τον Στ. Παττακό και τον Ν. Μακαρέζο, όταν αυτοί είχαν επισκεφθεί την Φλώρινα επί «21ης Απριλίου», ξαφνικά μεταλλάχθηκαν σε σοσιαλιστές επί Α. Παπανδρέου!!! Θυμάμαι ανθρώπους που επί «Δεξιάς» δήλωναν πατριώτες και εθνικιστές, και σήμερα οι ίδιοι ή τα παιδιά τους δηλώνουν μασσώνοι και κοσμοπολίτες.
Αν θέλουμε να καταλάβουμε τι και ποιος φταίει για τις διώξεις των ντοπίων, πρέπει να ερευνήσουμε τον ρόλο των χαφιέδων και την σχέση τους με την εκάστοτε εξουσία, η οποία εξουσία πάντα ελεγχόταν από τις ξένες δυνάμεις.
Και βέβαια, δεν ήταν μόνον οι ντόπιοι που κυνηγήθηκαν. Στην Μακεδονία κυνηγήθηκαν όλοι οι αδύναμοι που δεν ήταν χαφιέδες. Οι ντόπιοι όμως ήταν πιο εύκολο να κυνηγηθούν και αυτό διότι πιο εύκολα μπορούσαν να τους ρουφιανέψουν, κολλώντας τους την ρετσινιά του «ανθέλληνα».
Επίσης, οι αδύναμοι δεν κυνηγήθηκαν μόνον στην Μακεδονία, αλλά σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Το καθεστώς ήταν αυταρχικό και υπήρχαν αντιδράσεις στον αυταρχισμό, πράγμα που έκανε το αυταρχικό κράτος να αντιδρά σκληρά. Το αποτέλεσμα ήταν ότι, σε όλην την Ελλάδα υπήρχαν πολλά περιστατικά καταπίεσης των αδύναμων που δεν ήταν χαφιέδες.
Τέλος, οι προβεβλημένοι που ισχυρίζονται ότι «είναι μη-Έλληνες Μακεδόνες» κάθε άλλο παρά διώκονται. Είναι διορισμένοι στο δημόσιο και ορισμένες φορές όχι μόνον αυτοί, αλλά όλοι στην οικογένειά τους. Άλλοι είναι πολύ ευκατάστατοι επιχειρηματίες, ορισμένοι και εργολάβοι που παίρνουν έργα και από το δημόσιο. Άλλοι ευνοούνται ποικιλοτρόπως ως επαγγελματίες. Εάν ερευνηθούν τα οικονομικά τους, θα διαπιστωθεί ότι είναι πολύ ευκατάστατοι. Εάν ερευνηθεί το «πόθεν έσχες» τους, δεν γνωρίζω τι μπορεί να βρεθεί.
Οπότε, στην παραπάνω συνέντευξή του ο κ. Φ. Σπόνδης δεν τα λέει όλα. Λέει μόνον αυτά που συμφέρουν το «πολιτικά ορθό» σενάριο (και όχι «αφήγημα», όπως λένε αυτοί που θέλουν να επιδείξουν τον φιλοαμερικανισμό τους). Και επειδή δεν τα λέει όλα, αυτά που λέει είναι αβάσιμα και συνιστούν προπαγάνδα!
Όμως ο κ. Φωκάς Σπόνδης μας λέει και δύο άλλα, πάρα πολύ σημαντικά πράγματα, τα οποία πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να τα υπογραμμίσω.
Το πρώτο σημαντικό πράγμα που μας λέει ο κ. Φωκάς Σπόνδης, κατά το άρθρο του BBC, είναι το εξής: « Ο κύριος Φωκάς μας διευκρινίζει εξαρχής ότι είναι και τα δύο: ‘εθνικά Μακεδόνας’ και Έλληνας πατριώτης.» Πολύ ενδιαφέρον!!!! Δηλαδή κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη είναι δυνατόν να είσαι και Έλληνας και «Εθνικά Μακεδόνας»!!!! Άρα, κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη η έννοια «Έλληνας» δεν είναι δηλωτική του «Ελληνικού έθνους». Κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη, λοιπόν, μπορείς να είσαι ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και «εθνικά Μακεδόνας» και Έλληνας, άρα και Νιγηριανός και Έλληνας, και Κινέζος και Έλληνας. Με άλλα λόγια, κατά τον κ. Φ. Σπόνδη η έννοια «Έλληνας» είναι μια πολυεθνική έννοια!!!! Και αφού είναι μία πολυεθνική έννοια, οι κληρονόμοι της Ελληνικότητας, του Ελληνικού πολιτισμού και του Ελληνικού εδάφους δεν είναι οι Έλληνες το γένος, αλλά όλα τα έθνη. Μάλιστα, ίσως κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη δεν υπάρχουν Έλληνες το γένος, δεν υπάρχουν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων!!!!
Άρα, ο κ. Φωκάς Σπόνδης συμφωνεί απόλυτα με την πολιτική της εξουσίας, δηλαδή την πολιτική της νέας τάξης πραγμάτων, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της ΕΕ και του Ισραήλ. Ρωτώ: ο κ. Φωκάς Σπόνδης τους έπεισε όλους αυτούς για τις δικές του απόψεις ή το αντίστροφο; Και εάν συνέβη το πρώτο, δηλαδή αν ο κ. Σπόνδης τους έπεισε, πως τα κατάφερε; Ή εάν ο κ. Σπόνδης πείστηκε, πως κατάφεραν και τον έπεισαν; Νομίζω ότι είναι ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα.
Όταν διακρίνουμε απόψεις περί «πολυεθνικής Ελλάδας, άρα και Μακεδονίας» στα λεγόμενα του κ. Φ. Σπόνδη, ας θυμηθούμε ότι και ο Ν. Ι. Μέρτζος σε πρόσφατο άρθρο του, μετά τα κατάπτυστα περί «έντιμου συμβιβασμού με τα Σκόπια», έχει αγγίξει το θέμα της «πολυεθνικής Μακεδονίας»!!! Είναι πιθανόν να συμφωνούν μεταξύ τους οι Μπουτάρης, Μέρτζος και Σπόνδης; Αν συμφωνούν, πως έγινε και συμφώνησαν; Έχουν κοινές ιδεολογικο-κομματικές καταβολές; Αν όχι τι συνέβη;
Από το γεγονός, λοιπόν, ότι ο κ. Φωκάς Σπόνδης μέσω των ισχυρισμών του περί δήθεν «εθνικά Μακεδόνων», εμμέσως θέτει θέμα «πολυεθνικής Ελλάδος», σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φαίνεται να συμφωνεί με τον Μέρτζο, με τον Μπουτάρη και την εξουσία, συνάγεται ότι οι ισχυρισμοί του συνιστούν προπαγάνδα. Άρα, πρέπει να θεωρηθούν ως αβάσιμοι και αναληθείς. Βεβαίως, κακώς αναφέρομαι σε ισχυρισμούς του κ. Φωκά Σπόνδη. Αυτοί είναι ισχυρισμοί του ξεπεσμένου BBC, προβαλλόμενοι δια του κ. Σπόνδη.
Το δεύτερο πολύ σημαντικό πράγμα που μας λέει ο κ. Φωκάς Σπόνδης είναι το εξής: «Ως αντίδραση σε αυτές τις δυνάμεις που συγκρούονταν μεταξύ τους, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα προέκυψε μια ξεχωριστή ταυτότητα αυτή των ‘Σλαβομακεδόνων’ .»!!!!! Ρωτώ: Οι άνθρωποι αυτοί που, κατά τον κ. Φ. Σπόνδη, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα «φόρεσαν» τον μανδύα του «Σλαβομακεδόνα», πριν τι μανδύα φορούσαν; Και, ακόμη σημαντικότερο, ρωτώ: Ανεξάρτητα από τον εκάστοτε μανδύα που φορούν, το σώμα που καλύπτεται από τον μανδύα, τι είναι από πλευράς εθνικής; Περί αυτών, ο μεν κ. Φ. Σπόνδης σιωπά, και το κάποτε τρανό και νυν ξεπεσμένο BBC δεν ρωτά!!!!! Τυχαίο;
Ισχυριζόμενο το BBC, δια του κ. Φωκά Σπόνδη, ότι: «ως αντίδραση σε αυτές τις δυνάμεις που συγκρούονταν μεταξύ τους, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα προέκυψε μια ξεχωριστή ταυτότητα αυτή των ‘Σλαβομακεδόνων’.», επιχειρεί να αποσυνδέσει την έννοια «σλαβομακεδόνας» από την πολιτική του «πανσλαβισμού». Δηλαδή, οι τοκογλύφοι δια των ΗΠΑ και της ΕΕ, θέλουν να δημιουργήσουν στην Ελλάδα μια «μη-Ελληνική Μακεδονική» μειονότητα, την οποία όμως η Ρωσία μπορεί να την παρουσιάσει ως «σλαβομακεδονική», ανασταίνοντας έτσι την πολιτική του πανσλαβισμού. Αν όμως συμβεί αυτό, τότε οι ΗΠΑ και η ΕΕ θα έχουν προωθήσει τα ρωσικά συμφέροντα. Για να μην γίνει αυτό, λένε (οι τοκογλύφοι, οι ΗΠΑ και η ΕΕ δια του BBC) ότι η «σλαβική ταυτότητα δημιουργήθηκε μετά τις αρχές του 20ου αιώνα». Άρα, κατά το σκεπτικό αυτό, οι «σλαβομακεδόνες» δεν είναι «σλάβοι» με την έννοια που ήθελαν οι Ρώσοι και ο πανσλαβισμός τους.
Κατά συνέπειαν, και από τον ισχυρισμό περί του πότε εμφανίστηκε η «σλαβική» ιδιότητα, και από το εάν εμφανίστηκε ως «ταυτότητα» ή «έθνος», και πάλι αποδεικνύεται ότι όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί δεν συνιστούν τίποτε περισσότερο από προπαγάνδα. Άρα, σαν προπαγάνδα πρέπει να αντιμετωπισθούν.
Οι ισχυροί θα έπρεπε να ασχολούνται με το πώς θα επιλύσουν τα προβλήματα του απλού ανθρώπου. Μόνον έτσι θα εξασφάλιζαν την θέση τους ως ισχυροί. Η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα ισχυρών που ξέπεσαν. Όλοι ξέπεσαν διότι έκαναν, ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ, τα ίδια λάθη. Τα λάθη που κάνουν και οι σημερινοί ισχυροί. Ασχολούνται με τρίχες και δημιουργούν εχθρούς. Κάνουν κακό και νομίζουν ότι ο απλός άνθρωπος δεν θα το διακρίνει λόγω προπαγάνδας.
Η προπαγάνδα θέλει και αυτήν την φορά να παραπλανήσει τους ντόπιους, τους γηγενείς Μακεδόνες, οι οποίοι ως Μακεδόνες είναι ΜΟΝΟΝ Έλληνες. Η εξουσία των τοκογλύφων, για μία ακόμη φορά, επιχειρεί να μας κάνει (και εμάς και τους Σκοπιανούς) τροφή για τα κανόνια. Θέλει να μας θυσιάσει για να έχει γεωστρατηγικά οφέλη. Η εξουσία σήμερα δια των ΗΠΑ και της ΕΕ θέλει να κάνει ό,τι είχε κάνει, στην αρχή επί τσάρων της Ρωσίας την εποχή του Μακεδονικού Αγώνα και πριν, και στην συνέχεια επί κομμουνισμού μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εξουσία θέλει εμείς να σκοτωνόμαστε, για να κερδίζει η εξουσία.
Και για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο τους, εμφανίζονται σε εμάς ως δήθεν ενδιαφερόμενοι για εμάς και τα δικαιώματά μας. Ότι δήθεν θέλουν το καλό μας («για το καλό μας», όπως τραγουδάει ο Γ. Μηλιώκας). Ότι δήθεν μας αγαπούν. Μας «αγαπούν»….., όπως «αγαπάει» ο λύκος τα πρόβατα…
Τα πολλά λόγια της προπαγάνδας των λύκων που είναι ντυμένοι πρόβατα, όπως έχουμε καταλάβει όλοι οι Μακεδόνες (που είμαστε ΜΟΝΟΝ Έλληνες) είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε»!!!!!
Π. Χ. Αλτίνης,
Δικηγόρος
Όταν ο πρωθυπουργός, ο Αλέξης Τσίπρας, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης στην ύπαρξη «Σλαβομακεδόνων» στην Ελλάδα - την εποχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου - έσπασε ένα μακροχρόνιο ταμπού.....λέει το bbc.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό εδώ ξεκινάει η ζημιά, δεν φτάνει που παρέδωσαν την ιστορία μας στους σφετεριστές, έχουν και θράσος.Δυστυχώς δεν υπάρχει ο Έλληνας πατριώτης εκεί μέσα στην βουλή για να τους αποστομώσει κατάλληλα και οι 300 είναι το ίδιο.Ψηφιζόταν η κατάπτυστη συμφωνία και δεν παραιτήθηκε κανένα κόμμα.
'ΕΣΤΙΝ ΟΥΝ ΕΛΛΑΣ ΚΑΙ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ'
ΑπάντησηΔιαγραφή(Στράβων, Γεωγραφικά 7.1)
Υπόθεση Σκοπιανών-Σόρος-BBC: ΤΕΛΟΣ!
1. οι σκοπιανοί ειναι Έλληνες στο αιμα αλλά βούλγαροι στην γλωσσα, στον πολιτισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. οι άγγλοι λένε πως οι σκοπιανοί ειναι Μακεδόνες στο αιμα, οπότε δικαιουνται να απομακρυνθουν και από τους Έλληνες και από τους Βούλγαρους.
3. το νέο που μαθαίνουμε από τους άγγλους ειναι ότι το έθνος έχει να κάνει μόνο με το αιμα και την εντοπιότητα. έτσι χαράσσονται ή επαναχαράσσονται τα σύνορα κατα το δοκουν!!! αλλά η γλωσσα δεν τους απασχολει, ο πολιτισμός δεν τους απασχολει, η πολιτιστική συνέχεια δεν τους απασχολει. αρκει να εισαι ιθαγενής! αύριο, π.χ., μπορει να φτιάξουν ένα νέο κράτος που θα ονομάζεται Θράκη. επίσημη γλωσσα του κράτους τα τούρκικα, λόγω πλειοψηφίας, και όλοι οι κάτοικοι του νέου κράτους -με σύνορα που θα ορίσουν οι μεγάλες δυνάμεις- θα ονομαστουν Θρακιωτες! δεν έχει σημασία που μέχρι χθές ηταν Τουρκοι, Έλληνες, Βούλγαροι κλπ.. αφου φτιάχτηκε κράτος που ονομάζεται Θράκη, όλοι οι κάτοικοι, λόγω εντοπιότητας γίνονται Θρακιωτες!!! όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω. όποτε θέλω κάνω και από ένα νέο κράτος, δίνω εθνικότητα και τα τούρκικα τα ονομάζω θρακιώτικα!!!
Δυστυχώς π. Γ. Θ. οι γείτονές μας μέχρι τα Βελεσά είναι αυτό που είπατε στο σημείο 1. Απόδειξη, όσοι επισκέπτονται την χώρα μας ή εργάζονται στην χώρα μας αν δεν ανοίξουν το στόμα τους κανένας δεν μπορεί να τους ξεχωρίσει από κάποιον π.χ. Μακεδόνα, Θεσσαλό ή Θρακιώτη, αν και όσοι είναι χρόνια εδώ μιλάνε πολύ καλά τα ελληνικά. 200 χρόνια τώρα μάθανε οι γραικύλοι να κάνουν αιμοδοσίες σε γειτονικούς λαούς, και επειδή αυτό προφανώς είναι πνευματικώς ορθόν, παιδομαζώματα-@@@σκορπίσματα, δηλαδή το ίδιο το αίμα τους τους μισεί. Αν τον καθένα τον άφηναν οι γονείς του να γίνει θύμα απαγωγής, και οι απαγωγείς τους έλεγαν και με βάσιμα στοιχεία "κοίτα, οι γονείς σου δεν ενδιαφέρονται για σένα, οι ίδιοι και τα αδέρφια σου σε θεωρούν ξένο", τί θα πίστευε; Για αυτό, το "δε θα γίνεις Έλληνας ποτέ" είναι μεγάλη αμαρτία και θα πρέπει να μετανοήσουν όσοι το λένε, όπως και όσοι πιστεύοντάς τους, απαντούν "εμείς όχι μόνο δεν είμαστε Έλληνες, αλλά τους μισούμε κι' όλας", αν και αυτό που μισούν στην πραγματικότητα είναι ο γραικυλισμός.
Διαγραφήωραια τα λες, Μαρία, αλλά δυστυχως αφου ηρθε εθνικισμός έπρεπε να διαλέξουν Ελλάδα ή Βουλγαρία. πολλοί δυσκολεύτηκαν, άλλοι διάλεξαν, άλλοι πηγαν με τους κομμουνιστές και ήθελαν ανεξάρτητο κράτος εδω και 100 χρόνια περίπου, άλλοι πηγαν με τους γερμανους-βουλγάρους κατακτητές κλπ.. τί να έκανε το ελληνικό κράτος; να τους χάιδευε; να έκανε την βουλγαρική επίσημη γλωσσα του κράτους;...
ΔιαγραφήΚάποιοι διάλεξαν και τους αντιμετώπισε το ψευτορωμέικο όπως τον Κώστα Κατσίφα.
ΔιαγραφήΑπό το History of Macedonia, 28/2/2010
http://history-of-macedonia.com/2010/02/28/skopia-aikaterini-vida-uparxoun-300000-ellines/
"Με λένε Αικατερίνη Βίδα. Μένω στο Περλεπέ. Η πιο κοντινή πόλη είναι το Μοναστήρι. Απέχει 40 χιλιόμετρα. Μένω εκεί από το 1957. Εζησα περίπου τέσσερα χρόνια στην Τσεχία, σχεδόν έξι στην ΕΣΣΔ. Γεννήθηκα στο χωριό Βαρικό, στον νομό Φλωρίνης. Πάνω από το χωριό μου είναι η Κλεισούρα και το Λέχοβο. Δεν μας έδιωξαν από την Ελλάδα, μόνοι μας φύγαμε. Ο πατέρας μου ήταν αντάρτης, κομμουνιστής. Ο καθένας από τους ξενιτεμένους έχει τη δική του ιστορία. Επειδή πολλοί στρατιώτες του Δημοκρατικού Στρατού γνώριζαν ότι ο κομμουνισμός δεν θα νικούσε, φρόντισαν να σωθούν και να σώσουν την οικογένειά τους. Ξέρω πολλούς που ακολούθησαν αυτόν τον δρόμο...
Υπάρχουν Ελληνες στα Σκόπια. Πρέπει να ανέρχονται σε 300.000.
Ήμασταν τέσσερα αδέλφια. Ο Αργύρης, το μεγαλύτερο απ’ όλα τα παιδιά, η Ελεονώρα, εγώ και ο Γιάννης. Πρώτα πήγαμε στην Τσεχία. Μέναμε σε ένα ίδρυμα για τέσσερα χρόνια. Αλλοι αντάρτες έφυγαν το 1949 από την Ελλάδα και πήγαν κατευθείαν στην Τασκένδη. Και οι κομμουνιστές για την Ελλάδα πολέμησαν, αλλά στον χειρότερο δυνατό πόλεμο που μπορεί να υπάρξει, τον Εμφύλιο.
Ο θείος μου ήταν στρατιώτης στον Εθνικό Στρατό και πολέμησε εναντίον του πατέρα μου. Αδελφός εναντίον αδελφού! Ο θείος μου, Γιώργος ονομάζεται, ζει ακόμα. Στην Αμερική. Το σπίτι μας το έκαψαν. Η άλλη πλευρά, οι δεξιοί. Και ο θείος μου επιστρέφοντας από τις μάχες δεν είχε πού να μείνει! Και αναρωτιόταν γιατί κάψανε το σπίτι, αφού ανήκε και σ’ αυτόν που είχε πολεμήσει για λογαριασμό του κράτους. Χάος και παράνοια ο Εμφύλιος.
Ο πατέρας μου φεύγοντας από την Ελλάδα πίστευε ότι θα επέστρεφε σχεδόν άμεσα. «Μέσα σε έναν χρόνο θα είμαστε πίσω. Για να απελευθερώσουμε την Ελλάδα»! Ετσι έλεγε. Φρούδες ελπίδες. Ομως, επί έναν χρόνο βρισκόταν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης έξω από την Τασκένδη, στο Ουζμπεκιστάν. Εμείς που βρισκόμασταν στην Τσεχία δεν μπορούσαμε να εντοπίσουμε πού βρισκόταν ο πατέρας. Τελικά, τον βρήκαμε μέσω των αναζητήσεων του Ερυθρού Σταυρού. Στην Τασκένδη πήγαμε το 1952. Τότε που συναντήσαμε τον πατέρα ήμουν μόλις έξι χρονών, αλλά θυμάμαι τη σκηνή. Ηρθε να μας προϋπαντήσει στον σταθμό βαστώντας ένα μπουκέτο λουλούδια. Αυτή η εικόνα με έχει σημαδέψει. Δεν νομίζω ότι μπορώ να την ξεπεράσω ποτέ. Ο πατέρας μου με αναγνώρισε αμέσως. Με πήρε από το χέρι και με ρώτησε «πού είναι η μαμά σου;». Του έδειξα τη μαμά κι ένιωσα ευτυχισμένη εκείνη τη στιγμή που βρεθήκαμε όλοι ενωμένοι, εκτός από τον μεγαλύτερο αδελφό μου, τον Αργύρη. Οι Τσέχοι δεν μας τον έδωσαν αμέσως αλλά έπειτα από δύο χρόνια, διότι είχε γραφτεί στο σχολείο. Είχαν νόμο που απαγόρευε ένα παιδί να διακόψει το σχολείο.
Και στην Τασκένδη πάλι δεν ήμασταν όλοι μαζί. Σε άλλο παιδικό σταθμό το ένα παιδί, σε άλλο το άλλο, πάλι είχαμε σκορπίσει. Το 1957 πήγαμε στη Γιουγκοσλαβία. Στην Ελλάδα δεν μπορούσαμε να επιστρέψουμε. Τα σύνορα είχαν κλείσει για εμάς. Πήγαμε στη Γιουγκοσλαβία επειδή ο παππούς μου έμενε στην περιοχή των Σκοπίων. Είχε αλλάξει επίθετο. Από Βίδας το είχε κάνει Βιδόφσκι. Εστειλε ένα γράμμα στον πατέρα μου και έλεγε ότι, αν δεν πηγαίναμε εκεί όπου ζούσε, θα αυτοκτονούσε. Τώρα, όποτε θυμάμαι τα περιστατικά, σκέφτομαι ότι θα ήταν καλύτερο να τον αφήναμε να το κάνει. Είναι ντροπή που το λέω, αλλά είναι αλήθεια. Ο πατέρας μου στη Γιουγκοσλαβία βασανίστηκε πολύ. Κάθε μέρα τον πηγαίνανε στο αστυνομικό τμήμα. Πάντα βρισκόταν κάποιος να πει ψέματα για τον πατέρα μου ότι ήταν «σταλινικός». Αυτή ήταν μια κατηγορία που πάντα έπιανε τόπο στη Γιουγκοσλαβία λόγω της αμοιβαίας καχυποψίας του Τίτο με τη Σοβιετική Ενωση.
ΟΙ ΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔιαγραφήΟ βασικός λόγος για τις διώξεις που υπέστη ο πατέρας μου ήταν εθνικός. Εμείς πήγαμε εκεί ως Ελληνες. Δεν καταχωρηθήκαμε… Σκοπιανοί, ψευτομακεδόνες και δεν ξέρω κι εγώ τι. Ταλαιπωρήθηκε πάρα πολύ ο φουκαράς. Στην Ελλάδα δεν τον ήθελαν γιατί ήταν αντάρτης, κομμουνιστής. Στα Σκόπια τον κυνήγησαν επειδή ήταν Ελληνας και δεν προσκύνησε την προπαγάνδα τους. Στο τέλος πέθανε από τον καημό του. Το 1987 έπαθε εγκεφαλικό και υπέκυψε. Κι εγώ δεν τραβάω λίγα. Ξέρετε τι είναι να περπατάς στον δρόμο, να σε βρίζουν, να σε χτυπάνε, να σε φτύνουν; Εκεί όπου μένω εγώ υπάρχουν και καλοί άνθρωποι αλλά και πολύ κακοί. Η δεύτερη κατηγορία, οι κακοί, ενοχλούνται που δηλώνω Ελληνίδα. Τους λέω «γεννήθηκα στην Ελλάδα. Τι να κάνω; Να τη μισήσω; Αν δεν αγαπήσετε την πατρίδα μου, πώς θα αγαπήσω κι εγώ εσάς;». Αυτοί μου λένε «φύγε»! Για να με στεναχωρήσουν συμπληρώνουν: «Και οι Ελληνες δεν σε θέλουνε. Δεν έχεις ελληνική ιθαγένεια. Δεν ανήκεις πουθενά». Γι’ αυτό δεν μπορώ να τους πω κάτι πειστικό, αλλά πάντα κάτι βρίσκω.
Είχα φροντιστήριο και δίδασκα Ελληνικά. Τώρα τα διδάσκω στον σύλλογο που έχουμε ιδρύσει, που ονομάζεται Δουρίοπος. Εγώ χαίρομαι που κάνω αυτή τη δουλειά, που μαθαίνω Ελληνικά τα παιδιά. Νιώθω ότι προσφέρω έργο και με γεμίζει συναισθηματικά. Παίρνω σύνταξη δασκάλας. Ενενήντα ευρώ τον μήνα. Τι μπορώ να κάνω με αυτά τα χρήματα; Τίποτα. Τα παιδιά που έρχονται στον σύλλογο για να μάθουν Ελληνικά πληρώνουν δεκαπέντε ευρώ για ολόκληρο τον χρόνο. Τώρα έχω εξήντα μαθητές. Μακάρι να γίνουν περισσότεροι.
Η ΛΥΣΗ
ΔιαγραφήΓια να ξεπεραστεί το πρόβλημα με αυτό το κρατίδιο πρέπει πριν απ’ όλα η Ελλάδα να λύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα παιδιά της. Να τα αναγνωρίσει. Να δώσει ιθαγένεια σε όσους την αξίζουν, τη θέλουν και τη δικαιούνται. Τότε θα καταλαγιάσει και το μίσος που νιώθουν πολλοί για τα κλειστά σύνορα στα οποία σκοντάφτουν εδώ και μισό αιώνα. Είναι δυνατόν η Ελλάδα να δίνει υπηκοότητα στον κάθε περαστικό, σε Αφγανούς, Πακιστανούς, Ινδούς και άλλους που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τον Ελληνισμό και να την αρνείται σε όλους εμάς που ζούμε με αυτό το βάρος στην καρδιά; Αν γίνει τούτο το βήμα, τότε η σκοπιανή αντίσταση στη λύση θα καταρρεύσει από τα μέσα. Και αν οι κυβερνώντες των Σκοπίων δεν θελήσουν να κάνουν πίσω στο ζήτημα του ονόματος, τότε διακυβεύεται η ίδια η ύπαρξη του κρατιδίου. Θα πάρει ένα κομμάτι η Αλβανία, ένα η Βουλγαρία και η ιστορία θα τελειώσει.
ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ ΓΚΡΟΥΕΦΣΚΙ
ΔιαγραφήΔεν είναι δημοκρατία αυτό το καθεστώς που κυριαρχεί στα Σκόπια. Δικτατορία είναι. Ελέγχει όλες τις θέσεις εργασίας. Αν δεν είσαι στο κόμμα και δεν έχεις δουλειά, δεν πρόκειται να βρεις. Αν έχεις δουλειά και δεν τους υποστηρίζεις, θα τη χάσεις. Πρέπει να μπεις στο κόμμα και να υπακούς στις εντολές τους. Να κάνεις ό,τι θέλει ο Γκρουέφσκι. Ακόμα και αυτός που έχει το φιλοσκοπιανό κόμμα στην Ελλάδα, αν τολμούσε να μετακομίσει στα Σκόπια, δεν θα την έβγαζε καθαρή. Θα τον είχανε κλείσει σε… ίδρυμα για ψυχικά αρρώστους. Υπάρχει φόβος στη χώρα. Και η μητέρα μου συχνά με καλεί στο τηλέφωνο και μου λέει «μη μιλάς, θα σε σκοτώσουν». Της απαντώ «ας με σκοτώσουν. Δεν είμαι δα και τόσο νέα. Θα ζω για την Ελλάδα κι ας πεθάνω γι’ αυτήν. Ετσι κι αλλιώς, όλοι πεθαίνουν κάποτε». Σημειωτέον, ο Γκρουέφσκι είναι Ελληνας στην καταγωγή. Νίκος Γκρούγιος λεγόταν ο παππούς του. Σχολείο τελείωσε στο Πρίλεπ και ήταν μακράν ο χειρότερος μαθητής. Ούτε το Α δεν ήξερε να γράψει. Φίλη μου ήταν δασκάλα του και είχε απελπιστεί με τις επιδόσεις του.
«Πικρή διαδικασία να σου σπάει η μύτη πάνω στις κλειστές πόρτες»
Υπάρχουν Ελληνες στα Σκόπια. Πρέπει να ανέρχονται σε 300.000. Ομως, δεν νιώθουν όλοι Ελληνες. Πώς να νιώσουν όταν επί τόσα χρόνια ήταν κλειστά τα σύνορα γι’ αυτούς; Το κακό είναι ότι έκλεισαν τα σύνορα και για όσους δήλωσαν Βούλγαροι το 1945 αλλά και για τους κομμουνιστές που έφυγαν το 1949. Μας βάλανε όλους στο ίδιο τσουβάλι. Το 1992 άνοιξαν τα σύνορα και μου έδωσαν την άδεια να έρθω για τρεις ημέρες. Μέσα σε αυτό το τριήμερο έπρεπε να πηγαίνω από το υπουργείο Εξωτερικών στο Εσωτερικών για να μου δώσουν τα δικαιώματά μου, την ιθαγένειά μου. Πικρή διαδικασία να σου σπάει η μύτη πάνω στις κλειστές πόρτες. Δεκαετίες προσπαθώ να πείσω το ελληνικό κράτος ότι είμαι Ελληνίδα. Γέρασα πια, κουράστηκα. Θα πάρουν όλοι οι άλλοι την ιθαγένεια κι εμείς όχι. Και οι Σκοπιανοί να σου λένε «δεν σ’ αγαπάνε οι Ελληνες. Δεν σε θέλουν». Εχω φτάσει σε σημείο να λέω ψέματα ότι έχω ελληνική ιθαγένεια. Μένω στο κέντρο του Πρίλεπ, όλοι με γνωρίζουν και είμαι δακτυλοδεικτούμενη. «Αυτή είναι, αυτή!» φωνάζουν εκείνοι που εχθρεύονται την Ελλάδα.
Κανείς από το ελληνικό κράτος δεν έχει ασχοληθεί μαζί μας, αν και είμαστε αρκετοί Ελληνες στην πόλη και στα γύρω χωριά. Ούτε το υπουργείο Εξωτερικών ούτε κάποια άλλη επίσημη αρχή. Υπάρχει ελληνική μειονότητα στα Σκόπια, αλλά ποτέ δεν το λένε. Θα ακούσετε ότι υπάρχουν Αλβανοί, λίγοι Σέρβοι και Τσιγγάνοι. Για Ελληνες δεν θα ακούσετε ποτέ. Θα μπορούσαμε να έχουμε βολευτεί. Θα μπορούσαμε να έχουμε γίνει Ευρωπαίοι πολίτες παίρνοντας βουλγαρικά διαβατήρια, αλλά δεν θέλουμε. Δεν είμαστε Βούλγαροι. Δεν πέσαμε από τον ουρανό, Ελληνες είμαστε και ζητάμε από την πατρίδα να μην μας αρνείται πλέον αυτό το στοιχειώδες.
Τηλεόραση και Μέγας Αλέξανδρος
ΔιαγραφήΔεν παρακολουθώ συστηματικά τα τηλεοπτικά προγράμματα από τα κανάλια των Σκοπίων. Προτιμώ ελληνικά προγράμματα στη δορυφορική. Ομως, καμιά φορά μπαίνω στον πειρασμό και τους βλέπω να μιλάνε για τις διμερείς μας σχέσεις και αντιδρώ. Τηλεφωνώ στους υπευθύνους των εκπομπών και τους λέω ότι δεν το έχει η Ελλάδα το πρόβλημα αλλά τα Σκόπια που θέλουν να μπουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στο ΝΑΤΟ. Η Ελλάδα είναι μέλος και των δύο οργανισμών. Επίσης, τους ρωτάω από πότε ανακάλυψαν τον Μέγα Αλέξανδρο. Τώρα τον ανακάλυψαν. Εγώ θυμάμαι τη γιαγιά μου που πέθανε εκατόν πέντε ετών να τραγουδάει το «Μακεδονία ξακουστή, του Αλεξάνδρου η χώρα». Και η μητέρα μου που έχει συμπληρώσει τα ογδόντα οκτώ χρόνια θυμάται που τραγουδούσε το «Μακεδονία ξακουστή» στο σχολείο. Η Ελλάδα πάντα τιμούσε τον Αλέξανδρο και τον αναγνώριζε. Οι Σκοπιανοί τον… υιοθέτησαν την τελευταία εικοσαετία. Δεν ξέρουν οι άνθρωποι τι είναι ο Αλέξανδρος, η Μακεδονία, η Θεσσαλονίκη, η Ολυμπιάδα, τίποτα! Εγώ τους τα εξηγώ με τον τρόπο μου στα μαθήματα και προσπαθώ να τους μεταδώσω την ιστορική αλήθεια. Οταν τους μαθαίνω ετυμολογία και την προέλευση πολλών λέξεων της γλώσσας τους, εντυπωσιάζονται με τον αριθμό των ελληνικών λέξεων που χρησιμοποιούν χωρίς να το γνωρίζουν. Ορισμένοι ενοχλούνται. Οι φανατικοί σε αυτή τη χώρα δεν θέλουν ούτε να ακούνε τη λέξη «Ελλάδα». Ενας μαθητής μου με ελληνική καταγωγή από την Έδεσσα σταμάτησε τα μαθήματα, όταν του είπα ότι, αν ισχυρίζεται ότι είναι Μακεδόνας, τότε αυτό συνεπάγεται ότι είναι Έλληνας. Οργίστηκε τόσο πολύ όταν το άκουσε, που δεν ξαναπάτησε στο μάθημα."
Η κ. Βίδα πήρε το 2011 ελληνικό διαβατήριο. Ήταν η ευτυχέστερη μέρα της ζωής της. Κοιμήθηκε τον Αύγουστο του 2014, 68 ετών. Παρακαλώ να την μνημονεύουμε, π. Γ.Θ. Και αν μπορείτε, ας μνημονεύετε υπέρ αναπαύσεως τους Γεώργιον και Μιχαήλ(Μοναστηριώτες-Βιτωλιάνοι) και υπέρ υγείας την Πηνελόπη-Ευαγγελία (κόρη του Γεωργίου).
όχι, να μην έκανε επίσημη τη βουλγαρική (δεν χρειαζόταν, οι περισσότεροι Μακεδόνες ήταν Ελληνόφωνοι το 1921-13. Αλλά ναι, έπρεπε να τους χάιδευε και να έδινε ελληνικά διαβατήρια σε όσους κατά τον Μυριβήλη "κοιτάνε με αρκετά συμπαθητική περιέργεια εμάς τους περαστικούς Ρωμιούς επειδή είμαστε οι γνήσιοι πνευματικοί υπήκοοι του Πατρίκ, δηλαδή του «Ορθοδόξου Πατριάρχη της Πόλης». Γιατί η ιδέα του απλώνεται ακόμα, τυλιγμένη μέσα σε μια θαμπή μυστικοπάθεια πολύ παράξενη, πάνου σ’ αυτό τον απλοϊκό χριστιανικό κόσμο. Έπειτα οι τάφοι των παλιώ τους προεστών έχουνε πάνω στις πέτρες σκαλισμένα ελληνικά γράμματα. Τα ίδια γράμματα που ’ναι γραμμένα πάνου στα σκεβρωμένα κονίσματά τους, και στα παλιά εκκλησιαστικά βιβλία των εκκλησιώ τους". Η Βελούσινα, όπου φιλοξενήθηκε ο στρατιώτης και το Δράγος, ήταν και ίσως είναι ακόμα "πατριαρχικά χωριά". Αγτζίδης (https://www.huffingtonpost.gr/entry/e-istoria-ton-ellenon-tes-fyromacedonia_gr_5a5b2d9be4b03c4189665951):"Το 1913, όταν η περιοχή περιήλθε στη σερβική κατοχή, στο Μοναστήρι κατοικούσαν 14.000 Έλληνες σε σύνολο 42.000. Στο Κρούσοβο κατοικούσαν 3.218 Έλληνες σε σύνολο 4.918. Το Μεγάροβο ήταν αμιγές ελληνικό με 2.410 κατοίκους όπως και η Μιλοβίστα με 2.150, καθώς και η Νιζόπολη με 1890, το Τίρνοβο με 2.430, το Μπούκοβο με 1474,το Ντράγκος με 717,η Ρέσνα με 1000 κ.ά."
Διαγραφήαφου ο βενιζέλος έδωσε το Μοναστήρι στους σέρβους, εγκλωβίστηκαν πολλοί Έλληνες εκει. αλλά πολλοί ηρθαν στην Φλώρινα από το Μοναστήρι, έχουν και σύλλογο. όσο για τον Μυριβήλη στην αρχή ειχε πέσει στην αγγλική προπαγάνδα περί μακεδονισμου και μετά έγινε εθνικιστής.
ΔιαγραφήResponse to BBC’s article about “Greece’s invisible minority” – απάντηση στο άρθρο του BBC [Επιστολή στα αγγλικά και στα ελληνικά]
ΑπάντησηΔιαγραφή