Ελληνική φυλή, ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο εαυτός σου
Μεγάλα λόγια και ύβρεις κατά θεσμών και προσώπων από τους οποίους εξαρτιόμαστε, είναι «μαγκιές μαχαλά», που έλεγαν οι παλιότεροι
Τίποτε από όσα υφιστάμεθα δεν θα συνέβαινε αν συνεχίζαμε να ακολουθούμε τον ελληνικό τρόπο ζωής, της αξιοπρέπειας και της εντιμότητας, και δεν αφελλήνιζαν την παιδεία μας, αγνοούντες ότι για τα νυν έχουν δοθεί οι συμβουλές από τους παλαιότερους, τους οποίους όμως εξοστρακίσαμε.
Γυρίζω πίσω χρόνια, για να ξαναφέρω στη μνήμη μας όλα όσα έχουν ειπωθεί και τα οποία παραβλέψαμε. Και κατ’ αρχάς τον στίχο της Γαλάτειας Καζαντζάκης «Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω», όχι για να απενοχοποιήσω τους πολιτικούς αλλά για να σηματοδοτήσω την δική μας ευθύνη. «Κάθε λαός είναι άξιος της ηγεσίας του», είπε ο Πλάτων και στη δημώδη παράδοση μεταφέρεται ως «Τοιούτος λαός, τοιούτοι του πρέπουν άρχοντες».
Την δική μας ευθύνη στην λανθασμένη επιλογή αρχόντων (για τους οποίους οι Βυζαντινοί έλεγαν «λόγοι μεν ρήτορος, έργα δ' αλέκτορος»), είχε επισημάνει ο Θουκυδίδης, γράφοντας «Δεν καταγγέλλω τους επίδοξους αυθέντες, αλλά τους προθυμότατους υποτακτικούς» («Ου τοις άρχειν βουλομένοις μέμφομαι, αλλά τους υπακούειν ετοιμοτέροις ούσι». Ίσως, τα είπε καλύτερα ο Αίσωπος; «των οικιών υμών εμπιπραμένων, υμείς άδετε», όταν βλέπαμε πού οδηγούμασταν, αλλά αδιαφορούσαμε να πάρουμε μέτρα.
Μάλιστα δε, πολιτικοί και λαός, αντί να μελετήσουμε τα σφάλματά μας και να διδαχθούμε απ’ αυτά, προτιμούμε να αποδίδουμε ευθύνες πάντα σε άλλους. Ο Τσαρούχης όμως μας είχε προειδοποιήσει: «Κανένας κατακτητής δεν έχει επιφέρει σ' αυτόν τον τόπο τις καταστροφές που έχουν επιφέρει οι κάτοικοι».
Πιο παλιά, είχε γράψει ο Περικλής Γιαννόπουλος «Ελληνική φυλή, ο μεγαλύτερος εχθρός είναι ο εαυτός σου», αλλά και τα αιχμηρά «Ελληνική Φυλή είσαι ανήθικος, διότι θέλεις οι Φραγκικοί στρατοί και στόλοι να σου φυλάν τ΄ αμπέλια σου» και «Ελληνική Φυλή τι φωνάζεις; Μπήκαν κλέφτες στο μαντρί; Εάν σου βαστά έμπα διώχτους». Ακόμη παλιότερα έγραφε ο Κων. Παπαρρηγόπουλος «Είναι κίβδηλον να λέγωμεν , κάθε φοράν, ότι μας πταίουν οι ξένοι».
Πώς φτάσαμε ως εδώ, πέρα από την αδιαφορία μας, το περιέγραψε ο Πυθαγόρας: «...εισιέναι εις τας πόλεις, πρώτον τρυφήν, έπειτα κόρον, είτα ύβριν, μετά δε ταύτα όλεθρον» («μπαίνει στις πολιτείες πρώτα η πολυτέλεια, κατόπιν ο κορεσμός, έπειτα η αλαζονεία και ύστερα ο όλεθρος (η καταστροφή)».
Αυτή η αλαζονεία στοιχίζει στους λαούς. Μεγάλα λόγια και ύβρεις κατά θεσμών και προσώπων από τους οποίους εξαρτιόμαστε, είναι "μαγκιές μαχαλά", που έλεγαν οι παλιότεροι. Ο πρωθυπουργός δεν θα εκστόμιζε ότι θα βαράει νταούλια και θα χορεύουν οι αγορές, αν είχε ελληνική παιδεία και γνώριζε ότι η Αντιγόνη είχε προειδοποιήσει, δια του Σοφοκλέους: «Λόγια μεγάλα ξιπασιάς, με συμφορές μεγάλες πληρώνονται». Στην προσπάθεια δε να εκβιάσει την Ευρώπη, οι Βυζαντινοί είχαν προβλέψει ότι «Ο ορύσσων βόθρον εν αυτώ εμπεσείται» (όποιος σκάβει λάκκο πέφτει μέσα σ’ αυτόν»).
Το εντυπωσιακό είναι ότι ο Αριστοτέλης συνέστησε τι πρέπει να κάνει ο σώφρων ηγέτης, αντί να επιβαρύνει τον λαό με υπέρμετρη φορολογία: «Πρέπει να καταγράψουν όλες τις δημόσιες δαπάνες και μετά να περικόψουν τις περιττές και να ελαττώσουν τις μεγάλες» («δέοι αν ειδέναι τας δαπάνας της πόλεως απάσας, όπως ει τις περίεργος αφαιρεθή και ει τις μείζων ελάττων γένηται»). Για δε την για κομματικούς - προσωπικούς και μόνον λόγους καταστροφική καθυστέρηση της αξιολόγησης, πάλι ο Αριστοτέλης δίδαξε «Αν συζητούμε και σκεφτόμαστε το κάθε τι συνέχεια, θα φθάσουμε στο να μη τελειώσoυμε ποτέ».
Χρέος μας, να πούμε στους αποτυχημένους πολιτικούς μας αυτό που είπε ο Ιωάννης Χρυσόστομος: «Εμετρήθης, εζυγίσθης και ευρέθης ελλιπής». Και αν δεν επιτύχουμε στην εύρεση ικανής ηγεσίας, τότε η τελευταία ελπίδα μπορεί να βρεθεί στα λόγια που εκστόμισε ο Ζήνων: «Αφ' ης εγενόμην ναυαγός, εύρον τον ορθόν δρόμον» και ο Νίκος Καζαντζάκης: «Αν ο άνθρωπος δε φτάσει στο χείλος του γκρεμού δε βγάζει φτερούγες για να πετάξει».
Μόνον που στο τέλος του γκρεμού δεν είναι σίγουρο ότι θα βγάλεις φτερούγες, ίσως γκρεμοτσακιστείς.
Μακεδών
Πηγή Voria
Κάθε λαός είναι αυτός που ΕΙΝΑΙ, με τα καλά του και τα κακά του κι έτσι πορεύεται μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι. Η ελληνική φυλή έχει τουλάχιστον τριχιλιετή ιστορική πορεία, που σημαίνει ότι τα θετικά υπερτερούσαν των αρνητικών, μέχρι που Τευτονες και Τέκτονες, ενωμένοι κάτω από τη νεοταξική ομπρέλα, βάλθηκαν να ισοπεδώσουν την ψυχή, κυρίως, του Ελληνικού λαού. Και τα έχουν μισοκαταφέρει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως, όσες και αρχαίες ρήσεις αν παραθέσεις, δεν κάνεις τίποτε άλλο από το να γίνεσαι κακέκτυπο του Πάγκαλου και να δημιουργείς ενοχές στον ελληνικό λαό.
Όταν θα κλείσει ο κύκλος της δοκιμασίας του (και της προετοιμασίας του), τότε θα δεις ότι τα θετικά του ελληνικού λαού θα νικήσουν και πάλι στον, μοναδικό στα χρονικά της γης, ανελέητο πόλεμο που του έχουν κηρύξει οι φιλοδοξούντες να κατακτήσουν την γη και το πλήρωμα αυτής.
Σταμάτα λοιπόν να σπέρνεις ενοχές στον ελληνικό λαό, εκτός αν αυτό επιδιώκεις.
Αυτος ο λαος ψηφισε πολλες φορες , ανωμαλους , κλεφτες , απαταιωνες , διεφθαρμενους , ελληνοφωνους , αμορφωτους και εχθρους του .
ΔιαγραφήΗλθε λοιπον η ωρα να θερισουν ....
Η ενοχη ειναι πρωτιστως στους ψηφοφορους και επειτα στους κατσαπλιαδες που ρημαξαν την χωρα . Διοτι αυτοι τετοια καθαρματα ηταν και τετοια καταντια θα εφερναν εαν τους εδινε καποιος την δυναμη και την εξουσια .
Τραγικο παραδειγμα ειναι και ο σημητης που εδωσε το Αιγαιο στους Τουρκους , αλλα και ο Τσιπρας που το ΟΧΙ το εκανε ναι , σαν γνησιος κατσαπλιας πραξικοπημα καραμπινατο ! Μιλησε κανεις ;
Μουγκα και οι υπολοιποι κυνοβουλευτικοι , μουγκα και οι διεφθαρμενοι κυνοβουλευτοραγιαδες .
καλο μας κανει στην παρουσα φαση η αυτοκριτικη.πως αλλιως θα διδαχθουμε αν δεν καταλαβουμε που καναμε λαθος?ετσι θα μετανιωσουμε σωστα και θα αλλαξουμε πορεια.και οπως λεει και ο αποστολος Παυλος<< χαιρω οτι ελυπηθητε προς μετανοια,και η κατα θεον λυπη γεννα μετανεια προς σωτηρια αμεταμελητον>>.μεσα στο δυνατο δυτικο καπιταλιστικο ρευμα ζωης απολεσαμε χρηστα ηθοι και φοβο Θεου.και ενω στην αρχη της κρισης δεν το παραδεχοταν πολλοι,τωρα πλεον σχεδον ολοι ομολογουν πως η κριση μας αυτη δεν ειναι μονο οικονομικη ,αλλα πρωτιστως ηθικη.καταπτωση παντου.ας κοιταξουμε λοιπον με τα ματια του ευαγγελιου την ζωη μας και ας επιστρεψουμε εις την ΣΟΦΙΑ.διοτι οπως ειπε και ο Κοραης <>.η ιστορια επαναλαμβανεται.ας προσεξουμε να επαναλαμβανονται τα ευχαριστα γεγονοτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή