Μελέτη αξιολόγησης απειλής ζήτησε ο πρωθυπουργός - Τελειώνει το αυτο-εμπάργκο
Κατεπείγουσα μελέτη αξιολόγησης της τουρκικής απειλής ζήτησε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές. Μία κίνηση η οποία όμως μπορεί να έχει τα αντίστροφα αποτελέσματα, όπως θα δούμε στην συνέχεια.
Πάντως η όλη κατάσταση, σε σχέση με την μερική βελτίωση των οικονομικών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το 2011 και μετά, οδηγεί στην λήψη κυβερνητικών αποφάσεων για άμεσες αμυντικές επενδύσεις, όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ.
Όπως προαναφέραμε αυτή την στιγμή τα Γενικά Επιτελεία ετοιμάζουν τις εισηγήσεις τους για την έκθεση αξιολόγησης απειλής, η οποία όμως πιθανότατα μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκούμενα. Τι εννοούμε: Το παιχνίδι που παίζει η Άγκυρα δεν έχει να κάνει με την χρήση βίας, αλλά με την απειλή χρήσης βίας.
Επιχειρεί να μας "λαχανιάσει" σε καιρό ειρήνης και να πάρει αυτά που προσδοκά χωρίς "θερμή" εμπλοκή. Πως; Με την απόλυτη υπεροχή σε κρίσιμους τομείς οπλικών συστημάτων.
Αυτό όμως δεν μπορεί να το καταγράψει μία έκθεση αξιολόγησης απειλής η οποία αναγκαστικά περιορίζεται στην καταγραφή κινήσεων και στρατευμάτων.
Όμως οι τουρκικές δυνάμεις δεν "σηκώνουν σκόνη" προετοιμαζόμενες για μία σύγκρουση "εντός των επόμενων ημερών" η οποία να μπορεί να καταγραφεί με τον θετικό τρόπο που ζητεί μια πολιτική ηγεσία. άρα είναι πολύ πιθανό να καταλήξουμε σε μία έκθεση του τύπου "ουδέν πρόβλημα", όταν:
Η Τουρκία έχει μεταφέρει στο μέτωπο του Έβρου ότι καλύτερο διαθέτει από πλευράς υλικού, μεζί με την επικείμενη τοποθέτηση υλικού ταχείας ζεύξης, όπως αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο προηγούμενο τεύχος.
Ένα θέμα το οποίο είναι κατ'εξοχήν πολιτικό και για το οποίο έχει ήδη κατατεθεί ερώτηση στη Βουλή βάσει του δημοσιεύματος της "Σ".
Το τουρκικό Ναυτικό ναυπηγεί το μεγαλύτερο σκάφος (LSD) του στόλου του αυτή την στιγμή, μόνο και μόνο για να μπορεί να συντονίζει και να εξαπολύει αποβατικές ενέργειες ακόμα και από τις δυτικές ακτές των νησιών.
Η τουρκική Αεροπορία σε 5-7 χρόνια από σήμερα αποκτά δυνατότητες εξαπόλυσης πρώτου πλήγματος με stealth αεροσκάφη (F-35) το οποίο μπορεί μεν να αντιμετωπιστεί, αλλά μόνο αν υπάρξει κατάλληλη πολυετής προετοιμασία: Σταθμοί εδάφους έγκαιρης προειδοποίησης με κατάλληλα συστήματα ανίχνευσης (πολυστατικά ραντάρ κλπ), μαχητικά με ραντάρ AESA, αναβάθμιση του Α/Α δικτύου κλπ. Τίποτα από όλα αυτά δεν έχει γινει μέχρι σήμερα.
Στον κρίσιμο τομέα της Αεροπορία η εικόνα είναι "στα χαρτιά" ισόρροπη, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική, όπως αποκαλύπτει η ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ 2009-2010 που κυκλοφορεί.
Η Τουρκία παρατάσσει 260 μαχητικά αεροσκάφη πρώτης γραμμής, δηλαδή 209 F-16C, διαφόρων Block και 51 εκσυγχρονισμένα από τους ισραηλινούς F-4 II Terminator και η ελληνική Πολεμική Αεροπορία 178 F-16C και Μιράζ 2000-5/EGM/BGM διαφόρων εκδόσεων και 35 εκσυγχρονισμένα F-4 II Peace Icarus, συνολικά δηλαδή 213 αεροσκάφη πρώτης γραμμής.
Υποτίθεται ότι εντός του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η παράδοση των F-16 του προγράμματος Peace Xenia IV, οπότε τα ελληνικά μαχητικά πρώτης γραμμής θα φτάσουν τα 239. Από εκεί και πέρα η τουρκική Αεροπορία διαθέτει και 65 μη εκσυγχρονισμένα και κατάλληλα για αποστολές υποστήριξης κυρίως F-4E Phantom ΙΙ, όπως και 55 παλαιά F-5 2000/A/B περιορισμένης μαχητικής αξίας, όπως και η Ελλάδα 43 παλαιά A-7 και ΤΑ-7 Koρσέρ.
Το θέμα είναι οι διαθεσιμότητες των παραπάνω αεροσκαφών. Ο διαθεσιμότητες είναι χαμηλές λόγω περιορισμένων οικονομικών πόρων που διατέθηκαν σε αγορές ανταλλακτικών, ενώ και αρκετά από τα F-16 παρουσίασαν προβλήματα τεχνικής φύσεως είτε με το ραντάρ APG-68(V)9 είτε με τον κινητήρα Πρατ εντ Γουίτνι, με αποτέλεσμα να οξυνθούν τα προβλήματα διαθεσιμοτήτων.
Αλλά και πέρα από τις διαθεσιμότητες είναι κρίσιμο ζήτημα, το πόσα αεροσκάφη θα μπορέσουν να κάνουν δεύτερη ή και τρίτη έξοδο. Αν υπάρχει δηλαδή στρατηγικό απόθεμα ανταλλακτικών επαρκές, αλλά και έμψυχο δυναμικό αριθμητικά επαρκές...
Όλα αυτά δεν θα καταγράφονται στην έκθεση αξιολόγησης απειλής η οποία συντάσσεται με συμβατικούς όρους και δεν λαμβάνει υπ'όψιν την εξάντληση που μπορεί να πλήξει μία Αεροπορία χωρίς να πέσει ούτε ένα βλήμα σε περίπτωση που η αντίπαλη Αεροπορία αρχίσει με αλλεπάλληλα κύματα αεροσκαφών (οι διαθεσιμότητές τους είναι σαφώς υψηλότερες από της Π.Α. συν το γεγονός ότι υπερτερούν σε αεροσκάφη πρώτης γραμής 15% και γενικά 25%) απλώς να κάνει αυτό που κάνει και τώρα, αλλά σε μεγάλύτερους αριθμούς: Μαζικές παραβιάσεις και υπερπτήσεις.
Π.χ. στην έκθεση δεν θα καταγράφονται αξιόλογες μεταφορές αεροσκαφών στα δυτικά αεροδρόμια. Ύπάρχουν βέβαια κάποιες μετασταθμευσεις με νόημα, αλλά αυτές δεν επαρκούν για να χαρακτηριστούν "απειλητικές". Τα τουρκικά μαχητικά όμως μπορούν να ξεκινήσουν πλέον από από τα βάθη της Ανατολής και να φτάσουν τις μικρασιατικές ακτές με έναν ανεφοδιασμό από αεροσκάφη-τάνκερ, να εκτελέσουν την αποστολή τους και να επιστρέψουν στην βάση τους με έναν δεύτερο ανεφοδιασμό!
Με μία συνεπή και καλοσχεδιασμένη τακτική μαζικών παραβιάσεων και υπερπτήσεων υπολογίζεται ότι μετά μία εβδομάδα, χωρίς να πέσει ούτε μία σφαίρα, θα απομείνουν ετοιμοπόλεμα περίπου 75-100 ελληνικά και 160-200 τουρκικά μαχητικά! Ποντάροντας πάντα στο γεγονός ότι από ελληνικής πλευράς ουδείς πολιτικός θα τολμήσει να δώσει εντολή για χρήση πυρών.
Μέσα σε μία εβδομάδα, δηλαδή, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν συνθήκες στρατηγικής ήττας, χωρίς να ριχθεί ούτε μία σφαίρα!
Το γεγονός ότι τελειώνει το αυτο-εμπάργκο, δεν σημαίνει ότι θεραπεύεται μέσα σε μερικές εβδομάδες ή μήνες η απραξία τόσων ετών...
Θέτω ένα ερώτημα ως προβληματισμό μου: θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι διαθέτουμε μια (ας την πούμε) υπεροπλία στη θάλασσα με το στόλο μας, κυρίως λόγω γεωγραφίας και ναυτικής παράδοσης; Γιατί θεωρώ ότι στη θάλασσα (πρέπει να) έχουμε κάποιο πλεονέκτημα. Αν είναι έτσι, τότε θα μπορούσαμε να ισορροπήσουμε την αδυναμία(δεν την ασπάζομαι, προσωπικά!) στον αέρα; Αν δηλ.(θεωρητικά) οι Τούρκοι χτυπήσουν νησί ή νησιά μας, θα μπορούσε το πολεμικό ναυτικό να μπει σε ένα-δυο ή περισσότερα λιμάνια τους, ως αντίποινα; Με προβληματίζει, διότι αν θυμάμαι καλά στην κρίση των Ιμίων, το πολεμικό ναυτικό της Τουρκίας είχε κρυφτεί στα Στενά και δεν τολμούσε να ξεμυτίσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην κριση των Ιμιων, τα πλοια τοσο τα ελληνικα οσο και τα τουρκικα ειχαν (περα απο ψυχολογικο πολεμο)καθαρα χαρακτηρα επιβλεψης κινησεων και μεταφορα κομμαντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πυραυλικα συστηματα στα πολεμικα πλοια χρειαζονται μια αποσταση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 50 ναυτικων μιλιων για τεθουν υπο λειτουργια!
Θεωρητικα ολο το παιχνιδι κρινεται στον αερα και μετα στην Θαλασσα.
Για να μπορεσουν οι Τουρκοι να κανουν επιτυχημενη αποβαση σε νησι, για καθε 1 ελληνικο πλοιο απαιτουνται 7 τουρκικα!!
Δεν γνωριζω λεπτομερειες για τις αερομαχιες, αλλα αν οι Τουρκοι μπορουν να εφοδιαζουν τα μαχητικα τους επι αερος τοτε σιγουρα εχουν καποιο πλεονεκτημα.
ΓΜ
Γνώσεις ναυτικές δεν έχω (εξάλλου υπηρέτησα στο πεζικό), όμως θεωρώ ότι κι έτσι ακόμη, δηλ. με μειονέκτημα στον αέρα, και πάλι θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε κάποιο πλεονέκτημα ώστε να καταφέρουμε κάποιο καίριο πλήγμα στον εχθρό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξάλλου ακόμη κι αν η αεροπορία τους ισοπεδώσει ένα νησί, πάλι θα χρειαστεί με πλοίο αποβατικό να πατήσει εχθρικό πόδι στο ελληνικό έδαφος. Το δε πλήγμα σε τουρκικό έδαφος δεν μπορεί να επιτευχθεί (υποθέτω και με τον παράγοντα 50 ναυτικών μιλίων) ακόμη κι από απόσταση;
Ας μην υποτιμάμε και τον ψυχολογικό παράγοντα που κάνει τον "δυνατό" να ανησυχεί όταν βλέπει πως ο "αδύναμος" αντιδρά...
Δεν ειναι απαραιτητο ενα αποβατικο πλοιο για να πατησει εχθρικό ποδι στο ελληνικο εδαφος. Μπορει η καταληψη μιας νησου να πραγματοποιηθει μεσω αλεξιπτωτιστων επισης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πληγμα σε τουρκικο εδαφος μπορει να επιτευχθει τοσο απο πυραυλους εδαφους-εδαφους οσο και απο μαχητικα αεροσκαφη.
Το πολεμικο ναυτικο εχει ως (αμεση) προτεραιοτητα την αντιμετωπιση εχθρικων πλοιων και αεροπλανων.
Πρεπει να ξερεις κατι πολυ σημαντικο.
Οταν ο "δυνατος" ανησυχει οταν βλεπει πως ο "αδυναμος" αντιδρα, τοτε ο "δυνατος" δεν ειναι τοσο δυνατος!!!
Για τον "δυνατο" δεν υπαρχει ψυχολογικος παραγοντας!!!!
Ο "δυνατος" τρωει ατσαλι!!!
Τωρα το κατα ποσο ειναι οι Τουρκοι "δυνατοι" αυτο δεν το γνωριζει κανεις.
Ο,τι και να ειναι ο αντιπαλος, δεν πρεπει ουτε να τον υποτιμας αλλα ουτε και να τον υπερτιμας.
ΓΜ
Σωστά, και μάλιστα οι Τούρκοι όχι μόνο δεν είναι τόσο δυνατοί όσο προπαγανδίζεται από εγχώριες και εξωτερικές πηγές, αλλά και έχουν τόσο πολυσύνθετη πληθυσμιακή σύσταση (Κούρδοι κτλ), που ένα μέτωπο στα δυτικά εναντίον της Ελλάδας θα άνοιγε πολλά νέα μέτωπα ταυτόχρονα στα ανατολικά και αλλού!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά η Τουρκία είναι σαν τον νταή της γειτονιάς που όλοι τον φοβούνται, αλλά στην ουσία είναι τρωτός και αυτό φαίνεται μόλις κάποιος υψώσει το ανάστημα. Ε, στο χέρι μας είναι να το καταλάβουμε.
Οι Γερμανοί από το Ελευθέριος Βενιζέλος περιμένουν κέρδη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Γάλλοι απο το Ρίο-Αντίρριο επίσης.
Οι Ρώσοι απο των αγωγό Μπουρκάς - Αλεξανδρούπολη και αυτοί.
Η κεντρική ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΤΡΑΠΕΖΑ περιμένει χρήματα μετά την διεύρυνση ,που έχουμε υποχρέωση να δώσουμε ως χώρα μέλος.
Οι Ιταλοί από την ιδιωτικοποίηση τις Δ.Ε.Π.Α.
προσδοκούν ότι θα έχουν και αυτοί κέρδη από την επένδυση τους.
Το Ισραήλ έχει επίσης τεράστια κεφάλαια επενδεδυμένα στην Ελληνική χρηματοπιστωτική αγορά,το ίδιο και οι Άραβες.
Αυτοί όλοι λέτε να μείνουν αδιάφοροι;
Ξέχασα τους Κινέζους με τα λιμάνια του Πειραιά και τις Θεσσαλονίκης.
Αποκλείεται να γίνει Ελληνοτουρκικός πόλεμος χωρίς την συγκατάθεση των παραπάνω χωρών.
Με λίγα λόγια η Τουρκία προσπαθή να επιβληθεί στη μόνη χώρα που διαχρονικά την αμφισβητή με γεωπολιτικούς όρους.
Στρατιωτικά είμαστε μοιραία τοπική υπερδύναμη μετά την χρόνια κούρσα αντιπαράθεσης.
Πολιτικά είμαστε ισότιμα μέλη τις Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οικονομικά επίσης αφού είμαστε στο Ευρώ.
Αρα τα ελατήρια των Τούρκων έχουν ως βάση τους παραμέτρους άγνωστους σε εμάς,αλλά και στο τουρκικό λαό.
Καταλήγοντας θα ήθελα να αναφερθώ στη δημόσια λεκτική αντιπαράθεση του Ερτογάν με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό,το νόημα αυτής τις αντιπαράθεσης είναι δυσνόητο και συ χρόνος ενδεικτικό τις έπαρσης τις Νέας Οθωμανικής (μίνι) αυτοκρατορίας .
ΑΛ-ΤΣΑΤΙΡΙ- ΝΙΟΥΖ