Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Αλληλεγγύη και κατανόηση

Του Anaconda

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Η Ελληνική Δημοκρατία ίσως. Τα κράτη-μέλη της ΕΕ, ως γνήσια ισότιμα μέλη και με βάση τις συνθήκες που έχουν υπογράψει, διαπραγματεύονται για την παροχή αλληλεγγύης στην Ελληνική Δημοκρατία, αρκεί και αυτή να δείξει την απαιτούμενη κατανόηση.
Αυτό που αρνούνται να αποδεχθούν οι πολίτες αυτής της χώρας είναι ότι η κατανόηση σημαίνει αποδοχή μη βιώσιμων για αυτούς και τις οικογένειές τους, τους γονείς και τα παιδιά τους, όρους.
Κατανόηση σημαίνει “πρέπει να πληρώνεις τόσα ώστε να μη μπορείς να ζήσεις και να ξεπουλήσεις ό,τι έχεις (στους πιστωτές), να εκχωρήσεις το δικαίωμα λήψης οικονομικών αποφάσεων (στους πιστωτές) μέχρι να ξεχρεώσεις, και, αν αποφασιστεί (από τους πιστωτές) ότι δεν τους συμφέρει να ξεχρεώσεις ποτέ, θα συνεχίσουν να αποφασίζουν για σένα για πάντα, άρα να γίνεις δούλος τους για πάντα.” Πώς λέμε “κατάλυση πολιτεύματος”; Αυτό.

Τα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν τρελάθηκαν. Παίζουν με τους υφιστάμενους κανόνες και εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους. Το τρελό είναι να τους κακίζει κάποιος που δεν κάνει το ίδιο, παριστάνοντας τον παγκόσμιο δικαστή, το μέγα κριτή του σύμπαντος κόσμου, και, από αυτή τη θέση, κατακρίνει τη στάση όσων δεν κάνουν αυτά που ο ίδιος θεωρεί ότι του πρέπουν. Όπως οι διαφημίσεις γυναικείων προϊόντων καταλήγουν με τη φράση “Γιατί σας αξίζει.”, χτυπώντας τον πυρήνα του συγκριτικού κινήτρου τους (“Γιατί, η ... είναι καλύτερη από μένα που...;”), έτσι και κάθε συζήτηση πολιτικού περιεχομένου στην Ελλάδα ξεκινά χωρίς συστολή.
Όλοι, ανεξαρτήτως πόσο πετυχημένο είχε αποδειχθεί ιστορικά το πολιτικό τους κριτήριο, είτε ως δρώντες είτε ως απλοί ψηφοφόροι, θεωρούν πως έχουν το δικαίωμα να εκφέρουν γνώμη και άποψη, επηρεάζοντας τους υπολοίπους, εν τέλει επιβάλλοντας την άποψή τους. Είναι η λεγόμενη “κατανόηση του δικαιώματος έκφρασης”, δηλαδή η αυτοδίκαια αποδοχή της επιβολής επικοινωνιακού θορύβου από όσους απέτυχαν να διαχειριστούν αποτελεσματικά αυτό το λαό (και όσους τους στήριξαν).
Λαμβάνοντας υπ' όψιν τις καταστροφικές επιπτώσεις του επικοινωνιακού θορύβου στη λήψη (υγιών) αποφάσεων, συμπεραίνει κανείς την -εκ του αποτελέσματος, για μια ορισμένη χρονική πλειοψηφία- αντίστροφη σχέση μεταξύ δικαιώματος έκφρασης και υγιούς απόφασης.

Ο μέσος αναγνώστης δεν είναι ο μέσος Έλληνας, που δεν καταλαβαίνει πολλά από όσα συμβαίνουν. Ο μέσος Έλληνας θα ήθελε να λυθούν τα προβλήματά του με ένα μαγικό ραβδί χωρίς να ξέρει λεπτομέρειες: θα ήθελε να καλοπερνάει, όπου “καλοπέραση” είναι η αύξηση της κατανάλωσής του σε προ κρίσης επίπεδα. Ο μέσος Έλληνας λοιπόν αναζητά κάποιον να τον κοροϊδέψει - το θέλει, το ζητάει.

Ο μέσος αναγνώστης είναι υψηλότερου επιπέδου: θα ήθελε να του δοθεί ένας σκοπός (λύση) και οι ενδιάμεσοι στόχοι για να φτάσει σε αυτή. Θα ήθελε ένα πλήρες σχέδιο και τα μέσα υλοποίησής του, δηλαδή τα πάντα έτοιμα, να πέσουν από τον ουρανό, και αυτός να έχει το δικαίωμα να τα κρίνει εκ του ασφαλούς και να τα υλοποιήσει σα να ήταν δικές του ιδέες.
Ο μέσος αναγνώστης θεωρεί όχι μόνο κεκτημένο το δικαίωμα στην πνευματική ραστώνη αλλά και εαυτόν δικαιωματικά ανώτερο από το όποιο “θύμα” κάτσει και γράψει πρωτογενώς όσα ο ίδιος έχει ανάγκη.
“Κάποιος (άλλος) θα βρεθεί που να κάνει το πατριωτικό του καθήκον, μα τί στο καλό, δεν υπάρχει κανένας ικανός με φιλότιμο σε αυτή τη χώρα;!”, λέει... Γι' αυτό και δεν υπάρχει εθνικό σχέδιο: όλοι περιμένουν από κάποιον άλλο να το φτιάξει και μετά να το πάρει (ο “έξυπνος”) παραμάσχαλα και να το σερβίρει για δικό του.

Αυτό το “πείραμα” έγινε -ανεπιτυχώς- μία φορά, και ο -ανίκανος έστω και να κατανοήσει το περιεχόμενο του σχεδίου- κλέφτης διασύρεται με τις πολιτικές επιλογές του, έως τη στιγμή που θα βρεθεί στην πολιτική χωματερή. Έκτοτε έγιναν πολλές απόπειρες “μαντρώματος”, με την ίδια ακριβώς λογική (“θα μαζευτούμε χίλιοι, θα κάνουμε ομάδες εργασίας, θα μας δώσεις αυτά που έχεις και θα τα σερβίρουμε εμείς που θα φέρουμε τους χίλιους, ε..., συγγνώμη, όλοι μαζί παρέα εννοούσα”) και πολλές απόπειρες “θαψίματος”, με την ακριβώς αντίστροφη λογική (“αν δεν έρθουν χίλιοι με λεφτά και διασυνδέσεις να με παρακαλέσουν να ηγηθώ, δεν αξίζει να κάνω τίποτα”). Αποτέλεσμα; Αποδείχθηκε ότι υπάρχουν πολλοί ικανοί για πολιτική επιπέδου Γκόρτσος-Μαντάς. Ως εκεί. Αυτά βλέπουν οι εταίροι μας και δείχνουν τη δέουσα... κατανόηση.

Δεν υπάρχει λοιπόν ζήτημα “κοροϊδίας των πολιτικών” ή “αναλγησίας των ξένων”. Υπάρχει ζήτημα έλλειψης καλής σχέσης με τον καθρέφτη, κυρίως όχι από τον απλό κόσμο, το μέσο Έλληνα, αλλά από το μέσο αναγνώστη, αυτόν που διαβάζει, κρίνει και, χωρίς συστολή, μηδενίζει ή προσπαθεί να καπηλευτεί.

Σε τέτοια συμπεριφορά, οι εταίροι απαντούν με αλληλεγγύη: “Δώσε κι' άλλο πόνο: ο αυτοκαταστροφικός εγωϊσμός των Ελλήνων δεν τους επιτρέπει να συνεργαστούν εποικοδομητικά και να φτιάξουν ένα σχέδιο να σωθούν, θεωρούν ότι είναι όλοι ίσα κι' όμοια, οι αποτυχημένοι συνεχίζουν κατσικωμένοι με το ζόρι να το παίζουν σωτήρες, έστω και αν σώσουν πρωτίστως και μόνο τον εαυτό τους - συνέχισε το βασανιστήριο και όποιος απ' αυτούς αντέξει...”


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

4 σχόλια :

  1. Πάρα Πολύ Καλό και αληθινό άρθρο… Μπράβο σας.
    Έχετε δίκαιο… Η λύση είμαστε εμείς…
    Πάντως, προσωπικά πιστεύω ότι το μνημόνιο και το ευρώ έκαναν πολύ κακό και κατέστρεψαν τα λίγα που είχε η χώρα μας στην παραγωγική της τάξη. Το μεγαλύτερο θέμα είναι η απαλλαγή από το μνημόνιο και επιστροφή της χώρας μας σε μια ανεξάρτητη παραγωγική οικονομία, με καινούριες συμμαχίες (με τα BRICS), και με το δικό της νόμισμα.
    Δείτε την Ισλανδία… Η οικονομία με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη σήμερα!

    Πρέπει να αποτοξινωθούμε από το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα της καταστροφής που φαίνεται να έρχεται για όλο τον κόσμο, και πρέπει να αποτοξινωθούμε σαν λαός από το «εύκολο» χρεωστικό χρήμα που εκτός από αποβλάκωση, φέρνει και πλήρη εξάρτηση-υποταγη όπως πολλοί κατάλαβαν μετά από όλα τα βάσανα των τελευταίων χρόνων.
    Ο μικρο-επιχειρηματίας, ο βιοτέχνης, ο ελεύθερος επαγγελματίας, ο αγρότης, ο ιδιωτικός υπάλληλος, και όλοι αυτοί που δεν περιμείνουνε να ζήσουν από ένα αυταρχικό σύστημα εξάρτησης, πρέπει να αναστυλωθούν για να έχει η Ελλάδα μια πλήρη απεξάρτηση από το σύστημα την ζητιανιάς, αυτάρκης στα αγαθά της καθημερινότητας που θα παράγει.
    Έτσι μόνο θα έχουμε πραγματική πρόοδο και απεξάρτηση. Θέλει ζήλο στην εργασία, ελευθερία, και συνεργασία ο ένας με τον άλλον. Επίσης, θέλει μικρό κράτος χωρίς γραφειοκρατία και πελατειακά συμφέροντα.
    Δείτε ένα απλό παράδειγμα.. το Ιράν έτσι… δεκαετίες περιορισμών από την «δύση», και … αποτέλεσμα.. διαστημικό πρόγραμμα, ρομποτικούς οπλισμούς, τεράστια εσωτερική βιομηχανία σε όλους τούς τομείς… ακόμη και ρομποτική χειρουργική!! (Δεν λέω για το κοινωνικό του προφίλ που είναι πολύ διαφορετικό από το δικό μας, αλλά για τα επιτεύγματα με βάση την απεξάρτηση και την εργασία, και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες!).

    Τέλος, πρέπει ο Έλληνας να μην βλέπει την ποσότητα, αλλά την ποιότητα… Και αυτό έχει σχέση με την ανεξαρτησία του ως προς τα αγαθά την καθημερινότητας, τα οποία ορίζουν επίσης την αγοραστική του δύναμη. Σύγκρινε ποιότητα ζωής και αγοραστική δύναμη με το ευρώ, σε σύγκριση παλιά με την δραχμή… Τρόφιμα, Ηλεκτρικό, Ασφάλειες, Φόροι, Μεταφορές…. Όλα αυτά που είναι καθημερινότητα είναι στα ύψη… που σημαίνει, πληθωρικό άχρηστο χρήμα στην χειρότερη μορφή του!

    Εύχομαι λογική και αφύπνιση σε όλους…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Η Ελληνική Δημοκρατία ίσως"
    "Ελληνικη Δημοκρατια" πιστευω οτι εννοεις το συγχρονο ελληνικο κρατος.
    "Ελλαδα" επιθυμω να μου πεις τι εννοεις/αν αυτη ταυτιζεται με τους παροντες 11 εκατ.κατοικους της η ενα μερος αυτων και ΠΟΙΟ ακριβως ειναι αυτο το τμημα του και αν θεωρεις οτι υπαρχει ενα αλλο τμημα "ελληνων" που εχει σειρα για το ΕΜΦΑΝΕΣ παιχνιδι διακυβερνησης αυτου του τοπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. Ναι, το σύγχρονο κράτος.
      2. Όσους -έστω και ασυνείδητα- χρησιμοποιούν την επίφυσή τους: τούς κοινωνούς των Πλατωνικών νοούμενων, των γραφών "λύσατε τὸν ναὸν τοῦτον, καὶ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερῶ αὐτόν" και του Order of Accendo.

      Διαγραφή
    2. Προσπαθεις να βαλεις τα ποδια σου σε ξενα παπουτσια και δυσκολευεσαι διοτι η ιδιοσυγκρασια και ο σωματοτυπος σου παιζει στην ΤΑΞΗ.Φιλοτιμη η προσπαθεια σου να χωρεσεις δυο ζευγαρια ποδια σε ενα ζευγαρι παπουτσια αλλα με το διαιρει και βασιλευε,τη καλλιστει κλπ παιζουν παραδοσιακα αλλοι.Εσυ θα μπορουσες καπου αλλου που "πονεμμενα" φωναζει για ταξη.τωρα αντιλαμβανομαι την αλλαγη σου με χεβυ μεταλ,καδρο στο φεις με τον μαυρο Πα...,κλπ.Εχεις κανει μεγαλοο αλμα (προσπαθεις) αλλα η ζωη ειναι μικρη και ο καθενας να ακολουθει το ΔΙΚΟ ΤΟΥ προγραμμα βαζοντας τα ποδια του σε ενα ζευγαρι ελληνιστικα πεδιλακια και γραμμη για Ηρωδιο,νομιζω οτι χθες ητανε εκει και ο...λακης με τα ψηλα ρεβερ καΙ φισκα γεμματο.κατ'ευθειαν τα 60 ευρουλακια απο το κουτι της ταλαιπωριας ΑΤΜ,στον Λακη κατι σαν προσφορα,γερασε βλεπεις.ΜΑΘΕ ΝΑ ΓΕΛΑΣ! ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΦΕΛΙΟ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟ και αυτα τα παραπανω εγω τα ακουω στο βερεσε.Φιλικα ,παντα, στεργιος

      Διαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]