Πως οι Τούρκοι «βουλιάζουν» τη χώρα
Έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. μιλά για συνεργάτες των δουλεμπόρων στα ελληνικά νησιά
Τον τρόπο δράσης των κυκλωμάτων δουλεμπόρων της Τουρκίας καταγράφει έκθεση-σοκ της ΕΛ.ΑΣ. με αφορμή τους εκατοντάδες παράνομους μετανάστες που έχουν «βουλιάξει» τα ελληνικά νησιά τις τελευταίες εβδομάδες. Στην έκθεση περιγράφονται οι διασυνδέσεις και οι μέθοδοι ενώ, σύμφωνα με όσα περιγράφονται, μέλη των κυκλωμάτων αυτών που εδρεύουν στα ελληνικά νησιά ενημερώνουν τους δουλεμπόρους για τους απόπλους των λιμενικών σκαφών και τα δρομολόγιά τους.
Οπως επισημαίνεται, τα τουρκικά δίκτυα διακίνησης παράνομων μεταναστών χρησιμοποιούν ποικιλία πλωτών μέσων, όπως ταχύπλοα φουσκωτά με αρκετά ισχυρές μηχανές, ενώ έχει παρατηρηθεί συνεργασία των κυκλωμάτων διακίνησης που δρουν σε Ελλάδα και Τουρκία. Πρόσθετα, χρησιμοποιούνται ιστιοπλοϊκά σκάφη, τα οποία συνήθως μεταφέρουν 80-110 παράνομους μετανάστες, κυρίως οικογένειες με παιδιά, κάθε ηλικίας. Σημειώνεται ότι χειριστές των ιστιοπλοϊκών είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, Ουκρανοί ναυτικοί.
Τα σκάφη
Επίσης, τα κυκλώματα χρησιμοποιούν ξύλινα σκάφη μικρού ή μεσαίου μεγέθους, συνήθως σωστικές λέμβους παλιών πλοίων και μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβους. Σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται ακόμη και μηχανοκίνητες θαλαμηγοί.
Στην έκθεση τονίζεται ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά, όπου οι διακινητές χρησιμοποιούν τα ελληνικά χωρικά ύδατα για να προωθήσουν παράνομους μετανάστες από την Τουρκία απευθείας προς την Ιταλία.
Την ίδια ώρα η «ταρίφα» των δουλεμπόρων κυμαίνεται ανάλογα με το μεταφορικό μέσο. Με πλωτό μέσο, από Τουρκία για Ελλάδα, το κόστος είναι 2.500-3.500 ευρώ, για διακίνηση από Ελλάδα προς Ιταλία με ταχύπλοο σκάφος η τιμή είναι 2.300- 3.500 ευρώ, ενώ με νταλίκα και καράβι η ίδια διαδρομή κοστίζει από 2.300 έως 3.500 ευρώ. Για διακίνηση με αεροπορικό μέσο το κόστος ανεβαίνει στα 3.500-5.000 ευρώ και για την έκδοση πλαστών εγγράφων οι μετανάστες πληρώνουν από 150 ως 1.200 ευρώ.
Ρόδος: «Είμαστε μετανάστες» λένε οι δύο διακινητές
Προθεσμία για να απολογηθούν την Πέμπτη ζήτησαν και έλαβαν οι δύο υπήκοοι Συρίας, 26 και 27 ετών, οι οποίοι φέρεται ότι οργάνωσαν την παράνομη μεταφορά των 93 μεταναστών με ιστιοφόρο σκάφος στις ακτές της Ρόδου τη Δευτέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο Σύροι αρνήθηκαν τις κατηγορίες και υποστήριξαν ότι και αυτοί ήταν μεταξύ των μεταναστών και όχι οι διακινητές. Μάλιστα, δήλωσαν ότι ο διακινητής ήταν τουρκικής υπηκοότητας και εγκατέλειψε το «χάρτινο» ιστιοφόρο διαφεύγοντας προς τα παράλια της Μικράς Ασίας με μια λέμβο που ήταν δεμένη στην πρύμνη του δουλεμπορικού.
Το ναυάγιο
Ηταν λίγο μετά τις 9 το πρωί της Δευτέρας, όταν το ασφυκτικά γεμάτο ξύλινο ιστιοφόρο τσακίστηκε στα βράχια, ενώ έπλεε σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από την ακτή. Ακολούθησαν σκηνές πανικού, με τους μετανάστες να γαντζώνονται πάνω στα διαλυμένα κομμάτια του ιστιοπλοϊκού, καθώς οι περισσότεροι δεν ήξεραν να κολυμπούν, ενώ ελάχιστοι ήταν εκείνοι που φορούσαν σωσίβια. Το σκάφος τελικά προσάραξε στην περιοχή Ζέφυρος της Ρόδου και βυθίστηκε λόγω των ισχυρών ανέμων, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα, μεταξύ των οποίων και ένα κοριτσάκι μόλις πέντε ετών, από τη Συρία. Συνολικά, διασώθηκαν 90 άτομα, ενώ οι δύο υπήκοοι Συρίας, που φέρεται ότι είναι οι εγκέφαλοι της επιχείρησης, αναγνωρίστηκαν από τους μετανάστες στη διάρκεια της προανάκρισης.
Guardian: Ναρκωτικά - όπλα από τα ίδια κυκλώματα
Αποτροπιασμό προκαλούν τα στοιχεία που φέρνει στο φως η βρετανική εφημερίδα «The Guardian» σχετικά με το δαιδαλώδες δίκτυο διακίνησης απελπισμένων ανθρώπων από τις χώρες της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Νάνσι Πόρσια, οι δουλέμποροι «ψαρεύουν» τους μελλοντικούς συνεργάτες τους ανάμεσα σε σχολιαρόπαιδα της νότιας Λιβύης. Στη συνέχεια, αφού τα εκπαιδεύσουν, τα βάζουν γρήγορα να δουλέψουν στα καλοστημένα δίκτυα, τα οποία ευθύνονται για τον φρικτό θάνατο χιλιάδων ανθρώπων στα νερά της Μεσογείου.
Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών, τα κέρδη από το δουλεμπόριο των ανθρώπων ξεπερνούν τα 6,75 δισ. δολ. ετησίως, ένα δέλεαρ που δύσκολα μπορούν να απαρνηθούν οι μεγαλωμένοι στη φτώχεια νεαροί. «Δεν είμαι εγκληματίας, αλλά προσφέρω υπηρεσίες» έλεγε τον περασμένο Αύγουστο ένας από αυτούς τους νέους στη δημοσιογράφο. Το «κεφάλι» κοστίζει τουλάχιστον 1.000 δολάρια. Τα «κεφάλια» είναι εκατοντάδες. Σε μια μεγάλη βάρκα χωρούν έως και 200, γράφει ο «Guardian», επισημαίνοντας ότι τα δίκτυα ασχολούνται επίσης με το εμπόριο ναρκωτικών και όπλων.
Τον τρόπο δράσης των κυκλωμάτων δουλεμπόρων της Τουρκίας καταγράφει έκθεση-σοκ της ΕΛ.ΑΣ. με αφορμή τους εκατοντάδες παράνομους μετανάστες που έχουν «βουλιάξει» τα ελληνικά νησιά τις τελευταίες εβδομάδες. Στην έκθεση περιγράφονται οι διασυνδέσεις και οι μέθοδοι ενώ, σύμφωνα με όσα περιγράφονται, μέλη των κυκλωμάτων αυτών που εδρεύουν στα ελληνικά νησιά ενημερώνουν τους δουλεμπόρους για τους απόπλους των λιμενικών σκαφών και τα δρομολόγιά τους.
Οπως επισημαίνεται, τα τουρκικά δίκτυα διακίνησης παράνομων μεταναστών χρησιμοποιούν ποικιλία πλωτών μέσων, όπως ταχύπλοα φουσκωτά με αρκετά ισχυρές μηχανές, ενώ έχει παρατηρηθεί συνεργασία των κυκλωμάτων διακίνησης που δρουν σε Ελλάδα και Τουρκία. Πρόσθετα, χρησιμοποιούνται ιστιοπλοϊκά σκάφη, τα οποία συνήθως μεταφέρουν 80-110 παράνομους μετανάστες, κυρίως οικογένειες με παιδιά, κάθε ηλικίας. Σημειώνεται ότι χειριστές των ιστιοπλοϊκών είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, Ουκρανοί ναυτικοί.
Τα σκάφη
Επίσης, τα κυκλώματα χρησιμοποιούν ξύλινα σκάφη μικρού ή μεσαίου μεγέθους, συνήθως σωστικές λέμβους παλιών πλοίων και μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβους. Σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται ακόμη και μηχανοκίνητες θαλαμηγοί.
Στην έκθεση τονίζεται ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά, όπου οι διακινητές χρησιμοποιούν τα ελληνικά χωρικά ύδατα για να προωθήσουν παράνομους μετανάστες από την Τουρκία απευθείας προς την Ιταλία.
Την ίδια ώρα η «ταρίφα» των δουλεμπόρων κυμαίνεται ανάλογα με το μεταφορικό μέσο. Με πλωτό μέσο, από Τουρκία για Ελλάδα, το κόστος είναι 2.500-3.500 ευρώ, για διακίνηση από Ελλάδα προς Ιταλία με ταχύπλοο σκάφος η τιμή είναι 2.300- 3.500 ευρώ, ενώ με νταλίκα και καράβι η ίδια διαδρομή κοστίζει από 2.300 έως 3.500 ευρώ. Για διακίνηση με αεροπορικό μέσο το κόστος ανεβαίνει στα 3.500-5.000 ευρώ και για την έκδοση πλαστών εγγράφων οι μετανάστες πληρώνουν από 150 ως 1.200 ευρώ.
Ρόδος: «Είμαστε μετανάστες» λένε οι δύο διακινητές
Προθεσμία για να απολογηθούν την Πέμπτη ζήτησαν και έλαβαν οι δύο υπήκοοι Συρίας, 26 και 27 ετών, οι οποίοι φέρεται ότι οργάνωσαν την παράνομη μεταφορά των 93 μεταναστών με ιστιοφόρο σκάφος στις ακτές της Ρόδου τη Δευτέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο Σύροι αρνήθηκαν τις κατηγορίες και υποστήριξαν ότι και αυτοί ήταν μεταξύ των μεταναστών και όχι οι διακινητές. Μάλιστα, δήλωσαν ότι ο διακινητής ήταν τουρκικής υπηκοότητας και εγκατέλειψε το «χάρτινο» ιστιοφόρο διαφεύγοντας προς τα παράλια της Μικράς Ασίας με μια λέμβο που ήταν δεμένη στην πρύμνη του δουλεμπορικού.
Το ναυάγιο
Ηταν λίγο μετά τις 9 το πρωί της Δευτέρας, όταν το ασφυκτικά γεμάτο ξύλινο ιστιοφόρο τσακίστηκε στα βράχια, ενώ έπλεε σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από την ακτή. Ακολούθησαν σκηνές πανικού, με τους μετανάστες να γαντζώνονται πάνω στα διαλυμένα κομμάτια του ιστιοπλοϊκού, καθώς οι περισσότεροι δεν ήξεραν να κολυμπούν, ενώ ελάχιστοι ήταν εκείνοι που φορούσαν σωσίβια. Το σκάφος τελικά προσάραξε στην περιοχή Ζέφυρος της Ρόδου και βυθίστηκε λόγω των ισχυρών ανέμων, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα, μεταξύ των οποίων και ένα κοριτσάκι μόλις πέντε ετών, από τη Συρία. Συνολικά, διασώθηκαν 90 άτομα, ενώ οι δύο υπήκοοι Συρίας, που φέρεται ότι είναι οι εγκέφαλοι της επιχείρησης, αναγνωρίστηκαν από τους μετανάστες στη διάρκεια της προανάκρισης.
Guardian: Ναρκωτικά - όπλα από τα ίδια κυκλώματα
Αποτροπιασμό προκαλούν τα στοιχεία που φέρνει στο φως η βρετανική εφημερίδα «The Guardian» σχετικά με το δαιδαλώδες δίκτυο διακίνησης απελπισμένων ανθρώπων από τις χώρες της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Νάνσι Πόρσια, οι δουλέμποροι «ψαρεύουν» τους μελλοντικούς συνεργάτες τους ανάμεσα σε σχολιαρόπαιδα της νότιας Λιβύης. Στη συνέχεια, αφού τα εκπαιδεύσουν, τα βάζουν γρήγορα να δουλέψουν στα καλοστημένα δίκτυα, τα οποία ευθύνονται για τον φρικτό θάνατο χιλιάδων ανθρώπων στα νερά της Μεσογείου.
Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών, τα κέρδη από το δουλεμπόριο των ανθρώπων ξεπερνούν τα 6,75 δισ. δολ. ετησίως, ένα δέλεαρ που δύσκολα μπορούν να απαρνηθούν οι μεγαλωμένοι στη φτώχεια νεαροί. «Δεν είμαι εγκληματίας, αλλά προσφέρω υπηρεσίες» έλεγε τον περασμένο Αύγουστο ένας από αυτούς τους νέους στη δημοσιογράφο. Το «κεφάλι» κοστίζει τουλάχιστον 1.000 δολάρια. Τα «κεφάλια» είναι εκατοντάδες. Σε μια μεγάλη βάρκα χωρούν έως και 200, γράφει ο «Guardian», επισημαίνοντας ότι τα δίκτυα ασχολούνται επίσης με το εμπόριο ναρκωτικών και όπλων.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...