Εντοπίστηκε η σορός του πιλότου του Μιράζ, Γιώργου Μπαλταδώρου
Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ
Τη σορό του πιλότου του Μιράζ 2000-5 που κατέπεσε εχθές βόρεια της Σκύρου, Γιώργου Μπαλταδώρου, εντόπισε σήμερα το πρωί το πλήρωμα αλιευτικού, που συμμετείχε στις έρευνες ανοιχτά της Σκύρου, ενώ βρέθηκαν και μερικά συντρίμμια του πολεμικού αεροσκάφους.
Όπως δήλωσε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Δήμαρχος Σκύρου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, στην επιχείρηση εντοπισμού του άτυχου πιλότου συμμετείχαν ψαράδες από το νησί της Σκύρου και από κοντινά νησιά.
Το μονοθέσιο Μιράζ 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 12:15 της Πέμπτης 12 Απριλίου στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα ναυτικών μιλίων βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου. Προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου.
Η είδηση του θανάτου του σμηναγού σκόρπισε θλίψη στην Πολεμική Αεροπορία, στις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα.
Για τα αίτια της πτώσης, ο αντιπτέραρχος Κώστας Ιατρίδης χαρακτήρισε δύσκολη θάλασσα το Αιγαίο, ενώ τόνισε ότι η χαμηλή νέφωση και η αφρικανική σκόνη αποτέλεσαν σοβαρό εμπόδιο για τον άτυχο πιλότο, καθώς είναι πολύ πιθανό να έπαθε παραίσθηση, κάτι που το παθαίνουν οι πιλότοι όταν βρίσκονται σε τέτοιες συνθήκες.
Ο κ. Ιατρίδης ανέφερε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βγεις από την παραίσθηση και ο μόνος τρόπος είναι να πιστέψεις στα όργανα και αυτό λένε και οι κανόνες και οι σχολές τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Καμιά φορά -είπε-είναι τόσο έντονη η αίσθηση της παραίσθησης που δεν πιστεύεις στα όργανα και πας να διορθώσεις την κανονικότητα γιατί νομίζεις ότι είσαι σε κλίση ή ανάστροφα και εκεί χειροτερεύεις την κατάσταση.
Ίσως, οι δηλώσεις των "αρμοδίων" θα έπρεπε να ξεκινούν από την κατάσταση των πολεμικών αεροσκαφών, την δυνατότητα κάλυψης ανταλλακτικών, την κόπωση υλικών και άλλα πολλά... Οι πολύ καλά γνωρίζοντες τα αποτελέσματα των μνημονίων (περικοπές αμυντικών δαπανών), γνωρίζουν τα αποτελέσματα πολιτικών αποφάσεων όχι στην ικανότητα, αλλά στην δυνατότητα ασφαλών πτήσεων των ελληνικών αεροσκαφών που εξαναγκάζονται να πετούν στο Αιγαίο με ένα πλήθος επιπρόσθετων κινδύνων για να αναχαιτίσουν τις τουρκικές παραβιάσεις. Εξάλλου, οι "αρμόδιοι" γνωρίζουν πως πέρα από τις δικλείδες ασφαλείες που υπάρχουν σε όλα τα αεροσκάφη, υπάρχουν και κρίσιμοι παράγοντες - στοιχεία - υλικά, που μπορούν να αχρηστεύσουν ένα αεροσκάφος σε περίπτωση "κατάρρευσής" τους.
Επειδή ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας, Γιώργος Μπαλταδώρος, πετούσε σε ύψος 7.000 ποδιών, καλό θα ήταν, όσοι προβαίνουν σε δηλώσεις να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις υποθέσεις που κάνουν, για να αποφύγουν την γελοιοποίηση, για να διατηρήσουν τον ό,ποιο σεβασμό των ελλήνων πιλότων της Πολεμικής μας Αεροπορίας, για να μην αφήσουν "ίχνη" εξυπηρέτησης πολιτικών συμφερόντων, αλλά κυρίως, για να διαφυλάξουν το επίπεδο επαγγελματισμού και το κύρος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και, πρωτίστως για να τιμήσουν την μνήμη του νεκρού Γιώργου Μπαλταδώρου.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...