Φετουλάχ Γκιουλέν: Η ζωή του, η πολυσχιδής δράση του το έργο και όσα δεν γνωρίζουμε...
Διαβάστε όσα έγραφε για τον Ιμάμη το περιοδικό "Θεός και Θρησκεία" από το 2000…
Η πρώτη αναφορά για τον Ιμάμη στην Ελλάδα γίνεται το 2000 από το περιοδικό ΘΕΟΣ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Ο Φεντουλάχ Γκιουλέν γεννήθηκε το 1938 στην Ανατολική Τουρκία σε ένα χωριό της επαρχίας Ερζερούμ. Προέρχεται γενικά από φτωχή βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια. Στα πρώτα του βήματα μαθαίνει το Κοράνι από την Μητέρα του η οποία το δίδασκε σε αγράμματες γυναίκες και μητέρες και τον Πατέρα του που επίσης ήταν βαθιά προσηλωμένος στην Ισλαμική Πίστη. Η σχέση του πατέρα του με τα γράμματα τις τέχνες και ειδικά την ποίηση καθορίζει και τον ίδιο τον νεαρό Φ. Γιουλέν ο οποίος ακολουθεί τα βήματα του πατέρα του και μέσω αρχικά της ποίησης αρχίζει να απευθύνεται σε νεαρή ηλικία προς τους συνομηλίκους του, τους οποίους μαζεύει σε παρέες και ερμηνεύει το Κοράνι με έμφαση στις σουρές(εδαφια) που αναφέρονται στην ειρήνη του (ή υπό τον) Θεό. Μετά την ολοκλήρωση των γενικών και θεολογικών σπουδών του στο Ερζερούμ το 1958, αποκτά άδεια δημόσιας διδασκαλίας (ως ιεροκήρυκας δηλ) και αρχίζει να περιοδεύει από την πόλη Εντιρέ όπου αρχίζει την δημόσια δραστηριοποίηση του. Παράλληλα με τις θετικές επιστήμες σπουδάζει λογοτεχνία ιστορία και φιλοσοφία. Με την ολοκλήρωση της στρατιωτικής θητείας του κατευθύνεται προς την Σμύρνη και συνεχίζει το ιεραποστολικό διδακτικό έργο του. Η Σμύρνη αποδεικνύεται σταθμός για την ζωή του, σε μια περίοδο γενικών αναταραχών στην Τουρκία την δεκαετία του 1960 καθώς για μεγάλο διάστημα εμπλέκεται στα κοινωνικά προβλήματα όπου στα δημόσια κηρύγματα του καυτηριάζει την ανηθικότητα και την έκπτωση των ηθικών και Ισλαμικών αξιών. Αρχίζει να εμβαθύνει παράλληλα στην θεολογία του Ισλάμ έχοντας βαθιά επιρροή από το αποκρουστικό κίνημα του Σουφισμού με το οποίο έρχεται σε μεγαλύτερη επαφή. Η βαθιά επιρροή του από τον δάσκαλο του Σουφισμού Said Nursi είναι έντονη και τον χαρακτηρίζει εφεξής στην ποίηση αλλά και στην δημόσια διδασκαλία του σε όλη την υπόλοιπη ζωή του. Η πρωτοτυπία –για την περίοδο εκείνη – είναι ότι ο νεαρός Ιμάμης δεν αρκείται πια στην διδασκαλία μέσα στο Τζαμί και αρχίζει δημόσια κηρύγματα σε ανοιχτούς και δημόσιους χώρους. Τα πανεπιστήμια στην Σμύρνη κατακλύζονται από 1000αδες ακροατές σε κάθε ομιλία του που μαγνητίζει όμως και την ακαδημαϊκή κοινότητα. Προφανώς και εμφανώς επηρεασμένος και από το Ευαγγέλιο, αφού εν τω μεταξύ οι σχέσεις του με το Φανάρι και προσωπικά τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος με την εκλογή του το 1992 έχει φέρει έναν άλλο αέρα στις σχέσεις της Ελληνικής Ομογενειακής κοινότητας με την Τουρκική κυβέρνηση, είχαν προχωρήσει αρκετά ώστε οι δυο άνδρες να μιλάνε ανοιχτά και δημόσια για φιλία και στενούς δεσμούς, και έτσι ο Ιμάμης αρχίζει πια να μιλάει και για Αγάπη. Δίνοντας όμως έμφαση στη λέξη μέσα από την ποίηση που γράφει και όχι στην ουσία της λέξης Αγάπη. Είμαστε στις αρχές τις ταραγμένης δεκαετίας του 1970 που οδηγεί στην παραίτηση της κυβέρνησης Ντεμιρέλ στις 12 Μαρτίου 1971 είχε ως άμεση συνέπεια την σύλληψη του Γιουλέν και τις πρώτες προστριβές με το τουρκικό καθεστώς που αρχίζει να ενοχλείται από την δράση Γκιουλέν. Κατηγορείται για πρώτη φορά για «υπονόμευση της κοινωνικής πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας με την ίδρυση μυστικής οργάνωσης που εκμεταλλεύεται το θρησκευτικό συναίσθημα». Έξι μήνες μετά απελευθερώνεται και υποχρεώνεται να επιστρέψει στην πόλη Εντερίμ. Η δεκαετία του 1980 τον βρίσκει πάλι στην Σμύρνη ως ιεροκήρυκα όπου αρχίζει πάλι τα δημόσια κηρύγματα του. Ο κύκλος των θαυμαστών του διευρύνεται συνεχώς και πλέον καλείται σε πανεπιστήμια και εκτός Τουρκίας. Στα χρόνια που μεσολαβούν μέχρι τις απαρχές της δεκαετίας του 1990 που εκτινάσσεται η δημοφιλία κα δημοτικότητα του στα ύψη προκαλώντας ακαδημαϊκούς αλλά και πανεπιστημιακούς να μιλάνε πια για το «φαινόμενο Γκιουλέν» ανοίγοντας του τις πόρτες των πανεπιστημίων όπου πλέον καλείται διαρκώς από συλλόγους καθηγητών και φοιτητών. Το φαινόμενο Γκιουλέν αρχίζει για πρώτη φορά να απασχολεί τον Τουρκικό Τύπο και έτσι μέσα στην δεκαετία του 1990, έρχεται σε επαφή με Τούρκους Δημοσιογράφους και παράλληλα ξεκινά τα πρώτα δειλά βήματα ίδρυσης ΜΜΕ ιδρύοντας τον όμιλο ΖΑΜΜΑΝ.
Οι αίθουσες που μιλάει (άλλως κηρύττει) κατακλύζονται πλέον από 1000αδες οι οποίο από ακροατές που ενστερνίζονται τις φρέσκιες νέες και ανανεωμένες ιδέες με έμφαση στο πολιτικό και τον πολιτισμό του Ισλάμ, γρήγορα μετατρέπονται σε φανατικούς οπαδούς. Οπαδοί που παράλληλα οργανώνονται σε θρησκευτικές και πολιτιστικές ομάδες, που αρχικά ιδρύουν σωματεία συλλόγους και λίγο αργότερα μετατρέπονται σε οργανισμούς με ισχυρή κοινωνική αλλά και πολιτική απήχηση –άρα και επιρροή στις μάζες – τον ενισχύουν να προχωρήσει δυναμικά μάσα στην κοινωνία. Περιοδικά όπως το Aktoule το Time New York Time κ.α αρχίζουν να γράφουν για τον φλογερό Μουσουλμάνο ιεροκήρυκα της Αγάπης και του πολιτισμού. Ολόκληρη η δεκαετία του 1990 είναι η χρυσή δεκαετία για τον Γκιουλέν αφού εκτινάσσει την δημοτικότητα του πλέον εκτός Τουρκίας και η φήμη του περνά τα σύνορα και τον Ατλαντικό. Οι προσπάθειες του πλέον λαμβάνουν άλλο χαρακτήρα και εντελώς άλλο προσανατολισμό καθώς αρχίζει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες διαλόγου και συζήτησης διαφορετικών εθνών και φυλών αλλά κυρίως μεταξύ θρησκειών. Οι πρωτοβουλίες, μέσα από συνέδρια, σεμινάρια ίδρυση σχολείων αλλά και πανεπιστημίων πλέον και εκτός Τουρκίας με πρώτη χώρα την Γερμανία όπου το Τουρκικό στοιχείο ευημερεί, είναι κοινές ή μόνος με το επιτελείο των συνεργατών του που διαρκώς διευρύνεται και επεκτείνεται διαρκώς ιδρύοντας ιδιωτικές εταιρίες όπου βασικός μέτοχος είναι η κεντρική οργάνωση του Γκιουλέν στην Τουρκία. Τα ταξίδια του Γκιουλέν στην Ευρώπη αλλά και στην Ασία και γενικά όπου υπάρχει Τουρκόφωνος πληθυσμός είναι το κύριο χαρακτηριστικό της δεκαετίας του 1990. Προπομπός κάθε καλά προετοιμασμένου ταξιδιού είναι μια ομάδα στενών φίλων και συνεργατών του όπου προετοιμάζουν πολύ καλά όλες τις συναντήσεις του με θρησκευτικούς λειτουργούς και ανώτατους αξιωματούχους. Ο Γκιουλέν πολύ γρήγορα ανακυρήσεται παιδαγωγός και φιλόσοφος όχι μόνον από Τουρκικά πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά και αρκετά ευρωπαϊκά με τουρκόφωνο πληθυσμό όπς στην Γερμανία. Ταξιδεύει όλο τον κόσμο και κυρίως στις χώρες τις Ευρασίας όπου προφανώς ασπαζόμενος το δόγμα Οζάλ περί Τουρκόφωνων λαών, αρχίζει μεγάλες περιοδείες στην Ασία και ιδρύει παντού είτε σχολεία είτε ιεροδιδασκαλεία εκμάθησης και ερμηνείας του Κορανίου. Το 1999, την άνοιξη το Πανεπιστήμιο της Ανατολίας στο Εσκί Σαχίρ τον αναδεικνύει ως δημοφιλέστερη προσωπικότητα της Τουρκίας μετά από σχετική πολύμηνη έρευνα. Η άνοδος του σηματοδοτεί τον χαρακτηρισμό του, πέρα από αυτό τον τίτλο του ανώτατου Κληρικού (Ιμάμη) πλέον και ως μεγάλου παιδαγωγού για την σύγχρονη Τουρκία. Παράλληλα με όλες τις κοινωνικές και πολιτιστικές του δραστηριότητες ο Γκιουλέν γράφει 10αδες βιβλία πολλά εξ αυτών ποίηση με θρησκευτικό υπόβαθρο τα οποία μεταφράζονται σε πολλές γλώσσες σε όλο τον κόσμο.
Μέχρι τις αρχές του 2000, το κίνημα του Γκιουλέν δραστηριοποιούνταν σε περισσότερες από 50 χώρες με σχολεία, πανεπιστήμια, ιεροδιδασκαλεία, οικοτροφεία, κέντρα σπουδών αλλά και ιδιωτικές εταιρίες. Από τα μέσα τις δεκαετίας του 2000 η δραστηριότητα του επεκτείνεται και στην ίδρυση τραπεζών. Σήμερα το κίνημα του Γκιουλέν δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 65 χώρες της Αφρικής της Ασίας της Ευρώπης με κέντρο την Γερμανία, Ρωσία, την Αμερική και την Αυστραλία, την Ιαπωνία αλλά και τα Βαλκάνια.
Το 1999 ο Γκιουλέν φεύγει για τις ΗΠΑ με ιατρική βίζα αρχικά αλλά εν συνεχεία ξεκινά μια μακρά δικαστική διαδρομή στην αρχή με συνεχή αιτήματα για έκδοση του Γκιουλέν τα οποία ολοκληρώνονται με αθωωτικές αποφάσεις στην Τουρκία το 2006. Την ίδια περίοδο καταθέτει επίσημο αίτημα προς τις μεταναστευτικές υπηρεσίες των ΗΠΑ για χορήγηση ειδικής Βίζας για υπαλλήλους θρησκευτικών ιδρυμάτων και θρησκευτικούς λειτουργούς. Το δικαστήριο τελικά της πολιτείας της Πενσυλβάνιας τον Οκτώβριο του 2008 χορηγείται επισήμως και τελεσίδικα η άδεια παραμονής και η χορήγηση πράσινης κάρτας.
Το 2008 το περιοδικό Prospect από κοινού με το επίσης γνωστό αμερικανικό Foregin Policy σε αντίστοιχη έρευνα και ψηφοφορία ανακηρύσσει τον Γκιουλέν ως παγκόσμιο πνευματικό ηγέτη. Αυτή η έρευνα και εκλογή του σε παγκόσμιο πνευματικό ηγέτη είναι η αρχή της αντίστροφης μέτρησης για τον Ιμάμη αφού μετά από σχετική έρευνα που διεξήχθη, βρέθηκε ότι αυτή η επιτυχία σε δημόσια διαδικτυακή ψηφοφορία βασίστηκε στην δύναμη του εσωτερικού δικτύου επιρροής που έχει ο ιμάμης ασκώντας έλεγχο σε 1000αδες, εταιρίες, σχολεία πανεπιστήμια πολιτιστικά κέντρα και think tank.
Στην Ελλάδα για πρώτη φορά για τον Φεντουλάχ Γκιουλέν γράφει τον Μάρτιο του 2000 το έγκυρο διεθνούς φήμης καταξιωμένο περιοδικό «Θεός και Θρησκεία» / God and Religion το οποίο εκδίδεται υπό τις ευλογίες του Οικουμενικού Πατριάρχη αλλά και της Ένωσης Ρωμαιοκαθολικών Πανεπιστημίων. Το περιοδικό στο ειδικό αφιέρωμα που κάνει αναφέρει μεταξύ άλλων: Φεντουλάχ Γκιουλέν. Μια φωνή αγάπης κατανόησης και διαλόγου. Το φιλανθρωπικό του έργο είναι γνωστό. Η προσφορά του στην κοινωνία δεν αμφισβητείται από κανέναν. Μια μετριοπαθής προσωπικότητα που δεν γνωρίζει σύνορα. Πιστεύει ότι ο κεντρικός άξονας πάνω στον οποίο κινούνται όλες οι μεγάλες θρησκείες είναι η αγάπη και η ειρήνη. Ονειρεύεται έναν κόσμο ισότητας, ανεξιθρησκίας, και απουσίας κάθε μορφής βίας. Αφιέρωσε όλη τη ζωή του για να πραγματοποιήσει αυτό το όνειρο. Τα λόγια του εμπνέουν εκατομμύρια ανθρώπους. Η πλειοψηφία τον θεωρεί άνθρωπο του θεού. Κάποιοι, βέβαια, πιστεύουν ότι τα κίνητρα και οι απώτεροι στόχοι του δεν είναι τόσο αγαθοί. Ο ίδιος αρκείται να απαντάει στις βολές με το έργο του. Ένα έργο-ύμνος στην αγάπη και στην αξία της προσφοράς στον συνάνθρωπο.
Η αγάπη, η ευσπλαχνία, η προσφορά στον συνάνθρωπο διαπνέουν όχι μόνο τα ποιήματα και τα βιβλία του, αλλά και ολόκληρη τη ζωή του. Βλέπει τον άλλο ως φίλο και αδελφό, ποτέ ως ξένο. Πιστεύει ότι οι αδύναμοι έχουν ανάγκη τη βοήθεια των δυνατών και όχι την περιφρόνησή τους. Θεωρεί τη μόρφωση μεγαλειώδες δικαίωμα όλων των πολιτών ενός κράτους και ως την μόνη που μπορεί να οδηγήσει στην ευημερία. Έχοντας πάντα στο μυαλό του τα παραπάνω, και με την πεποίθηση ότι αυτά που ενώνουν τους λαούς είναι πολύ περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν, ο Φετουλάχ Γκιουλέν αφιέρωσε τη ζωή του στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων και στην ικανοποίηση των πνευματικών αναγκών του ανθρώπου. ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΘΕΟΣ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ Fetulah Gulen – God Religion 2000
TO KINHMA – ΔΙΚΤΥΟ TOY ΦΕΝΤΟΥΛΑΧ ΓΚΙΟΥΛΕΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ)
Το κίνημα Γκιουλέν (The Gulen Movment) συνολικά ελέγχει άμεσα ή έχει υπό τον έμμεσο έλεγχο του σε 65 χώρες:
1000αδες Σχολεία, απογευματινά και ημερήσια
100 Ιεροδιδασκαλεία
10αδες Οικοτροφεία
10αδες Κέντρα υποδοχής και φιλοξενίας
Περί τα 15 Πανεπιστήμια (σε Αμερική, Ασία και Ευρώπη)
1000αδες Εταιρίες ιδιωτικές (προσωπικές) που αποδίδουν ποσοστό κερδών
20 μεγάλα thin tank
Ασφαλιστικές εταιρίες
Τράπεζες (ή ομίλους τραπεζών)
Επενδυτικές εταιρίες
Μεγάλα περιοδικά κυκλοφορίας όπως το Fountan με εκατομμύρια συνδρομές
Ομίλους ΜΜΕ (με περιοδικά εφημερίδες ιστοσελίδες πρακτορεία)
Δορυφορικά τηλεοπτικά δίκτυα που εκπέμπουν σε Ευρώπη, Αμερική Ασία
10αδες ιστοσελίδες θρησκευτικού περιεχομένου
Τα έσοδα από τις πωλήσεις των βιβλίων του σε 50 χώρες
Στις ΗΠΑ Ελέγχει πλήρως τους εξής Αμερικάνικους οργανισμούς
Consil of Turkie American Association
Turkic American Federation of Midweats
Turkic American Fedration of Southeast
Turquise Counsil of Amrricans and Eurasians
The West American Turkic Counsil
40 Counsil Turkic Association σε όλη την Αμερική
8 Turkish American Federation of Southeast
18 west American Turkic Counsil
17 Mid Atlantic Fedeation of Turkic American Assoctiation
19 Turkish Counsil American and Eurasians
2 NGOs (kimse Yok Mu, Helping Hand for Relief and Development)
Επίσης στις ΗΠΑ, όπου το 2009 ξεσπά στο τέξας και το μεγάλο σκάνδαλο φοροδιαφυγής ελέγχει 100αδες Δημόσια (charter School) ημερήσια ή απογευματινά ή ολοήμερα (με οικοτροφείο) στις εξής πολιτείες:
7 στην Αριζόνα
2 στο Αρκάνσας
11 στην Καλιφόρνια
1 στο Κολοράντο
10 στην Φλόριδα
2 στην Τζώρτζια
4 στο Ιλλινόις
3 στην Ιντιάνα
1 στη Λουισιάνα
4 στο Μέρυλαντ
3 στην Μασαχουσέτη
1 στο Μίτσιγκαν
1 στην Μινεσότα
5 στο Μισούρι
2 στη Νεβάδα
6 στο Νιου Τζέρσευ
1 στο Νέο Μέξικο
4 στην Νέα Υόρκη
2 στην Βόρεια Καρολίνα
19 στο Οχάϊο
4 στην Οκλαχόμα
3 στην Πενσυλβάνια
Στην Νότια Καρολίνα 1 στο Τενεσή
45 στο Τέξας
1 στην Γιούτα
1 στο Ουισκόσιν
Και 10 σχολεία που περιφερειακά ελέγχονται μερικώς από το κίνημα Γκιουλέν στις πολιτείες Καλιφόρινιας, Φλόριδας, Τζώρτζια, Λουισιάνα, Μέρυλαντ και Μινεσότα
Ελέγχει ή βρίσκονται απευθείας στον έλεγχο το κινήματος Γκιουλέν
Ένα πανεπιστήμιο στην Αλβανία
Ένα στην Βοσνία
Ένα στην Κύπρο
Ένα στα Σκόπια
Ένα στο Μοντενέγρο
Ένα στη Ρουμανία
Έξι στην Τουρκία
3 στις ΗΠΑ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
Αναδημοσίευση από το περιοδικό Επίκαιρα, τ, 350 Ιούλιος 2016
Πηγή AlexStefanopoulos
Η πρώτη αναφορά για τον Ιμάμη στην Ελλάδα γίνεται το 2000 από το περιοδικό ΘΕΟΣ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Ο Φεντουλάχ Γκιουλέν γεννήθηκε το 1938 στην Ανατολική Τουρκία σε ένα χωριό της επαρχίας Ερζερούμ. Προέρχεται γενικά από φτωχή βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια. Στα πρώτα του βήματα μαθαίνει το Κοράνι από την Μητέρα του η οποία το δίδασκε σε αγράμματες γυναίκες και μητέρες και τον Πατέρα του που επίσης ήταν βαθιά προσηλωμένος στην Ισλαμική Πίστη. Η σχέση του πατέρα του με τα γράμματα τις τέχνες και ειδικά την ποίηση καθορίζει και τον ίδιο τον νεαρό Φ. Γιουλέν ο οποίος ακολουθεί τα βήματα του πατέρα του και μέσω αρχικά της ποίησης αρχίζει να απευθύνεται σε νεαρή ηλικία προς τους συνομηλίκους του, τους οποίους μαζεύει σε παρέες και ερμηνεύει το Κοράνι με έμφαση στις σουρές(εδαφια) που αναφέρονται στην ειρήνη του (ή υπό τον) Θεό. Μετά την ολοκλήρωση των γενικών και θεολογικών σπουδών του στο Ερζερούμ το 1958, αποκτά άδεια δημόσιας διδασκαλίας (ως ιεροκήρυκας δηλ) και αρχίζει να περιοδεύει από την πόλη Εντιρέ όπου αρχίζει την δημόσια δραστηριοποίηση του. Παράλληλα με τις θετικές επιστήμες σπουδάζει λογοτεχνία ιστορία και φιλοσοφία. Με την ολοκλήρωση της στρατιωτικής θητείας του κατευθύνεται προς την Σμύρνη και συνεχίζει το ιεραποστολικό διδακτικό έργο του. Η Σμύρνη αποδεικνύεται σταθμός για την ζωή του, σε μια περίοδο γενικών αναταραχών στην Τουρκία την δεκαετία του 1960 καθώς για μεγάλο διάστημα εμπλέκεται στα κοινωνικά προβλήματα όπου στα δημόσια κηρύγματα του καυτηριάζει την ανηθικότητα και την έκπτωση των ηθικών και Ισλαμικών αξιών. Αρχίζει να εμβαθύνει παράλληλα στην θεολογία του Ισλάμ έχοντας βαθιά επιρροή από το αποκρουστικό κίνημα του Σουφισμού με το οποίο έρχεται σε μεγαλύτερη επαφή. Η βαθιά επιρροή του από τον δάσκαλο του Σουφισμού Said Nursi είναι έντονη και τον χαρακτηρίζει εφεξής στην ποίηση αλλά και στην δημόσια διδασκαλία του σε όλη την υπόλοιπη ζωή του. Η πρωτοτυπία –για την περίοδο εκείνη – είναι ότι ο νεαρός Ιμάμης δεν αρκείται πια στην διδασκαλία μέσα στο Τζαμί και αρχίζει δημόσια κηρύγματα σε ανοιχτούς και δημόσιους χώρους. Τα πανεπιστήμια στην Σμύρνη κατακλύζονται από 1000αδες ακροατές σε κάθε ομιλία του που μαγνητίζει όμως και την ακαδημαϊκή κοινότητα. Προφανώς και εμφανώς επηρεασμένος και από το Ευαγγέλιο, αφού εν τω μεταξύ οι σχέσεις του με το Φανάρι και προσωπικά τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος με την εκλογή του το 1992 έχει φέρει έναν άλλο αέρα στις σχέσεις της Ελληνικής Ομογενειακής κοινότητας με την Τουρκική κυβέρνηση, είχαν προχωρήσει αρκετά ώστε οι δυο άνδρες να μιλάνε ανοιχτά και δημόσια για φιλία και στενούς δεσμούς, και έτσι ο Ιμάμης αρχίζει πια να μιλάει και για Αγάπη. Δίνοντας όμως έμφαση στη λέξη μέσα από την ποίηση που γράφει και όχι στην ουσία της λέξης Αγάπη. Είμαστε στις αρχές τις ταραγμένης δεκαετίας του 1970 που οδηγεί στην παραίτηση της κυβέρνησης Ντεμιρέλ στις 12 Μαρτίου 1971 είχε ως άμεση συνέπεια την σύλληψη του Γιουλέν και τις πρώτες προστριβές με το τουρκικό καθεστώς που αρχίζει να ενοχλείται από την δράση Γκιουλέν. Κατηγορείται για πρώτη φορά για «υπονόμευση της κοινωνικής πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας με την ίδρυση μυστικής οργάνωσης που εκμεταλλεύεται το θρησκευτικό συναίσθημα». Έξι μήνες μετά απελευθερώνεται και υποχρεώνεται να επιστρέψει στην πόλη Εντερίμ. Η δεκαετία του 1980 τον βρίσκει πάλι στην Σμύρνη ως ιεροκήρυκα όπου αρχίζει πάλι τα δημόσια κηρύγματα του. Ο κύκλος των θαυμαστών του διευρύνεται συνεχώς και πλέον καλείται σε πανεπιστήμια και εκτός Τουρκίας. Στα χρόνια που μεσολαβούν μέχρι τις απαρχές της δεκαετίας του 1990 που εκτινάσσεται η δημοφιλία κα δημοτικότητα του στα ύψη προκαλώντας ακαδημαϊκούς αλλά και πανεπιστημιακούς να μιλάνε πια για το «φαινόμενο Γκιουλέν» ανοίγοντας του τις πόρτες των πανεπιστημίων όπου πλέον καλείται διαρκώς από συλλόγους καθηγητών και φοιτητών. Το φαινόμενο Γκιουλέν αρχίζει για πρώτη φορά να απασχολεί τον Τουρκικό Τύπο και έτσι μέσα στην δεκαετία του 1990, έρχεται σε επαφή με Τούρκους Δημοσιογράφους και παράλληλα ξεκινά τα πρώτα δειλά βήματα ίδρυσης ΜΜΕ ιδρύοντας τον όμιλο ΖΑΜΜΑΝ.
Οι αίθουσες που μιλάει (άλλως κηρύττει) κατακλύζονται πλέον από 1000αδες οι οποίο από ακροατές που ενστερνίζονται τις φρέσκιες νέες και ανανεωμένες ιδέες με έμφαση στο πολιτικό και τον πολιτισμό του Ισλάμ, γρήγορα μετατρέπονται σε φανατικούς οπαδούς. Οπαδοί που παράλληλα οργανώνονται σε θρησκευτικές και πολιτιστικές ομάδες, που αρχικά ιδρύουν σωματεία συλλόγους και λίγο αργότερα μετατρέπονται σε οργανισμούς με ισχυρή κοινωνική αλλά και πολιτική απήχηση –άρα και επιρροή στις μάζες – τον ενισχύουν να προχωρήσει δυναμικά μάσα στην κοινωνία. Περιοδικά όπως το Aktoule το Time New York Time κ.α αρχίζουν να γράφουν για τον φλογερό Μουσουλμάνο ιεροκήρυκα της Αγάπης και του πολιτισμού. Ολόκληρη η δεκαετία του 1990 είναι η χρυσή δεκαετία για τον Γκιουλέν αφού εκτινάσσει την δημοτικότητα του πλέον εκτός Τουρκίας και η φήμη του περνά τα σύνορα και τον Ατλαντικό. Οι προσπάθειες του πλέον λαμβάνουν άλλο χαρακτήρα και εντελώς άλλο προσανατολισμό καθώς αρχίζει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες διαλόγου και συζήτησης διαφορετικών εθνών και φυλών αλλά κυρίως μεταξύ θρησκειών. Οι πρωτοβουλίες, μέσα από συνέδρια, σεμινάρια ίδρυση σχολείων αλλά και πανεπιστημίων πλέον και εκτός Τουρκίας με πρώτη χώρα την Γερμανία όπου το Τουρκικό στοιχείο ευημερεί, είναι κοινές ή μόνος με το επιτελείο των συνεργατών του που διαρκώς διευρύνεται και επεκτείνεται διαρκώς ιδρύοντας ιδιωτικές εταιρίες όπου βασικός μέτοχος είναι η κεντρική οργάνωση του Γκιουλέν στην Τουρκία. Τα ταξίδια του Γκιουλέν στην Ευρώπη αλλά και στην Ασία και γενικά όπου υπάρχει Τουρκόφωνος πληθυσμός είναι το κύριο χαρακτηριστικό της δεκαετίας του 1990. Προπομπός κάθε καλά προετοιμασμένου ταξιδιού είναι μια ομάδα στενών φίλων και συνεργατών του όπου προετοιμάζουν πολύ καλά όλες τις συναντήσεις του με θρησκευτικούς λειτουργούς και ανώτατους αξιωματούχους. Ο Γκιουλέν πολύ γρήγορα ανακυρήσεται παιδαγωγός και φιλόσοφος όχι μόνον από Τουρκικά πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά και αρκετά ευρωπαϊκά με τουρκόφωνο πληθυσμό όπς στην Γερμανία. Ταξιδεύει όλο τον κόσμο και κυρίως στις χώρες τις Ευρασίας όπου προφανώς ασπαζόμενος το δόγμα Οζάλ περί Τουρκόφωνων λαών, αρχίζει μεγάλες περιοδείες στην Ασία και ιδρύει παντού είτε σχολεία είτε ιεροδιδασκαλεία εκμάθησης και ερμηνείας του Κορανίου. Το 1999, την άνοιξη το Πανεπιστήμιο της Ανατολίας στο Εσκί Σαχίρ τον αναδεικνύει ως δημοφιλέστερη προσωπικότητα της Τουρκίας μετά από σχετική πολύμηνη έρευνα. Η άνοδος του σηματοδοτεί τον χαρακτηρισμό του, πέρα από αυτό τον τίτλο του ανώτατου Κληρικού (Ιμάμη) πλέον και ως μεγάλου παιδαγωγού για την σύγχρονη Τουρκία. Παράλληλα με όλες τις κοινωνικές και πολιτιστικές του δραστηριότητες ο Γκιουλέν γράφει 10αδες βιβλία πολλά εξ αυτών ποίηση με θρησκευτικό υπόβαθρο τα οποία μεταφράζονται σε πολλές γλώσσες σε όλο τον κόσμο.
Μέχρι τις αρχές του 2000, το κίνημα του Γκιουλέν δραστηριοποιούνταν σε περισσότερες από 50 χώρες με σχολεία, πανεπιστήμια, ιεροδιδασκαλεία, οικοτροφεία, κέντρα σπουδών αλλά και ιδιωτικές εταιρίες. Από τα μέσα τις δεκαετίας του 2000 η δραστηριότητα του επεκτείνεται και στην ίδρυση τραπεζών. Σήμερα το κίνημα του Γκιουλέν δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 65 χώρες της Αφρικής της Ασίας της Ευρώπης με κέντρο την Γερμανία, Ρωσία, την Αμερική και την Αυστραλία, την Ιαπωνία αλλά και τα Βαλκάνια.
Το 1999 ο Γκιουλέν φεύγει για τις ΗΠΑ με ιατρική βίζα αρχικά αλλά εν συνεχεία ξεκινά μια μακρά δικαστική διαδρομή στην αρχή με συνεχή αιτήματα για έκδοση του Γκιουλέν τα οποία ολοκληρώνονται με αθωωτικές αποφάσεις στην Τουρκία το 2006. Την ίδια περίοδο καταθέτει επίσημο αίτημα προς τις μεταναστευτικές υπηρεσίες των ΗΠΑ για χορήγηση ειδικής Βίζας για υπαλλήλους θρησκευτικών ιδρυμάτων και θρησκευτικούς λειτουργούς. Το δικαστήριο τελικά της πολιτείας της Πενσυλβάνιας τον Οκτώβριο του 2008 χορηγείται επισήμως και τελεσίδικα η άδεια παραμονής και η χορήγηση πράσινης κάρτας.
Το 2008 το περιοδικό Prospect από κοινού με το επίσης γνωστό αμερικανικό Foregin Policy σε αντίστοιχη έρευνα και ψηφοφορία ανακηρύσσει τον Γκιουλέν ως παγκόσμιο πνευματικό ηγέτη. Αυτή η έρευνα και εκλογή του σε παγκόσμιο πνευματικό ηγέτη είναι η αρχή της αντίστροφης μέτρησης για τον Ιμάμη αφού μετά από σχετική έρευνα που διεξήχθη, βρέθηκε ότι αυτή η επιτυχία σε δημόσια διαδικτυακή ψηφοφορία βασίστηκε στην δύναμη του εσωτερικού δικτύου επιρροής που έχει ο ιμάμης ασκώντας έλεγχο σε 1000αδες, εταιρίες, σχολεία πανεπιστήμια πολιτιστικά κέντρα και think tank.
Αυτά έγραφε μεταξύ άλλων το ΘΕΟΣ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Στην Ελλάδα για πρώτη φορά για τον Φεντουλάχ Γκιουλέν γράφει τον Μάρτιο του 2000 το έγκυρο διεθνούς φήμης καταξιωμένο περιοδικό «Θεός και Θρησκεία» / God and Religion το οποίο εκδίδεται υπό τις ευλογίες του Οικουμενικού Πατριάρχη αλλά και της Ένωσης Ρωμαιοκαθολικών Πανεπιστημίων. Το περιοδικό στο ειδικό αφιέρωμα που κάνει αναφέρει μεταξύ άλλων: Φεντουλάχ Γκιουλέν. Μια φωνή αγάπης κατανόησης και διαλόγου. Το φιλανθρωπικό του έργο είναι γνωστό. Η προσφορά του στην κοινωνία δεν αμφισβητείται από κανέναν. Μια μετριοπαθής προσωπικότητα που δεν γνωρίζει σύνορα. Πιστεύει ότι ο κεντρικός άξονας πάνω στον οποίο κινούνται όλες οι μεγάλες θρησκείες είναι η αγάπη και η ειρήνη. Ονειρεύεται έναν κόσμο ισότητας, ανεξιθρησκίας, και απουσίας κάθε μορφής βίας. Αφιέρωσε όλη τη ζωή του για να πραγματοποιήσει αυτό το όνειρο. Τα λόγια του εμπνέουν εκατομμύρια ανθρώπους. Η πλειοψηφία τον θεωρεί άνθρωπο του θεού. Κάποιοι, βέβαια, πιστεύουν ότι τα κίνητρα και οι απώτεροι στόχοι του δεν είναι τόσο αγαθοί. Ο ίδιος αρκείται να απαντάει στις βολές με το έργο του. Ένα έργο-ύμνος στην αγάπη και στην αξία της προσφοράς στον συνάνθρωπο.
Η αγάπη, η ευσπλαχνία, η προσφορά στον συνάνθρωπο διαπνέουν όχι μόνο τα ποιήματα και τα βιβλία του, αλλά και ολόκληρη τη ζωή του. Βλέπει τον άλλο ως φίλο και αδελφό, ποτέ ως ξένο. Πιστεύει ότι οι αδύναμοι έχουν ανάγκη τη βοήθεια των δυνατών και όχι την περιφρόνησή τους. Θεωρεί τη μόρφωση μεγαλειώδες δικαίωμα όλων των πολιτών ενός κράτους και ως την μόνη που μπορεί να οδηγήσει στην ευημερία. Έχοντας πάντα στο μυαλό του τα παραπάνω, και με την πεποίθηση ότι αυτά που ενώνουν τους λαούς είναι πολύ περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν, ο Φετουλάχ Γκιουλέν αφιέρωσε τη ζωή του στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων και στην ικανοποίηση των πνευματικών αναγκών του ανθρώπου. ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΘΕΟΣ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ Fetulah Gulen – God Religion 2000
TO KINHMA – ΔΙΚΤΥΟ TOY ΦΕΝΤΟΥΛΑΧ ΓΚΙΟΥΛΕΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΑ)
Το κίνημα Γκιουλέν (The Gulen Movment) συνολικά ελέγχει άμεσα ή έχει υπό τον έμμεσο έλεγχο του σε 65 χώρες:
1000αδες Σχολεία, απογευματινά και ημερήσια
100 Ιεροδιδασκαλεία
10αδες Οικοτροφεία
10αδες Κέντρα υποδοχής και φιλοξενίας
Περί τα 15 Πανεπιστήμια (σε Αμερική, Ασία και Ευρώπη)
1000αδες Εταιρίες ιδιωτικές (προσωπικές) που αποδίδουν ποσοστό κερδών
20 μεγάλα thin tank
Ασφαλιστικές εταιρίες
Τράπεζες (ή ομίλους τραπεζών)
Επενδυτικές εταιρίες
Μεγάλα περιοδικά κυκλοφορίας όπως το Fountan με εκατομμύρια συνδρομές
Ομίλους ΜΜΕ (με περιοδικά εφημερίδες ιστοσελίδες πρακτορεία)
Δορυφορικά τηλεοπτικά δίκτυα που εκπέμπουν σε Ευρώπη, Αμερική Ασία
10αδες ιστοσελίδες θρησκευτικού περιεχομένου
Τα έσοδα από τις πωλήσεις των βιβλίων του σε 50 χώρες
Στις ΗΠΑ Ελέγχει πλήρως τους εξής Αμερικάνικους οργανισμούς
Consil of Turkie American Association
Turkic American Federation of Midweats
Turkic American Fedration of Southeast
Turquise Counsil of Amrricans and Eurasians
The West American Turkic Counsil
40 Counsil Turkic Association σε όλη την Αμερική
8 Turkish American Federation of Southeast
18 west American Turkic Counsil
17 Mid Atlantic Fedeation of Turkic American Assoctiation
19 Turkish Counsil American and Eurasians
2 NGOs (kimse Yok Mu, Helping Hand for Relief and Development)
Επίσης στις ΗΠΑ, όπου το 2009 ξεσπά στο τέξας και το μεγάλο σκάνδαλο φοροδιαφυγής ελέγχει 100αδες Δημόσια (charter School) ημερήσια ή απογευματινά ή ολοήμερα (με οικοτροφείο) στις εξής πολιτείες:
7 στην Αριζόνα
2 στο Αρκάνσας
11 στην Καλιφόρνια
1 στο Κολοράντο
10 στην Φλόριδα
2 στην Τζώρτζια
4 στο Ιλλινόις
3 στην Ιντιάνα
1 στη Λουισιάνα
4 στο Μέρυλαντ
3 στην Μασαχουσέτη
1 στο Μίτσιγκαν
1 στην Μινεσότα
5 στο Μισούρι
2 στη Νεβάδα
6 στο Νιου Τζέρσευ
1 στο Νέο Μέξικο
4 στην Νέα Υόρκη
2 στην Βόρεια Καρολίνα
19 στο Οχάϊο
4 στην Οκλαχόμα
3 στην Πενσυλβάνια
Στην Νότια Καρολίνα 1 στο Τενεσή
45 στο Τέξας
1 στην Γιούτα
1 στο Ουισκόσιν
Και 10 σχολεία που περιφερειακά ελέγχονται μερικώς από το κίνημα Γκιουλέν στις πολιτείες Καλιφόρινιας, Φλόριδας, Τζώρτζια, Λουισιάνα, Μέρυλαντ και Μινεσότα
Ελέγχει ή βρίσκονται απευθείας στον έλεγχο το κινήματος Γκιουλέν
Ένα πανεπιστήμιο στην Αλβανία
Ένα στην Βοσνία
Ένα στην Κύπρο
Ένα στα Σκόπια
Ένα στο Μοντενέγρο
Ένα στη Ρουμανία
Έξι στην Τουρκία
3 στις ΗΠΑ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…
Αναδημοσίευση από το περιοδικό Επίκαιρα, τ, 350 Ιούλιος 2016
Πηγή AlexStefanopoulos
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
28 οὐ γὰρ ὁ ἐν τῷ φανερῷ ᾿Ιουδαῖός ἐστιν, οὐδὲ ἡ ἐν τῷ φανερῷ ἐν σαρκὶ περιτομή, 29 ἀλλ᾿ ὁ ἐν τῷ κρυπτῷ ᾿Ιουδαῖος, καὶ περιτομὴ καρδίας ἐν πνεύματι, οὐ γράμματι, οὗ ὁ ἔπαινος οὐκ ἐξ ἀνθρώπων, ἀλλ᾿ ἐκ τοῦ Θεοῦ.(Ρμ. β΄)
ΑπάντησηΔιαγραφή"Η Σμύρνη αποδεικνύεται σταθμός για την ζωή του, σε μια περίοδο γενικών αναταραχών στην Τουρκία την δεκαετία του 1960 καθώς για μεγάλο διάστημα εμπλέκεται στα κοινωνικά προβλήματα όπου στα δημόσια κηρύγματα του καυτηριάζει την ανηθικότητα και την έκπτωση των ηθικών και Ισλαμικών αξιών."
κχ
Οι "γενικές αναταραχές" δεν ήταν μόνο στην Τουρκία. Ήταν σχεδόν σε όλο τον κόσμο : Βιετνάμ κλπ. Τότε πρωτακούστηκε και κυριάρχησε (δεκαετία του ΄60) το σύνθημα "Make Love not War", όπως και η λέξη "συνύπαρξη". Σήμερα, το ιερατείο που καταστρώνει το σχέδιο της Παγκόσμιας Αυτοκρατορίας (σημ. της Μιας Τράπεζας) έχει δώσει το σύνθημα της αγάπης να το διαχειρίζονται οι ηγέτες (σημ, διορισμένοι βέβαια) των θρησκευτικών δογμάτων και οι τελευταίοι κάνουν διαλόγους φύσεως συναισθηματικής, μηδόλως ενδιαφερόμενοι για την καθαρότητα (κάθαρση) του συναισθήματος (καρδίας).
Είναι γι΄ αυτούς ψιλά γράμματα το "12 καρδίαν καθαρὰν κτίσον ἐν ἐμοί, ὁ Θεός, καὶ πνεῦμα εὐθὲς ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου" (Ψ. 50), όπως και το "εν τη καρδία το λογιστικόν ημών είναι επιστάμεθα ακριβώς" ή το "η καρδία ημών εστί το του λογισμού ταμείον", του αγίου Γρηγορίου επισκόπου Θεσ/νίκης, ή Παλαμά.
Έχουν αυτά καμιά σχέση με όσα περί αγάπης έχει γράψει ο ιμάμης Φετουλάχ Γκιουλέν ; Αυτοί που τον έχουν διαβάσει και προωθούν το (ή τα) έργο (έργα) του ας μας απαντήσουν, λαμβανομένου υπόψη και του εδαφίου, που προτάσσεται του σχολίου (: Προς Ρωμαίους β΄).