Γερ...μανία!
Γράφει η Κωνσταντίνα Παλαιολόγου
Βρυξέλλες
Τα ήξεραν απ την αρχή όλα, οι …Gastmeisters*. Είναι δυνατόν να μην ήξεραν; Aκόμη κι όταν άρχισαν να πληθαίνουν οι φωνές των οικονομολόγων, εντός και εκτός Ελλάδας, ότι αυτή η λύση δεν είναι “τελική”, ότι θα μεγαλώνει και θα κακοφορμίζει το πρόβλημα αντί να λυθεί, οι Gastmeisters δια φωνής Μέρκελ και Σία επέμεναν πεισματικά. Γιατί; Η πασιφανής, λογική εξήγηση: ήθελαν να κερδίσουν χρόνο, να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες των τραπεζών τους, ήθελαν την “συντεταγμένη” χασούρα. Ordnung über Alles**. Από κοντά κι οι γερμανοποιημένοι, αφελληνισμένοι, ενίοτε γερμανοσπουδαγμένοι και αποδεδειγμένα εξαγορασμένοι, εκτελεστικάριοί τους.
Φάκελλος “Ελλάδα”. Κωδικός Siemens. Διαβάστε σωστότερα Sie-meins (μτφρ. Εσείς – Δικοί μας…).
Η Ιστορία των Γερμανών από το 1870, όταν ενώθηκαν σε έθνος υπό τον Μπίσμαρκ κι εντεύθεν, θα μπορούσε να συνοψισθεί επιγραμματικά ως εξής: πώς η τευτονική ordnung (τάξη) μπορεί σε συνδυασμό με το βεμπερικό προτεσταντικό ήθος να μεταλλαχθεί σε νεύρωση και να καταστρέψει τα πάντα. Οι Γερμανοί πιστεύουν στην Θεά Autoritas: “αν μάθεις να υπακούς, μπορεί κι εσύ μια μέρα να γίνεις αφεντικό.” Αυτή η μονοκόμματη και παιδαριώδης ψυχολογία της εμμονής, μιας εμμονής να βάζουν τη ζωή σε κουτάκια, στοιχισμένα πίσω και μπρος από άλλα κουτάκια, όπως αποπειράθηκε ο Γερμανός Καντ στην “Κριτική του Καθαρού Λόγου”, εμμονή κατευθείαν βγαλμένη από Μέλανα Δρυμό, ήρθαν οι Μέρκελ και Σία να επιβάλουν στη ψυχοσύνθεση ενός άλλου έθνους.
Φέρνουν δανεικό χρυσό και υποσχέσεις μεγάλες με αντίτιμο μια ξένη προς εμάς στάση και κοσμοθεωρία. Ποιος ξέρει; Ποιος τους καταλαβαίνει τους Γερμανούς; Ίσως να έχουν κατά νου πως η Ιστορία πρέπει να συνεχισθεί από εκεί που σταμάτησε ανολοκλήρωτη: στη βαυαρική αντιβασιλεία και τον Όθωνα. Το έχουν πάρει εντελώς προσωπικά οι παλιοί νέοι Gastmeisters να ”βελτιώσουν” και εμάς και τη δική τους Ιστορία, κάτω από το φόβο να αποδείξουν ότι αυτή τη φορά η νεύρωση της αχλαδόσχημης Βαλκυρίας με το οινοπνευματί μάτι είναι το ιδανικό mοdus operandi, τουλάχιστον της Ενωμένης Ευρώπης. Διότι τη “τελική” λύση θέλουν να την εφαρμόσουν τελικά και στα υπόλοιπα χοιρίδια του ευρωπαικού νότου…
Οι Γερμανοί ξανάρχονται. Να μας ποδοπατήσουν, να μας ποδηγετήσουν, να μας εκμεταλλευτούν, να αποψιλώσουν τη γη μας με εντατικές οικονομίες κλίμακος, γνωστές στη τευτονική αργκό ως ‘’οικονομικές ζώνες ανάπτυξης’’, να στεγνώσουν την ελληνική, μεσογειακή ψυχή μας από κάθε αυθορμησία, κάθε ανάταση. Κι όλα αυτά τα μεγαλόσχημα γερμανικά θα τα κάνουν με τον εκλεπτυσμένο τρόπο της γερμανικής “ψυχής”, το γνωστό τοις πάσι “Sie”. Θα ήταν τόσο αγενές, μα τόσο άπρεπο, και τόσο αντιγερμανικό εντέλει, να μας απευθύνουν τις προσταγές τους με διαφορετικό τρόπο. Έρχονται εκλογές και οι Gastmeisters αναρωτιούνται στην μετά Παπαδήμο εποχή, σε ποιον να αφήσουν το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν; Είναι κι αυτό ένα θέμα, που πρέπει να δούμε με πολλή σοβαρότητα, και την απαραίτηση τάξη. Επιδεικνύοντας οπωσδήποτε και την προσήκουσα πίστη προς την νεοεκλεγείσα Τreuhand των δικών μας αχρείων που τώρα είναι οι δικοί τους εκτελεστικάριοι.
Εμείς οι ΕΛΛΗΝΕΣ, όμως, που με το σκληρό, μισόκλειστο μάτι του λύκου που βλέπει καθαρά, μελετούμε τους Γερμανούς, θα τους συστήσουμε, πάντα με το δικό τους Sie, να ξαναδιαβάσουν αυτό που έχει γράψει ο δικός τους Γκαίτε, να το διαβάσουν όμως λίγο πιο προσεκτικά αυτή τη φορά: “εμπειρία είναι η παρωδία μιας ιδέας”.
Για εμάς το γερμανικό “sieg heil”, κακόηχη στριγγιά, ηθικά αναθεματισμένη, ιστορικά στιγματισμένη είναι κενό γράμμα, ψευδεπίγραφη ευχή, κατάρα μασκαρεμένη.
Εμείς τα λέμε αλλιώς, γιατί είμαστε αλλιώς, η ψυχή μας είναι αλλιώς, ο Θεός μας είναι αλλιώς: “Και του χρόνου λέφτεροι, και νοικύρηδες του δικού μας σπιτικού”.
* Δεν γνωρίζω να υπάρχει η λέξη Gastmeisters, την έφτιαξα επί τούτου ορμώμενη από το γνωστό Gastarbeiter = φιλοξενούμενος εργάτης. Ετσι, το Gastmeisters το χρησιμοποιώ εδώ και ειρωνικά ως “φιλοξενούμενα αφεντικά”
** Ordnung über Alles = Η τάξη πάνω απ’όλα
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...