Αγορά υποβρυχίων: Τεράστιο θέμα πολιτικών και… νομικών ερωτημάτων
- Ομάδα πολιτών με τη συνδρομή διακεκριμένων νομικών είναι έτοιμοι να κινήσουν τις διαδικασίες, ώστε η δικαιοσύνη να επιληφθεί της υπόθεσης του υποβρυχίου «Παπανικολής»
- Μιας υπόθεσης που εν μέσω της οικονομικής κρίσης προκαλεί με θρασύτητα τη νοημοσύνη των πολιτών και το κοινό περί δικαίου αίσθημα
Από την αξιωματική αντιπολίτευση υπογραμμίζουν ότι η κατασκευάστρια γερμανική εταιρεία «ThyssenKrupp» δεν επιβεβαιώνει βασικά στοιχεία της επιχειρησιακής ικανότητας των υποβρυχίων και θέτουν το ερώτημα με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η παραλαβή του πρωτότυπου σκάφους «Παπανικολής» και των υπολοίπων τριών υποβρυχίων τύπου 214;
Αυτό που όλοι οι πολίτες δεν καταλαβαίνουμε, είναι ΤΙ μεσολάβησε και από τη δήλωση (από το βήμα της Βουλής στις 6 Νοεμβρίου) της κυβέρνησης όπου απερίφραστα χαρακτήριζε ως προβληματικό υποβρύχιο το «Παπανικολής» και περιέγραφε ως στόχο της να παραληφθούν «όλα τα υποβρύχια, με εξαίρεση φυσικά το πρώτο προβληματικό υποβρύχιο που φέρει το όνομα “Παπανικολής” που ναυπηγήθηκε στο Κίελο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οποίου δεν ικανοποιούν την ελληνική κυβέρνηση»;
ΤΙ μεσολάβησε και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετήθηκαν ώστε 4 μήνες μετά (18 Μαρτίου του 2010) υπέγραφε τη συμφωνία-πλαίσιο με τους Γερμανούς για την παραλαβή του πρωτότυπου προβληματικού υποβρυχίου, των άλλων τριών όμοιων σκαφών και προχωρούσε ….στην παραγγελία ακόμη δύο προβληματικών (αφού το ελάττωμα τους είναι σχεδιαστικό) υποβρυχίων Τ.214;
Γιατί η κυβέρνηση παρέκαμψε την άποψη του γενικού διευθυντή Εξοπλισμών κ. Βασιλάκου (χειρίζεται το θέμα των υποβρυχίων από τον Απρίλιο του 2006) ο οποίος σε επίσημο επιχειρησιακό σημείωμα που έδωσε στον κ. Βενιζέλο αμφισβητεί ευθέως την καταλληλότητα των γερμανικών υποβρυχίων;
«Σε ό,τι αφορά τα υποβρύχια Τ.214», γράφει ο κ. Βασιλάκος, «πρέπει να τονιστεί ότι για πρώτη φορά δεν παρελήφθη οπλικό σύστημα που δεν εκπλήρωνε τις τεχνικές και συμβατικές προδιαγραφές. Δεν θα πρέπει δε να διαλάθει της προσοχής κανενός», συνέχιζε ο κ. Βασιλάκος, «ότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν επιβεβαιώνει βασικά στοιχεία της επιχειρησιακής ικανότητας του υποβρυχίου, ούτε θα πρέπει να αγνοείται το γεγονός ότι επιχείρησε την επίλυση του προβλήματος με τρόπους που δεν συνάδουν με πνεύμα συνεργασίας. Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι θεωρείται αμφίβολο αν ακόμη και σήμερα το Ναυτικό γνωρίζει με ακρίβεια τις επιχειρησιακές επιδόσεις του υποβρυχίου», καταλήγει.
Γιατί η κυβέρνηση δεν ενεργοποίησε την ρήτρα της σύμβασης διεκδικώντας αποζημίωση τουλάχιστον 18 εκατ. ευρώ;
ΤΙ μεσολάβησε και ενώ η κυβέρνηση και ο κ. Βενιζέλος δήλωναν στις 13 Νοεμβρίου του 2009 :«Σας θυμίζω ότι, αντί του εκσυγχρονισμού των δύο υποβρυχίων Τ.209, θα έχουμε κατασκευή δύο νέων υποβρυχίων 209 δωρεάν»,όλως περιέργως «τα γύρισαν» και με την νέα ρύθμιση η αγορά δύο ακόμη υποβρυχίων Τ.214, υποχρεώνει τους φορολογούμενους εν μέσω δραματικής οικονομικής κρίσης να καταβάλουν επιπλέον 515 εκατ. ευρώ;
Τώρα που λένε ότι θα κάνουν αποκρατικοποιήσεις εννοούν ότι θα πουλήσουν το νερό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οι δημόσιες επιχειρήσεις ανήκουν στο λαό, πως τις πουλά το κράτος;
Κανονικά δεν θα έπρεπε να μας δώσει μετοχές το κράτος για κάθε δημόσια επιχείριση και μετά εμείς να αποφασίσουμε πως θα την διαχειριστούμε;
Οι διακεκριμένοι νομικοί μου φαίνεται θα έχουν δουλειά για τα επόμενα 500 χρόνια με τους πολιτικούς που μας επιβάλλαν.