Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Τέλος στην βάση του 10 για εισαγωγή στα πανεπιστήμια και αρχή της ισότητας προς τα... κάτω

  • Η λαϊκίζουσα κυρία Διαμαντοπούλου θέλει υποβαθμισμένη Παιδεία ή πρόκειται για μέτρο καταπολέμησης της "επίσημης ανεργίας" και πολιτικής εκμετάλλευσης;
Έχοντας θητεύσει αρκετά χρόνια στην εκπαίδευση, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, είχα όλη την καλή διάθεση να διαβάσω τις αλλαγές που μας προτείνει η κ. Άννα Διαμαντοπούλου.
Ύστερα είδα την κεντρική αναφορά της μεταρρύθμισης, την κατάργηση του 10 ως βάση για την είσοδο στα Πανεπιστήμια. Απογοητεύτηκα.
Μια ρύθμιση που αποθεώνει την ήσσονα προσπάθεια, κατοχυρώνει την... ισότητα προς τα κάτω και θωπεύει αυτιά!
Η αποθέωση του λαϊκισμού!
Όποιες φιλοδοξίες και να έχεις για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, όταν χαμηλώνεις τόσο πολύ τις απαιτήσεις, δε θα αποκτήσεις ποτέ παιδεία υψηλού επιπέδου!
Ήθελα να ρωτήσω την κυρία Διαμαντοπούλου το εξής: ο γιός της παρακολουθεί ιδιωτικό σχολείο και μάλιστα το περίφημο πρόγραμμα I.B., που σημαίνει ότι δεν θα δώσει εισαγωγικές εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο, σ’ αυτόν λοιπόν το πρόγραμμα, ποια είναι η βάση για να περάσεις ένα μάθημα;
Μπορείς να γίνεις δεκτός με βαθμολογία 10;
Για να μην σας κουράζω. Η απάντηση είναι όχι!
Αφού, λοιπόν ένα προπαρασκευαστικό για τα ξένα πανεπιστήμια πρόγραμμα, θέτει ως προϋπόθεση βαθμολογία πάνω από 10, στο δημόσιο πανεπιστήμιο γιατί χαμηλώνουμε τόσο πολύ τον πήχη;
Μια απάντηση είναι γιατί γεμίσαμε τη χώρα με τμήματα και ιδρύματα τα οποία κανένας φοιτητής δεν ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει.
Διορίσαμε και καθηγητές.
Ε, πρέπει να βρούμε και φοιτητές!
Και πώς το κάνουμε αυτό; Χαμηλώνουμε τα κριτήρια εισόδου!
Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει αυτή η βιομηχανία παραγωγής… αγράμματων φοιτητών.
Ως χώρα ξοδεύουμε 12 δις, ευρώ για την Παιδεία.
Η «δωρεάν» παιδεία κοστίζει 6.000 ευρώ ανά μαθητή-φοιτητή, μαζί με τα λεφτά που ξοδεύουν οι γονείς απ’ ευθείας από τη τσέπη τους!
Όλα αυτά με αποκαρδιωτικά αποτελέσματα.
Το 2006 στο διεθνή διαγωνισμό PISA στον οποίον συμμετέχουν μαθητές από 57 χώρες του ΟΟΣΑ, τα ελληνόπουλα ήρθαν στην 36η θέση στην κατανόηση κειμένου, την 38η θέση στις θετικές επιστήμες και την 39η θέση στα μαθηματικά. Αυτό σημαίνει ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα «βγάζει» παιδιά τα οποία είναι «λειτουργικά αναλφάβητα».
Μήπως ήρθε ο καιρός να ασχοληθούμε σοβαρά με το τι είδους παιδεία θέλουμε; Αν θέλουμε μια παιδεία υψηλού επιπέδου, δεν ξεκινάμε χαμηλώνοντας τα κριτήρια εισόδου στο Πανεπιστήμιο. Μάλλον το αντίθετο έπρεπε να κάνουμε!
Κώστας Ροδινός

Υ.Γ. Προσωπικά θεωρώ τις Εισαγωγικές Εξετάσεις έναν άχρηστο και ξεπερασμένο θεσμό, που τον διατηρούμε μόνο και μόνον για να συντηρούμε, μέσω των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων μαθημάτων, την πληθώρα εκπαιδευτικών, που το σύστημά μας δεν μπορεί να απορροφήσει. Πως θα επιλέγουν τα Πανεπιστήμια τους φοιτητές τους; Υπάρχουν πολλά και δοκιμασμένα συστήματα, έχουμε τη θέληση να επιλέξουμε ένα;



Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. Πάντως η υπουργός για τον γυιό της έχει διαλέξει ιδιωτικό σχολείο και προφανώς αργότερα θα τον στείλει απευθείας σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού.

    Φυσικά για την πλέμπα επιδιώκει να προωθήσει τα προστάγματα των αφεντικών της, δηλαδή να βγάλει αγράμματους Έλληνες.

    ΠΑΝΑΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να βρούμε τα λάθη του άρθρου, που φαίνεται να το έγραψε κάποιος που δεν πήγε σε ελληνικό πανεπιστήμιο-ΤΕΙ και μάλλον δεν ζει εδώ:
    1. Η παιδεία δεν αντιστοιχεί σε επάγγελμα.
    2. Η παιδεία τελειώνει στο γυμνάσιο, όχι λύκειο.
    3. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όλοι πηγαίνουν για να εργαστούν κάπου καλύτερα.
    4. Τα τελευταία χρόνια τα παιδιά επιλέγουν σχολές κοντά στο σπίτι τους(200-300χλμ το πολύ μακριά), για να μην πληρώνουν νοίκια και εισιτήρια. Μόνο κάποιοι πραγματικά περίεργοι σπουδάζουν μακριά, π.χ. από ηράκλειο σε θεσσαλονική.
    5. Η βάση του 10 είναι το πιο ασήμαντο πρόβλημα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    6. Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι η απόδοση των ΑΕΙ-ΤΕΙ, δεν δημοσιεύουν τα στατιστικά τους. Αν μπούνε 100 άτομα σε μια σχολή σε 4 χρόνια στο ΤΕΙ ή τα 5 στο ΑΕΙ πόσοι θα πάρουν πτυχίο;
    Πως γίνεται να γράφουν βαθμό 16 στα 20 στις πανελλαδικές και πτυχίο να παίρνουν στην ώρα τους μόνο το 10% σε κάποιες σχολές ενώ σε άλλες το 80-90%;
    Γιατί δεν προειδοποιούν ή διώχνουν τους φοιτητές από το πρώτο εξάμηνο, όταν δεν τα πάνε καλά, και περιμένουν το χρόνο σπουδών τους συν 50% για να τους διώξουν;
    Αυτό είναι η πραγματική καταστροφή: χωρίς πτυχίο αφού πετάξουν οι γονείς 4-5 χρόνια λεφτά στα νοίκια, ώστε να ζήσουν οι τοκογλύφοι των στεγαστικών δανείων και οι εργολάβοι.
    Με αυτά τα λεφτά θα μπορούσε κάποιος να πάρει πτυχίο από αγγλία ή βουλγαρία ή ρουμανία σε 3 χρόνια.

    Αν θέλουν να βελτιωθεί η τριτοβάθμια ας κόψουν 1 χρόνο σπουδών από όλες τις σχολές, 1 χρόνος κομμένων σπουδών=η προετοιμασία για τις πανελλαδικές. Οι άγγλοι που λειτουργούν έτσι και έχουν βάση το 4 στα 10 στα πανεπηστήμια, χαζοί είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]