«Δημοκρατία της Μακεδονίας» έναντι... μελλοντικών δεσμεύσεων προωθεί ο Nimetz
Του Νίκου Μελέτη
Μονόδρομος για την Αθήνα είναι η επιδίωξη συνολικής λύσης στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ καθώς τμηματική λύση που θα καταθέτει το μοναδικό «όπλο» που διαθέτει η Ελλάδα, το βέτο σε Ε.Ε. και ΝΑΤΟ, έναντι... δεσμεύσεων του κ. Zaev έστω και υπό διεθνή εγγύηση, ότι θα αποκηρύξει τον αλυτρωτισμό και θα αλλάξει την συνταγματική ονομασίας της χώρας του, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από την Ελληνική Βουλή και θα δημιουργήσει νέες ανοικτές πληγές στην ελληνική εξωτερική πολιτική.
Ο Νίκος Κοτζιάς σε συνέντευξη του χθες στην ΕΡΤ1, δήλωσε ότι η Αθήνα θα προτείνει «Σύμφωνο» στην ΠΓΔΜ που θα περιλαμβάνει πρόταση λύσης των εκκρεμών θεμάτων και του ονόματος, αλλά και τα ανοικτά θέματα, τον αλυτρωτισμό, την περιφερειακή θέση της χώρας αλλά και μια θετική ατζέντα»
Ο Υπουργός εξωτερικών περιέγραψε τις αρνητικές συνέπειες που θα υπάρξουν εάν δεν δρομολογηθεί η συνταγματική αλλαγή, δηλώνοντας ουσιαστικά ότι δεν υπάρχει λύση χωρίς αλλαγή Συντάγματος …
Ο Μ. Nimetz θα ακούσει σήμερα από τον Ν. Κοτζιά την ελληνική θέση στην δέσμη ιδεών που παρουσίασε στην Νέα Υόρκη, αλλά το πολιτικό κλίμα στην Αθήνα ρίχνει βαριά σκιά στους ακροβατισμούς που επιχείρησε να κάνει και πάλι ο διεθνής μεσολαβητής.
Αποφεύγοντας να θίξει το ζήτημα αλλαγής του Συντάγματος και με αναφορές στο πως βλέπει την διατήρηση της συνταγματικής ονομασίας, ο κ. Nimetz ουσιαστικά ικανοποιεί την διαχρονική θέση της άλλης πλευράς για εξεύρεση ονομασίας κοινά αποδεκτής η οποία θα χρησιμοποιείται για όλες τις διμερείς και διεθνείς χρήσεις, που δεν θα αφορούν όμως το εσωτερικό. Διατηρώντας έτσι τον πυρήνα του «μακεδονικού αλυτρωτισμού».
Η προσπάθεια Nimetz να βρει ισορροπίες, που κάθε άλλο πάρα είναι τέτοιες, προσφέροντας στην Ελλάδα μια σύνθετη ονομασία, με αντάλλαγμα την αποδοχή ουσιαστικά της διπλής ονομασίας ως αντάλλαγμα για την άλλη πλευρά, δημιουργεί συνθήκες αδιεξόδου και αναθέτουν την τύχη της διαδικασίας στις παράλληλες συνομιλίες των δυο υπουργών εξωτερικών Ν. Κοτζιά και Ν. Dimitrov τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Η αρθρογραφία του Β. Βενιζέλου που ουσιαστικά έστελνε το μήνυμα ότι αρκεί η Ενδιάμεση Συμφωνία για την αντιμετώπιση του αλυτρωτισμού, τροφοδότησε την σύγχυση που δημιουργήθηκε στο κατά πόσον χρειάζεται η αλλαγή συντάγματος στην γειτονική χώρα, θέμα που αναδεικνύεται σε μείζον ζήτημα για την έκβαση της όλης προσπάθειας.
Ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ με νέα συνέντευξή του διευκρίνισε βεβαίως ότι εννοούσε την σύναψη νέας διμερούς συμφωνίας στην βάση της Ενδιάμεσης Συμφωνίας σε ότι αφορά τον αλυτρωτισμό και επεσήμανε ότι δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία εάν δεν υπάρξει «πλήρης διακανονισμός».
Όμως η αναθεώρηση του Συντάγματος στην γειτονική χώρα δεν αφορά μόνο τον αλυτρωτισμό αλλά και το μείζον ζήτημα του εύρους χρήσης της νέας ονομασίας.
Χωρίς αλλαγή Συντάγματος, θα συνεχίσει η χώρα να έχει συνταγματική ονομασία το «Δημοκρατία της Μακεδονίας», ενώ ακριβώς το αντικείμενο της διαφοράς εδώ και 27 χρόνια, είναι η αλλαγή της Συνταγματικής ονομασίας.
Πάντως με δεδομένο το πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί ακόμη και στις διμερείς διαπραγματεύσεις Κοτζιά -Dimitrov, ο ΥΠΕΞ της ΠΓΔΜ πολύ δύσκολα θα μπορέσει να υποχωρήσει πίσω, από όσα πρόσφερε στην χώρα του με την συγκεκριμένη πρόταση ο Μ. Nimetz. Και αυτό δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα, καθώς η αλλαγή συντάγματος που προφανώς η σκοπιανή πέρα θα θελήσει να παραπέμψει στο μέλλον, δεν μπορεί η τουλάχιστον δεν θα πρέπει να γίνει αποδεκτή από την ελληνική κυβέρνηση.
Μια τέτοια φόρμουλα, δεν θα βρει εύκολα υποστήριξη ούτε καν από βουλευτές κομμάτων της αντιπολίτευσης που μέχρι σήμερα κλείνουν το μάτι στην κυβέρνηση για υπερψήφιση μια συμφωνίας λύσης του ονοματολογικού.
Εφόσον πάντως η κυβέρνηση δει ότι ο κ. Nimetz με τις προτάσεις του υπερβαίνει τις στοιχειώδεις κόκκινες γραμμές, είναι προφανές ότι δεν θα επιχειρήσει να φέρει μια συμφωνία στην Βουλή η οποία θα απορριφθεί ακόμη και από «συμπαθούντες» βουλευτές και θα προσπαθήσει να παίξει το blame game ποντάροντας στην απόρριψη της πρότασης από την σκοπιανή πλευρά.
Αυτό είναι και το ιδανικό σενάριο για τον Π. Καμμένο, καθώς δεν θα βρεθεί στην δυσάρεστη θέση να απέχει από την συζήτηση στην Βουλή για μια συμφωνία με τα Σκόπια η οποία σε άλλη περίπτωση θα εγκρινόταν λόγω της αποχής των ΑΝΕΛ με οριακή πλειοψηφία και θα οδηγούσε φυσικά σε ονομασία που θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία» που θα είχε έτσι και την σφραγίδα των ΑΝΕΛ..
Liberal
Η αρθρογραφία του Β. Βενιζέλου που ουσιαστικά έστελνε το μήνυμα ότι αρκεί η Ενδιάμεση Συμφωνία για την αντιμετώπιση του αλυτρωτισμού, τροφοδότησε την σύγχυση που δημιουργήθηκε στο κατά πόσον χρειάζεται η αλλαγή συντάγματος στην γειτονική χώρα, θέμα που αναδεικνύεται σε μείζον ζήτημα για την έκβαση της όλης προσπάθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σκεπτικο του ανεκδιηγητου Βενιζελου στηριζεται στο επιχειρημα οτι το
Ευρωπαικο Δικαιο υπερισχυει του συνταγματικου!
Αν δηλαδη οι Σκοπιανοι εφαρμοσουν αυτα που περιγραφουν στο Συνταγμα τους,
θα βρουν "τοιχο" απο το Διεθνες Δικαιο!!
Δεν αναφερεται ομως μια σημαντικη λεπτομερεια :
Το Διεθνες Δικαιο εφαρμοζεται ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ!!
Και δυστυχως ΠΑΝΤΟΤΕ κατα των ελληνικων συμφεροντων!!
Το διαπιστωσαμε με την Ενδιαμεση Συμφωνια,
(με την αναγνωριση της ΠΓΔΜ ως "Μακεδονια" απο χωρες μελη του ΟΗΕ),
με την Συνθηκη της Λωζαννης
(που ενω η μειονοτητα στην Θρακη εχει καθαρα θρησκευτικο χαρακτηρα,
το ΕΔΑΔ εχει χαρακτηρισει την μειονοτητα ως "τουρκικη" με βαση το
δικαιωμα του ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ,οπως ακριβως εχει κανει και με την
δηθεν "μακεδονικη μειονοτητα")
και τελος , στην Κυπρο μας :
Στις 15/11/1983 το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου ανακηρύχτηκε ανεξάρτητο κράτος.Αυτή η κίνηση ήταν όμως ήδη αντίθετη προς όλες τις ήδη ψηφιζόμενες αποφάσεις του ΟΗΕ και καταδικάστηκε από όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα λοιπόν με τον τότε Τούρκο υπ.Εξωτερικών Χαλέφογλου (5/7/1984) : «Η ανακήρυξη της τουρκικής Δημοκρατίας στην βόρεια Κύπρο δεν πρέπει να εκτιμηθεί ως πράξη ρήξης,αλλά μόνο σαν μέσο για να αναγκασθούν οι Έλληνες να δεχθούν τον διάλογο και για να ενισχυθεί η διαπραγματευτική ισχύς της τουρκικής κοινότητας.»
Η Ουάσιγκτον περιορίστηκε σε ρητορικού τύπου καταδίκες και συστάσεις για ανάκληση.Αυτό εξελήφθη για άλλη μία φορά από τους Τούρκους ως ανοχή.Ενδεικτικό αυτών,είναι ότι στις συνεχείς πιέσεις του ελληνοαμερικανικού λόμπι για ουσιαστικότερη στάση το State Department απάντησε ότι «όταν η Τουρκία είναι ισχυρή,εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα της Ελλάδας και της Κύπρου»!!
«Ιστορία της Κύπρου », συγγραφέας: Στ.Παντελής
«Επίτομη Ιστορία της Κύπρου » συγγραφέας: Στ.Καρκαλέτσης
Οι "συμφωνιες" που στηριζονται στο "Διεθνες Δικαιο" αναιρουνται σε
ελαχιστο χρονο ,αναλογως των γεωπολιτικων συμφεροντων των ισχυρων!
ΓΜ
ΓΜ Καθώς και η υπαγωγή της "μακεδονικής ταυτότητας¨ στην προστασία μέσω ΟΗΕ αυτοχθονίας θα συνδέσει ιστορικά κληρονομικά δικαιώματα. Η αναγνώριση εθνοτικών και γλωσσικών στοιχείων ως "μακεδονικά υπερβαίνει και το σύνταγμα και τις συμφωνίες διεθνούς δικαίου. Η συμφωνία εξάλλου είναι μια αφηρημένη συνθήκη καλής γειτνίασης. Ο αντιστόριτος αλυτρωτισμός όμως θα απορρέει από το όνομα, την τεχνητή ιθαγένεια-αυτοχθονία και τη σύνδεση του νεομακεδονισμού με την αρχαία ευρύτερη μακεεδονική περιοχή με προνόμιο την κατοχύρωση εθνοτικής περιγραφής.
ΔιαγραφήΤο πόσο προδότες είναι όλοι τους φαίνεται από το ότι τόσα χρόνια δεν έχουν πετάξει έξω τον Νίμιτς. Εβραιος ή κανω λαθος;
ΑπάντησηΔιαγραφή