Κοτζιάς: Τα Σκόπια πρέπει να αναγνωριστούν με το συνταγματικό τους όνομα
«Στη σύνθετη ονομασία θα ζητήσουμε γεωγραφικό προσδιορισμό αμετάφραστο» είπε ο υπουργός Εξωτερικών
Οποιαδήποτε συμφωνία με την ΠΓΔΜ θα πρέπει να συνοδεύεται από συνταγματικές αλλαγές, διεμήνυσε
«Αν δεν λυθεί το θέμα του ονόματος, θα συμβεί ό,τι και 20 χρόνια πριν. Πρέπει να αναγνωριστεί η χώρα με το συνταγματικό της όνομα» δήλωσε αργά το βράδυ της Δευτέρας, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς.
Ως γνωστόν, το συνταγματικό όνομα της ΠΓΔΜ είναι «Δημοκρατία της Μακεδονίας».
«Το θέμα του ονόματος περικλείει επτά ζητήματα» είπε ακόμη, για να προσθέσει, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων: «Στη σύνθετη ονομασία θα ζητήσουμε γεωγραφικό προσδιορισμό αμετάφραστο».
«Έχει μεγάλη σημασία η λέξη που θα συμφωνηθεί για σύνθετη ονομασία να μην είναι στα αγγλικά, αλλά στη γλώσσα της χώρας, αμετάφραστη» επέμεινε, τονίζοντας ότι η χώρα μας θα είχε εθνικό και οικονομικό όφελος από την επίλυση του ζητήματος της ονομασίας.
Όπως σημείωσε ο υπουργός, η Ελλάδα θα παρουσιάσει ένα Σύμφωνο στη βάση μιας θετικής ατζέντας ανάπτυξης των σχέσεων με την ΠΓΔΜ, με πρώτο μήνυμα το τέλος του αλυτρωτισμού. Παράλληλα, επανέλαβε ότι η επίλυση του ζητήματος της ονομασίας είναι προϋπόθεση για την ένταξη της γειτονικής χώρας στο ΝΑΤΟ.
«Εντός Φεβρουαρίου η κυβέρνηση θα παρουσιάσει Σύμφωνο στους διαπραγματευτές και τη γείτονα χώρα, που θα περιλαμβάνει όλα τα ζητήματα του ονόματος, το θέμα του αλυτρωτισμού και του Συντάγματος» γνωστοποίησε ο υπουργός.
Ο κ. Κοτζιάς τόνισε ακόμη ότι οποιαδήποτε συμφωνία με την ΠΓΔΜ θα πρέπει να συνοδεύεται από συνταγματικές αλλαγές στη γειτονική χώρα, ωστόσο παρατήρησε ότι ο πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας, Ζόραν Ζάεφ, δεν διαθέτει πλειοψηφία για την αναθεώρηση του συντάγματος.
Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι η ονομασία «μακεδονική γλώσσα» καθιερώθηκε στα Ηνωμένα Έθνη το 1977, επί ηγεσίας Κωνσταντίνου Καραμανλή. Είπε επίσης ότι από το 1992 έως το 1994, ουδείς εκπρόσωπος των δύο ελληνικών κυβερνήσεων δεν μετέβη στη διαπραγμάτευση για τη γλώσσα στον ΟΗΕ.
Αναφερόμενος στον ειδικό διαμεσολαβητή του ΟΗΕ για το ζήτημα της ονομασίας, Μάθιου Νίμιτς, σχολίασε πως επιχειρεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις δύο πλευρές, ενώ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θέτει ως προϋπόθεση πλήρες εύρος χρήσης του ονόματος και σαφές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής.
Σημείωσε εξάλλου ότι η όποια συμφωνία θα έρθει στη Βουλή, ενώ κάλεσε τους ξένους παράγοντες (ΕΕ, ΗΠΑ, Ρωσία, ΝΑΤΟ) να μην εμπλακούν στη διαπραγμάτευση, γιατί, όπως εκτίμησε, «σημαίνει ότι δεν θέλουν λύση».
Παράλληλα, κατηγόρησε την αντιπολίτευση για διγλωσσία, η οποία, όπως είπε, δυσκολεύει να βρεθεί λύση.
«Το πολιτικό σύστημα δεν μπορεί να ξεσηκώνει τον λαό, σαν να δημιουργήθηκε το θέμα του ονόματος σήμερα. Κυβέρνησαν 25 χρόνια, είμαστε από τις 14 του Γενάρη στη διαπραγμάτευση και κοντεύουν να μας πουν ότι διαλύσαμε τη χώρα» προσέθεσε.
Η κυβέρνηση επιμένει στα περί διασφάλισης των επιθετικών βλέψεων των Σκοπίων. Εμμέσως πλην σαφώς βάση και think tank της κοινής θέσης συμφωνίας σύνθετης ονομασία είναι τα παρελκόμενα του επιχειρήματος του Ευ. Βενιζέλου, ο οποίος παρέθεσε σε κοινωνικό δίκτυο ανάρτηση αναφορικά με το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων και της αναθεώρησης του Συντάγματος. Ο Βενιζέλος δίνει έμφαση στο άρθρο 6 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας του 1995. Αναφέρονται τα συμβαλλόμενα μέρη Ελλάδος - Σκοπίων (όπου δεύτερο συμβαλλόμενο μέρος είναι τα Σκόπια και πρώτο συμβαλλόμενο μέρος η Ελλάδα). Συνοπτικά η συμφωνία της ρύθμισης φαινομενικά αποδίδεται ως κάποια εξασφάλιση αποτροπής οποιασδήποτε διεκδικήσεως και ερμηνείας από το Δεύτερο Συμβαλλόμενο Μέρος (τα Σκόπια) οποιασδήποτε περιοχής που δεν συμπεριλαμβάνεται στα σημερινά του σύνορα ή την αποτροπή επέμβασης σε εσωτερικές υποθέσεις άλλου Κράτους προκειμένου να προστατεύσει το καθεστώς και τα δικαιώματα οποιωνδήποτε προσώπων σε άλλα Κράτη που δεν είναι πολίτες του Δευτέρου Συμβαλλομένου Μέρους. Στο τέλος έγραψε και τα εξής: "αν επιτευχθεί στο μέλλον οριστική συμφωνία που αναφέρεται και σε αλλά ζητήματα που ρυθμίζονται από το εθνικό σύνταγμα της ΠΓΔΜ (πχ αναφορές στη γλώσσα ή ιθαγένεια), οι προβλέψεις αυτής της διεθνούς συμφωνίας θα κατισχύουν, κατά την ίδια λογική, των σχετικών διατάξεων του συντάγματος".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Βενιζέλος εντούτοις επαναλαμβάνει το επιχείρημα αλλαγής συντάγματος των Σκοπίων με μια επιπλέον επισήμανση πως η υπερίσχυση του Συντάγματος θα αντίβαινε ευθέως στο άρθρο 27 της Συμβάσεως της Βιέννης περί του Δικαίου των Συνθηκών. Εαν παραβιαστεί όμως θα υπάρχουν επιπτώσεις στα Σκόπια; Καμία ουσιαστική. Εαν παρεμβαίνουν άλλες οργανώσεις και σωματεία (οι γνωστές της Φλώρινας ή άλλες) προωθώντας εμμέσως ή άμεσα στοιχεία "Μακεδονικού" αλυτρωτισμού ή διχαστικού χαρακτήρα πράξεις και ιδεολογήματα, η συμφωνία είναι ικανή να αποτρέψει κάτι τέτοιο; ΄Οχι. Εξωφρενικές αναθεωρήσεις της Ιστορίας και της γλωσσολογίας και υποχρεώσεις της Ελλάδος να αναγνωρίσει και να αποκαλεί ως "μακεδονικό" το ιδίωμα των Σκοπιανών αποτρέπει η συνθήκη; Όχι. Συνθήκη ή συμβιβασμός σημαίνει αλληλοϋποχωρήσεις. Ουσιαστική αναίτια υποχώρηση της Ελλάδος έναντι της οριστικής αναγνώρισης μακεδονικής ταυτότητας και γλώσσας και δικαιωμάτων προστασίας αυτοχθονίας με μακεδονικό αυτοπροσδιορισμό. Ο Βενιζέλος ξεκαθαρίζει ότι τα ζητήματα ιθαγένειας και γλώσσας ως προς τον προσδιορισμό, δηλαδή ως προς τα σημαντικότερα τμήματα που συνιστούν τη βάση συγκρότησης της συνοχής τους και της ύπαρξης του αυτοπροσδιορισμού τους ως μορφώματος αλλά και αβάσιμων αλυτρωτισμών, τα αφήνει για το μέλλον υποθετικά κάτω από την ίδια συμφωνία. Όμως από αυτή την κατοχύρωση ξεκινούν οι αστάθμητοι παράγοντες όπως η προστασία αυτοχθονίας μέσω ΟΗΕ στα οποία πλαίσια θα υπαχθούν ανιστόρητα τα Σκόπια ως "μακεδονικό έθνος", σημειολογικά και γεωπολιτικά γειτονικά της Ελληνικής Μακεδονίας του Ελληνικού Έθνους. Άλλο δεδομένο που θα προκύψει θα είναι η ιστορική καπηλευτική κληρονομική τεχνητή εθνοτική σύνδεση στον ευρύτερο μακεδονικό χώρο όπως και η αναγκαστική υποχρέωση του Ελληνικού κράτους να υπηρετήσεις τα φαντασιακά καπρίτσια σε οργανώσεις της Φλώρινας σε συνάρτηση με τον περίπλοκο διασπαστικό παράγοντα μακεδονικού προσδιορισμού, και το θέμα εγχώριας χρήσης παράγωγων που θα ανταγωνίζονται τη πλεονεκτική εθνοτική μακεδονική ταυτότητα. Όλα αυτά δεν αντιμετωπίζεται με αυτή την συνθήκη. Η μεθόδευση θα γίνει εσωτερικά της Ελλάδος με τις (όπως πάντα) οργανώσεις δικαιωμάτων - που αυτές θα παρεμβαίνουν αντί των Σκοπίων - σε συνδυασμό κάποιου είδους "μακεδονικού" διεθνισμού, και διεθνοποιημένης ιθαγένειας σε ένα συγκεκαλλημενο 'μεγάλο μακεδονικό κράτους' κατά την προσάρτηση εδαφών μέσω αυτοδιάθεσης. Μεγάλος κίνδυνος να χρησιμοποιηθούν λαθρομετανάστες που έχουν καταγωγή από τα ανατολικά εδάφη του αρχαίου μακεδονικού κράτους. Η διπλωματία και οι συνθήκες χαράζονται με ορίζοντα 50-100 ετών και τα χειρότερα ως επερχόμενα βάσει του υποβαθρου που δημιουργούν είναι συνήθως ο κανόνας.
Πολυ σωστη αναλυση, ειδικα στο σημειο που αναφερεται :
Διαγραφή"Ο Βενιζέλος εντούτοις επαναλαμβάνει το επιχείρημα αλλαγής συντάγματος των Σκοπίων με μια επιπλέον επισήμανση πως η υπερίσχυση του Συντάγματος θα αντίβαινε ευθέως στο άρθρο 27 της Συμβάσεως της Βιέννης περί του Δικαίου των Συνθηκών. Εαν παραβιαστεί όμως θα υπάρχουν επιπτώσεις στα Σκόπια; Καμία ουσιαστική."
Εδω πρεπει να επισημανθει κατι πολυ σημαντικο:
Το διεθνες δικαιο εφαρμοζεται ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ!!
Και δυστυχως ΠΑΝΤΟΤΕ κατα των ελληνικων συμφεροντων!!
Το διαπιστωσαμε με την Ενδιαμεση Συμφωνια,
(με την αναγνωριση της ΠΓΔΜ ως "Μακεδονια" απο χωρες μελη του ΟΗΕ),
με την Συνθηκη της Λωζαννης
(που ενω η μειονοτητα στην Θρακη εχει καθαρα θρησκευτικο χαρακτηρα,
το ΕΔΑΔ εχει χαρακτηρισει την μειονοτητα ως "τουρκικη" με βαση το
δικαιωμα του ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ,οπως ακριβως εχει κανει και με την
δηθεν "μακεδονικη μειονοτητα")
και τελος , στην Κυπρο μας :
Στις 15/11/1983 το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου ανακηρύχτηκε ανεξάρτητο κράτος.Αυτή η κίνηση ήταν όμως ήδη αντίθετη προς όλες τις ήδη ψηφιζόμενες αποφάσεις του ΟΗΕ και καταδικάστηκε από όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα λοιπόν με τον τότε Τούρκο υπ.Εξωτερικών Χαλέφογλου (5/7/1984) : «Η ανακήρυξη της τουρκικής Δημοκρατίας στην βόρεια Κύπρο δεν πρέπει να εκτιμηθεί ως πράξη ρήξης,αλλά μόνο σαν μέσο για να αναγκασθούν οι Έλληνες να δεχθούν τον διάλογο και για να ενισχυθεί η διαπραγματευτική ισχύς της τουρκικής κοινότητας.»
Η Ουάσιγκτον περιορίστηκε σε ρητορικού τύπου καταδίκες και συστάσεις για ανάκληση.Αυτό εξελήφθη για άλλη μία φορά από τους Τούρκους ως ανοχή.Ενδεικτικό αυτών,είναι ότι στις συνεχείς πιέσεις του ελληνοαμερικανικού λόμπι για ουσιαστικότερη στάση το State Department απάντησε ότι «όταν η Τουρκία είναι ισχυρή,εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα της Ελλάδας και της Κύπρου»!!
«Ιστορία της Κύπρου », συγγραφέας: Στ.Παντελής
«Επίτομη Ιστορία της Κύπρου » συγγραφέας: Στ.Καρκαλέτσης
Καταλαβαινει πλεον και ο τελευταιο αφελης στην Ελλαδα οτι
"συμφωνιες" που στηριζονται στο "Διεθνες Δικαιο" αναιρουνται σε
ελαχιστο χρονο ,αναλογως των γεωπολιτικων συμφεροντων των ισχυρων!
Μονο ο Βενιζελος δεν το εχει καταλαβει ακομα!!
ΓΜ
διορθ. Η κυβέρνηση επιμένει στα περί διασφάλισης των επιθετικών βλέψεων των Σκοπίων..
ΑπάντησηΔιαγραφήεπιμένει στα περί διασφάλισης κάποιας τάχα αποτροπής επιθετικών βλέψεων
Κοτζιά, εκτός από τις μαύρες δέλτους της ελληνικής Ιστορίας έχεις εξασφαλίσει θέση και στα έδρανα ειδικού δικαστηρίου. Έχει παράξενες και ταχύτατες στροφές η Ιστορία. Κι εκεί που νομίζεις ότι την διαφεντεύεις, σου δίνει μια κλωτσιά και σε κάνει σκόνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοτζιάς ο χρησιμος ηλιθιος, που κανει πραξη το ονειρο των κομμουνιστων, αλλά που είναι όνειρο των εβραιοσιωνιστών. Αν δεν είναι εβραιοσιωνιστής τότε είναι ηλιθιος. που το βρηκες ρε προδότη το ονομα Μακεδονια και το χαριζεις με πολλά ηλίθια χαμόγελα. δικό σου είναι;
ΑπάντησηΔιαγραφή