Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Γαβρόγλου: Εμπιστεύομαι τη νέα γενιά αλλά δεν είναι "καθαρή" η φωνή της


Με αφορμή τις κινητοποιήσεις μαθητών και φοιτητών, που εντείνονται τις τελευταίες εβδομάδες και που είχαν σαν αποκορύφωμα την είσοδο μαθητών στο γραφείο του Κώστα Γαβρόγλου, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζει ότι εμπιστεύεται τη νέα γενιά, αλλά σημειώνει ότι δεν είναι "καθαρή" η φωνή της.

"Τη νέα γενιά την εμπιστεύομαι. Θέλω όμως να ακούω την καθαρή φωνή της. Φωνή απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση, φωνή που να μην χειραγωγείται υπηρετώντας -άθελά της κάποιες φορές- έναν ρόλο "λαγού” κομματικών στοχεύσεων. Αυτή η φωνή λείπει", δηλώνει.

Απαντώντας, επίσης, σε όσους σχολίασαν την ακαταστασία στο γραφείο του, σημειώνει ότι η "ακαταστασία" υπάρχει στις "αποσπασματικές και παραποιημένες πληροφορίες τις οποίες δυστυχώς κάποιοι διοχετεύουν στους μαθητές για τις αλλαγές" που προωθεί το υπουργείο.

Μάλιστα, επιμένει ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, που προτείνει το υπουργείο, "δεν υπάρχουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις" και επαναλαμβάνει ότι "το νέο σύστημα απαντά και θεραπεύει τα κακώς κείμενα που είχαν επί χρόνια παγιωθεί".

Ακόμη, ο κ. Γαβρόγλου ενημερώνει ότι είναι "θέμα ημερών" να σταλεί στην ΟΛΜΕ και στη ΔΟΕ η τελική πρόταση του υπουργείου για το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση.


Τέλος, όσον αφορά στην παραβατικότητα στα ΑΕΙ, ερωτώμενος για το πότε θα τεθούν σε εφαρμογή τα όσα προτείνει η λεγόμενη "Επιτροπή Παρασκευόπουλου", απαντά ότι το υπουργείο περιμένει τις τοποθετήσεις και τις προτάσεις των διοικήσεων των ΑΕΙ, των κομματικών νεολαιών και των φοιτητικών παρατάξεων.

Αναλυτικά, η συνέντευξη του Κώστα Γαβρόγλου έχει ως εξής:

Τις τελευταίες εβδομάδες, βλέπουμε ότι το μαθητικό κίνημα έχει κινητοποιηθεί έντονα, με αφορμή τις αλλαγές στο λύκειο. Μαθητές εισέβαλαν τις προάλλες στο γραφείο σας, ενώ σε πολλά σχολεία προχώρησαν σε καταλήψεις. Πώς χαρακτηρίζετε αυτές τις κινήσεις;

Από την εισβολή, όπως λέτε, των μαθητών, κάποιοι κράτησαν την ακαταστασία του γραφείου μου. Εγώ όμως, μεταξύ άλλων χρήσιμων συμπερασμάτων, κρατώ την "ακαταστασία" που επικρατεί στις αποσπασματικές και παραποιημένες πληροφορίες τις οποίες δυστυχώς κάποιοι διοχετεύουν στους μαθητές για τις αλλαγές που προωθούμε. Η "ακαταστασία" αυτή, σε συνδυασμό με την άρνηση για διάλογο και αντίλογο, είναι δύο συνθήκες που τους στερούν την ευκαιρία να καταλάβουν τις αλλαγές. Να δουν ότι με το νέο Λύκειο και με το νέο εξεταστικό αδρανοποιούνται παθογένειες που ταλαιπωρούσαν τους ίδιους και τις οικογένειές τους για χρόνια. Ότι για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο το οποίο αναβαθμίζεται, ότι τα μαθήματα που διδάσκονται είναι πολύ λιγότερα και αυξάνεται ο χρόνος διδασκαλίας τους ώστε να μην χρειάζονται τα ιδιαίτερα και το φροντιστήριο που προκαλεί οικονομική αιμορραγία στους γονείς τους. Τη νέα γενιά την εμπιστεύομαι. Θέλω όμως να ακούω την καθαρή φωνή της. Φωνή απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση, φωνή που να μην χειραγωγείται υπηρετώντας -άθελά της κάποιες φορές- έναν ρόλο "λαγού" κομματικών στοχεύσεων. Αυτή η φωνή λείπει. Από εκεί και πέρα, δεν είμαι υπέρ της "αποστείρωσης". Οι νέοι θα φωνάξουν, θα διεκδικήσουν, θα βγουν στους δρόμους για να κερδίσουν εκείνο που θεωρούν ότι είναι το καλύτερο για τη ζωή τους. Έτσι πρέπει. Όμως, πρέπει πρώτα απ' όλα να έχουν καταλάβει τι είναι αυτό στο οποίο αντιδρούν και συνειδητά να εμπιστεύονται το δικό τους μυαλό, τα δικά τους επιχειρήματα και να μην αφήνονται σε παρεμβολές από διάφορους υποβολείς -κυρίως άλλα κόμματα που με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύουν ότι δεν ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση- πολλοί από τους οποίους ευθύνονται για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Τι ακριβώς θέλετε να επιτύχετε με το σχέδιο αυτό;

Το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι η ανυπαρξία της Γ' Λυκείου. Είμαστε μία χώρα ουσιαστικά χωρίς Γ' Λυκείου. Γιατί τα υπόλοιπα κόμματα αρνούνται να τοποθετηθούν σε αυτό το θέμα; Εκτός αν το κάνουν επειδή είναι ευχαριστημένοι με την υπάρχουσα κατάσταση. Η λύση που προτείνουμε εμείς είναι να ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες σπουδές στη Β' Λυκείου και να γίνει η Γ' Λυκείου ένα προπαρασκευαστικό έτος με λίγα μαθήματα και ουσιαστική διδασκαλία. Άρα ας ξεκινήσουμε με την επανασυγκρότηση της Γ' Λυκείου, την αναμόρφωση των εισαγωγικών και την δημιουργία ενός κλίματος που δεν θα αγχώνει τα παιδιά τόσο πολύ. Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε.




Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. Τό γαβρόγλου όσκελντιτ εφέντη από τό ισταμπούλ μπρέ. Ήρθε νά μάς διαφεντέψει; Ό ΤΟΎΡΚΟΣ ΥΠΗΚΟΟΣ; Νά μάς ΠΕΊ πόσους σταυρούς πήρε στίς εκλογές; Γιατί κάπου άκουσα ότι τρούπωσε από τήν πίσω πόρτα τού ψηφοδελτίου επικρατείας του ΤΣΙΡΙΖΑ.Φυτευτός. Καί ότι διατηρεί καί τήν τουρκική υπηκοότητα. Τό γνωρίζατε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]