Παίζουν με τη φωτιά οι Τούρκοι
Πρωτοφανής αύξηση παραβιάσεων κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2015
Την ώρα που η Αθήνα επιδιώκει επανεκκίνηση του ελληνοτουρκικού διαλόγου και συζητά διεύρυνση της λίστας των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης με την Τουρκία, οι αριθμοί των παραβιάσεων στο Αιγαίο από τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη όχι μόνο δεν… «ευημερούν», αλλά αποδεικνύουν πρωτοφανή κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας.
Μόνο το πρώτο πεντάμηνο του 2015 (Ιανουάριος – Μάιος) οι «εμπλοκές» ανάμεσα σε ελληνικά και τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που σημειώθηκαν στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια αερομαχιών αναχαίτισης είναι περισσότερες από τον αντίστοιχο συνολικό αριθμό των τελευταίων τεσσάρων ετών!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, μόνο το πρώτο πεντάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 32 εμπλοκές ανάμεσα σε τουρκικά και ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη που «σηκώθηκαν» σε αποστολές αναχαίτισης. Πολλές από τις εμπλοκές γίνονται ανάμεσα σε αεροσκάφη οπλισμένα, στοιχείο που καθιστά την κατάσταση ακόμα πιο επικίνδυνη, λένε στο ΓΕΕΘΑ.
Σημειώνεται ότι από το 2011 έως και το 2014 οι αντίστοιχες εμπλοκές που καταγράφηκαν συνολικά στο Αιγαίο ήταν 25. Ανάλογη αύξηση παρουσιάζουν και οι παράνομες υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά. Μόλις το πρώτο πεντάμηνο του 2015 καταγράφηκαν 14 περιστατικά υπερπτήσεων, όσα ακριβώς είχαν σημειωθεί ολόκληρο το προηγούμενο έτος (2014).
Ανάλογη αύξηση εμφανίζουν και τα στατιστικά στοιχεία παραβιάσεων. Από τα στοιχεία που διαθέτει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας φαίνεται ότι τους πρώτους πέντε μήνες του 2015 σημειώθηκαν 302 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας (εντός του FIR Αθηνών) και 788 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Ολόκληρο το 2013 σημειώθηκαν 636 παραβιάσεις και 577 παραβάσεις, ενώ το «ρεκόρ» παραβιάσεων του ΕΕΧ σημειώθηκε πέρυσι, με 2.244 περιπτώσεις παραβιάσεων.
Τα στοιχεία
Τα παραπάνω ποσοτικά στοιχεία οδηγούν, σύμφωνα με τους επιτελείς του ΓΕΕΘΑ, σε ένα καθαρά ποιοτικό συμπέρασμα: Η αύξηση των εμπλοκών, αλλά και των υπερπτήσεων τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικό έδαφος (σε πολλές περιπτώσεις, σε χαμηλό ύψος) συνιστούν σαφή «ποιοτική αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας», την ώρα που η Άγκυρα διαμηνύει ότι επιθυμεί «μηδενικά προβλήματα» με τους γείτονές της. Όπως επισημαίνουν αξιωματικοί στο Πεντάγωνο, οι Τούρκοι πιλότοι δείχνουν το τελευταίο διάστημα μία «σαφή επιθετική διάθεση», έναντι των Ελλήνων πιλότων που σπεύδουν να αναχαιτίσουν τους εισβολείς. Τώρα, οι Τούρκοι «αντιδρούν στις αναχαιτίσεις» (κάτι που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, όταν, κατά κανόνα, αποχωρούσαν με την εμφάνιση των Ελληνικών F-16 και Mirage στους αιθέρες. «Η συμπεριφορά αυτή καθιστά την κατάσταση στο Αιγαίο πολύ επικίνδυνη» επισημαίνουν οι Έλληνες επιτελείς.
Κουρελόχαρτο τα μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ το 1988!
Λίγες ημέρες μετά την τραγική κατάληξη της αερομαχίας στην Κάρπαθο, η τότε υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη, επισκεπτόμενη την Τουρκία (Ιούνιος 2006), συμφωνούσε με τον τούρκο ομόλογό της, Αμπντουλάχ Γκιούλ, την επέκταση του μορατόριουμ πτήσεων στο Αιγαίο κατά έναν μήνα, μαζί με μία σειρά ακόμα έξι Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), προκειμένου να μειωθεί η ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες.
Με βάση το πλαίσιο Παπούλια – Γιλμάζ (1988) είχε συμφωνηθεί να υπάρχει περιορισμός των προκλητικών πτήσεων στο Αιγαίο κατά τους δύο βασικούς θερινούς μήνες (Ιούλιος – Αύγουστος).
Στη συνάντηση Μπακογιάννη και Γκιούλ αποφασίστηκε (στη σκιά του τραγικού γεγονότος της Καρπάθου, όπου δολοφονήθηκε ο Έλληνας σμηναγός Κώστας Ηλιάκης) η επέκταση αυτού του χρονικού διαστήματος κατά έναν μήνα, δηλαδή από τις 15 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου (για τρίμηνο, αντί του διμήνου που ίσχυε).
Τα Μνημόνια, όπως αργότερα και το γνωστό «κοινό ανακοινωθέν» της Μαδρίτης, Σημίτη – Ντεμιρέλ (Ιούλιος 1997), στηρίχθηκε στη βασική τουρκική άποψη ότι το Αιγαίο είναι χώρος «κοινός», ανάμεσα στις δύο χώρες, έστω και εάν η ευθύνη ελέγχου πτήσεων ανήκει στην Ελλάδα (FIR Αθηνών), με βάση τις αρχές του ICAO, ενώ και η νησιωτική διαμόρφωση της χώρας μας την καθιστά κυρίαρχη στο Αιγαίο, με βάση τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου.
Τελευταία, η Άγκυρα κλιμακώνει, παραβιάζοντας και τον «άτυπο» κανόνα σεβασμού των εορτών στην «απέναντι» χώρα. Στις μαζικές παραβάσεις και παραβιάσεις που καταγράφηκαν την 1η Ιουνίου, εορτή του Αγίου Πνεύματος και στις αερομαχίες που ακολούθησαν, σημειώθηκαν ακόμα 4 εμπλοκές ανάμεσα σε οπλισμένα αεροσκάφη. Η συμπεριφορά των τούρκων πιλότων διαγράφει σαφείς προθέσεις της Άγκυρας να αθετήσει ακόμα και την δική της υπογραφή…
Πηγή εφημ. «Δημοκρατία»
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Την ώρα που η Αθήνα επιδιώκει επανεκκίνηση του ελληνοτουρκικού διαλόγου και συζητά διεύρυνση της λίστας των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης με την Τουρκία, οι αριθμοί των παραβιάσεων στο Αιγαίο από τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη όχι μόνο δεν… «ευημερούν», αλλά αποδεικνύουν πρωτοφανή κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας.
Μόνο το πρώτο πεντάμηνο του 2015 (Ιανουάριος – Μάιος) οι «εμπλοκές» ανάμεσα σε ελληνικά και τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που σημειώθηκαν στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια αερομαχιών αναχαίτισης είναι περισσότερες από τον αντίστοιχο συνολικό αριθμό των τελευταίων τεσσάρων ετών!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, μόνο το πρώτο πεντάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 32 εμπλοκές ανάμεσα σε τουρκικά και ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη που «σηκώθηκαν» σε αποστολές αναχαίτισης. Πολλές από τις εμπλοκές γίνονται ανάμεσα σε αεροσκάφη οπλισμένα, στοιχείο που καθιστά την κατάσταση ακόμα πιο επικίνδυνη, λένε στο ΓΕΕΘΑ.
Σημειώνεται ότι από το 2011 έως και το 2014 οι αντίστοιχες εμπλοκές που καταγράφηκαν συνολικά στο Αιγαίο ήταν 25. Ανάλογη αύξηση παρουσιάζουν και οι παράνομες υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά. Μόλις το πρώτο πεντάμηνο του 2015 καταγράφηκαν 14 περιστατικά υπερπτήσεων, όσα ακριβώς είχαν σημειωθεί ολόκληρο το προηγούμενο έτος (2014).
Ανάλογη αύξηση εμφανίζουν και τα στατιστικά στοιχεία παραβιάσεων. Από τα στοιχεία που διαθέτει το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας φαίνεται ότι τους πρώτους πέντε μήνες του 2015 σημειώθηκαν 302 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας (εντός του FIR Αθηνών) και 788 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Ολόκληρο το 2013 σημειώθηκαν 636 παραβιάσεις και 577 παραβάσεις, ενώ το «ρεκόρ» παραβιάσεων του ΕΕΧ σημειώθηκε πέρυσι, με 2.244 περιπτώσεις παραβιάσεων.
Τα στοιχεία
Τα παραπάνω ποσοτικά στοιχεία οδηγούν, σύμφωνα με τους επιτελείς του ΓΕΕΘΑ, σε ένα καθαρά ποιοτικό συμπέρασμα: Η αύξηση των εμπλοκών, αλλά και των υπερπτήσεων τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικό έδαφος (σε πολλές περιπτώσεις, σε χαμηλό ύψος) συνιστούν σαφή «ποιοτική αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας», την ώρα που η Άγκυρα διαμηνύει ότι επιθυμεί «μηδενικά προβλήματα» με τους γείτονές της. Όπως επισημαίνουν αξιωματικοί στο Πεντάγωνο, οι Τούρκοι πιλότοι δείχνουν το τελευταίο διάστημα μία «σαφή επιθετική διάθεση», έναντι των Ελλήνων πιλότων που σπεύδουν να αναχαιτίσουν τους εισβολείς. Τώρα, οι Τούρκοι «αντιδρούν στις αναχαιτίσεις» (κάτι που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, όταν, κατά κανόνα, αποχωρούσαν με την εμφάνιση των Ελληνικών F-16 και Mirage στους αιθέρες. «Η συμπεριφορά αυτή καθιστά την κατάσταση στο Αιγαίο πολύ επικίνδυνη» επισημαίνουν οι Έλληνες επιτελείς.
Κουρελόχαρτο τα μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ το 1988!
Λίγες ημέρες μετά την τραγική κατάληξη της αερομαχίας στην Κάρπαθο, η τότε υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη, επισκεπτόμενη την Τουρκία (Ιούνιος 2006), συμφωνούσε με τον τούρκο ομόλογό της, Αμπντουλάχ Γκιούλ, την επέκταση του μορατόριουμ πτήσεων στο Αιγαίο κατά έναν μήνα, μαζί με μία σειρά ακόμα έξι Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), προκειμένου να μειωθεί η ένταση ανάμεσα στις δύο χώρες.
Με βάση το πλαίσιο Παπούλια – Γιλμάζ (1988) είχε συμφωνηθεί να υπάρχει περιορισμός των προκλητικών πτήσεων στο Αιγαίο κατά τους δύο βασικούς θερινούς μήνες (Ιούλιος – Αύγουστος).
Στη συνάντηση Μπακογιάννη και Γκιούλ αποφασίστηκε (στη σκιά του τραγικού γεγονότος της Καρπάθου, όπου δολοφονήθηκε ο Έλληνας σμηναγός Κώστας Ηλιάκης) η επέκταση αυτού του χρονικού διαστήματος κατά έναν μήνα, δηλαδή από τις 15 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου (για τρίμηνο, αντί του διμήνου που ίσχυε).
Τα Μνημόνια, όπως αργότερα και το γνωστό «κοινό ανακοινωθέν» της Μαδρίτης, Σημίτη – Ντεμιρέλ (Ιούλιος 1997), στηρίχθηκε στη βασική τουρκική άποψη ότι το Αιγαίο είναι χώρος «κοινός», ανάμεσα στις δύο χώρες, έστω και εάν η ευθύνη ελέγχου πτήσεων ανήκει στην Ελλάδα (FIR Αθηνών), με βάση τις αρχές του ICAO, ενώ και η νησιωτική διαμόρφωση της χώρας μας την καθιστά κυρίαρχη στο Αιγαίο, με βάση τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου.
Τελευταία, η Άγκυρα κλιμακώνει, παραβιάζοντας και τον «άτυπο» κανόνα σεβασμού των εορτών στην «απέναντι» χώρα. Στις μαζικές παραβάσεις και παραβιάσεις που καταγράφηκαν την 1η Ιουνίου, εορτή του Αγίου Πνεύματος και στις αερομαχίες που ακολούθησαν, σημειώθηκαν ακόμα 4 εμπλοκές ανάμεσα σε οπλισμένα αεροσκάφη. Η συμπεριφορά των τούρκων πιλότων διαγράφει σαφείς προθέσεις της Άγκυρας να αθετήσει ακόμα και την δική της υπογραφή…
Πηγή εφημ. «Δημοκρατία»
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...