Οι δουλέμποροι του Αιγαίου
Έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. με τη συνδρομή της ΕΥΠ περιγράφει διασυνδέσεις με Ελλάδα, μεθόδους και «τιμοκατάλογο»
Γράφει ο Βασίλης Γ. Λαμπρόπουλος
Τον τρόπο δράσης των δουλεμπορικών κυκλωμάτων της Τουρκίας που μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες και παράτυπους μετανάστες τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας περιγράφει έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. με τη συνδρομή της ΕΥΠ και την παρουσιάζει «Tο Βήμα». Στην έκθεση περιγράφονται οι διασυνδέσεις, οι μέθοδοι και η κάλυψη των τούρκων δουλεμπόρων.
Ελληνοτουρκική συνεργασία
Οπως σημειώνεται στο πολυσέλιδο έγγραφο, «τα δίκτυα που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία διαθέτουν άτομα τα οποία τους παρέχουν πληροφορίες σχετικές με τις κινήσεις των περιπολικών σκαφών του Λιμενικού Σώματος. Τα άτομα αυτά είτε παρατηρούν από υψηλά σημεία των ελληνικών νησιών τις ώρες εξόδου και τα δρομολόγια των περιπολικών είτε με το κάλυμμα του ψαρέματος τα ακολουθούν από ασφαλή απόσταση και ενημερώνουν τους οργανωτές για τα δρομολόγια των περιπολιών.
Τα τουρκικά δίκτυα διακίνησης παράνομων μεταναστών χρησιμοποιούν μεγάλη ποικιλία πλωτών μέσων.
Πρώτον, ταχύπλοα φουσκωτά σκάφη με ισχυρές μηχανές. Συνήθως επιβαίνουν δύο χειριστές διακινητές και 30-40 παράνομοι μετανάστες. Εχει διαπιστωθεί συνεργασία του τουρκικού δικτύου διακίνησης με αντίστοιχο ελληνικό το οποίο διαθέτει δικά του ταχύπλοα με εξαιρετικές δυνατότητες (ταχύτητα κενού σκάφους ως και 70 χιλιόμετρα την ώρα).
Δεύτερον, ιστιοπλοϊκά σκάφη τα οποία συνήθως μεταφέρουν 80-110 παράνομους μετανάστες. Διακινούνται οικογένειες με παιδιά κάθε ηλικίας. Πλήρωμα-διακινητές είναι συνήθως ουκρανοί ναυτικοί.
Τρίτον, ξύλινα σκάφη μικρού-μεσαίου μεγέθους, αρκετά από τα οποία τα προμηθεύεται το δίκτυο από διαλυτήρια πλοίων στη Σμύρνη (πρόκειται για σωστικές λέμβους πλοίων). Συντηρούνται και επισκευάζονται για πλου περίπου δύο ωρών, εκπαιδεύεται κάποιος από την ομάδα των μεταναστών σε στοιχειώδη χειρισμό και προορισμό έχουν τα πλησίον ευρισκόμενα ελληνικά νησιά. Τους υποδεικνύεται ότι σε περίπτωση εντοπισμού τους από ελληνικά περιπολικά του Λιμενικού Σώματος ορισμένοι από αυτούς να πέσουν στη θάλασσα (φορούν πάντα ατομικά σωσίβια) ώστε η επιχείρηση "αποτροπή της παραβίασης" των εθνικών θαλάσσιων συνόρων και η αποτροπή προσέγγισης στις ελληνικές ακτές να μετατραπεί σε επιχείρηση "έρευνας - διάσωσης" από τις ελληνικές αρχές.
Τέταρτον, μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβους χωρητικότητας 4-5 ατόμων. Ενώ δείχνουν σαν ανοργάνωτες, καλύπτονται από πλήρη οργάνωση και μεθοδολογία που τους παρέχει το δίκτυο και συγκεκριμένα καθορίζει και καθοδηγεί τον τόπο συγκέντρωσης για απόπλου, τον αριθμό των επιβαινόντων και το σημείο προσέγγισης.
Επιπλέον αναφέρεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται και μηχανοκίνητες θαλαμηγοί που μεταφέρουν 60-70 παράνομους μετανάστες».
Τα τουριστικά δουλεμπορικά και οι τιμές
Ακόμη στην έκθεση σημειώνεται ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά όπου οι διακινητές χρησιμοποιούν τα ελληνικά χωρικά ύδατα για να προωθήσουν παράνομους μετανάστες από την Τουρκία απευθείας προς την Ιταλία. Επιβιβάζουν τους παράνομους μετανάστες σε ιστιοφόρα σκάφη και αφού διασχίσουν το Αιγαίο πέλαγος πλέοντας σαν τουριστικά σκάφη μεταξύ των Κυκλάδων περιπλέουν την Πελοπόννησο και καταλήγουν στην Ιταλία.
Οσον αφορά τα τιμολόγια των δουλεμπόρων για διακίνηση από την Τουρκία προς την Ελλάδα με πλωτό μέσο το κόστος είναι 2.500-3.500 ευρώ, για διακίνηση από Ελλάδα προς Ιταλία με ταχύπλοο σκάφος η τιμή είναι 2.300-3.500 ευρώ, ενώ με νταλίκα (με φεριμπότ) η ίδια διαδρομή κοστίζει από 2.300 ως 3.500 ευρώ. Για διακίνηση με αεροπορικό μέσο το ποσό διαμορφώνεται σε 3.500 ως 5.000 ευρώ. Για πλαστά χαρτιά το κόστος είναι 150 ως 1.200 ευρώ.
Πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράφει ο Βασίλης Γ. Λαμπρόπουλος
Τον τρόπο δράσης των δουλεμπορικών κυκλωμάτων της Τουρκίας που μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες και παράτυπους μετανάστες τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας περιγράφει έκθεση της ΕΛ.ΑΣ. με τη συνδρομή της ΕΥΠ και την παρουσιάζει «Tο Βήμα». Στην έκθεση περιγράφονται οι διασυνδέσεις, οι μέθοδοι και η κάλυψη των τούρκων δουλεμπόρων.
Ελληνοτουρκική συνεργασία
Οπως σημειώνεται στο πολυσέλιδο έγγραφο, «τα δίκτυα που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία διαθέτουν άτομα τα οποία τους παρέχουν πληροφορίες σχετικές με τις κινήσεις των περιπολικών σκαφών του Λιμενικού Σώματος. Τα άτομα αυτά είτε παρατηρούν από υψηλά σημεία των ελληνικών νησιών τις ώρες εξόδου και τα δρομολόγια των περιπολικών είτε με το κάλυμμα του ψαρέματος τα ακολουθούν από ασφαλή απόσταση και ενημερώνουν τους οργανωτές για τα δρομολόγια των περιπολιών.
Τα τουρκικά δίκτυα διακίνησης παράνομων μεταναστών χρησιμοποιούν μεγάλη ποικιλία πλωτών μέσων.
Πρώτον, ταχύπλοα φουσκωτά σκάφη με ισχυρές μηχανές. Συνήθως επιβαίνουν δύο χειριστές διακινητές και 30-40 παράνομοι μετανάστες. Εχει διαπιστωθεί συνεργασία του τουρκικού δικτύου διακίνησης με αντίστοιχο ελληνικό το οποίο διαθέτει δικά του ταχύπλοα με εξαιρετικές δυνατότητες (ταχύτητα κενού σκάφους ως και 70 χιλιόμετρα την ώρα).
Δεύτερον, ιστιοπλοϊκά σκάφη τα οποία συνήθως μεταφέρουν 80-110 παράνομους μετανάστες. Διακινούνται οικογένειες με παιδιά κάθε ηλικίας. Πλήρωμα-διακινητές είναι συνήθως ουκρανοί ναυτικοί.
Τρίτον, ξύλινα σκάφη μικρού-μεσαίου μεγέθους, αρκετά από τα οποία τα προμηθεύεται το δίκτυο από διαλυτήρια πλοίων στη Σμύρνη (πρόκειται για σωστικές λέμβους πλοίων). Συντηρούνται και επισκευάζονται για πλου περίπου δύο ωρών, εκπαιδεύεται κάποιος από την ομάδα των μεταναστών σε στοιχειώδη χειρισμό και προορισμό έχουν τα πλησίον ευρισκόμενα ελληνικά νησιά. Τους υποδεικνύεται ότι σε περίπτωση εντοπισμού τους από ελληνικά περιπολικά του Λιμενικού Σώματος ορισμένοι από αυτούς να πέσουν στη θάλασσα (φορούν πάντα ατομικά σωσίβια) ώστε η επιχείρηση "αποτροπή της παραβίασης" των εθνικών θαλάσσιων συνόρων και η αποτροπή προσέγγισης στις ελληνικές ακτές να μετατραπεί σε επιχείρηση "έρευνας - διάσωσης" από τις ελληνικές αρχές.
Τέταρτον, μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβους χωρητικότητας 4-5 ατόμων. Ενώ δείχνουν σαν ανοργάνωτες, καλύπτονται από πλήρη οργάνωση και μεθοδολογία που τους παρέχει το δίκτυο και συγκεκριμένα καθορίζει και καθοδηγεί τον τόπο συγκέντρωσης για απόπλου, τον αριθμό των επιβαινόντων και το σημείο προσέγγισης.
Επιπλέον αναφέρεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται και μηχανοκίνητες θαλαμηγοί που μεταφέρουν 60-70 παράνομους μετανάστες».
Τα τουριστικά δουλεμπορικά και οι τιμές
Ακόμη στην έκθεση σημειώνεται ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά όπου οι διακινητές χρησιμοποιούν τα ελληνικά χωρικά ύδατα για να προωθήσουν παράνομους μετανάστες από την Τουρκία απευθείας προς την Ιταλία. Επιβιβάζουν τους παράνομους μετανάστες σε ιστιοφόρα σκάφη και αφού διασχίσουν το Αιγαίο πέλαγος πλέοντας σαν τουριστικά σκάφη μεταξύ των Κυκλάδων περιπλέουν την Πελοπόννησο και καταλήγουν στην Ιταλία.
Οσον αφορά τα τιμολόγια των δουλεμπόρων για διακίνηση από την Τουρκία προς την Ελλάδα με πλωτό μέσο το κόστος είναι 2.500-3.500 ευρώ, για διακίνηση από Ελλάδα προς Ιταλία με ταχύπλοο σκάφος η τιμή είναι 2.300-3.500 ευρώ, ενώ με νταλίκα (με φεριμπότ) η ίδια διαδρομή κοστίζει από 2.300 ως 3.500 ευρώ. Για διακίνηση με αεροπορικό μέσο το ποσό διαμορφώνεται σε 3.500 ως 5.000 ευρώ. Για πλαστά χαρτιά το κόστος είναι 150 ως 1.200 ευρώ.
Πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...