Η Ρωσική Αεροπορία στη Συρία εξευτελίζει τον Ερντογάν
Το διαχρονικό “εργαλείο” του Πούτιν για την ταπείνωση του Ρ.Τ. Ερντογάν
Επανερχόμαστε στις πενταετούς διάρκειας πλέον επιχειρήσεις της Ρωσικής Αεροπορίας στη Συρία, για να αναδείξουμε την πολύ μεγάλη της συμβολή στην μέχρι σήμερα έκβαση του πολέμου, αλλά και στη ματαίωση των σχεδίων του Ρ.Τ. Ερντογάν. Και εδώ θεωρούμε απαραίτητο να προσθέσουμε ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλ. Πούτιν (ή η ρωσική εξωτερική πολιτική αν θέλετε), διαχειρίστηκε αριστοτεχνικά τον μεγαλοϊδεατισμό του – wanna be – σουλτάνου, για να του κάνει ζημιά σε πολλαπλά επίπεδα και για να προκαλέσει ουσιαστική ρήξη στις τάξεις του ΝΑΤΟ…
Γράφει ο Στέργιος Δ. Θεοφανίδης
Στις 16 Νοεμβρίου του 2015 ο Ρώσος πρόεδρος γνωστοποιεί επίσημα ότι η απώλεια της πτήσης 9268 της Metrojet, οφείλεται σε τρομοκρατική (βομβιστική) ενέργεια. Από το πρωί της επόμενης ημέρας και μέχρι τις 20 Νοεμβρίου, τα 32 συνολικά αεροσκάφη του ρωσικού αεροπορικού αποσπάσματος στη Συρία, μαχητικά και βομβαρδιστικά, εκτελούν σε καθημερινή βάση 98 έως 100 εξόδους!
Παράλληλα 12 στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-22M3 που επιχειρούσαν από τη βάση Mozdok της Νότιας Οσετίας, εξαπολύουν επίθεση στην πρωτεύουσα του ISIS, Ράκκα, καθώς και στο Ντέιζ Εζ Ζορ, μεταφέροντας 12 βόμβες των 500 κιλών το καθένα. Το βράδυ της ίδιας ημέρας τα ίδια αεροσκάφη εκτελούν και δεύτερη επιδρομή, ενώ για πρώτη φορά αξιοποιούνται σε πραγματικές επιχειρήσεις στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-95MS και Tu-160!
Τα δύο Tu-160 Blackjack εξαπέλυσαν 16 πυραύλους (Kh-)Χ-101 και τα τρία Tu-95MS-8, εξαπέλυσαν με τη σειρά τους αδιευκρίνιστο αριθμό πυραύλων (Kh-) Χ-555. Η συγκεκριμένη αποστολή ήταν διάρκειας πολλών ωρών καθώς κάλυψε συνολική απόσταση μεγαλύτερη των 6500 χιλιομέτρων…
Στις 20 Νοεμβρίου στις επιχειρήσεις ενεπλάκησαν και οκτώ ακόμη Su-34 που επιχείρησαν από τη βάση Krymsk. Τα αεροσκάφη αυτά έφτασαν να εκτελέσουν μέχρι και 143 αποστολές ανά ημέρα, το επόμενο διάστημα! Νούμερο που δεν έχει ξεπεραστεί μέχρι σήμερα.
Τα δε νούμερα για την περίοδο των τεσσάρων ημερών στην οποία αναφερόμαστε, είναι εξόχως αποκαλυπτικά. Στις επιχειρήσεις αντιποίνων για την επίθεση στην πτήση της Metrojet, καταγράφηκαν 552 αποστολές εναντίον 826 στόχων του ISIS. Κυρίως εγκαταστάσεων εξόρυξης διύλισης και μεταφοράς πετρελαίου.
Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποίησε 85 αερομεταφερόμενους πυραύλους οριζόντιας πλεύσης μακρού πλήγματος, μαζί με 18 ακόμα (Kalibr) που εκτοξεύτηκαν από σκάφη επιφανείας στην Κασπία, καθώς και 1400 τόνους βομβών.
Για την παράλληλη αμερικανική επιχείρηση Tidal Wave II, η οποία είχε τους ίδιους στόχους από τη στιγμή που η κύρια πηγή εσόδων του Ισλαμικού Κράτους ήταν τα πετρέλαια που εξήγαγε κυρίως μέσω Τουρκίας (…) η εφημερίδα Washington Post ανέφερε σε δημοσίευμά της στις 2 Απριλίου του 2016, ότι οι προσβολές στόχων ανήλθαν σε 200!
Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης των δραστηριοτήτων Ρώσων και Αμερικανών εναντίον του ISIS από αέρος, σημειώστε ότι η Tidal Wave II διήρκεσε δύο περίπου μήνες! Ο μεγάλος χαμένος αυτής της εξέλιξης, της εντατικοποίησης των αεροπορικών προσβολών της ρωσικής αεροπορικής δύναμης εναντίον του ISIS δηλαδή, ήταν… η Τουρκία. Η οποία υπέστη τεράστια ζημιά από την διακοπή ουσιαστικά της τροφοδοσίας της με πετρέλαιο από τους Τζιχαντιστές…
Η κατάρριψη του ρωσικού Su-24M2 εντείνει τη ρωσική αεροπορική παρουσία στη Συρία
Από τις 21 Νοεμβρίου του 2015 οι Ρώσοι μειώνουν σε ρυθμούς ρουτίνας τις επιχειρησιακές εξόδους των αεροσκαφών τους και πάλι. Το κόστος των επιχειρήσεων όμως είναι ιδιαίτερα τσουχτερό για την Τουρκία και το καθεστώς Ερντογάν.
Στις 24 του μήνα, τουρκικό F-16, καταρρίπτει ρωσικό βομβαρδιστικό Su-24M2 που προσέβαλε στόχους κοντά στα σύνορα, στην ορεινή περιοχή της Λατάκιας. Η κατάρριψη έγινε με πύραυλο BVR τύπου AIM-120C AMRAAM, ενώ ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η στοχοποίηση έγινε από αεροσκάφος AEW&C τύπου Boeing E-7T της ΤΗΚ, από μεγάλη απόσταση. Η καθοδήγηση του πυραύλου έγινε μέσω data link, με το ραντάρ του μαχητικού σε silent mode.
Αυτός λέγεται ότι είναι και ο λόγος για τον οποίο το ρωσικό πλήρωμα δεν έλαβε καμία προειδοποίηση εγκλωβισμού από το σύστημα αυτοπροστασίας και Η/Π του αεροπλάνου. Οπότε δεν έλαβε και κανένα μέτρο αποφυγής της επίθεσης που δέχθηκε… Η ουσία είναι ότι οι Τούρκοι προέβαλαν ως αφορμή για την κατάρριψη του ρωσικού Su-24M2 το γεγονός ότι είχε εισέλθει σε τουρκικό εναέριο χώρο για κάποια -17 κατά πληροφορίες- δευτερόλεπτα!
Αυτό που κατάφεραν ήταν σε πρώτη φάση να ενισχύσουν τη ρωσική παρουσία στη Συρία, άμεσα. Δύο μόλις ημέρες μετά, 26 Νοεμβρίου, ένα βαρύ μεταφορικό An-124 προσγειώνονταν στη βάση Χμέιμιμ, ξεφορτώνοντας τους πρώτους εκτοξευτές πυραύλων του συστήματος S-400. Αυτού που… ψώνισε δύο χρόνια αργότερα ο Ερντογάν, βγάζοντας την Τουρκία εκτός του προγράμματος F-35, με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται η εξέλιξη αυτή για την Ελλάδα.
Παράλληλα αντικαταστάθηκαν οι παλιοί πύραυλοι αέρος-αέρος, ΑΑ-10 Alamo με τους νέους RVV-SD, έκδοση του R-77 εξοπλισμένη με ενεργό ραντάρ, INS και data link για ανανέωση στοιχείων καθοδήγησης προς το στόχο, σε όλα τα αεροσκάφη που ήταν πιστοποιημένα για την αξιοποίησή τους (Su-34, Su-30SM).
2016–2019. Η ρωσική από αέρος υποστήριξη επιτρέπει ανακατάληψη μεγάλων πόλεων από τον Άσαντ και τερματίζει την τουρκική ανάμιξη στη βόρεια Συρία
Από τις αρχές του 2016 μέχρι και το τέλος του 2019, χρονικό διάστημα τεσσάρων ετών δηλαδή, οι δυνάμεις του Άσαντ ανακατέλαβαν όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας που για πολλά χρόνια είχαν περιέλθει στον έλεγχο των τζιχαντιστών και των αντικαθεστωτικών. Κύριο ρόλο σε αυτή την αιματηρή διαδικασία είχε η Ρωσική Αεροπορία.
Από τον Ιανουάριο του 2016, οι επιχειρησιακές έξοδοι της εστιάστηκαν και στην εξουδετέρωση των δυνάμεων του ISIS στην Παλμύρα και τη Ράκκα, παράλληλα βέβαια με την καταπολέμηση των δυνάμεων του “Ελεύθερου Συριακού Στρατού” και των υποστηριζόμενων από την Τουρκία ανταρτών στις ορεινές περιοχές της επαρχίας της Λατάκιας.
Τέσσερα ακόμη βομβαρδιστικά Su-34 προσγειώθηκαν στη βάση Χμέιμιμ, μαζί με ισάριθμα Su-24M2, ενώ για πρώτη φορά αξιοποιήθηκαν και ελικόπτερα Mi-35M. Στις 30 Ιανουαρίου 2016, εντάχθηκαν στις επιχειρήσεις και τέσσερα ολοκαίνουρια πολλαπλών ρόλων Su-35S…
Θηριώδης βόμβα καθοδήγησης λείζερ KAB-1500L στον κεντρικό αναρτήρα βομβαρδιστικού Su-34. Στην κεντρική φωτογραφία διακρίνεται ένα τέτοιο αεροπλάνο στη βάση Χμέιμιμ με δύο βόμβες KAB-500S (των 500 κιλών) δορυφορικής καθοδήγησης (GLONASS).
Επί δύο περίπου μήνες, από τις 24 Δεκεμβρίου του 2015 μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου του 2016, η ρωσική αεροπορική δύναμη στη Συρία εκτέλεσε 6500 εξόδους… Κατά μέσο όρο 107 ανά ημέρα! Στο τέλος Ιανουαρίου 2016 θα ανακαταληφθούν οι πόλεις Σάλμα και Ραβίγια, ενώ οι δυνάμεις των αντικαθεστωτικών και των υποστηριζόμενων από την Τουρκία ανταρτών θα απωθηθούν σε απόσταση ασφαλείας από τη βάση Χμέιμιμ.
Τον Φεβρουάριο θα απελευθερωθούν οι πόλεις Νουμπέλ και Αζ Ζάχρα μετά από ανηλεείς βομβαρδισμούς της Ρωσικής Αεροπορίας που επέτρεψαν στις δυνάμεις του Άσαντ να ανακαταλάβουν τις οδούς τροφοδοσίας των πόλεων αυτών αλλά και του Χαλεπίου. Στις 27 Μαρτίου θα απελευθερωθεί για πρώτη φορά η ιστορική πόλη Παλμύρα στην έρημο της ανατολικής Συρίας, με τη συνδρομή κυρίως ρωσικών επιθετικών ελικοπτέρων Mi-28N, Mi-35M και Ka-52 που επιχειρούσαν από τη βάση Al-Shayrat.
Από τον Ιούνιο του 2016 θα ξεκινήσει η προσπάθεια απελευθέρωσης του Χαλεπίου. Η οποία θα τερματιστεί στις 15 Δεκεμβρίου με την παράδοση των αντιμαχόμενων δυνάμεων και την απομάκρυνσή τους, μαζί με τις οικογένειές τους…
Στις επιχειρήσεις ανακατάληψης του Χαλεπίου το μεγαλύτερο βάρος των αεροπορικών επιχειρήσεων σήκωσε και πάλι η βάση Χμέιμιμ, αλλά αυτή τη φορά αξιοποιήθηκε και η αεροπορική δύναμη του -διόλου εντυπωσιακού- αεροπλανοφόρου “Ναύαρχος Kuznetsov”, ενώ βομβαρδιστικά Su-34 και Τυ-22Μ3 επιχείρησαν για διάστημα λίγων ημερών και από τη βάση Hamadan στο Ιράν.
Τον Δεκέμβριο του 2016 η Παλμύρα θα καταληφθεί και πάλι από δυνάμεις του ISIS και μετά από εντατική προσπάθεια της Ρωσικής Αεροπορίας με προσβολές στόχων όλο το 24ωρο, θα περιέλθει ξανά στις δυνάμεις του Άσαντ οριστικά στις 2 Μαρτίου του 2017…
Εκείνη την περίοδο (Δεκέμβριος 2016), η μισθοδοσία των μαχητών του ISIS θα περικοπεί κατά 50%, λόγω των καταστροφών που είχαν επέλθει στις μονάδες άντλησης και στις γραμμές μεταφοράς πετρελαίου στην Τουρκία! Στο ίδιο θέμα θα επανέλθουμε… Γιατί είναι πολλά και εξαιρετικά χρήσιμα για την Ελλάδα τα συμπεράσματα των αεροπορικών επιχειρήσεων στη Συρία από την πλευρά της Ρωσίας.
Defence-Point
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...