Οργή των Αλβανοτσάμηδων προς την Ελληνίδα πρέσβειρα
Άδικη θεωρούν την απονομή τιμητικής διάκρισης προς το πρόσωπό της
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Ιλίρ Μέτα, απένειμε στην πρέσβειρα της Ελληνικής Δημοκρατίας, Ελένη Σουράνη, τον τίτλο του «Ιππότη του Τάγματος του Σκεντέρμπεη».
Ο σύλλογος ‘Τσαμουριά’ αντέδρασε σε αυτήν την τελετή και με επίσημη ανακοίνωσή του αναφέρει ότι με οργή και έκπληξη πληροφορήθηκε για την εκδήλωση αυτή.
«Σήμερα είδαμε με έκπληξη και δίκαιη οργή την τελετή απονομής στη Ελληνίδα πρέσβειρα στα Τίρανα, Ελένη Σουράνη, του τίτλου του «Ιππότη του Τάγματος του Σκεντέρμπεη».
Πρέπει να θρηνήσουμε για το πώς ο Ιππότης του Τάγματος του Σκεντέρμπεη θα πολεμήσει την εμπόλεμη κατάσταση με την Ελλάδα που υπάρχει χωρίς ντροπή με τη χώρα του Σκεντέρμπεη», γράφει η ανακοίνωση και συνεχίζει:
«Δεν γνωρίζουμε για ποιες ιδιαίτερες αξίες τιμήθηκε το άτομο αυτό που προσπάθησε να υπονομεύσει τη συνύπαρξη των Αλβανών και των μειονοτήτων, όπως συνέβη με τον Κωνσταντίνο Κατσίφα.
Ή όταν ζήτησε την αφαίρεση της πλάκας της ‘τσαμουριάς’ από την πλατεία Σκεντέρμπεη των Τιράνων, ή όταν αρνήθηκε τις ταλαιπωρίες αυτής της κοινότητας (των αλβανοτσάμηδων) χαρακτηρίζοντας τους ως μέρος του γερμανικού ναζισμού και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, για το ρόλο που έπαιξε σε ευαίσθητα και ανεπίλυτα προβλήματα μεταξύ των δύο χωρών;»
Το κείμενο επισημαίνει ότι δεν είναι κατανοητό ποια είναι τα κριτήρια αυτής της απονομής όταν (η Ελλάδα) αρνείται την είσοδο στους Αλβανοτσάμηδες στη Ελλάδα επειδή γράφουν στα διαβατήρια τους ότι γεννήθηκαν σε πόλεις της ‘τσαμουριάς’ με αλβανικές ονομασίες.
ProNews
Να δωσουμε και εμεις μια πολυ συντομη απαντηση:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τσαμουρια" και Γεωργιος Καστριωτης ειναι εννοιες ασυμβατες!
Ο Καστριωτης μαχοταν εναντιον των τουρκων- και καθολικων- για την προασπιση τοσο των Ελληνων οσο
και των Αλβανων.
Συμφωνα με την επιστολη-απαντηση ,του ιδιου του Καστριωτη, της 6/5/1461 προς τον Μωαμεθ ο
Σκεντερμπεης αυτοχαρακτηριζεται ως: "..ηγεμών Ηπειρωτών και Αλβανών,και στρατιώτης Ιησού
Χριστού.."
(Πηγη : "Ιστορια Γεωργιου Καστριωτου" σελ.228, Κ.Παγανελ, Ν. Δραγουμη)
Αλλα και μονο το γεγονος της ιδρυσης του "Δεσποτατου της Ηπειρου" αποδεικνυει τον διαχρονικο
Ελληνισμο οχι μονο της Ελληνικης Ηπειρου,αλλα και της Βορειας Ηπειρου.
Ακομα και απο το 1452 και μετα, οταν ο τουρκος πασας Χατζημπεης κατελαβε την Θεσπρωτια και
αργοτερα ο σουλτανος Μουρατ κατελαβε και την υπολοιπη Ηπειρο,οι λεξεις "Ηπειρος" και "Ηπειρωτες"
εξακολουθουσαν να παραμενουν σε χρηση,χωρις να χαθουν καθ'ολη την διαρκεια της τουρκικης
κατοχης.
ΟΛΟ το κομματι της Ηπειρου που περιελαμβανε εδαφη απο τον ποταμο Δριλωνα μεχρι την Ηπειρο
περιειχε το μεγαλυτερο μερος της σημερινης Αλβανιας,που περα απο την ιδρυση ελληνικων αποικιων,
οι κατοικοι της υπαιθρου χωρας,οι Ιλλυριοι,ειχαν εξελληνισθει,εγραφαν και μιλουσαν
ελληνικα, φεροντουσαν ελληνοπρεπως και ακολουθουσαν την ελληνικη πολιτιστικη και θρησκευτικη
παραδοση της περιοχης.
Για αυτους τους λογους αλλωστε η περιοχη προσαρτηθηκε στην Μακεδονια απο τον Φιλιππο Β΄ μεχρι το
205 π.Χ. που υπεταγη στους Ρωμαιους.
Ακομα και οι Ρωμαιοι ,επι Διοκλητιανου, αναφερουν ολη την περιοχη της Ηπειρου απο το "Ωρικον"
μεχρι του ποταμου Δριλωνος και των βορειων Αλβανικων Αλπεων ως "Epirus Nova" (Νεα Ηπειρος).
Eνω την περιοχη μεταξυ των Κεραυνειων ορεων και του Αμβρακικου ως "Epirus Vetus"
(Παλαια Ηπειρος).
Η Ελληνικη ονομασια οχι μονο δεν εσβησε ,αλλα προσδιοριζε διοικητικες διαιρεσεις επαρχιων της
Ρωμαϊκης Αυτοκρατοριας!
Οι "τσαμηδες" που βρισκονταν σε ολες αυτες τις περιοδους;
(Πηγη : "Αλβανία- Ελληνική πανάρχαια γη" , Θαναση Μαργαρίτη)