Ο Χάιντς Ρίχτερ και οι καθηγητές Πολιτικής και Ιστορίας του Παντείου...
Γράφει ο Γιάννης Φουρνάρος
Η δίκη του Γερμανού καθηγητή Πανεπιστημίου Χάιντς Ρίχτερ, συνεχίζεται στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρεθύμνου. Ο Γερμανός καθηγητής αναγνωρίζεται στη Γερμανία ως ειδικός στα θέματα της Σύγχρονης Ελληνικής και Κυπριακής Ιστορίας. Η αντίδραση, με επιστολή τους, υπέρ του καθηγητή από τους διδάσκοντες στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου δεν μπορεί να αφήνει κανέναν αδιάφορο.
Εξάλλου λαός που ξεχνάει την ιστορία του είναι λαός χωρίς μέλλον.
Ο καθηγητής γράφει στο βιβλίο του "Η μάχη της Κρήτης" ότι «βάναυσες και βάρβαρες πρακτικές δεν χρησιμοποίησαν μόνο οι μονάδες εισβολής, αλλά και οι άτακτοι Κρήτες που έλαβαν τα όπλα εναντίον τους».
Ο εισαγγελέας εκτίμησε ότι αναφορές όπως αυτή συνιστούν «άρνηση εγκλημάτων του ναζισμού σε βάρος του κρητικού λαού με υβριστικό περιεχόμενο».
Απευθύνομαι στους καθηγητές του τμήματος πολιτικής επιστήμης και ιστορίας και στα λεγόμενα τους, που υπερασπίζουν τον Γερμανό καθηγητή και μιλούν ότι "«Είναι βαθύτατα ανησυχητικό, εν έτει 2015, να διώκονται ποινικά ιστορικοί για απόψεις που εκφράζουν σε επιστημονικές τους δημοσιεύσεις. Ο διάλογος επί επιστημονικών ζητημάτων δεν επιτρέπεται να στοιχίζεται στις μέριμνες των λαϊκισμών."
Είναι λαϊκισμός να υπερασπίζεσαι την ιστορία της πατρίδας σου απέναντι σε ιστορικές διαπιστώσεις που εξισώνουν ανόμοια πράγματα και προσβάλουν, υβρίζουν την ιστορία, τους αγώνες ενός λαού; Απόψεις που διαστρεβλώνουν την αλήθεια;
Είναι βάρβαρο και βάναυσο να πολεμάς για την πατρίδα σου, την ιστορία σου, την οικογένεια σου, με ότι μέσα διαθέτεις (αφού δεν είχαν δώσει όπλα οι σύμμαχοι-άλλο κεφάλαιο), απέναντι σε στρατό ο οποίος ήρθε με την βια να εισβάλει στον τόπο σου;
Είναι το ίδιο να πολεμάς σώμα με σώμα με ότι διαθέτεις και το ίδιο είναι να σφάζεις γυναικόπαιδα;
Είναι το ίδιο να εξισώνεις τον φασισμό ως ιδεολογικό πρόταγμα και επιβολή στους λαούς και ίδιο είναι να μάχεσαι για την ελευθερία σου;
Είναι το ίδιο βάρβαρο και βάναυσο να πολεμούν πολίτες απέναντι σε στρατιώτες και το ίδιο είναι να ξεκληρίζονται χωριά; (Εδώ υπήρχε η Κάντανος)
Είναι στην τελική το ίδιο βάρβαρο και βάναυσο να υπερασπίζεσαι την ζωή, την ελευθερία και το ίδιο είναι να υπερασπίζεσαι τον φασισμό και τον θάνατο;
Δεν είμαι ιστορικός επιστήμονας αλλά δεν μπορώ να φανταστώ ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος θα λένε ότι ήταν το ίδιο βάρβαροι οι Κρητικοί και οι πρακτικές τους με τους Νάζι.
Ποιος λαός ιστορικά, διαχρονικά δεν πολέμησε για την πατρίδα του με όποιο τρόπο είχε;
Αλλά δεν είναι πολλοί λαοί που διέπραξαν γενοκτονίες και ολοκαυτώματα...
Φούρνους οι Έλληνες δεν είχαν...
Ποιος ιστορικός επιστήμονας στην Ελλάδα μπορεί και υπερασπίζεται την ιδεολογία του θανάτου άρα και τους εκπροσώπους της, τον Κεμάλ και τον Χίτλερ και να τους εξισώνει με την πάλη για ζωή και ελευθερία;
Όποιος δεν μαθαίνει από τα λάθη του η ιστορία τα φέρνει μπροστά του και αυτό το λάθος ο Γερμανικός λαός έχει ιστορική ευθύνη να μην το επαναλάβει και οποιοσδήποτε θέλει να εξισώσει ανόμοια γεγονότα...
Δόξα και τιμή σε αυτούς που ιστορικά, πάλεψαν με ότι μέσα διέθεταν για να είναι ελεύθεροι...
Για κάποιους ήταν και θα είναι "βάρβαρο"....
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
βάρβαρο είναι να πηγαίνεις στα δικαστήρια κάποιον που δεν συμφωνεί μαζί σου παιδάκι μου, τι γράφετε τώρα, τι καθεστώς θέλετε Στάλιν και Χίτλερ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή δεν είναι βάρβαρο να διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα για να καλύψεις εγκλήματα; Η ιδεολογική διαφορά είναι τελείως διάφορη της πραγματικότητας. Όσο κι αν αυτό δεν αρέσει σε κάποιους. Εάν η επιστήμη της Ιστορίας ερμηνεύει τα γεγονότα, τότε υποβιβάζεται σε σχολιαστή και όχι σε αντικειμενικό καταγραφέα. Φυσικά, είναι γνωστό πως οι δυνατοί γράφουν την ιστορία κατά το δοκούν. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως επειδή σήμερα η Γερμανία είναι παντοδύναμη οικονομικά (και μόνο οικονομικά) εμείς θα πρέπει να αποδεχθούμε να ξαναγράψουν την ιστορία όπως τους βολεύει και όχι όπως είναι
ΑπάντησηΔιαγραφή