Χερσαίες ελληνοτουρκικές περιπολίες στα τουρκικά παράλια, η απάντηση στην Μέρκελ...
Να η ευκαιρία! Καιρός είναι να κάνουμε επιτέλους το βήμα που θα μας φέρει ένα βήμα μπροστά από τη γειτονική μας χώρα στα εθνικά μας θέματα
Γράφει ο Ηρακλής Καλογεράκης
Αντιναύαρχος ε.α.
Η βιαστική πρόταση/αναφορά του προέδρου της Κομισιόν, Ζαν-Κλοντ Γιούνγκερ, στην ευρωβουλή μας δίνει τη ευκαιρία γι αυτό. Ο κ. Γιούνγκερ, θεωρεί πως είναι πολύ χρήσιμο να συνεργαστούν οι ναυτικές δυνάμεις Ελλάδας Τουρκίας στο Αιγαίο για την επιτήρηση αυτής της πύλης εισόδου μεταναστών στην Ευρωπαϊκή ένωση. Όμως, το Αιγαίο δεν είναι πύλη εισόδου (choke point) ως είναι τα στενά Ελλησπόντου, Ρόδου-Τουρκίας ή Ρόδου –Καρπάθου. Το Αιγαίο στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει πολλές πύλες εισόδου πού είναι όλα τα λιμάνια της Τουρκίας επί της Μικρασιατικής ακτής.
Αντί λοιπόν να γίνονται μικτές θαλάσσιες περιπολίες στο Αιγαίο θα μπορούσαν να γίνουν κοινές χερσαίες περιπολίες σε σημεία εκκίνησης των σκαφών που παίρνουν με μεγάλη αμοιβή τους μετανάστες για να τούς εγκαταλείψουν στη θάλασσα και να σωθούν πλέον ως ναυαγοί…
Για να γίνει ένα ταξίδι «σωτηρίας» χρειάζεται αρκετή προετοιμασία, μεγάλες μετακινήσεις μέσων/ατόμων/εφοδίων και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό στα σημεία εκκίνησης αφού μιλάμε για τεράστιους αριθμούς ανθρώπων και μέσων μεταφοράς που πρέπει να συγκεντρωθούν για να ξεκινήσουν το ταξίδι τους.
Ο εντοπισμός, η αποτροπή και η καταγραφή των μεταναστών μπορεί να γίνει ευκολότερα στη ξηρά απ’ ότι στη θάλασσα. Στην ξηρά δεν έχει μποφόρ, δεν έχει πνιγμούς και δεν θα μπαίνουν οι δύστυχοι μετανάστες/πρόσφυγες σε περιττά έξοδα προμήθειας βάρκας, μηχανής, καπετάνιου πλέον του εισιτηρίου της σωτηρίας τους.
Μια πρόταση λοιπόν για κοινές χερσαίες περιπολίες στα παράλια είναι, κατά την άποψη μου, πιο αποτελεσματική και θα λύνει ένα πρόβλημα χωρίς να δημιουργεί άλλα, που άπτονται των εθνικών μας θεμάτων και διαφορών με τη γειτονική μας Τουρκία.
Δεν αρκεί η απόρριψη της πρότασης Γιούνγκερ!
Όταν απορρίπτεις μια πρόταση που γίνεται και σε ζημιώνει πρέπει να έχεις έτοιμη την δική σου πρόταση και μια τέτοια είναι κοινές «χερσαίες» και όχι «θαλάσσιες» περιπολίες.
Άλλωστε στη θάλασσα έχουμε Ευρωπαϊκή δύναμη (Frontex) που διεξάγει επιχειρήσεις.
Ας αντιδράσουμε λοιπόν έγκαιρα ώστε η κυρία Μέρκελ στην επίσκεψη που θα κάνει τη Κυριακή στην Άγκυρα να έχει κατά νου τις απόψεις μας και να μην κάνει δηλώσεις που μπορεί να βάψουν τις θέσεις μας και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα…
Σχόλιο ιστολογίου: Η Αθήνα αρνήθηκε την πρόταση Μέρκελ και Γιούνκερ, χωρίς όμως να τολμήσει μία αντιπρόταση ουσίας, όπως αυτή του Αντιναυάρχου ε.α. κ. Καλογεράκη. Φυσικά, δεν κατέθεσε καμία αντιπρόταση η Ελληνική πλευρά, που φαίνεται να χάνει το "ανοιχτό παράθυρο ευκαιρίας" που της δόθηκε μέσα από αυτή την παρέμβαση Γιούνκερ και Μέρκελ.
Θα μπορούσε, για παράδειγμα, η ελληνική πλευρά να ζητήσει την αυστηροποίηση της μετακίνησης των λαθρομεταναστών και Σύριων προσφύγων εντός του τουρκικού εδάφους, με απειλή ευρωπαϊκών οικονομικών μέτρων κατά της Τουρκίας (π.χ. μείωση εισαγωγής των τουρκικών προϊόντων στην Ευρώπη στο 50% και συνεχής αύξηση του ποσοστού για όσο θα αυξάνεται ή και δεν θα μειώνεται η "κινητικότητα" των διακινητών από την Τουρκία προς την Ελλάδα)...
Αρνήθηκε ο κ. Κοτζιάς την πρόταση Γιούνκερ
«Δεν τίθεται θέμα κοινών ελληνοτουρκικών περιπολιών στο Αιγαίο για την αντιμετώπιση του προσφυγικού». Αυτό αποσαφήνισε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha. «Αυτό σημαίνει είσοδο τουρκικών πλοίων στα χωρικά μας ύδατα, κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες», εξήγησε ο κ. Κοτζιάς.
Η σαφέστατη τοποθέτηση του επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας αποτελεί και απάντηση στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, ο οποίος μιλώντας χθες στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εξέφρασε την άποψη ότι «θα ήταν πολύ χρήσιμο» αν «υπό ευρωπαϊκή αιγίδα» υπήρχε ναυτική συνεργασία Ελλάδας και Τουρκίας, «ούτως ώστε να επιτηρείται η πύλη εισόδου» των μεταναστών στην Ευρώπη, ισχυριζόμενος μάλιστα ότι είναι θέμα ευρωπαϊκό και όχι ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Σημειώνεται πως ο Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ, μιλώντας στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξέφρασε την άποψη ότι «θα ήταν πολύ χρήσιμο» αν «υπό ευρωπαϊκή αιγίδα» υπήρχε ναυτική συνεργασία Ελλάδας και Τουρκίας, «ούτως ώστε να επιτηρείται η πύλη εισόδου» των μεταναστών στην Ευρώπη.
Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι είναι θέμα ευρωπαϊκό και όχι ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Ο κ. Γιουνκέρ προχώρησε μάλιστα περισσότερο λέγοντας ότι για τις αντιρρήσεις της ελληνικής πλευράς θα υπάρξουν διαβουλεύσεις και αφήνοντας να εννοηθεί ότι εξ όσων αντελήφθη κατά τις πρόσφατες συνομιλίες του με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η Άγκυρα δεν έχει αντιρρήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορηματική άρνηση της Ελλάδας να εξετάσει το ενδεχόμενο κοινών ελληνοτουρκικών περιπολιών στο Αιγαίο, είχε επισημανθεί ήδη προχθές από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών Κωνσταντίνο Κούτρα με μεγάλη σαφήνεια.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράφει ο Ηρακλής Καλογεράκης
Αντιναύαρχος ε.α.
Η βιαστική πρόταση/αναφορά του προέδρου της Κομισιόν, Ζαν-Κλοντ Γιούνγκερ, στην ευρωβουλή μας δίνει τη ευκαιρία γι αυτό. Ο κ. Γιούνγκερ, θεωρεί πως είναι πολύ χρήσιμο να συνεργαστούν οι ναυτικές δυνάμεις Ελλάδας Τουρκίας στο Αιγαίο για την επιτήρηση αυτής της πύλης εισόδου μεταναστών στην Ευρωπαϊκή ένωση. Όμως, το Αιγαίο δεν είναι πύλη εισόδου (choke point) ως είναι τα στενά Ελλησπόντου, Ρόδου-Τουρκίας ή Ρόδου –Καρπάθου. Το Αιγαίο στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει πολλές πύλες εισόδου πού είναι όλα τα λιμάνια της Τουρκίας επί της Μικρασιατικής ακτής.
Αντί λοιπόν να γίνονται μικτές θαλάσσιες περιπολίες στο Αιγαίο θα μπορούσαν να γίνουν κοινές χερσαίες περιπολίες σε σημεία εκκίνησης των σκαφών που παίρνουν με μεγάλη αμοιβή τους μετανάστες για να τούς εγκαταλείψουν στη θάλασσα και να σωθούν πλέον ως ναυαγοί…
Για να γίνει ένα ταξίδι «σωτηρίας» χρειάζεται αρκετή προετοιμασία, μεγάλες μετακινήσεις μέσων/ατόμων/εφοδίων και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό στα σημεία εκκίνησης αφού μιλάμε για τεράστιους αριθμούς ανθρώπων και μέσων μεταφοράς που πρέπει να συγκεντρωθούν για να ξεκινήσουν το ταξίδι τους.
Ο εντοπισμός, η αποτροπή και η καταγραφή των μεταναστών μπορεί να γίνει ευκολότερα στη ξηρά απ’ ότι στη θάλασσα. Στην ξηρά δεν έχει μποφόρ, δεν έχει πνιγμούς και δεν θα μπαίνουν οι δύστυχοι μετανάστες/πρόσφυγες σε περιττά έξοδα προμήθειας βάρκας, μηχανής, καπετάνιου πλέον του εισιτηρίου της σωτηρίας τους.
Μια πρόταση λοιπόν για κοινές χερσαίες περιπολίες στα παράλια είναι, κατά την άποψη μου, πιο αποτελεσματική και θα λύνει ένα πρόβλημα χωρίς να δημιουργεί άλλα, που άπτονται των εθνικών μας θεμάτων και διαφορών με τη γειτονική μας Τουρκία.
Δεν αρκεί η απόρριψη της πρότασης Γιούνγκερ!
Όταν απορρίπτεις μια πρόταση που γίνεται και σε ζημιώνει πρέπει να έχεις έτοιμη την δική σου πρόταση και μια τέτοια είναι κοινές «χερσαίες» και όχι «θαλάσσιες» περιπολίες.
Άλλωστε στη θάλασσα έχουμε Ευρωπαϊκή δύναμη (Frontex) που διεξάγει επιχειρήσεις.
Ας αντιδράσουμε λοιπόν έγκαιρα ώστε η κυρία Μέρκελ στην επίσκεψη που θα κάνει τη Κυριακή στην Άγκυρα να έχει κατά νου τις απόψεις μας και να μην κάνει δηλώσεις που μπορεί να βάψουν τις θέσεις μας και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα…
Σχόλιο ιστολογίου: Η Αθήνα αρνήθηκε την πρόταση Μέρκελ και Γιούνκερ, χωρίς όμως να τολμήσει μία αντιπρόταση ουσίας, όπως αυτή του Αντιναυάρχου ε.α. κ. Καλογεράκη. Φυσικά, δεν κατέθεσε καμία αντιπρόταση η Ελληνική πλευρά, που φαίνεται να χάνει το "ανοιχτό παράθυρο ευκαιρίας" που της δόθηκε μέσα από αυτή την παρέμβαση Γιούνκερ και Μέρκελ.
Θα μπορούσε, για παράδειγμα, η ελληνική πλευρά να ζητήσει την αυστηροποίηση της μετακίνησης των λαθρομεταναστών και Σύριων προσφύγων εντός του τουρκικού εδάφους, με απειλή ευρωπαϊκών οικονομικών μέτρων κατά της Τουρκίας (π.χ. μείωση εισαγωγής των τουρκικών προϊόντων στην Ευρώπη στο 50% και συνεχής αύξηση του ποσοστού για όσο θα αυξάνεται ή και δεν θα μειώνεται η "κινητικότητα" των διακινητών από την Τουρκία προς την Ελλάδα)...
Αρνήθηκε ο κ. Κοτζιάς την πρόταση Γιούνκερ
«Δεν τίθεται θέμα κοινών ελληνοτουρκικών περιπολιών στο Αιγαίο για την αντιμετώπιση του προσφυγικού». Αυτό αποσαφήνισε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha. «Αυτό σημαίνει είσοδο τουρκικών πλοίων στα χωρικά μας ύδατα, κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες», εξήγησε ο κ. Κοτζιάς.
Η σαφέστατη τοποθέτηση του επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας αποτελεί και απάντηση στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, ο οποίος μιλώντας χθες στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εξέφρασε την άποψη ότι «θα ήταν πολύ χρήσιμο» αν «υπό ευρωπαϊκή αιγίδα» υπήρχε ναυτική συνεργασία Ελλάδας και Τουρκίας, «ούτως ώστε να επιτηρείται η πύλη εισόδου» των μεταναστών στην Ευρώπη, ισχυριζόμενος μάλιστα ότι είναι θέμα ευρωπαϊκό και όχι ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Σημειώνεται πως ο Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ, μιλώντας στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εξέφρασε την άποψη ότι «θα ήταν πολύ χρήσιμο» αν «υπό ευρωπαϊκή αιγίδα» υπήρχε ναυτική συνεργασία Ελλάδας και Τουρκίας, «ούτως ώστε να επιτηρείται η πύλη εισόδου» των μεταναστών στην Ευρώπη.
Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι είναι θέμα ευρωπαϊκό και όχι ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Ο κ. Γιουνκέρ προχώρησε μάλιστα περισσότερο λέγοντας ότι για τις αντιρρήσεις της ελληνικής πλευράς θα υπάρξουν διαβουλεύσεις και αφήνοντας να εννοηθεί ότι εξ όσων αντελήφθη κατά τις πρόσφατες συνομιλίες του με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, η Άγκυρα δεν έχει αντιρρήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορηματική άρνηση της Ελλάδας να εξετάσει το ενδεχόμενο κοινών ελληνοτουρκικών περιπολιών στο Αιγαίο, είχε επισημανθεί ήδη προχθές από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εξωτερικών Κωνσταντίνο Κούτρα με μεγάλη σαφήνεια.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Κύριε Ναύαρχε, περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να προτείνουν κάτι τέτοιο οι ίδιοι οι Τούρκοι παρά τα δικά μας ξενόδουλα τομάρια.
ΑπάντησηΔιαγραφή