Το μεγάλο πρόβλημα της τουρκικής Αεροπορίας
Με ανακοίνωση τους οι τουρκικές στρατιωτικές αρχές απέκλεισαν
την τεχνική βλάβη ή δυσλειτουργία και απέδωσαν και τα δύο πρόσφατα
ατυχήματα με συνολικά τρία μαχητικά RF-4E / F-4E Terminator 2020 στον
ανθρώπινο παράγοντα, σύμφωνα με δημοσίευμα στην αμερικανική επιθεώρηση
«Defense News» που υπογράφει ο έγκυρος Τούρκος δημοσιογράφος, Burak Ege
Bekdil.
Υπενθυμίζεται, ότι στις 27 Φεβρουαρίου 2015 δύο μαχητικά τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II προσέκρουσαν σε λόφο στη Μαλάτεια της ανατολικής Τουρκίας με αποτέλεσμα τον θάνατο και των τεσσάρων ιπταμένων. Περίπου μία εβδομάδα αργότερα, στις 5 Μαρτίου 2015 ένα μαχητικό F-4E Terminator 2020 συνετρίβη στο πεδίο ασκήσεων της Κόνυα (Ικόνιο) στην κεντρική Ανατολία με αποτέλεσμα τον θάνατο του διμελούς πληρώματος.
Πάντως παρά την απόδοση των ατυχημάτων σε ανθρώπινο παράγοντα η Αεροπορία της Τουρκίας αποφάσισε τον άμεσο παροπλισμό των υπολοίπων οκτώ μαχητικών τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II που διαθέτει σε υπηρεσία.
Αντίθετα ανακοίνωσε ότι τα F-4E Terminator 2020 (σύμφωνα με ανοικτές πηγές 47 μονάδες) που έχουν εκσυγχρονιστεί από την ισραηλινή Israel Aerospace Industries τη δεκαετία του 1990 θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2020. Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με το δημοσίευμα το μαχητικό F-4 Phantom εισήλθε σε υπηρεσία στην Αεροπορία της Τουρκίας το 1974 και έκτοτε έχουν απολεσθεί σε ατυχήματα 10 RF-4E και 50 F-4E.
Όμως το πιο ενδιαφέρον στο δημοσίευμα είναι η άμεση συσχέτιση των ατυχημάτων με το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Τον Δεκέμβριο του 2013, Τούρκοι αξιωματούχοι προειδοποίησαν ότι επειδή οι ιπτάμενοι αποχωρούν από την Αεροπορία με ανησυχητικό ρυθμό, θα πρέπει να αποδοθεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο καθεστώς της εκπαίδευσης».
Μάλιστα σύμφωνα με σχόλια καλά πληροφορημένων πηγών που φιλοξενούνται στο δημοσίευμα, οι μαζικές αποχωρήσεις (μπορεί με βεβαιότητα να υποτεθεί ότι η αλματώδης ανάπτυξη της τουρκικής αεροπορικής εταιρίας Turkish Airlines απομυζά την Αεροπορία της Τουρκίας) έχουν επηρεάσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν αποχωρήσει από την Αεροπορία της Τουρκίας για την πολιτική αεροπορία 800 ιπτάμενοι εκ των οποίων οι 600 περίπου πετούσαν μαχητικά.
Κατά τις ίδιες πηγές επιβαρυντικός παράγοντας είναι και το χαμηλό ηθικό μεταξύ των αξιωματικών τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω των ποινικών διώξεων κατά πολλών συναδέλφων τους. Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, από το 2010 αρκετοί υψηλόβαθμοι αξιωματικοί έχουν κατηγορηθεί για προσπάθεια οργάνωσης πραξικοπήματος κατά της κυβέρνησης αλλά και για κατασκοπεία. Αρκετοί εξ αυτών αποστρατεύθηκαν, καθαιρέθηκαν ή και φυλακίσθηκαν. Και όμως σήμερα τουρκικές εισαγγελικές αρχές παραδέχονται ότι κάποιες από τις κατηγορίες ήταν «κατασκευασμένες».
Τις εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιώνουν σε κάποιο βαθμό οι δηλώσεις στα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης του πτεράρχου Abidin Unal, αρχηγού της Τακτικής Αεροπορίας που περιέχονται στο δημοσίευμα. «Είχαμε τόσο πολλούς άξιους [συναδέλφους] που άφησαν την Αεροπορία μετά τη [δικαστική] εμπλοκή τους. Χωρίς αμφιβολία αντιπροσώπευαν ποιότητα [στον Κλάδο]. Αλλά και οι φίλοι μας σήμερα δεν αντιπροσωπεύουν χαμηλή ποιότητα. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι δεν υπάρχει κάμψη ηθικού [στον Κλάδο]».
Πιο ωμές είναι οι εκτιμήσεις αξιωματικών της Αεροπορίας της Τουρκίας που για εύκολα αντιληπτούς λόγους διατηρούν την ανωνυμία τους. «Είναι κοινό μυστικό ότι τα πράγματα για αρκετό καιρό δεν εξελίσσονται καλά στην Αεροπορία. Η αποχώρηση πολλών έμπειρων ιπταμένων έχει αδυνατίσει την εκπαίδευση. Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την εκπαίδευση και να ενισχύσουμε το προσωπικό», σημείωσε ένας εξ αυτών.
Παρά το γεγονός ότι τα δύο ατυχήματα σε διάστημα μόλις έξι ημερών σαφώς εμπεριέχουν έντονα το στοιχείο της συγκυρίας, φαίνεται ότι η Αεροπορία της Τουρκίας αντιμετωπίζει έντονα ένα φαινόμενο που έχουν αντιμετωπίσει και πολλές άλλες αεροπορίες χωρών-μελών του NATO. Αυτό είναι η αυξημένη «διαρροή» εκπαιδευμένου προσωπικού στην πολιτική αεροπορία όπου οι συνθήκες εργασίας και αμοιβής είναι πολύ καλύτερες.
Όπως προαναφέρθηκε, με την αλματώδη ανάπτυξη της Turkish Airlines αλλά και άλλων μικρότερων τουρκικών αεροπορικών εταιριών, η Αεροπορία της Τουρκίας βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν ισχυρό ανταγωνιστή που διαθέτει πολύ ισχυρά πλεονεκτήματα στην προσέλκυση ιπτάμενου προσωπικού.
Εκ των πραγμάτων το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με την «πεπατημένη», δηλαδή τον συνδυασμό κινήτρων και παροχών που άλλες αεροπορικές δυνάμεις υιοθέτησαν ώστε να περιορίσουν την αιμορραγία.
Πηγή Defence-Point
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Υπενθυμίζεται, ότι στις 27 Φεβρουαρίου 2015 δύο μαχητικά τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II προσέκρουσαν σε λόφο στη Μαλάτεια της ανατολικής Τουρκίας με αποτέλεσμα τον θάνατο και των τεσσάρων ιπταμένων. Περίπου μία εβδομάδα αργότερα, στις 5 Μαρτίου 2015 ένα μαχητικό F-4E Terminator 2020 συνετρίβη στο πεδίο ασκήσεων της Κόνυα (Ικόνιο) στην κεντρική Ανατολία με αποτέλεσμα τον θάνατο του διμελούς πληρώματος.
Πάντως παρά την απόδοση των ατυχημάτων σε ανθρώπινο παράγοντα η Αεροπορία της Τουρκίας αποφάσισε τον άμεσο παροπλισμό των υπολοίπων οκτώ μαχητικών τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II που διαθέτει σε υπηρεσία.
Αντίθετα ανακοίνωσε ότι τα F-4E Terminator 2020 (σύμφωνα με ανοικτές πηγές 47 μονάδες) που έχουν εκσυγχρονιστεί από την ισραηλινή Israel Aerospace Industries τη δεκαετία του 1990 θα παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2020. Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με το δημοσίευμα το μαχητικό F-4 Phantom εισήλθε σε υπηρεσία στην Αεροπορία της Τουρκίας το 1974 και έκτοτε έχουν απολεσθεί σε ατυχήματα 10 RF-4E και 50 F-4E.
Όμως το πιο ενδιαφέρον στο δημοσίευμα είναι η άμεση συσχέτιση των ατυχημάτων με το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Τον Δεκέμβριο του 2013, Τούρκοι αξιωματούχοι προειδοποίησαν ότι επειδή οι ιπτάμενοι αποχωρούν από την Αεροπορία με ανησυχητικό ρυθμό, θα πρέπει να αποδοθεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο καθεστώς της εκπαίδευσης».
Μάλιστα σύμφωνα με σχόλια καλά πληροφορημένων πηγών που φιλοξενούνται στο δημοσίευμα, οι μαζικές αποχωρήσεις (μπορεί με βεβαιότητα να υποτεθεί ότι η αλματώδης ανάπτυξη της τουρκικής αεροπορικής εταιρίας Turkish Airlines απομυζά την Αεροπορία της Τουρκίας) έχουν επηρεάσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν αποχωρήσει από την Αεροπορία της Τουρκίας για την πολιτική αεροπορία 800 ιπτάμενοι εκ των οποίων οι 600 περίπου πετούσαν μαχητικά.
Κατά τις ίδιες πηγές επιβαρυντικός παράγοντας είναι και το χαμηλό ηθικό μεταξύ των αξιωματικών τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω των ποινικών διώξεων κατά πολλών συναδέλφων τους. Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, από το 2010 αρκετοί υψηλόβαθμοι αξιωματικοί έχουν κατηγορηθεί για προσπάθεια οργάνωσης πραξικοπήματος κατά της κυβέρνησης αλλά και για κατασκοπεία. Αρκετοί εξ αυτών αποστρατεύθηκαν, καθαιρέθηκαν ή και φυλακίσθηκαν. Και όμως σήμερα τουρκικές εισαγγελικές αρχές παραδέχονται ότι κάποιες από τις κατηγορίες ήταν «κατασκευασμένες».
Τις εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιώνουν σε κάποιο βαθμό οι δηλώσεις στα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης του πτεράρχου Abidin Unal, αρχηγού της Τακτικής Αεροπορίας που περιέχονται στο δημοσίευμα. «Είχαμε τόσο πολλούς άξιους [συναδέλφους] που άφησαν την Αεροπορία μετά τη [δικαστική] εμπλοκή τους. Χωρίς αμφιβολία αντιπροσώπευαν ποιότητα [στον Κλάδο]. Αλλά και οι φίλοι μας σήμερα δεν αντιπροσωπεύουν χαμηλή ποιότητα. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι δεν υπάρχει κάμψη ηθικού [στον Κλάδο]».
Πιο ωμές είναι οι εκτιμήσεις αξιωματικών της Αεροπορίας της Τουρκίας που για εύκολα αντιληπτούς λόγους διατηρούν την ανωνυμία τους. «Είναι κοινό μυστικό ότι τα πράγματα για αρκετό καιρό δεν εξελίσσονται καλά στην Αεροπορία. Η αποχώρηση πολλών έμπειρων ιπταμένων έχει αδυνατίσει την εκπαίδευση. Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την εκπαίδευση και να ενισχύσουμε το προσωπικό», σημείωσε ένας εξ αυτών.
Παρά το γεγονός ότι τα δύο ατυχήματα σε διάστημα μόλις έξι ημερών σαφώς εμπεριέχουν έντονα το στοιχείο της συγκυρίας, φαίνεται ότι η Αεροπορία της Τουρκίας αντιμετωπίζει έντονα ένα φαινόμενο που έχουν αντιμετωπίσει και πολλές άλλες αεροπορίες χωρών-μελών του NATO. Αυτό είναι η αυξημένη «διαρροή» εκπαιδευμένου προσωπικού στην πολιτική αεροπορία όπου οι συνθήκες εργασίας και αμοιβής είναι πολύ καλύτερες.
Όπως προαναφέρθηκε, με την αλματώδη ανάπτυξη της Turkish Airlines αλλά και άλλων μικρότερων τουρκικών αεροπορικών εταιριών, η Αεροπορία της Τουρκίας βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν ισχυρό ανταγωνιστή που διαθέτει πολύ ισχυρά πλεονεκτήματα στην προσέλκυση ιπτάμενου προσωπικού.
Εκ των πραγμάτων το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με την «πεπατημένη», δηλαδή τον συνδυασμό κινήτρων και παροχών που άλλες αεροπορικές δυνάμεις υιοθέτησαν ώστε να περιορίσουν την αιμορραγία.
Πηγή Defence-Point
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...