Ερώτηση Κουίκ για τις πινακίδες στα τουρκικά στο κατάστημα του Ιάσμου στη Θράκη
Πρωτοφανής πρόκληση - δώρο στον τουρκικό εθνικισμό από τον Mr Jumbo
Ο Mr Jumbo έχει αποδείξει περίτρανα το πόσο…νοιάζεται για τη χώρα του. Η μόνο κατ΄ευφημισμόν ελληνική επιχείρηση πληρώνει μισθούς πείνας σε εκατοντάδες εργαζόμενους, αναγνωρίζει τα Σκόπια ως «Μακεδονία», ενώ ο «επιτυχημένος» επιχειρηματίας μεταφέρει τα τεράστια κέρδη σε offshore εταιρείες και χτίζει πισίνες 700 τ.μ. Όμως η τελευταία ενέργεια του κ. Βακάκη ξεπερνά κάθε όριο, καθώς πλέον πρόκειται για ζήτημα εθνικής σημασίας.
Σύμφωνα με καταγγελία της Πρωτοβουλίας Πολιτών «ΘΡΑΚΗ», το κατάστημα της επιχείρησης στον Ιάσμο της Ροδόπης χρησιμοποιεί σε όλες τις πινακίδες (και στις από μεγαφώνου ανακοινώσεις), παράλληλα με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα.
Όπως αναφέρεται στην καταγγελία, «η αποσταθεροποιητική «πρωτοβουλία» μιας εταιρείας αυτής της κλίμακας (εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο), δυναμιτίζει την ειρηνική συνύπαρξη των σύνοικων πληθυσμών, πυροδοτεί τοπικές εντάσεις και θίγει βάναυσα την ευαισθησία του ακριτικού μας λαού, ο οποίος υποφέρει από την αδιάκοπη, ισχυρή και χωρίς προσχήματα προσπάθεια του τουρκικού εθνικισμού να υπονομεύσει την εθνική κυριαρχία».
Το θέμα όπως ήταν αναμενόμενο έχει πάρει διαστάσεις στην τοπική κοινωνία, ενώ έφτασε και στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Επικρατείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Κουίκ, ο οποίος δήλωσε εξοργισμένος από τη χρήση της τουρκικής γλώσσας, τονίζοντας ότι δεν τον εντυπωσιάζει «η βροντερή σιωπή των αρμοδίων κυβερνητικών και αυτοδιοικητικών αρχών και άλλων φορέων».
Παράλληλα κατήγγειλε το Προξενείο της Κομοτηνής και «τα αφεντικά του στην Άγκυρα, που πασχίζουν με κάθε τρόπο να εκτουρκίσουν μέσω της γλώσσας τη Θράκη μας».
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
ΤΕΡΕΝΣ – ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ KAI ANTAΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΙΚΟ ΔΕΝΔΙΑ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΡΓΥΡΗ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΑΤΗ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ
ΘΕΜΑ: ΤΟΥΡΚΟΓΛΩΣΣΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
κ. κ. Υπουργοί,
Σας παραθέτω κείμενο διαμαρτυρίας που έχει αναρτηθεί σε πολλά δημοσιογραφικά ιστιολόγια και blogs, για ένα θέμα που έχει προκαλέσει και σωρεία δημοσιευμάτων στον Αθηναϊκό και περιφερειακό Τύπο.
Αφορά στην ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ και προκλητική ενέργεια της ανάρτησης τουρκόγλωσσων πινακίδων σε μεγαλοκατάστημα της Θράκης, που σηματοδοτεί ότι ο επιχειρηματίας αποδέχεται, ότι η ισοδύναμη γλώσσα της περιοχής, μαζί με τα Ελληνικά, είναι η τουρκική.
Γεγονός που φαντάζομαι, ότι θα έχει κάνει άκρως… ευτυχισμένο τον Πρόξενο της Κομοτηνής και τα αφεντικά του στην Άγκυρα, που πασχίζουν με κάθε τρόπο να εκτουρκίσουν μέσω της γλώσσας τη Θράκη μας.
Το κείμενο της διαμαρτυρίας – καταγγελίας, συνοδεύεται και από πολύ ενδεικτικές φωτογραφίες, τις οποίες εύκολα μπορούν να βρούνε στο διαδίκτυο τα Γραφεία Τύπου των Υπουργείων σας, γράφοντας στο Google «Jumbo Θράκη Ίασμος». Και έχει ως εξής:
Τα… δώρα του Jumbo στον τουρκικό εθνικισμό!
Καταγγέλλουμε με αγανάκτηση, την προκλητική ενέργεια της εταιρείας Jumbo, να χρησιμοποιήσει στο νέο κατάστημά της στον Ίασμο του νομού Ροδόπης, σε όλες τις πινακίδες (και στις από μεγαφώνου ανακοινώσεις), παράλληλα με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα.
Η αποσταθεροποιητική «πρωτοβουλία» μιας εταιρείας αυτής της κλίμακας (εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο), δυναμιτίζει την ειρηνική συνύπαρξη των σύνοικων πληθυσμών, πυροδοτεί τοπικές εντάσεις και θίγει βάναυσα την ευαισθησία του ακριτικού μας λαού, ο οποίος υποφέρει από την αδιάκοπη, ισχυρή και χωρίς προσχήματα προσπάθεια του τουρκικού εθνικισμού να υπονομεύσει την εθνική κυριαρχία.
Είναι αντιληπτό στον κοινό νου ότι, το θέμα δεν συνδέεται με τις γλωσσικές μας προτιμήσεις, αλλά με τις συνέπειες που παράγουν οι πρωτοβουλίες μιας εταιρείας, οι οποίες εκφεύγουν κατά πολύ του στενού επιχειρηματικού πλαισίου και πλήττουν με οδυνηρό τρόπο τη Θράκη.
Με ποιο δικαίωμα μια κερδοσκοπική εταιρεία αυτής της κλίμακας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, που επηρεάζουν και την εξωτερική πολιτική της χώρας;
Η διγλωσσία αναδείχθηκε, εσχάτως, σε κεντρικό στόχο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής με προφανή επιδίωξη – μεταξύ άλλων – την αφομοίωση και στρατηγική εργαλειοποίηση των μη τουρκόφωνων εθνοτικών ομάδων που συναπαρτίζουν τις μουσουλμανικές μειονότητες της περιοχής (Πομάκοι, Ρομά).
Σε μια τέτοια συγκυρία η εταιρία Jumbo με απόλυτη άγνοια των τοπικών ακανθωδών δεδομένων και στηριγμένη σε εσφαλμένες εκτιμήσεις, γίνεται μέρος του προβλήματος και ταυτόχρονα αρωγός της Τουρκίας, απλώνοντας το χαλί στον επεκτατισμό της.
Οι πανηγυρισμοί – δια του Τύπου – φασιστικών μειονοτικών στοιχείων, αλλά ακόμη και στελεχών του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής για τις δίγλωσσες πινακίδες, επιβεβαιώνουν απολύτως τις θέσεις μας. Οι εγχώριοι πυρήνες του τουρκικού εθνικισμού, εκτιμούν (ορθώς) ότι με την ενέργειά της η Jumbo ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την καθιέρωση της διγλωσσίας στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο προφανώς θα θελήσουν να βαδίσουν και άλλες μεγάλες εταιρείες, μόνο και μόνο για το (αμφιλεγόμενο) κέρδος.
Καμία κατασκευασμένη δικαιολογία δεν είναι ανεκτή. Μόνο εάν η Jumbo διέθετε κατάστημα σε συνοριακό σταθμό της χώρας (όπως π.χ. τα Duty Free), θα είχε ενδεχομένως επιχειρηματικό νόημα μία τέτοια επιλεκτική δίγλωσση πρωτοβουλία.
Όμως, την αρχή αυτή δεν την εφάρμοσε ούτε η ίδια η Jumbo στο κατάστημα που λειτούργησε στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα (ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) μέχρι τις αρχές του 2013 (όπου δεν υπήρχαν βουλγαρικές πινακίδες), ούτε και στη Ρόδο, την οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες τούρκοι πολίτες.
Γιατί στην Κύπρο δεν έβαλε και τουρκικές πινακίδες (παρά μόνο ρωσικές και αγγλικές), όπου επισήμως η τουρκική γλώσσα είναι αναγνωρισμένη από την Κυπριακή Δημοκρατία;
Μήπως οι χριστιανοί της Θράκης θεωρούνται αρκετά μαλθακοί για να δεχθούν χωρίς αντίδραση μια τέτοια πρόκληση;
Και φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να το πράξει σε βάθος 120 χιλιομέτρων από τα ευαίσθητα εθνικά μας σύνορα και όταν μάλιστα στο ενδιάμεσο μεσολαβεί άλλο κατάστημα, αυτό της Αλεξανδρουπόλεως, σε απόσταση μόλις 40 χλμ από τα σύνορα, όπου οι πινακίδες είναι μόνο στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο, όταν η πρωτοβουλία εκδηλώνεται γεωγραφικά στην καρδιά της ελληνικής Θράκης και ειδικότερα στην πρωτεύουσα ενός εξαιρετικά εύθραυστου εθνικά δήμου (Ιάσμου), ο οποίος στις τελευταίες αυτoδιοικητικές εκλογές κατέστη το μήλο της έριδος για τον τουρκικό εθνικισμό. (Τελικά, η Τουρκία πέτυχε να «εγκαταστήσει» στον Ίασμο έναν καθοδηγούμενο τουρκόφωνο μειονοτικό δήμαρχο).
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπήρξε κάποιου είδους σιωπηρή συμφωνία/αντάλλαγμα της Jumbo με το δήμο Ιάσμου, από τον οποίο πήρε με πολυετή μίσθωση, το χώρο των εγκαταστάσεών της.
Ποτέ, κανείς έλληνας μουσουλμάνος πολίτης και σε κανένα πολυκατάστημα της Θράκης, δεν είχε πρόβλημα στις συναλλαγές του λόγω της ελληνικής γλώσσας, την οποία άλλωστε διδάσκονται άπαντες σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Πέραν των άλλων, η πρωτοφανής αυτή ενέργεια υποτιμά απροκάλυπτα την πολυδάπανη εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας για ισότιμη παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους πολίτες της χώρας.
Η λογική της αμοιβαιότητας που επικαλείται η Jumbo, ότι δηλαδή και στην Τουρκία οι εταιρείες έχουν σημάνσεις στα ελληνικά, είναι γελοία και ψευδής. Καμία μεγάλη τουρκική εταιρεία εισηγμένη στο τουρκικό χρηματιστήριο δεν θα διενοείτο να τοποθετήσει σε όλο το εύρος ενός μεγάλου καταστήματος δίγλωσσες πινακίδες, δηλαδή στα τουρκικά και στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο να έχει από μεγαφώνων ανακοινώσεις και στην ελληνική γλώσσα. Το μόνο που υπάρχει και άπαντες οι τουρίστες γνωρίζουν, είναι πρόχειρες και ενίοτε ακαλαίσθητες και ανορθόγραφες περιστασιακές πινακίδες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπουν σε καθιέρωση διγλωσσίας, αλλά σε διαφημιστικά τρικ των κεμπάπ ντονέρ.
Εάν η Jumbo, ορέγεται καταναλωτές εκ Τουρκίας, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ουδείς εχέφρων τούρκος πολίτης πρόκειται να διανύσει 120 χλμ και μάλιστα να παρακάμψει κατάστημα που λειτουργεί στα 40 χλμ από τα σύνορα, για να έρθει στο Jumbo του Ιάσμου. Αλλά, ακόμη και αν αυτό συμβεί, θα αφορά σε καταναλωτές τουλάχιστον μέσου μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι μπορούν να αντιληφθούν πινακίδες στα αγγλικά, όπως γίνεται σε όλα τα πολυκαταστήματα της Ευρώπης.
Οι μόνες αναγνωρισμένες δίγλωσσες επιγραφές στην Ελλάδα είναι στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το ίδιο γίνεται απ΄ άκρου εις άκρον στον πλανήτη. Η εταιρείαJumbo οφείλει να συμμορφωθεί με αυτή την παγκόσμια αρχή και να αντικαταστήσει ΑΜΕΣΩΣ τις απαράδεκτες πινακίδες. Οι Θρακιώτες επιθυμούν να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπόλοιπους κατοίκους της Ελλάδας. Ό, τι πινακίδες βλέπει ο πολίτης στα Jumbo της Αθήνας ή της Πελοποννήσου, τις ίδιες επιθυμεί να αντικρίζει και στα Jumbo της ελληνικής Θράκης. Ο εμπνευστής της διγλωσσίας, η οποία δοκιμάζει την αισθητική και τις ευαισθησίες μας, θα πρέπει να λογοδοτήσει στους μετόχους της εταιρείας, αλλά και στο λαό της Θράκης.
Καλούμε προσωπικά τον πρόεδρο της Jumbo κ. Aπ. Βακάκη, το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και όλους τους μετόχους, να αποσύρουν τις υπονομευτικές της εθνικής μας κυριαρχίας πινακίδες.
Στην αντίθετη περίπτωση, καλούμε τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εξωτερικών να παρέμβουν άμεσα, για να σταματήσει αυτή η άθλια πρόκληση. Τυχόν παράτασή της, θα εξοργίσει ακόμη περισσότερο τους Θρακιώτες και τους ανατολικο-Μακεδόνες, οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν κάθε νόμιμο μέσο, ώστε να διαπιστώσει η εταιρεία ότι τα κέρδη που οραματίστηκε από την αθλιότητα αυτή, θα υστερήσουν κατά πολύ από τη μεγάλη ΗΘΙΚΗ ζημία που θα υποστεί.
Τέλος, ΚΑΛΟΥΜΕ όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις στις πόλεις όπου λειτουργούν Jumbo (σε Ελλάδα και Κύπρο), τους πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους της Θράκης και της ανατολικής Μακεδονίας, τους θρακικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες της εσωτερικής διασποράς, τα τοπικά και πανελλήνια ΜΜΕ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους βουλευτές της Θράκης, τους δημάρχους, τον νεοεκλεγέντα Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Γ. Παυλίδη, τα επαγγελματικά επιμελητήρια και τους Μητροπολίτες να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δράσουν καταλλήλως, ώστε να σταματήσει ΑΜΕΣΩΣ η πρόκληση.
Παρακαλούμε όποιοι συμφωνούν με τις θέσεις που αναπτύσσουμε στο κείμενό μας, να συvυπογράψουν συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα στο πάνω μέρος του ιστολογίου ή στέλνοντας e-mail στο protpolthraki@gmail.com γράφοντας όνομα, επώνυμο, πόλη και την λέξη “Υπογράφω”.
Κατόπιν τούτου σας ερωτώ κ. κ. Υπουργοί:
1. Σε μία περιοχή, την Θράκη, όπου το Προξενείο και οι πράκτορες του, πράττουν τα πάντα για να «απλώσουν» και επιβάλλουν την τουρκική γλώσσα, το θεωρείτε αθώο και ακίνδυνο αυτό που συμβαίνει με τις δίγλωσσες πινακίδες στο συγκεκριμένο πολυκατάστημα; Και μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία μας; Και μήπως το επόμενο βήμα θα είναι να αναγράφονται οι τιμές, εκτός από ευρώ και σε… τουρκικές λίρες;
2. Υπήρξε, μέχρι τώρα, παρέμβαση είτε των αρμοδίων κυβερνητικών υπηρεσιών είτε των αρμοδίων αυτοδιοικητικών υπηρεσιών και κυρίως της ΑΜ-Θ Περιφέρειας; Και αν ναι, ποιές είναι αυτές οι παρεμβάσεις;
3. Σκοπεύετε να πάρετε μέτρα, ώστε να μην έχουμε επανάληψη αυτού του φαινομένου, που δεν προάγει καθόλου τα εθνικά μας συμφέροντα;
Ζητώ να μου κατατεθούν:
i. Tα όποια έγγραφα, που υπεγράφησαν μεταξύ του Δήμου Iάσμου και της επιχείρησης JUMBO και πιο συγκεκριμένα οτιδήποτε αφορά σε μίσθωση ή παραχώρηση του οικοπέδου, όπου κτίστηκε η επιχείρηση, εάν ισχύει ότι είναι δημoτική έκταση.
ii. Τις αποφάσεις του Δήμου Iάσμου ή όποιας άλλης αυτοδιοικητικής αρχής για την άδεια λειτουργίας του συγκεκριμένου πολυκαταστήματος.
iii. Την άδεια ανέγερσης της Πολεοδομίας
iv. Τα τυχόν έγγραφα που αντηλλάγησαν μεταξύ ΑΜ-Θ αυτοδιοικητικών υπηρεσιών όποιου επιπέδου με αρμόδιες υπηρεσίες της κυβέρνησης και έγγραφα που αντηλλάγησαν μεταξύ είτε αυτοδιοικητικών Υπηρεσιών είτε Κυβερνητικών Υπηρεσιών, που σχετίζονται με το συγκεκριμένο κατάστημα JUMBO στον Ίασμο. Εάν τυχόν υπάρχουν έγγραφα που έχουν χαρακτηρισθεί απόρρητα, παρακαλώ να λάβω γνώση του περιεχομένου, διαβάζοντάς τα στην Υπηρεσία όπου υπάρχουν κατατιθέμενα – αρχειοθετημένα.
Ο ερωτών Βουλευτής
Τέρενς – Νικόλαος Κουίκ
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Ο Mr Jumbo έχει αποδείξει περίτρανα το πόσο…νοιάζεται για τη χώρα του. Η μόνο κατ΄ευφημισμόν ελληνική επιχείρηση πληρώνει μισθούς πείνας σε εκατοντάδες εργαζόμενους, αναγνωρίζει τα Σκόπια ως «Μακεδονία», ενώ ο «επιτυχημένος» επιχειρηματίας μεταφέρει τα τεράστια κέρδη σε offshore εταιρείες και χτίζει πισίνες 700 τ.μ. Όμως η τελευταία ενέργεια του κ. Βακάκη ξεπερνά κάθε όριο, καθώς πλέον πρόκειται για ζήτημα εθνικής σημασίας.
Σύμφωνα με καταγγελία της Πρωτοβουλίας Πολιτών «ΘΡΑΚΗ», το κατάστημα της επιχείρησης στον Ιάσμο της Ροδόπης χρησιμοποιεί σε όλες τις πινακίδες (και στις από μεγαφώνου ανακοινώσεις), παράλληλα με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα.
Όπως αναφέρεται στην καταγγελία, «η αποσταθεροποιητική «πρωτοβουλία» μιας εταιρείας αυτής της κλίμακας (εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο), δυναμιτίζει την ειρηνική συνύπαρξη των σύνοικων πληθυσμών, πυροδοτεί τοπικές εντάσεις και θίγει βάναυσα την ευαισθησία του ακριτικού μας λαού, ο οποίος υποφέρει από την αδιάκοπη, ισχυρή και χωρίς προσχήματα προσπάθεια του τουρκικού εθνικισμού να υπονομεύσει την εθνική κυριαρχία».
Το θέμα όπως ήταν αναμενόμενο έχει πάρει διαστάσεις στην τοπική κοινωνία, ενώ έφτασε και στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Επικρατείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Κουίκ, ο οποίος δήλωσε εξοργισμένος από τη χρήση της τουρκικής γλώσσας, τονίζοντας ότι δεν τον εντυπωσιάζει «η βροντερή σιωπή των αρμοδίων κυβερνητικών και αυτοδιοικητικών αρχών και άλλων φορέων».
Παράλληλα κατήγγειλε το Προξενείο της Κομοτηνής και «τα αφεντικά του στην Άγκυρα, που πασχίζουν με κάθε τρόπο να εκτουρκίσουν μέσω της γλώσσας τη Θράκη μας».
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
ΤΕΡΕΝΣ – ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ KAI ANTAΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΙΚΟ ΔΕΝΔΙΑ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΡΓΥΡΗ ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟ
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΑΤΗ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ
ΘΕΜΑ: ΤΟΥΡΚΟΓΛΩΣΣΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
κ. κ. Υπουργοί,
Σας παραθέτω κείμενο διαμαρτυρίας που έχει αναρτηθεί σε πολλά δημοσιογραφικά ιστιολόγια και blogs, για ένα θέμα που έχει προκαλέσει και σωρεία δημοσιευμάτων στον Αθηναϊκό και περιφερειακό Τύπο.
Αφορά στην ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ και προκλητική ενέργεια της ανάρτησης τουρκόγλωσσων πινακίδων σε μεγαλοκατάστημα της Θράκης, που σηματοδοτεί ότι ο επιχειρηματίας αποδέχεται, ότι η ισοδύναμη γλώσσα της περιοχής, μαζί με τα Ελληνικά, είναι η τουρκική.
Γεγονός που φαντάζομαι, ότι θα έχει κάνει άκρως… ευτυχισμένο τον Πρόξενο της Κομοτηνής και τα αφεντικά του στην Άγκυρα, που πασχίζουν με κάθε τρόπο να εκτουρκίσουν μέσω της γλώσσας τη Θράκη μας.
Το κείμενο της διαμαρτυρίας – καταγγελίας, συνοδεύεται και από πολύ ενδεικτικές φωτογραφίες, τις οποίες εύκολα μπορούν να βρούνε στο διαδίκτυο τα Γραφεία Τύπου των Υπουργείων σας, γράφοντας στο Google «Jumbo Θράκη Ίασμος». Και έχει ως εξής:
Τα… δώρα του Jumbo στον τουρκικό εθνικισμό!
Καταγγέλλουμε με αγανάκτηση, την προκλητική ενέργεια της εταιρείας Jumbo, να χρησιμοποιήσει στο νέο κατάστημά της στον Ίασμο του νομού Ροδόπης, σε όλες τις πινακίδες (και στις από μεγαφώνου ανακοινώσεις), παράλληλα με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα.
Η αποσταθεροποιητική «πρωτοβουλία» μιας εταιρείας αυτής της κλίμακας (εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο), δυναμιτίζει την ειρηνική συνύπαρξη των σύνοικων πληθυσμών, πυροδοτεί τοπικές εντάσεις και θίγει βάναυσα την ευαισθησία του ακριτικού μας λαού, ο οποίος υποφέρει από την αδιάκοπη, ισχυρή και χωρίς προσχήματα προσπάθεια του τουρκικού εθνικισμού να υπονομεύσει την εθνική κυριαρχία.
Είναι αντιληπτό στον κοινό νου ότι, το θέμα δεν συνδέεται με τις γλωσσικές μας προτιμήσεις, αλλά με τις συνέπειες που παράγουν οι πρωτοβουλίες μιας εταιρείας, οι οποίες εκφεύγουν κατά πολύ του στενού επιχειρηματικού πλαισίου και πλήττουν με οδυνηρό τρόπο τη Θράκη.
Με ποιο δικαίωμα μια κερδοσκοπική εταιρεία αυτής της κλίμακας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, που επηρεάζουν και την εξωτερική πολιτική της χώρας;
Η διγλωσσία αναδείχθηκε, εσχάτως, σε κεντρικό στόχο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής με προφανή επιδίωξη – μεταξύ άλλων – την αφομοίωση και στρατηγική εργαλειοποίηση των μη τουρκόφωνων εθνοτικών ομάδων που συναπαρτίζουν τις μουσουλμανικές μειονότητες της περιοχής (Πομάκοι, Ρομά).
Σε μια τέτοια συγκυρία η εταιρία Jumbo με απόλυτη άγνοια των τοπικών ακανθωδών δεδομένων και στηριγμένη σε εσφαλμένες εκτιμήσεις, γίνεται μέρος του προβλήματος και ταυτόχρονα αρωγός της Τουρκίας, απλώνοντας το χαλί στον επεκτατισμό της.
Οι πανηγυρισμοί – δια του Τύπου – φασιστικών μειονοτικών στοιχείων, αλλά ακόμη και στελεχών του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής για τις δίγλωσσες πινακίδες, επιβεβαιώνουν απολύτως τις θέσεις μας. Οι εγχώριοι πυρήνες του τουρκικού εθνικισμού, εκτιμούν (ορθώς) ότι με την ενέργειά της η Jumbo ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την καθιέρωση της διγλωσσίας στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο προφανώς θα θελήσουν να βαδίσουν και άλλες μεγάλες εταιρείες, μόνο και μόνο για το (αμφιλεγόμενο) κέρδος.
Καμία κατασκευασμένη δικαιολογία δεν είναι ανεκτή. Μόνο εάν η Jumbo διέθετε κατάστημα σε συνοριακό σταθμό της χώρας (όπως π.χ. τα Duty Free), θα είχε ενδεχομένως επιχειρηματικό νόημα μία τέτοια επιλεκτική δίγλωσση πρωτοβουλία.
Όμως, την αρχή αυτή δεν την εφάρμοσε ούτε η ίδια η Jumbo στο κατάστημα που λειτούργησε στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα (ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) μέχρι τις αρχές του 2013 (όπου δεν υπήρχαν βουλγαρικές πινακίδες), ούτε και στη Ρόδο, την οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες τούρκοι πολίτες.
Γιατί στην Κύπρο δεν έβαλε και τουρκικές πινακίδες (παρά μόνο ρωσικές και αγγλικές), όπου επισήμως η τουρκική γλώσσα είναι αναγνωρισμένη από την Κυπριακή Δημοκρατία;
Μήπως οι χριστιανοί της Θράκης θεωρούνται αρκετά μαλθακοί για να δεχθούν χωρίς αντίδραση μια τέτοια πρόκληση;
Και φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να το πράξει σε βάθος 120 χιλιομέτρων από τα ευαίσθητα εθνικά μας σύνορα και όταν μάλιστα στο ενδιάμεσο μεσολαβεί άλλο κατάστημα, αυτό της Αλεξανδρουπόλεως, σε απόσταση μόλις 40 χλμ από τα σύνορα, όπου οι πινακίδες είναι μόνο στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο, όταν η πρωτοβουλία εκδηλώνεται γεωγραφικά στην καρδιά της ελληνικής Θράκης και ειδικότερα στην πρωτεύουσα ενός εξαιρετικά εύθραυστου εθνικά δήμου (Ιάσμου), ο οποίος στις τελευταίες αυτoδιοικητικές εκλογές κατέστη το μήλο της έριδος για τον τουρκικό εθνικισμό. (Τελικά, η Τουρκία πέτυχε να «εγκαταστήσει» στον Ίασμο έναν καθοδηγούμενο τουρκόφωνο μειονοτικό δήμαρχο).
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπήρξε κάποιου είδους σιωπηρή συμφωνία/αντάλλαγμα της Jumbo με το δήμο Ιάσμου, από τον οποίο πήρε με πολυετή μίσθωση, το χώρο των εγκαταστάσεών της.
Ποτέ, κανείς έλληνας μουσουλμάνος πολίτης και σε κανένα πολυκατάστημα της Θράκης, δεν είχε πρόβλημα στις συναλλαγές του λόγω της ελληνικής γλώσσας, την οποία άλλωστε διδάσκονται άπαντες σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Πέραν των άλλων, η πρωτοφανής αυτή ενέργεια υποτιμά απροκάλυπτα την πολυδάπανη εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας για ισότιμη παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους πολίτες της χώρας.
Η λογική της αμοιβαιότητας που επικαλείται η Jumbo, ότι δηλαδή και στην Τουρκία οι εταιρείες έχουν σημάνσεις στα ελληνικά, είναι γελοία και ψευδής. Καμία μεγάλη τουρκική εταιρεία εισηγμένη στο τουρκικό χρηματιστήριο δεν θα διενοείτο να τοποθετήσει σε όλο το εύρος ενός μεγάλου καταστήματος δίγλωσσες πινακίδες, δηλαδή στα τουρκικά και στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο να έχει από μεγαφώνων ανακοινώσεις και στην ελληνική γλώσσα. Το μόνο που υπάρχει και άπαντες οι τουρίστες γνωρίζουν, είναι πρόχειρες και ενίοτε ακαλαίσθητες και ανορθόγραφες περιστασιακές πινακίδες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπουν σε καθιέρωση διγλωσσίας, αλλά σε διαφημιστικά τρικ των κεμπάπ ντονέρ.
Εάν η Jumbo, ορέγεται καταναλωτές εκ Τουρκίας, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ουδείς εχέφρων τούρκος πολίτης πρόκειται να διανύσει 120 χλμ και μάλιστα να παρακάμψει κατάστημα που λειτουργεί στα 40 χλμ από τα σύνορα, για να έρθει στο Jumbo του Ιάσμου. Αλλά, ακόμη και αν αυτό συμβεί, θα αφορά σε καταναλωτές τουλάχιστον μέσου μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι μπορούν να αντιληφθούν πινακίδες στα αγγλικά, όπως γίνεται σε όλα τα πολυκαταστήματα της Ευρώπης.
Οι μόνες αναγνωρισμένες δίγλωσσες επιγραφές στην Ελλάδα είναι στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το ίδιο γίνεται απ΄ άκρου εις άκρον στον πλανήτη. Η εταιρείαJumbo οφείλει να συμμορφωθεί με αυτή την παγκόσμια αρχή και να αντικαταστήσει ΑΜΕΣΩΣ τις απαράδεκτες πινακίδες. Οι Θρακιώτες επιθυμούν να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπόλοιπους κατοίκους της Ελλάδας. Ό, τι πινακίδες βλέπει ο πολίτης στα Jumbo της Αθήνας ή της Πελοποννήσου, τις ίδιες επιθυμεί να αντικρίζει και στα Jumbo της ελληνικής Θράκης. Ο εμπνευστής της διγλωσσίας, η οποία δοκιμάζει την αισθητική και τις ευαισθησίες μας, θα πρέπει να λογοδοτήσει στους μετόχους της εταιρείας, αλλά και στο λαό της Θράκης.
Καλούμε προσωπικά τον πρόεδρο της Jumbo κ. Aπ. Βακάκη, το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και όλους τους μετόχους, να αποσύρουν τις υπονομευτικές της εθνικής μας κυριαρχίας πινακίδες.
Στην αντίθετη περίπτωση, καλούμε τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εξωτερικών να παρέμβουν άμεσα, για να σταματήσει αυτή η άθλια πρόκληση. Τυχόν παράτασή της, θα εξοργίσει ακόμη περισσότερο τους Θρακιώτες και τους ανατολικο-Μακεδόνες, οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν κάθε νόμιμο μέσο, ώστε να διαπιστώσει η εταιρεία ότι τα κέρδη που οραματίστηκε από την αθλιότητα αυτή, θα υστερήσουν κατά πολύ από τη μεγάλη ΗΘΙΚΗ ζημία που θα υποστεί.
Τέλος, ΚΑΛΟΥΜΕ όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις στις πόλεις όπου λειτουργούν Jumbo (σε Ελλάδα και Κύπρο), τους πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους της Θράκης και της ανατολικής Μακεδονίας, τους θρακικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες της εσωτερικής διασποράς, τα τοπικά και πανελλήνια ΜΜΕ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους βουλευτές της Θράκης, τους δημάρχους, τον νεοεκλεγέντα Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Γ. Παυλίδη, τα επαγγελματικά επιμελητήρια και τους Μητροπολίτες να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δράσουν καταλλήλως, ώστε να σταματήσει ΑΜΕΣΩΣ η πρόκληση.
Παρακαλούμε όποιοι συμφωνούν με τις θέσεις που αναπτύσσουμε στο κείμενό μας, να συvυπογράψουν συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα στο πάνω μέρος του ιστολογίου ή στέλνοντας e-mail στο protpolthraki@gmail.com γράφοντας όνομα, επώνυμο, πόλη και την λέξη “Υπογράφω”.
Κατόπιν τούτου σας ερωτώ κ. κ. Υπουργοί:
1. Σε μία περιοχή, την Θράκη, όπου το Προξενείο και οι πράκτορες του, πράττουν τα πάντα για να «απλώσουν» και επιβάλλουν την τουρκική γλώσσα, το θεωρείτε αθώο και ακίνδυνο αυτό που συμβαίνει με τις δίγλωσσες πινακίδες στο συγκεκριμένο πολυκατάστημα; Και μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία μας; Και μήπως το επόμενο βήμα θα είναι να αναγράφονται οι τιμές, εκτός από ευρώ και σε… τουρκικές λίρες;
2. Υπήρξε, μέχρι τώρα, παρέμβαση είτε των αρμοδίων κυβερνητικών υπηρεσιών είτε των αρμοδίων αυτοδιοικητικών υπηρεσιών και κυρίως της ΑΜ-Θ Περιφέρειας; Και αν ναι, ποιές είναι αυτές οι παρεμβάσεις;
3. Σκοπεύετε να πάρετε μέτρα, ώστε να μην έχουμε επανάληψη αυτού του φαινομένου, που δεν προάγει καθόλου τα εθνικά μας συμφέροντα;
Ζητώ να μου κατατεθούν:
i. Tα όποια έγγραφα, που υπεγράφησαν μεταξύ του Δήμου Iάσμου και της επιχείρησης JUMBO και πιο συγκεκριμένα οτιδήποτε αφορά σε μίσθωση ή παραχώρηση του οικοπέδου, όπου κτίστηκε η επιχείρηση, εάν ισχύει ότι είναι δημoτική έκταση.
ii. Τις αποφάσεις του Δήμου Iάσμου ή όποιας άλλης αυτοδιοικητικής αρχής για την άδεια λειτουργίας του συγκεκριμένου πολυκαταστήματος.
iii. Την άδεια ανέγερσης της Πολεοδομίας
iv. Τα τυχόν έγγραφα που αντηλλάγησαν μεταξύ ΑΜ-Θ αυτοδιοικητικών υπηρεσιών όποιου επιπέδου με αρμόδιες υπηρεσίες της κυβέρνησης και έγγραφα που αντηλλάγησαν μεταξύ είτε αυτοδιοικητικών Υπηρεσιών είτε Κυβερνητικών Υπηρεσιών, που σχετίζονται με το συγκεκριμένο κατάστημα JUMBO στον Ίασμο. Εάν τυχόν υπάρχουν έγγραφα που έχουν χαρακτηρισθεί απόρρητα, παρακαλώ να λάβω γνώση του περιεχομένου, διαβάζοντάς τα στην Υπηρεσία όπου υπάρχουν κατατιθέμενα – αρχειοθετημένα.
Ο ερωτών Βουλευτής
Τέρενς – Νικόλαος Κουίκ
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Με την ανοχή/σύμπραξη της Αθήνας, έχει εγκαθιδρυθεί στην Θράκη ένα άτυπο καθεστώς συγκυβέρνησης. Δεν χρειάζεται να γράψω περισσότερα, διότι στο παρόν ιστολόγιο υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα άρθρα, που δείχνουν την κατάντια μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πινακίδες του Jumbo μάς μαράνανε τώρα;