Νέο τουρκικό φιάσκο
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας - Τουρκολόγος
Εδώ και μήνες οι Τούρκοι συνεχώς διαφήμιζαν και πρόβαλλαν από τα τουρκικά ΜΜΕ την μεγάλη «επιτυχία» της Τουρκίας να κατασκευάσει με την πολεμική της βιομηχανία το καινούργιο μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό και ερευνητικό αεροσκάφος για τις ανάγκες της πολεμικής της αεροπορίας.
Μάλιστα η μεγάλη αυτή επιτυχία είχε πάρει και την διάσταση της πλήρης ανεξαρτητοποίησης και αποδέσμευσης της Τουρκίας από τα αντίστοιχα μη επανδρωμένα ισραηλινά και αμερικανικά αεροσκάφη, τα οποία ένεκα της «νέας» τουρκικής πολιτικής σταμάτησαν να εφοδιάζουν την τουρκική πολεμική αεροπορία.
Ειδικά τα περίφημα ισραηλινά μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου Heron, έχουν αποκλειστεί εδώ και καιρό από την τουρκική αγορά οπλικών συστημάτων με αποτέλεσμα η Τουρκία να έχει ένα μεγάλο έλλειμμα στον τομέα αυτό παρά τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν εξ’ αιτίας της μεγάλης πολεμικής ρευστότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Για τον λόγο αυτό η τουρκική πολεμική βιομηχανία, TAİ, προχώρησε στην κατασκευή του νέου μοντέλου τουρκικής παράγωγης μη επανδρωμένου αεροσκάφους με την ονομασία, ANKA.
Και ήρθε η μεγάλη μέρα της δοκιμής αυτού του καινούργιου μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Η δοκιμή γίνονταν στην περιοχή της πόλης Μπάτμαν υπό την εποπτεία της Δεύτερης Διοίκησης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Διοίκησης της 8ης αεροπορικής βάσης του Ντιγιαρμπακίρ.
Συγκεντρώθηκαν οι ιθύνοντες της παραγωγής στην τοποθεσία İkiztepe köyü και ώρα 4 μετά μεσημβρίας για να παρακολουθήσουν την δοκιμαστική πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους.
Και πράγματι το αεροσκάφος απογειώθηκε αλλά μετά από λίγο… κατέπεσε και συνετρίβει μπροστά στα έκπληκτα μάτια των πολεμικών παρατηρητών που είχαν προσκληθεί για να παρακολουθήσουν την δοκιμή, των υπευθύνων της παραγωγής και των αξιωματικών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
Δυστυχώς για τους Τούρκους η δοκιμή και η διαφήμιση άλλου ενός «μεγάλου επιτεύγματος», (βλέπε φιάσκου), της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, κατέληξε σε τραγική αποτυχία και σε εντυπωσιακή συντριβή που ευτυχώς δεν είχε ανθρώπινα θύματα γιατί το αεροσκάφος ήταν μη επανδρωμένο.
Το νέο αυτό ατύχημα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχημάτων και με ανθρώπινα θύματα που έχουν πλήξει τα τελευταία χρόνια την αεροπορία της Τουρκίας, η οποία θέλει να αυτοδιαφημίζεται σαν μια από τις καλύτερες και πιο μαχητικές παγκοσμίως. Από να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε:
Στις 12 Ιουλίου του 2007, ένα F-16 από την βάση του Μπαλίκεσίρ, επιστρέφοντας στην βάση του μετά από πτήση στο Αιγαίο και ώρα 22.30 έπεσε. Ο πιλότος, το όνομα του οποίου δεν ανακοινώθηκε, σώθηκε με βαριά τραύματα.
Στις 22 Μαΐου πάλι του 2007, ένα F16 από την βάση του Αλντίνπαπά του Ικονίου, λίγη ώρα μετά την απογείωση του κατέπεσε. O πιλότος χρησιμοποιώντας το αλεξίπτωτο σώθηκε την τελευταία στιγμή.
Στις 16 Οκτωβρίου του 2006, στην περιοχή του Μπιτλίς, στην ανατολική Τουρκία, ένα F16 λίγη ώρα μετά την απογείωση κατέπεσε από άγνωστη αιτία. Ο πιλότος Μπαχαντίρ Σαχίν σκοτώθηκε.
Στις 11 Σεπτεμβρίου του 2006, ένα F16 απογειώνεται από την βάση του Μπαλίκεσίρ με κατεύθυνση το Αιγαίο. Ενώ βρίσκονταν στην περιοχή του Τσανάκαλέ στον Ελλήσποντο, κατέπεσε σε δασώδη περιοχή. Ο πιλότος κατάφερε να σωθεί.
Στις 30 Ιανουαρίου του 2006, ένα F16 απογειώθηκε από την βάση του Ντιαρμπακίρ στην ανατολική Τουρκία. Μετά από λίγη ώρα πτήσης το αεροπλάνο άρχισε να καίγεται και να πέφτει. Ο πιλότος την τελευταία στιγμή σώθηκε.
Στις 3 Μαρτίου του 2005, ένα F16 απογειώθηκε από την βάση του Καραμπιούκ. Μετά από λίγη ώρα το αεροπλάνο έπεσε σε άγνωστη περιοχή. Είκοσι ώρες μετά από εντατικές έρευνες αποκαλύφτηκε το αεροπλάνο. Ο πιλότος, Φατίχ Ντεβραβούτ, που είχε πάρει μέρος και στους αεροπορικούς βομβαρδισμούς της Σερβίας το 1999 βρέθηκε νεκρός.
Το τελευταίο συμβάν στο μεγάλο αυτό σήριαλ της τουρκικής αεροπορίας ήταν στις 13 Μαρτίου του 2012, όταν ένα F5, εκπαιδευτικό αεροσκάφος, που απογειώθηκε από την βάση του Ικονίου μετά από μια ώρα πτήση έπεσε και ο πιλότος Ουμίτ Οζέρ σκοτώθηκε.
Χώρια τα μη γνωστά ατυχήματα που επιμελώς έχουν αποκρυφτεί από τα τουρκικά ΜΜΕ.
Και όλα αυτά ενώ εδώ μας καλλιεργούν συνεχώς την πλαστή εικόνα της μεγάλης τουρκικής «υπερδύναμης» και της ανάγκης να κάνουμε συνεχώς τα «στραβά» μάτια στην ολοένα και πιο μεγάλη τουρκική προκλητικότητα.
Οι διάφοροι «πολιτικοί μας εκπρόσωποι» το μόνο που ξέρουν, (όπως πρόσφατα η υπουργός Τουρισμού με το… βαθύ ντεκολτέ), είναι να χαριεντίζονται με ηλίθιο τρόπο μπροστά στους Τούρκους συναδέλφους τους όταν την ίδια ώρα τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη έχουν κάνει διάτρητο όλο το ελληνικό μας Αιγαίο.
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας - Τουρκολόγος
Εδώ και μήνες οι Τούρκοι συνεχώς διαφήμιζαν και πρόβαλλαν από τα τουρκικά ΜΜΕ την μεγάλη «επιτυχία» της Τουρκίας να κατασκευάσει με την πολεμική της βιομηχανία το καινούργιο μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό και ερευνητικό αεροσκάφος για τις ανάγκες της πολεμικής της αεροπορίας.
Μάλιστα η μεγάλη αυτή επιτυχία είχε πάρει και την διάσταση της πλήρης ανεξαρτητοποίησης και αποδέσμευσης της Τουρκίας από τα αντίστοιχα μη επανδρωμένα ισραηλινά και αμερικανικά αεροσκάφη, τα οποία ένεκα της «νέας» τουρκικής πολιτικής σταμάτησαν να εφοδιάζουν την τουρκική πολεμική αεροπορία.
Ειδικά τα περίφημα ισραηλινά μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου Heron, έχουν αποκλειστεί εδώ και καιρό από την τουρκική αγορά οπλικών συστημάτων με αποτέλεσμα η Τουρκία να έχει ένα μεγάλο έλλειμμα στον τομέα αυτό παρά τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν εξ’ αιτίας της μεγάλης πολεμικής ρευστότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Για τον λόγο αυτό η τουρκική πολεμική βιομηχανία, TAİ, προχώρησε στην κατασκευή του νέου μοντέλου τουρκικής παράγωγης μη επανδρωμένου αεροσκάφους με την ονομασία, ANKA.
Και ήρθε η μεγάλη μέρα της δοκιμής αυτού του καινούργιου μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Η δοκιμή γίνονταν στην περιοχή της πόλης Μπάτμαν υπό την εποπτεία της Δεύτερης Διοίκησης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Διοίκησης της 8ης αεροπορικής βάσης του Ντιγιαρμπακίρ.
Συγκεντρώθηκαν οι ιθύνοντες της παραγωγής στην τοποθεσία İkiztepe köyü και ώρα 4 μετά μεσημβρίας για να παρακολουθήσουν την δοκιμαστική πτήση του μη επανδρωμένου αεροσκάφους.
Και πράγματι το αεροσκάφος απογειώθηκε αλλά μετά από λίγο… κατέπεσε και συνετρίβει μπροστά στα έκπληκτα μάτια των πολεμικών παρατηρητών που είχαν προσκληθεί για να παρακολουθήσουν την δοκιμή, των υπευθύνων της παραγωγής και των αξιωματικών της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
Δυστυχώς για τους Τούρκους η δοκιμή και η διαφήμιση άλλου ενός «μεγάλου επιτεύγματος», (βλέπε φιάσκου), της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, κατέληξε σε τραγική αποτυχία και σε εντυπωσιακή συντριβή που ευτυχώς δεν είχε ανθρώπινα θύματα γιατί το αεροσκάφος ήταν μη επανδρωμένο.
Το νέο αυτό ατύχημα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχημάτων και με ανθρώπινα θύματα που έχουν πλήξει τα τελευταία χρόνια την αεροπορία της Τουρκίας, η οποία θέλει να αυτοδιαφημίζεται σαν μια από τις καλύτερες και πιο μαχητικές παγκοσμίως. Από να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε:
Στις 12 Ιουλίου του 2007, ένα F-16 από την βάση του Μπαλίκεσίρ, επιστρέφοντας στην βάση του μετά από πτήση στο Αιγαίο και ώρα 22.30 έπεσε. Ο πιλότος, το όνομα του οποίου δεν ανακοινώθηκε, σώθηκε με βαριά τραύματα.
Στις 22 Μαΐου πάλι του 2007, ένα F16 από την βάση του Αλντίνπαπά του Ικονίου, λίγη ώρα μετά την απογείωση του κατέπεσε. O πιλότος χρησιμοποιώντας το αλεξίπτωτο σώθηκε την τελευταία στιγμή.
Στις 16 Οκτωβρίου του 2006, στην περιοχή του Μπιτλίς, στην ανατολική Τουρκία, ένα F16 λίγη ώρα μετά την απογείωση κατέπεσε από άγνωστη αιτία. Ο πιλότος Μπαχαντίρ Σαχίν σκοτώθηκε.
Στις 11 Σεπτεμβρίου του 2006, ένα F16 απογειώνεται από την βάση του Μπαλίκεσίρ με κατεύθυνση το Αιγαίο. Ενώ βρίσκονταν στην περιοχή του Τσανάκαλέ στον Ελλήσποντο, κατέπεσε σε δασώδη περιοχή. Ο πιλότος κατάφερε να σωθεί.
Στις 30 Ιανουαρίου του 2006, ένα F16 απογειώθηκε από την βάση του Ντιαρμπακίρ στην ανατολική Τουρκία. Μετά από λίγη ώρα πτήσης το αεροπλάνο άρχισε να καίγεται και να πέφτει. Ο πιλότος την τελευταία στιγμή σώθηκε.
Στις 3 Μαρτίου του 2005, ένα F16 απογειώθηκε από την βάση του Καραμπιούκ. Μετά από λίγη ώρα το αεροπλάνο έπεσε σε άγνωστη περιοχή. Είκοσι ώρες μετά από εντατικές έρευνες αποκαλύφτηκε το αεροπλάνο. Ο πιλότος, Φατίχ Ντεβραβούτ, που είχε πάρει μέρος και στους αεροπορικούς βομβαρδισμούς της Σερβίας το 1999 βρέθηκε νεκρός.
Το τελευταίο συμβάν στο μεγάλο αυτό σήριαλ της τουρκικής αεροπορίας ήταν στις 13 Μαρτίου του 2012, όταν ένα F5, εκπαιδευτικό αεροσκάφος, που απογειώθηκε από την βάση του Ικονίου μετά από μια ώρα πτήση έπεσε και ο πιλότος Ουμίτ Οζέρ σκοτώθηκε.
Χώρια τα μη γνωστά ατυχήματα που επιμελώς έχουν αποκρυφτεί από τα τουρκικά ΜΜΕ.
Και όλα αυτά ενώ εδώ μας καλλιεργούν συνεχώς την πλαστή εικόνα της μεγάλης τουρκικής «υπερδύναμης» και της ανάγκης να κάνουμε συνεχώς τα «στραβά» μάτια στην ολοένα και πιο μεγάλη τουρκική προκλητικότητα.
Οι διάφοροι «πολιτικοί μας εκπρόσωποι» το μόνο που ξέρουν, (όπως πρόσφατα η υπουργός Τουρισμού με το… βαθύ ντεκολτέ), είναι να χαριεντίζονται με ηλίθιο τρόπο μπροστά στους Τούρκους συναδέλφους τους όταν την ίδια ώρα τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη έχουν κάνει διάτρητο όλο το ελληνικό μας Αιγαίο.
Δεν ξέρω άν πρέπει να λοιδορούμε τους Τούρκους για όλα αυτά τα συμβάντα που αναφέρωνται παραπάνω διότι άν θυμάστε πριν απο χρόνια η κατάσταση στην χώρα μας ήταν παρόμοια . Θα σας θυμήσω την σύγκρουση 2 μαχητικών μας στο όρος του Χολομώντα ( Χαλκιδική ) την πτώση άλλων 2 μαχητικών μας παλιότερα πριν το δυστύχημα στο Χολομώντα ( λόγω βλάβης ) και ακόμη παλιότερα την πτώση 2 μεταγωγικών C130 της πολεμικής μας αεροπορίας που η πτώση του ενός εκ των 2 C130 στοίχησε την ζωή σε 40 ή 60 ; περίπου νέους ανθρώπους ανήμερα των Χριστουγέννων ( έτος δεν θυμάμαι ) . Όλα αυτά τα ανέφερα όχι οτι έχω διαφορετική γνώμη για τους Τούρκους αλλά πιστευω πως πρέπει να έχουμε αυτογνωσία να είμαστε αμερόληπτοι και να μην υποτιμάμε τον αντίπαλο .
ΑπάντησηΔιαγραφή