Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η μοναδική λάμψη του αρχαίου θρακικού χρυσού


Της Τatiana Zavialova 
The Voice of Russia

Από 317 λαμπερά εκθέματα αποτελείται η έκθεση με την ονομασία «Θρακικός χρυσός από τη Βουλγαρία. Αναβιώσαντες θρύλοι», η οποία λαμβάνει χώρα στη Μόσχα, στο Ιστορικό Μουσείο, από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Τα εκθέματα παραχωρήθηκαν από 7 βουλγαρικά μουσεία και ιδιώτες συλλέκτες. 

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα πραγματοποιημένη στη Ρωσία έκθεση αρχαιολογικών μνημείων, που σχετίζονται με την ιστορία της Αρχαίας Θράκης. 


Από το Δνείπερο μέχρι το Αιγαίο, τέτοια τεράστια έκταση καταλάμβαναν οι αρχαίοι Θράκες πριν 2-3 χιλιάδες χρόνια. Θεωρούνταν σπουδαίοι γεωργοί και κτηνοτρόφοι, γενναίοι πολεμιστές και κυνηγοί. 

Είχαν τις δικές τους παραδόσεις, π.χ., για τους μαγικούς ιππείς. Αλλά όταν οι Έλληνες του Νότου ήρθαν στα εδάφη τους, οι Θράκες ασπάστηκαν την ελληνική μυθολογία, τους θεούς και τους ήρωες της Ελλάδας. 

Στο θέμα αναφέρεται ο επιμελητής της έκθεσης Κιρίλ Φίρσοφ

«Η ελληνική μυθολογία όπως την γνωρίζουμε εισήλθε στη θρακική, μεταποιημένη. 

Ο Έλληνας θεός Διόνυσος χωρίστηκε στο Θεό του Ήλιου και το Θεό του Πυρός. 

Ο Ορφέας, ο οποίος αρχικά ήταν ελληνικό πρόσωπο, έγινε θρακικός ήρωας. Μάλιστα οι Έλληνες άρχισαν να τον ονομάζουν «Ορφέα Θρακιώτη».


Φυσικά, τα μυθολογικά πρόσωπα έτσι κι΄αλλιώς αναπαράγονταν στα οικιακά σκεύη, τα στολίδια, τις πολύτιμες πανοπλίες, τα σπαθιά και άλλα αντικείμενα. 

Αλλά τα πιο εντυπωσιακά δείγματα της Θρακικής Τέχνης είναι, αδιαμφισβήτητα, τα ρυτά αγγεία με μορφή κόρνας, η βάση των οποίων είναι φτιαγμένη σε μορφή κεφαλών των ηρώων των θρακικών θρύλων.

Το ρυτό αποτελεί, ουσιαστικά, σύμβολο του θρακικού πολιτισμού, το οποίο συνόδευε τους Θράκες στην καθημερινή τους ζωή και στον άλλο κόσμο. 


Οι επισκέπτες της έκθεσης, οι οποίοι για πρώτη φορά γνωρίζονται με την τέχνη των αρχαίων Θράκων, μπορεί να νομίσουν ότι αυτός ο αρχαίος λαός, κυριολεκτικά, υποκλινόταν στο χρυσό. Έτσι θεωρούσαν και οι αρχαίοι Έλληνες, και συχνά χαρακτήριζαν ειρωνικά τους Θράκες «λαμπερούς». 

Και σύμφωνα με τον καλό γνώστη της θρακικής ιστορίας και πολιτισμού, φύλακα του βουλγαρικού «Ιδρύματος της Θράκης» Ιβάν Μαράζοφ, ο χρυσός δεν λατρευόταν απλώς από τους Θράκες, αλλά και υποδείκνυε την κοινωνική τους θέση. 

Τα περισσότερα αντικείμενα στην έκθεση είναι τυχαία ευρήματα και όχι αποτέλεσμα κάποιων ειδικών αρχαιολογικών ανασκαφών τύμβων, όπου ήταν θαμμένοι ευγενείς και ηγέτες περιβαλλόμενοι από τεράστιο αριθμό πολύτιμων αντικειμένων. 

Οι τύμβοι, δυστυχώς, είχαν λεηλατηθεί από την αρχαιότητα. Ενώ θησαυροί ανακαλύπτονται στο έδαφος της Αρχαίας Θράκης μέχρι σήμερα. 

Αυτό οφείλεται στο ότι οι ηγέτες των Θράκων είχαν ένα ενδιαφέρον έθιμο, μας είπε ο επιμελητής της έκθεσης Κιρίλ Φίρσοφ:

«Ο βασιλιάς της Θράκης είχε μια υποχρέωση, που επιβεβαίωνε το βασιλικό του αξίωμα. Έπρεπε οπωσδήποτε να θάψει κάποιο θησαυρό και ακόμα καλύτερα να βρει κάποιο θησαυρό. 

Κάποιοι τα κατάφερναν να βρουν, κάποιοι όχι. 

Όμως σίγουρα έθαβαν, διότι μέχρι σήμερα βρίσκουμε τέτοιους θησαυρούς». 

«Και τα 317 αντικείμενα δείχνουν το φανταστικό επίπεδο του πολιτισμού, της τέχνης, που υπήρχε πριν 3 χιλιάδες χρόνια στην περιοχή», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού της Ρωσικής Ομοσπονδίας Βλαντίμιρ Μεντίνσκι κατά την επίσημη τελετή έναρξης της έκθεσης. 

Αρχαίος ευγενής αρματηλάτης της Θράκης, θαμμένος μαζί με τα άλογα του άρματός του.

Πηγή: Τhe Voice of Russia



Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. Μόνο ένας λαός που παράγει αδιάλειπτα πολιτισμό εδώ και αιώνες, επειδή το έχει ανάγκη και το καθιστά προτεραιότητά του, και όχι επαναλαμβάνοντας δάνειες έννοιες άλλων, τις οποίες δεν συναισθάνεται, μόνο ένας τέτοιος λαός είναι σε θέση να αναγνωρίσει και να εκτιμήσει έναν όμοιό του.

    Η Θράκη μας σήμερα, συρρικνωμένη σε μια λωρίδα γης, για να ικανοποιηθούν οι ορέξεις των απολίτιστων κατά καιρούς ισχυρών που επέβαλαν τα σύνορά της, έχει αφεθεί βορά στις κρίσεις ξένων και ντόπιων, απολίτιστων και πουλημένων.

    Κοιτάμε τα εκθέματα αυτά σε φωτογραφίες, ζηλεύουμε όσους θα τα αντικρύσουν από κοντά και μας πιάνει ένα παράπονο. Πότε ενδιαφέρθηκε το εδώ υπουργείο Πολιτισμού να στήσει για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες μια τέτοιου μεγέθους έκθεση; Έχουμε δει μέχρι και κολομβιανά εκθέματα στο Μουσείο Μπενάκη (για να διαπιστώσουμε ότι η αρχαιότητα της Λατινικής Αμερικής συμπίπτει με τη δική μας βυζαντινή), αιγυπτιακά διαφόρων περιόδων στο Αρχαιολογικό, ισλαμική τέχνη εδώ κι εκεί, αλλά μια τέτοια έκθεση τέτοιου μεγέθους ποτέ.

    Γιατί; Μήπως επειδή θα μας έκανε υπερήφανους και θα ξυπνούσε ένα φρόνημα που πασχίζουν κάποιοι να πνίξουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗ ΔΡΑΧΜΗ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΤΥΠΩΜΕΝΟ ΕΥΡΩΚΩΛΟΧΑΡΤΟ ΤΩΝ ΤΟΚΟΓΛYΦΩΝ ROTHSCHILDS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]