Οι Τούρκοι μας προκαλούν στο Αιγαίο κι εμείς τους... σώζουμε οικονομικά!
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας - Τουρκολόγος
Την ίδια περίοδο που οι τουρκικές προκλήσεις έχουν χτυπήσει κόκκινο στο Αιγαίο με τα τουρκικά πολεμικά πλοία να κάνουν βόλτες στο Σαρωνικό και τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη να πετούν πάνω από το Αγαθονήσι, ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ ήρθε σαν ο από μηχανής θεός για να σώσει την τουρκική οικονομία από ζημιές πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.
Όσο και αν αυτό ακούγεται πρωτοφανές, ένα ελληνικό πλοίο με την επωνυμία «Nısson Rodos», όπως αναγράφεται από τον τουρκικό τύπο, (εφημερίδα Yeni Şafak 26/5), έχει σώσει την Τουρκία και το τουρκικό εμπόριο προς την Μέση Ανατολή το οποίο αντιμετωπίζει ζωτικό πρόβλημα με τον εμφύλιο της Συρίας καθώς έχουν κοπεί όλες οι οδικές αρτηρίες από την Τουρκία προς τις χώρες Σαουδική Αραβία και Ιορδανία, δύο από τους μεγαλύτερους πελάτες των τούρκικων προϊόντων στην περιοχή.
Η κατάσταση αυτή είχε προκαλέσει μεγάλη ταραχή στους Τούρκους καθώς έβλεπαν ότι τα προϊόντα τους που προορίζονταν για την Μέση Ανατολή κινδύνευαν να καταστραφούν γιατί με τον εμφύλιο της Συρίας είχαν κοπεί όλες οι χερσαίες μεταφορές από την Τουρκία προς τις χώρες αυτές με την απειλή να χαθούν πολλά εκατομμύρια δολάρια.
Στην κρίσιμη όμως στιγμή και ενώ η απελπισία είχε καταλάβει τους Τούρκους ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ, το «Νήσος Ρόδος», το οποίο είχε σχεδόν ακινητοποιηθεί εξ’ αιτίας της μεγάλης ελληνικής οικονομικής κρίσης ήρθε σαν σωσίβια λέμβο για το λιμνάζων τουρκικό εμπόριο.
Το πλοίο αυτό λοιπόν ανέλαβε να σώσει τους Τούρκους εμπόρους και άρχισε να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ του τουρκικού λιμανιού της Αλεξανδρέττας προς το αιγυπτιακό λιμάνι Πορτ Σαΐδ και από εκεί προς την σαουδαραβικό λιμάνι της Τζέντας, όπου ξεφορτώνουν τα τουρκικά εμπορεύματα και στη συνεχεία προωθούνται στο εσωτερικό της Σαουδικής Αραβίας και στην ιερή πόλη Μέκκα, καθώς και βορειότερα προς την Ιορδανία.
Η λύση αυτή ήδη έχει ανακουφίσει τους Τούρκους και όπως αναφέρουν τα τουρκικά δημοσιεύματα αποφέρει κέρδη ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία αν δεν βρίσκονταν το ελληνικό φεριμπότ σίγουρα θα χάνονταν για την τουρκική οικονομία.
Η ιδέα της ναύλωσης και χρήσης του ελληνικού φεριμπότ, όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, ήταν του Τούρκου ναυτικού πράκτορα, Mehmet Gülay, ο όποιος έχει δουλέψει στο παρελθόν με ελληνικά φεριμπότ στο Αιγαίο και ήξερε πολύ καλά αφ’ ενός τις δυνατότητες τους και αφ’ ετέρου την πολύ δύσκολη συγκυρία με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα που τα είχε ακινητοποιήσει.
Έτσι οι Τούρκοι «έπιασαν» την ευκαιρία και μέσω του ελληνικού πλοίου κατάφεραν να λύσουν τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει στο τουρκικό εμπόριο και γενικότερα στην τουρκική οικονομία οι εμφύλιος πόλεμος της Συρίας.
Φυσικά για όλα αυτά και ενώ οι Τούρκοι πάλι έκαναν την «καλή», εμείς δεν μάθαμε με ποιανού ελληνικού παράγοντα έγινε η συμφωνία για αυτή την σωτηρία της τουρκικής οικονομίας.
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας - Τουρκολόγος
Την ίδια περίοδο που οι τουρκικές προκλήσεις έχουν χτυπήσει κόκκινο στο Αιγαίο με τα τουρκικά πολεμικά πλοία να κάνουν βόλτες στο Σαρωνικό και τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη να πετούν πάνω από το Αγαθονήσι, ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ ήρθε σαν ο από μηχανής θεός για να σώσει την τουρκική οικονομία από ζημιές πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.
Όσο και αν αυτό ακούγεται πρωτοφανές, ένα ελληνικό πλοίο με την επωνυμία «Nısson Rodos», όπως αναγράφεται από τον τουρκικό τύπο, (εφημερίδα Yeni Şafak 26/5), έχει σώσει την Τουρκία και το τουρκικό εμπόριο προς την Μέση Ανατολή το οποίο αντιμετωπίζει ζωτικό πρόβλημα με τον εμφύλιο της Συρίας καθώς έχουν κοπεί όλες οι οδικές αρτηρίες από την Τουρκία προς τις χώρες Σαουδική Αραβία και Ιορδανία, δύο από τους μεγαλύτερους πελάτες των τούρκικων προϊόντων στην περιοχή.
Η κατάσταση αυτή είχε προκαλέσει μεγάλη ταραχή στους Τούρκους καθώς έβλεπαν ότι τα προϊόντα τους που προορίζονταν για την Μέση Ανατολή κινδύνευαν να καταστραφούν γιατί με τον εμφύλιο της Συρίας είχαν κοπεί όλες οι χερσαίες μεταφορές από την Τουρκία προς τις χώρες αυτές με την απειλή να χαθούν πολλά εκατομμύρια δολάρια.
Στην κρίσιμη όμως στιγμή και ενώ η απελπισία είχε καταλάβει τους Τούρκους ένα ελληνικό πλοίο φεριμπότ, το «Νήσος Ρόδος», το οποίο είχε σχεδόν ακινητοποιηθεί εξ’ αιτίας της μεγάλης ελληνικής οικονομικής κρίσης ήρθε σαν σωσίβια λέμβο για το λιμνάζων τουρκικό εμπόριο.
Το πλοίο αυτό λοιπόν ανέλαβε να σώσει τους Τούρκους εμπόρους και άρχισε να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ του τουρκικού λιμανιού της Αλεξανδρέττας προς το αιγυπτιακό λιμάνι Πορτ Σαΐδ και από εκεί προς την σαουδαραβικό λιμάνι της Τζέντας, όπου ξεφορτώνουν τα τουρκικά εμπορεύματα και στη συνεχεία προωθούνται στο εσωτερικό της Σαουδικής Αραβίας και στην ιερή πόλη Μέκκα, καθώς και βορειότερα προς την Ιορδανία.
Η λύση αυτή ήδη έχει ανακουφίσει τους Τούρκους και όπως αναφέρουν τα τουρκικά δημοσιεύματα αποφέρει κέρδη ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία αν δεν βρίσκονταν το ελληνικό φεριμπότ σίγουρα θα χάνονταν για την τουρκική οικονομία.
Η ιδέα της ναύλωσης και χρήσης του ελληνικού φεριμπότ, όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Yeni Şafak, ήταν του Τούρκου ναυτικού πράκτορα, Mehmet Gülay, ο όποιος έχει δουλέψει στο παρελθόν με ελληνικά φεριμπότ στο Αιγαίο και ήξερε πολύ καλά αφ’ ενός τις δυνατότητες τους και αφ’ ετέρου την πολύ δύσκολη συγκυρία με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα που τα είχε ακινητοποιήσει.
Έτσι οι Τούρκοι «έπιασαν» την ευκαιρία και μέσω του ελληνικού πλοίου κατάφεραν να λύσουν τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει στο τουρκικό εμπόριο και γενικότερα στην τουρκική οικονομία οι εμφύλιος πόλεμος της Συρίας.
Φυσικά για όλα αυτά και ενώ οι Τούρκοι πάλι έκαναν την «καλή», εμείς δεν μάθαμε με ποιανού ελληνικού παράγοντα έγινε η συμφωνία για αυτή την σωτηρία της τουρκικής οικονομίας.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...