Η εικόνα μας… καθοδηγεί!
Του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου
Οι αγρότες, ξανά, στους δρόμους μιας Ελλάδας χτυπημένης από χαμηλό οικονομικό και ατμοσφαιρικό βαρομετρικό, κομμένης σε πολλά κομμάτια αφού είχε κοπεί στα δύο με τις κατολισθήσεις στα Τέμπη και στη θαλπωρή των τηλεοπτικών στούντιο μεσαία και μεγάλα στελέχη του ΠΑΣΟΚ πρωταγωνιστούν στα τηλεοπτικά παράθυρα βοηθούμενοι από δημοσιογράφους που ΔΕΝ κρύβουν καθόλου τις πολιτικές τους πεποιθήσεις αλλά, τουναντίον, προβάλλουν ηχηρά την Κομματική τους ταυτότητα!...
Στα ίδια «πάνελ» κάποιοι από τους γνωστούς και τηλεοπτικά «επιφανείς» της Νέας Δημοκρατίας τους «κοντράρουν» ενώ και οι «αναγνωρίσιμοι» των Κομμάτων της ήσσονος Αντιπολίτευσης συμμετέχουν και αυτοί στις τηλεοπτικές «παρέες» από τις μικρές πρωινές μέχρι τις μεγάλες νυχτερινές ώρες…
Δικαίως, νομίζω, μου έρχονται στο νου πασίγνωστα λαϊκά μας ρητά… όπως «άλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς» ή ακόμη και «τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου» και τελικά «Τι είχες Γιάννη ‘μ, τι είχα πάντα…»
Βλέπουμε πάλι το ίδιο έργο αλλά στις μουσικές καρέκλες της εξουσίας το ΠΑΣΟΚ που χτες ήταν Αντιπολότευση τώρα είναι Κυβέρνηση και η Ν.Δ. από χτεσινή Κυβέρνηση είναι τώρα Αντιπολίτευση...
Και η ελληνική Τηλεόραση, πάντα η ίδια, και οι δημοσιογράφοι πάντα στον ίδιο ρόλο των... καθοδηγητών-διαμορφωτών της κοινής γνώμης!
Εκτιμώ ότι μάλλον βιάστηκε ο Orwell να δώσει το «1984» ως τίτλο του γνωστού βιβλίου του, αλλά τώρα πλέον στις δεκαετίες μετά το πέρασμα της χρονιάς του 1984 δικαιώθηκε περίτρανα για τον «Μεγάλο Αδελφό» και τη δύναμη της Τηλεόρασης να καθοδηγεί την «κοινή γνώμη» σε στόχους επιθυμητούς καθώς, αποδεχόμενη την προπαγάνδα ως ενημέρωση, συναρπάζεται, ακολουθεί άβουλα, αξιολογεί άκριτα, υιοθετεί ασυλλόγιστα!...
Ζούμε τώρα τελευταία οι Έλληνες τηλεθεατές μια ιδιόμορφη τραγωδία με άγνωστες δραματικές προεκτάσεις που αδυνατούμε να συλλάβουμε, να κατανοήσουμε και στο μέτρο που το επιτάσσουν οι περιστάσεις και το απαιτούν οι – «ου μενετοί» – καιροί, να ερμηνεύσουμε παραγωγικά. Δραματικά πρόσωπα του τηλεοπτικού «κανιβαλισμού», αφού ξεγυμνώθηκαν περίτεχνα από το «απυρόβλητο» τώρα πια και η Εκκλησία και η Δικαιοσύνη ακολουθώντας την επιβληθείσα από αδιόρατα Κέντρα Εξουσίας πορεία «απαξίωσης» θεσμών και δομών της Πολιτικής, της Οικογένειας, της Παιδείας, της Αστυνομίας, της Δημοσιογραφίας!….
Εμείς, παθητικό φιλοθεάμον τηλεοπτικό κοινό, εισπράττουμε την εικόνα, βιώνουμε την αηδία, φουντώνουμε με θυμό, ζητάμε εξιλέωση με παραδειγματική τιμωρία (από ποιόν αλήθεια) που θα επιφέρει την «…των τοιούτων παθημάτων κάθαρση!…»
Στην προσπάθειά να ερμηνεύσω το προχτές, το χτες και το σήμερα (θυμηθείτε πώς αντιμετωπίζουν τα Αγροτικά μπλόκα Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση) στέκομαι στην τηλεοπτική εικόνα, στο Βρετανικό διαφημιστικό σποτ που δείχνει 3 σκηνές σε αντίστροφη εξέλιξη, πηγαίνοντας δηλαδή από το τέλος προς την αρχή.
Σκηνή τρίτη, ένας νεαρός με δερμάτινο μπουφάν και μαλλί «καρφάκια» σπρώχνει βίαια έναν καθώς πρέπει μπίζνεσμαν από τα χέρια του οποίου φεύγει ο μαύρος χαρτοφύλακας που κρατούσε.
Σκηνή δεύτερη, ο νεαρός φαίνεται καθώς τρέχει προφανώς για να επιτεθεί στον συγκεκριμένο μπίζνεσμαν που περπατά ανέμελος στο πεζοδρόμιο μιας λονδρέζικης λεωφόρου.
Σκηνή πρώτη, ο νεαρός που περπατά με τη φίλη του πίσω από τον μπίζνεσμαν αντιλαμβάνεται ότι αρχίζει να καταρρέει η μαρκίζα ενός κτιρίου και καθώς δεν το έχει αντιληφθεί ο προπορευόμενος μπίζνεσμαν εάν κάποιος δεν το προλάβει σίγουρα μπορεί να τον θανατώσει!
Αντιλαμβανόμενος το επερχόμενο κακό ο νεαρός με την «χίπη» εμφάνιση αφήνει το χέρι της φίλης του και ΤΡΕΧΕΙ σαν τρελός για να αποτρέψει τον κίνδυνο, να σώσει μια ζωή!...
Στη χώρα που γέννησε τη λογική και πολέμησε το σόφισμα, στο Λαό που ξεπέρασε το ένστικτο της επιβίωσης θυσιάζοντας ζωές «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδας την ελευθερία» φαντάζομαι σχεδόν με τρόμο μια «τηλεόραση–έπιπλο» που στηρίζεται σε 4 πόδια από τα οποία το ένα είναι…σπασμένο! Στη θέση του ο ιδιοκτήτης της ΤιΒι για στήριγμα έβαλε τρία βιβλία: την Πολιτεία του Πλάτωνα, τα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη και την …Καινή Διαθήκη!
Τα συμπεράσματα για το ψέμα και τη δύναμη της τηλεοπτική εικόνας δικά σας…Την απόλυτη αλήθεια την γνωρίζει μόνο…Εκείνος!
Bloggers...γερά!!! Είστε πολύ χρήσιμοι...
Οι αγρότες, ξανά, στους δρόμους μιας Ελλάδας χτυπημένης από χαμηλό οικονομικό και ατμοσφαιρικό βαρομετρικό, κομμένης σε πολλά κομμάτια αφού είχε κοπεί στα δύο με τις κατολισθήσεις στα Τέμπη και στη θαλπωρή των τηλεοπτικών στούντιο μεσαία και μεγάλα στελέχη του ΠΑΣΟΚ πρωταγωνιστούν στα τηλεοπτικά παράθυρα βοηθούμενοι από δημοσιογράφους που ΔΕΝ κρύβουν καθόλου τις πολιτικές τους πεποιθήσεις αλλά, τουναντίον, προβάλλουν ηχηρά την Κομματική τους ταυτότητα!...
Στα ίδια «πάνελ» κάποιοι από τους γνωστούς και τηλεοπτικά «επιφανείς» της Νέας Δημοκρατίας τους «κοντράρουν» ενώ και οι «αναγνωρίσιμοι» των Κομμάτων της ήσσονος Αντιπολίτευσης συμμετέχουν και αυτοί στις τηλεοπτικές «παρέες» από τις μικρές πρωινές μέχρι τις μεγάλες νυχτερινές ώρες…
Δικαίως, νομίζω, μου έρχονται στο νου πασίγνωστα λαϊκά μας ρητά… όπως «άλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς» ή ακόμη και «τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου» και τελικά «Τι είχες Γιάννη ‘μ, τι είχα πάντα…»
Βλέπουμε πάλι το ίδιο έργο αλλά στις μουσικές καρέκλες της εξουσίας το ΠΑΣΟΚ που χτες ήταν Αντιπολότευση τώρα είναι Κυβέρνηση και η Ν.Δ. από χτεσινή Κυβέρνηση είναι τώρα Αντιπολίτευση...
Και η ελληνική Τηλεόραση, πάντα η ίδια, και οι δημοσιογράφοι πάντα στον ίδιο ρόλο των... καθοδηγητών-διαμορφωτών της κοινής γνώμης!
Εκτιμώ ότι μάλλον βιάστηκε ο Orwell να δώσει το «1984» ως τίτλο του γνωστού βιβλίου του, αλλά τώρα πλέον στις δεκαετίες μετά το πέρασμα της χρονιάς του 1984 δικαιώθηκε περίτρανα για τον «Μεγάλο Αδελφό» και τη δύναμη της Τηλεόρασης να καθοδηγεί την «κοινή γνώμη» σε στόχους επιθυμητούς καθώς, αποδεχόμενη την προπαγάνδα ως ενημέρωση, συναρπάζεται, ακολουθεί άβουλα, αξιολογεί άκριτα, υιοθετεί ασυλλόγιστα!...
Ζούμε τώρα τελευταία οι Έλληνες τηλεθεατές μια ιδιόμορφη τραγωδία με άγνωστες δραματικές προεκτάσεις που αδυνατούμε να συλλάβουμε, να κατανοήσουμε και στο μέτρο που το επιτάσσουν οι περιστάσεις και το απαιτούν οι – «ου μενετοί» – καιροί, να ερμηνεύσουμε παραγωγικά. Δραματικά πρόσωπα του τηλεοπτικού «κανιβαλισμού», αφού ξεγυμνώθηκαν περίτεχνα από το «απυρόβλητο» τώρα πια και η Εκκλησία και η Δικαιοσύνη ακολουθώντας την επιβληθείσα από αδιόρατα Κέντρα Εξουσίας πορεία «απαξίωσης» θεσμών και δομών της Πολιτικής, της Οικογένειας, της Παιδείας, της Αστυνομίας, της Δημοσιογραφίας!….
Εμείς, παθητικό φιλοθεάμον τηλεοπτικό κοινό, εισπράττουμε την εικόνα, βιώνουμε την αηδία, φουντώνουμε με θυμό, ζητάμε εξιλέωση με παραδειγματική τιμωρία (από ποιόν αλήθεια) που θα επιφέρει την «…των τοιούτων παθημάτων κάθαρση!…»
Στην προσπάθειά να ερμηνεύσω το προχτές, το χτες και το σήμερα (θυμηθείτε πώς αντιμετωπίζουν τα Αγροτικά μπλόκα Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση) στέκομαι στην τηλεοπτική εικόνα, στο Βρετανικό διαφημιστικό σποτ που δείχνει 3 σκηνές σε αντίστροφη εξέλιξη, πηγαίνοντας δηλαδή από το τέλος προς την αρχή.
Σκηνή τρίτη, ένας νεαρός με δερμάτινο μπουφάν και μαλλί «καρφάκια» σπρώχνει βίαια έναν καθώς πρέπει μπίζνεσμαν από τα χέρια του οποίου φεύγει ο μαύρος χαρτοφύλακας που κρατούσε.
Σκηνή δεύτερη, ο νεαρός φαίνεται καθώς τρέχει προφανώς για να επιτεθεί στον συγκεκριμένο μπίζνεσμαν που περπατά ανέμελος στο πεζοδρόμιο μιας λονδρέζικης λεωφόρου.
Σκηνή πρώτη, ο νεαρός που περπατά με τη φίλη του πίσω από τον μπίζνεσμαν αντιλαμβάνεται ότι αρχίζει να καταρρέει η μαρκίζα ενός κτιρίου και καθώς δεν το έχει αντιληφθεί ο προπορευόμενος μπίζνεσμαν εάν κάποιος δεν το προλάβει σίγουρα μπορεί να τον θανατώσει!
Αντιλαμβανόμενος το επερχόμενο κακό ο νεαρός με την «χίπη» εμφάνιση αφήνει το χέρι της φίλης του και ΤΡΕΧΕΙ σαν τρελός για να αποτρέψει τον κίνδυνο, να σώσει μια ζωή!...
Στη χώρα που γέννησε τη λογική και πολέμησε το σόφισμα, στο Λαό που ξεπέρασε το ένστικτο της επιβίωσης θυσιάζοντας ζωές «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδας την ελευθερία» φαντάζομαι σχεδόν με τρόμο μια «τηλεόραση–έπιπλο» που στηρίζεται σε 4 πόδια από τα οποία το ένα είναι…σπασμένο! Στη θέση του ο ιδιοκτήτης της ΤιΒι για στήριγμα έβαλε τρία βιβλία: την Πολιτεία του Πλάτωνα, τα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη και την …Καινή Διαθήκη!
Τα συμπεράσματα για το ψέμα και τη δύναμη της τηλεοπτική εικόνας δικά σας…Την απόλυτη αλήθεια την γνωρίζει μόνο…Εκείνος!
Bloggers...γερά!!! Είστε πολύ χρήσιμοι...
Θαυμάζω τον ΚΑΘΗΓΗΤΗ Κον ΓΕΩΓΙΟΝ ΠΙΠΕΡΟΟΥΝ και ζηλεύω τους φοιτητάς του (ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ) όπως τους αποκαλεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή