Η πονηριά της Αγκυρας και η απραξία της Αθήνας
Χωρίς αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης παραμένει για δεύτερη ημέρα η εξόχως προκλητική αλλά και εξίσου πονηρή κίνηση της Τουρκίας χθες, να ζητήσει την άδεια των ελληνικών Αρχών για υπερπτήση στην Ικαρία από τουρκικό αεροσκάφος που υπέστη βλάβη ύστερα από τις σοβαρές αερομαχίες στην περιοχή του Φαρμακονησιού, επαναφέροντας έτσι θέμα αποστρατιωτικοποίησης των ελληνικών νήσων.
Η κίνηση της Τουρκίας να ζητήσει από την Αθήνα την άδεια υπερπτήσης στη Ικαρία δεν αποτελεί κίνηση καλής θέλησης, αλλά ούτε και σημάδι υπαναχώρησής της, ύστερα από τα άσφαιρα ελληνικά διαβήματα στην Αγκυρα.
Σε δύσκολη θέση
Πρόκειται για μια πολύ καλά μελετημένη κίνηση, που φέρνει σε δύσκολη θέση την Αθήνα και μόνον:
Ζητώντας την άδεια της Αθήνας για υπερπτήση στην Ικαρία (σ.σ. ενώ το τουρκικό μαχητικό μπορούσε να φύγει μόνο του), η Τουρκία επιβεβαιώνει ότι η Ικαρία είναι νήσος ελληνική χωρίς αμφισβήτηση. Δεν έχει ζητήσει ποτέ όμως κάτι αντίστοιχο για τα νησιά Φούρνοι, Αγαθονήσι και Φαρμακονήσι, τα οποία μάλιστα το τελευταίο διάστημα αποτελούν στόχους τουρκικών εικονικών βολών, επιβεβαιώνοντας έτσι για ακόμα μια φορά την πλήρη αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά αυτά.
Η Αγκυρα ζήτησε άδεια υπερπτήσης τουρκικού μαχητικού από την Ικαρία επαναφέροντας μονομερώς σε ισχύ τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάννης, του 1923, στην οποία αναφέρεται ότι οι νήσοι Ικαρία, Λέσβος, Σάμος, Χίος είναι αποστρατιωτικοποιημένες και επομένως δεν μπορούν να υπερίπτανται τουρκικά αεροσκάφη, όπως αντιστοίχως και τα ελληνικά δεν μπορούν να υπερίπτανται των ακτών της Ανατολίας. Ομως, όπως είναι γνωστό, η Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνμης του 1923 (σ.σ. όχι η γνωστή και εν ισχύι Συνθήκη της Λωζάννης) έχει αντικατασταθεί από τη Συνθήκη του Μοντρέ, με βάση την οποία η Ελλάδα υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει θέμα αποστρατιωτικοποίησης των ελληνικών νησιών του Αν. Αιγαίου.
Μoνομερώς
Με τη χθεσινή κίνησή της η Τουρκία επανέφερε μονομερώς σε ισχύ την «αποστρατιωτικοποίηση» των ελληνικών νησιών Χίου, Σάμου, Λέσβου και Ικαρίας, παίρνοντας και τη σχετική «άδεια υπερπτήσης» από τις ελληνικές Αρχές. Η Αθήνα όχι μόνον έδωσε «την άδεια» αυτή, αλλα ούτε καν αντέδρασε στην πολύ προκλητική αλλά και ευφυώς πονηρή κίνηση της Αγκυρας...
Προφανώς τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας δεν είχαν τον χρόνο και τα μέσα να ασχοληθούν και με αυτό το «πρόβλημα», καθώς στριμώχνονται τα πράγματα στο Αιγαίο με τις διαπραγματεύσεις της ΝΑΤΟϊκής συντονιστικής επιτροπής στη Σμύρνη.
Αυτό το διάστημα συνεδριάζει η ειδική συντονιστική επιτροπή του ΝΑΤΟ, προκειμένου να καθοριστεί η ΝΑΤΟϊκή άσκηση DYNAMIC ΜΙΧ που προγραμματίζεται στο Αιγαίο τον Μάιο του 2010. Αυτό το διάστημα οι ΝΑΤΟϊκές χώρες καθορίζουν τις δυνάμεις που θα διαθέσουν και τα προβλήματα βεβαίως επικεντρώνονται μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, καθώς, επιπροσθέτως, μπαίνει σε ισχύ και η νέα δομή του ΝΑΤΟ, με το Αεροπορικό Στρατηγείο στη Σμύρνη υπό Αμερικανό διοικητή.
Ραντάρ και Λήμνος
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η Αγκυρα προσφέρει στο ΝΑΤΟ δύο επιπλέον εθνικά ραντάρ της. Εκτός από τα ισχυρότατα τουρκικά ραντάρ στο Τσανάκαλε και το Μπαμπάκαλε (απέναντι από τη Χίο), η Τουρκία προσφέρει το εθνικό ραντάρ της Κοκσεάντα στην Ιμβρο και το ραντάρ Ντάτζα απέναντι από τη Ρόδο. Αν αυτά τα δύο ραντάρ ενταχθούν στο δυναμικό του ΝΑΤΟ, τότε η Τουρκία θα είναι σε θέση να ελέγχει πληρέστατα όλο το Αιγαίο για λογαριασμό του ΝΑΤΟ. Αντιθέτως η Αγκυρα παραμένει ανένδοτη να ενταχθεί το ραντάρ της Λήμνου (καθώς και τα εκεί ελληνικά αεροσκάφη) στη δύναμη του ΝΑΤΟ) επιμένοντας ότι η Λήμνος είναι αποστρατιωτικοποιημένη, εξουδετερώνοντας κατ' αυτόν τον τρόπο το στρατηγικής σημασίας αεροδρόμιο της Λήμνου.
«Μάχη» ακόμα γίνεται για το θέμα της «μεταβίβασης ιχνών» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο Αιγαίο για τους σκοπούς του ΝΑΤΟ. Μέχρι τώρα, η Τουρκία έδινε πέντε σημεία μετάβασης στο στρατηγείο της Νάπολης, το οποίο στη συνέχεια τα μεταβίβαζε στην Αθήνα.
Τώρα που το ΝΑΤΟϊκό αεροπορικό στρατηγείο του ΝΑΤΟ μεταφέρεται και λειτουργεί στη Σμύρνη, η Αγκυρα αρνείται να δώσει στην Αθήνα τα σημεία μεταβίβασης ιχνών της στο Αιγαίο, δημιουργώντας πρόσθετα προβλήματα στη ΝΑΤΟϊκή συνύπαρξη Ελλάδας και Τουρκίας.
Η κίνηση της Τουρκίας να ζητήσει από την Αθήνα την άδεια υπερπτήσης στη Ικαρία δεν αποτελεί κίνηση καλής θέλησης, αλλά ούτε και σημάδι υπαναχώρησής της, ύστερα από τα άσφαιρα ελληνικά διαβήματα στην Αγκυρα.
Σε δύσκολη θέση
Πρόκειται για μια πολύ καλά μελετημένη κίνηση, που φέρνει σε δύσκολη θέση την Αθήνα και μόνον:
Ζητώντας την άδεια της Αθήνας για υπερπτήση στην Ικαρία (σ.σ. ενώ το τουρκικό μαχητικό μπορούσε να φύγει μόνο του), η Τουρκία επιβεβαιώνει ότι η Ικαρία είναι νήσος ελληνική χωρίς αμφισβήτηση. Δεν έχει ζητήσει ποτέ όμως κάτι αντίστοιχο για τα νησιά Φούρνοι, Αγαθονήσι και Φαρμακονήσι, τα οποία μάλιστα το τελευταίο διάστημα αποτελούν στόχους τουρκικών εικονικών βολών, επιβεβαιώνοντας έτσι για ακόμα μια φορά την πλήρη αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά αυτά.
Η Αγκυρα ζήτησε άδεια υπερπτήσης τουρκικού μαχητικού από την Ικαρία επαναφέροντας μονομερώς σε ισχύ τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάννης, του 1923, στην οποία αναφέρεται ότι οι νήσοι Ικαρία, Λέσβος, Σάμος, Χίος είναι αποστρατιωτικοποιημένες και επομένως δεν μπορούν να υπερίπτανται τουρκικά αεροσκάφη, όπως αντιστοίχως και τα ελληνικά δεν μπορούν να υπερίπτανται των ακτών της Ανατολίας. Ομως, όπως είναι γνωστό, η Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνμης του 1923 (σ.σ. όχι η γνωστή και εν ισχύι Συνθήκη της Λωζάννης) έχει αντικατασταθεί από τη Συνθήκη του Μοντρέ, με βάση την οποία η Ελλάδα υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει θέμα αποστρατιωτικοποίησης των ελληνικών νησιών του Αν. Αιγαίου.
Μoνομερώς
Με τη χθεσινή κίνησή της η Τουρκία επανέφερε μονομερώς σε ισχύ την «αποστρατιωτικοποίηση» των ελληνικών νησιών Χίου, Σάμου, Λέσβου και Ικαρίας, παίρνοντας και τη σχετική «άδεια υπερπτήσης» από τις ελληνικές Αρχές. Η Αθήνα όχι μόνον έδωσε «την άδεια» αυτή, αλλα ούτε καν αντέδρασε στην πολύ προκλητική αλλά και ευφυώς πονηρή κίνηση της Αγκυρας...
Προφανώς τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας δεν είχαν τον χρόνο και τα μέσα να ασχοληθούν και με αυτό το «πρόβλημα», καθώς στριμώχνονται τα πράγματα στο Αιγαίο με τις διαπραγματεύσεις της ΝΑΤΟϊκής συντονιστικής επιτροπής στη Σμύρνη.
Αυτό το διάστημα συνεδριάζει η ειδική συντονιστική επιτροπή του ΝΑΤΟ, προκειμένου να καθοριστεί η ΝΑΤΟϊκή άσκηση DYNAMIC ΜΙΧ που προγραμματίζεται στο Αιγαίο τον Μάιο του 2010. Αυτό το διάστημα οι ΝΑΤΟϊκές χώρες καθορίζουν τις δυνάμεις που θα διαθέσουν και τα προβλήματα βεβαίως επικεντρώνονται μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, καθώς, επιπροσθέτως, μπαίνει σε ισχύ και η νέα δομή του ΝΑΤΟ, με το Αεροπορικό Στρατηγείο στη Σμύρνη υπό Αμερικανό διοικητή.
Ραντάρ και Λήμνος
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η Αγκυρα προσφέρει στο ΝΑΤΟ δύο επιπλέον εθνικά ραντάρ της. Εκτός από τα ισχυρότατα τουρκικά ραντάρ στο Τσανάκαλε και το Μπαμπάκαλε (απέναντι από τη Χίο), η Τουρκία προσφέρει το εθνικό ραντάρ της Κοκσεάντα στην Ιμβρο και το ραντάρ Ντάτζα απέναντι από τη Ρόδο. Αν αυτά τα δύο ραντάρ ενταχθούν στο δυναμικό του ΝΑΤΟ, τότε η Τουρκία θα είναι σε θέση να ελέγχει πληρέστατα όλο το Αιγαίο για λογαριασμό του ΝΑΤΟ. Αντιθέτως η Αγκυρα παραμένει ανένδοτη να ενταχθεί το ραντάρ της Λήμνου (καθώς και τα εκεί ελληνικά αεροσκάφη) στη δύναμη του ΝΑΤΟ) επιμένοντας ότι η Λήμνος είναι αποστρατιωτικοποιημένη, εξουδετερώνοντας κατ' αυτόν τον τρόπο το στρατηγικής σημασίας αεροδρόμιο της Λήμνου.
«Μάχη» ακόμα γίνεται για το θέμα της «μεταβίβασης ιχνών» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο Αιγαίο για τους σκοπούς του ΝΑΤΟ. Μέχρι τώρα, η Τουρκία έδινε πέντε σημεία μετάβασης στο στρατηγείο της Νάπολης, το οποίο στη συνέχεια τα μεταβίβαζε στην Αθήνα.
Τώρα που το ΝΑΤΟϊκό αεροπορικό στρατηγείο του ΝΑΤΟ μεταφέρεται και λειτουργεί στη Σμύρνη, η Αγκυρα αρνείται να δώσει στην Αθήνα τα σημεία μεταβίβασης ιχνών της στο Αιγαίο, δημιουργώντας πρόσθετα προβλήματα στη ΝΑΤΟϊκή συνύπαρξη Ελλάδας και Τουρκίας.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...