Αφήνουν ανιστόρητους τους μαθητές
Τα παιδιά θα τελειώνουν το Λύκειο χωρίς ουσιαστικά να έχουν διδαχτεί τίποτα για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Ανιστόρητοι θα παίρνουν οι μαθητές το απολυτήριο του λυκείου, καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση για να εξυπηρετήσει μικροκομματικές και επικίνδυνες ιδεοληπτικές αντιλήψεις φρόντισε να διαγράψει πλήρως από την ύλη του γυμνασίου και του λυκείου τη νεότερη ελληνική Ιστορία, ένα θέμα που ορθώς ανέδειξαν χθες «Τα Νέα».
Οι μαθητές της γ' γυμνασίου θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους χωρίς να διδαχθούν ιστορικά γεγονότα πέραν της περιόδου του Χαριλάου Τρικούπη, ενώ το σχολικό βιβλίο που έχουν στα χέρια τους εκτείνεται μέχρι τη Μεταπολίτευση.
Έτσι, οι αυριανοί μαθητές του λυκείου ή αυτοί που θα πάνε στα Επαγγελματικά Λύκεια δεν θα έχουν καμία γνώση για τον ατυχή Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897, για τον Μακεδονικό Αγώνα, τους Βαλκανικούς Πολέμους, τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και τα γεγονότα μέχρι τη Μεταπολίτευση και την είσοδο της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
Με αυτόν τον τρόπο φαίνεται ξεκάθαρα μια προσπάθεια που ξεκίνησε επί Ρεπούση για την απομάκρυνση των νέων Ελλήνων από την ελληνική Ιστορία που αφορά κυρίως τα χρόνια προβλήματα της χώρας μας με γειτονικές χώρες, όπως τα Σκόπια.
Τα πράγματα, όμως, γίνονται πολύ χειρότερα στο λύκειο. Το βιβλίο της α' τάξης είναι διδακτικά άχρηστο, καθώς αφορά την αρχαία περίοδο, από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι τα χρόνια του Ιουστινιανού. Ομως, η ύλη που πρέπει να διαβάσουν οι μαθητές είναι από τη νεότερη Ιστορία. Εδώ εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα.
Χωρίς διδακτέα ύλη, πολύ περισσότερο όμως χωρίς ένα σχολικό βιβλίο, οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους θα πρέπει να διδαχθούν τα κρίσιμα ιστορικά γεγονότα που δεν έμαθαν στο γυμνάσιο! Και εδώ όμως τα πράγματα είναι επικίνδυνα, καθώς απουσιάζει ουσιαστικά η περίοδος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου!
Επί έναν μήνα, οι καθηγητές, χωρίς συγκεκριμένες οδηγίες και κατευθύνσεις, πρέπει να διδάξουν τους μαθητές για τον πιο αιματηρό πόλεμο στην ανθρώπινη ιστορία!
Αποτέλεσμα είναι ότι οι καθηγητές θα καταφεύγουν στην υποκειμενική κρίση, θα ανατρέχουν σε πηγές στο διαδίκτυο ή σε βιβλία με αμφιλεγόμενο -μπορεί και ανιστόρητο ή ατεκμηρίωτο- περιεχόμενο, κάτι που είναι όχι μόνο αντιπαιδαγωγικό αλλά και επικίνδυνο, και μπορεί να αλλοιώσει την κρίση των μαθητών ή να στρέψει το μυαλό τους σε μια επικίνδυνη κατεύθυνση αντίληψης και θεώρησης των πραγμάτων. Για παράδειγμα, κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τι και πώς θα διδάξει ένας καθηγητής για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων ή υπό ποιο ιστορικό πρίσμα θα παρουσιάσει τη ναζιστική Γερμανία και τη Σοβιετική Ενωση.
Τα προβλήματα που κορυφώνονται στην α' λυκείου ξεκινούν όμως από το γυμνάσιο. Στη γ' τάξη, για παράδειγμα, οι μαθητές καλούνται να μάθουν σε 15 διδακτικές ώρες για την Οθωμανική Αυτοκρατορία, τις ανακαλύψεις, την Αναγέννηση και την απολυταρχία στην Ευρώπη, χωρίς όμως οι συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες να υπάρχουν στο βιβλίο! Επίσης, υπάρχουν ενότητες που ως υλικό δεν υπάρχουν στο εγχειρίδιο.
Το βιβλίο που έχουν οι μαθητές στα χέρια τους χρονολογείται στη δεκαετία του 2000. Τα κεφάλαια του βιβλίου περιγράφουν την Ιστορία μέχρι την εποχή της Μεταπολίτευσης, αλλά η ύλη που καλούνται να διδαχθούν οι μαθητές σταματά στην εποχή του Τρικούπη.
Δημοκρατία
"Τα πράγματα, όμως, γίνονται πολύ χειρότερα στο λύκειο. Το βιβλίο της α' τάξης είναι διδακτικά άχρηστο, καθώς αφορά την αρχαία περίοδο, από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι τα χρόνια του Ιουστινιανού. "
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι εδω τιθεται ενα θεμα:
Θα φαινονται στους χαρτες ολες οι ελληνικες αποικιες σε Βαλκανια, Μεσογειο και Μαυρη Θαλασσα;
Θα διδονται πληροφοριες για ολα τα ελληνικα φυλλα οπως και για τον εξελληνισμο αλλοφυλων,π.χ.
Ιλλυριων;
Θα διδονται ακριβεις πληροφοριες για τα γεωγραφικα ορια της Μακεδονιας ή θα υιοθετηθει η σλαβικη
προπαγανδα της "γεωγραφικης Μακεδονιας" με αποτελεσμα να αποδεχομαστε και "Βορεια Μακεδονια";