Τελεσίγραφο Χριστοδούλου στους Γάλλους για την υποστήριξη των Mirage, μέχρι τον Μάιο
Μπορεί η Ελλάδα να εκδηλώνει το ενδιαφέρον της ανοιχτά για το αεροσκάφος 5ης γενιάς F-35, όμως σε πρώτη φάση μπορεί με βάση τα σημερινά ή και αυριανά δημοσιονομικά κριτήρια να το προμηθευτεί και πολύ περισσότερο να το συντηρήσει; Αυτό είναι το ρώτημα…
Μπορεί η Αμερική να κλείνει το μάτι, ανακινώντας ταυτόχρονα τη γεωπολιτική σκακιέρα με τις κόντρες διαρκείας που έχει με την Άγκυρα, αλλά «no money no honey».
Όπως τόνισε και ο Πτέραρχος Χριστοδούλου, Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, το F-35, από τη στιγμή που δεν υπάρχει άλλο μαχητικό 5ης γενιάς, ουσιαστικά αποτελεί μονόδρομο στον οποίο πρέπει να μπει η Ελλάδα.
Από την άλλη πλευρά ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες οφείλουμε να βαδίσουμε με τα υπάρχοντα μέσα τα οποία, πολλές φορές υποφέρουν στην κυριολεξία.
Τελεσίγραφο Χριστοδούλου στους Γάλλους για τα Mirage
Πολλές φορές αναφερθήκαμε με ρεπορτάζ στις κινήσεις που αφορούν τον αεροπορικό στόλο των Mirage 2000, πολλές από τις οποίες έφτασαν στο παρά ένα για να ολοκληρωθούν, όμως «όταν μπλέχτηκαν τα νομικά ζητήματα και οι δικηγόροι» όπως σημείωσε ο ίδιος ο Α’ ΓΕΕΘΑ, οι συζητήσεις πήγαν από την αρχή κι’ αυτό είχε ως αποτέλεσμα το να βαλτώνει η υπόθεση της υποστήριξης των Γαλλικών αεροσκαφών, που αποτελούν τα μαχητικά που φέρουν ορισμένα από τα πλέον στρατηγικά όπλα της χώρας.
Ο Πτέραρχος Χριστοδούλου, φέρεται να έχει θέσει τελεσίγραφο στην Γαλλική πλευρά πως μέσα στις αρχές Μαΐου, θα έρθουν, θα μείνουν στην Ελλάδα και θα βρεθούν όλες οι λύσεις. Κανείς δεν θα φύγει από το τραπέζι της διαπραγμάτευσης αν δεν λυθούν όλα εκείνα τα θέματα που πρέπει να ξεπεραστούν και να υπάρξει μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία θα πρέπει να περάσει στη συνέχεια από την επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας.
Να υπενθυμίσουμε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται σε ασυμβατότητα ανάμεσα σε τμήματα του Ελληνικού και το Γαλλικού δικαίου κι εκεί κάπου σταματούν τα πάντα και αναζητούνται λύσεις, οι οποίες δεν βρίσκονται με αποτέλεσμα να φτάνουν οι επιτροπές στο κλείσιμο του επόμενου ραντεβού, γνωρίζοντας εκ των προτέρων πως και πάλι θα βρεθούν στο νομικό αδιέξοδο.
Ίσως η μεγαλύτερη ειρωνεία στην υπόθεση της υποστήριξης των Mirage είναι πως από το 2014 τα χρήματα βρίσκονται στον «κουμπαρά» και περιμένουν την εκταμίευση τους , ώστε να ξεκινήσει η υποστήριξη με ανταλλακτικά και φέρουν και πάλι κυρίως τα 2λιτρα στο Αιγαίο. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ενός εκ των αεροσκαφών που για μεγάλο χρονικό διάστημα, ετών, αναζητούνταν μονάχα ένα ανταλλακτικό ώστε να τοποθετηθεί στο αεροσκάφος και να πετάξει ξανά, κάτι που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί εφικτό.
Ο παράγοντας χρήση
Το πολυδουλεμένο Ελληνικό Mirage έχει γράψει περισσότερες ώρες πτήσεις απ’ όλα τα Mirage που έχουν πουληθεί ανά τον κόσμο και πολλές φορές η συντήρησή τους ξεπερνά και τα εγχειρίδια του κατασκευαστή, γεγονός που αποδεικνύει το επίπεδο των μηχανικών της Πολεμικής Αεροπορίας που δίνουν τον δικό τους τιτάνιο και αξιέπαινο αγώνα ώστε να διατηρήσουν τα δελταπτέρυγα σε αξιοπλόιμη κατάσταση.
Πάντως με αυτά τα κολλήματα που ανακύπτουν, έρχεται στο φως και η αναγκαιότητα των αλλαγών που πρέπει να γίνουν στη νομοθεσία και οι προτάσεις από την Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών έχουν κατατεθεί προς το υπουργείο από τον περασμένο Ιανουάριο, όμως ακόμη δεν έχει προχωρήσει ούτε σ’ αυτό τον τομέα το παραμικρό.
Μια οι αλλαγές στην πολιτική ηγεσία, μια οι πολιτικές εξελίξεις, έχουν αφήσει ένα κρίσιμο κομμάτι απ’ έξω, στάσιμο, να περιμένει ποιος θα είναι εκείνος που θα το φέρει προς συζήτηση στην βουλή.
HellasJournal
Άν καί είμαι υπέρ τών Γάλλων. Όσον αφορά τά οπλικά συστήματα.Γιά δύο λόγους. Πρώτον γιατί ότι μάς έδωσαν, μάς προσφέρουν ποιοτική υπεροπλία . Αξίζουν τά χρήματα τους. Καί κατά δεύτερον τό Παρίσι μάς φέρθηκε "σπαθί" καί ότι μάς πούλησε δέν τό έδωσε καί στούς απέναντι νά μάς σημαδεύουν. Όπως κάνουν κάποιοι άλλοι πέραν τού Ατλαντικού "σύμμαχοι" καί "φίλοι" . Ώς εδώ πολύ καλά. Από εδώ καί πέρα ξεκινούν τά περίεργα.... Διότι όταν έχεις ένα πολύ καλό διαχρονικό πελάτη τής πολεμικής βιομηχανίας σου. Τόν διευκολύνεις νά συντηρήσει νά εκσυχρονίσει τά οπλικά συστήματα πού αγόρασε από εσένα. Τόν δευκολύνεις ακόμα καί άν βρίσκεται σέ δυσκολία. Καί ψάχνει τρόπο νά βρεί χρήματα γιά συντήρηση εκσυχρονισμό.... Ενώ ή τακτική τών Γάλλων ΕΜΠΟΔΙΣΕ ΤΟΝ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ miraze 2000BMG σέ 20005. Γιατί προσπαθούσε ΝΑ '"σπρώξει" ΤΟ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ RAFALE . Καί σαμπόταρε οποιαδήποτε προσπάθεια καί κρούση τού Ελληνικού ΥΕΘΑ ΚΑΙ ΓΕΕΘΑ. Καί αυτός είναι ό λόγος πού καθυστέρησε ή συντήρηση τών αεροσκαφών. Τό ίδιο κάνει τώρα καί μέ τίς φρεγάτες bellharra. Πού σκοντάφτουν στό θέμα τών χρημάτων. Ενώ ή Γαλλία είναι στό κλάμπ τών δανειστών μας καί κατέχει τά υπερκέρδη τών Ελληνικών ομολόγων. Αντί νά βοηθήσει. Στό κάτω κάτω τό συμφέρον τής "πυροβολεί". Δουλειές γιά τήν ΝΤΑΣΏ θά χάσει... Σωστά λοιπόν ό πτέραρχος Χριστοδούλου. Θά πιέσει γιά νά βρεθούν λύσεις... Διαφορετικά θά κοιτάξουμε καί σέ άλλο πορτοκαλεώνα.Γιατί τά περιθώρια μας μέ τούς απέναντι, στενεύουν επικίνδυνα , δυστυχώς
ΑπάντησηΔιαγραφήΠανο, αν το F-35 μπορει να αντικαταστησει τα F-16 και τα Mirage,ειναι πολυ πιθανο να
Διαγραφήσκεφτεται το ΓΕΑ να εισαγει μια "ομοιομορφια" στις Ενοπλες Δυναμεις!
Το πιο σημαντικο απ'ολα ειναι οτι το επιπεδο των πιλοτων μας πρεπει να ειναι αριστο!
Αφου μπορουν οι πιλοτοι μας να λοκαρουν με F-16 τα F-35,τοτε φαντασου τι μπορουν να κανουν
με τα F-35!!
Και θα πρεπει να λαβουμε υποψιν οτι οι τουρκοι πιθανον να στραφουν σε ρωσικα αεροσκαφη
stealth!
Δεν ειπε τυχαια ο Πουτιν οτι συζητουνται και περαιτερω στρατιωτικες συμφωνιες!!
Αγαπητέ ΓΜ: Πολύ σωστές οί επισημάνσεις σου. Όμως τό θέμα έχει ορισμένες πολύ σοβαρές παραμέτρους: Α.Τί μεγέθους αεροπορία θέλουμε; Μήπως τών 20-30 αερσκαφών καί από εκεί καί πέρα τίποτα; Διότι οί δύο τρείς δεκάδες f35 ΘΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ. Καί φυσικά από εκεί καί πέρα κανένας εκσυχρονισμός ή αγορά άλλου αεροσκάφους. Β. Τό συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί νά τό αγοράσεις αλλά ή κατασκευάστρια εταιρεία ΤΟ ΕΛΕΓΧΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ [ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ] ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΜΕ ΕΛΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣΗΜΟ.ΝΑ ΤΟ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ ΠΧ. Άν εμπλακεί σέ επιχείρηση εθνικού ενδιαφέροντος πού διαφωνεί ή Ουάσιγκτον. Γ. Ή χρήση του πολυδάπανη καί ακατάλληλο γιά αναχαιτήσεις, εικονικές αερομαχίες καί δωρεάν εκπαίδευση τών πιλότων της ΤΑΙ από τήν δική μας ΠΑ. Δ. Οί καλοί μας "σύμμαχοι" από τήν αντίπερα όχθη τού Ατλαντικού θά αποδεσμεύσουν τόν στρατηγικό οπλισμό του; Ή θά γίνει όπως μέ τήν προμήθεια τών f16 πού δέν μάς έχουν αποδεσμεύσει τούς ανάλογους πυραύλους .ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΚΕ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗΚΕ. Ε. Η υπόθεση τού "διαζυγίου" ΗΠΑ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΔΕΝ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ ΑΚΟΜΗ. Καί μήν τυχόν έχουμε αυτό πού λέγεται στό ποδόσφαιρο "γύρισμα " τού αγώνα καί ανατροπή τού αποτελέσματος. Άς ΕΊΜΑΣΤΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΊ.... Όσο για τούς Γάλλους είναι περισσότερο "μπεσαλήδες" γιατί μάς έδωσαν scalp. Καί αυτούς τρέμουν οί τούρκοι καί δέν μάς χτύπησαν ακόμα . Αποκεί καί πέρα άν βοηθήσει τό Παρίσι [εκσυχρονισμός miraze 2000 σε μκ2 2005. Κούμπώνει άνετα τό rafale. Μέ scalp meteor καί ότι ονειρεύεται ή ψυχή σου. Για τήν Ρωσσία τί νά πώ; Παρότι ομόδοξη ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΦΙΛΗ ΜΑΣ. Καί σέ άλλο σχόλιο θά τό τεκμηριώσω. Γιατί μακρυγόρησα καί τό σχόλιο μου ίσως γίνει κουραστικό....
ΔιαγραφήAγαπητέ ΓΜ ΔΈς ΑΥΤΟ https://sputniknews.gr/amyna/201904102959704-tourkia-nato-ellada-ameriki-kupros/ ΚΑΙ http://www.freepen.gr/2019/04/f-35_10.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε Πανο,
Διαγραφήπολυ διαφωτιστικα και τα 2 αρθρα.