Εμείς, ο αραβικός κόσμος και το ισλαμικό τέμενος
Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης
Θα αφιερώσω το σημερινό σημείωμα σε ένα θέμα που διχάζει και δημιουργεί εντάσεις. Στην ανέγερση του ισλαμικού τεμένους στην περιοχή του Βοτανικού, στην Αθήνα.
Επανήλθε στην επικαιρότητα μετά και την τελευταία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο απέρριψε τις προσφυγές των κατοίκων και γνωμοδότησε υπέρ της κατασκευής του.
Μίλησα δια μακρόν με ανώτερο κυβερνητικό παράγοντα, ο οποίος μου εξήγησε όλες τις πτυχές του ζητήματος. Έθεσα τους προβληματισμούς που μου θέτετε κάθε φορά που αρθρογραφώ για το ζήτημα και μοιράζομαι μαζί σας τις εκτιμήσεις του.
Πρώτα του έθεσα το ζήτημα ιδεολογικά. Γιατί εμείς να κάνουμε αυτή την παραχώρηση, όταν οι ισλαμικές χώρες δεν επιτρέπουν την κατασκευή ορθόδοξων ναών στο έδαφός τους:
Μου απάντησε τα εξής:
«Σοβαρολογείς; Πήγαινε στην πλατεία Ταξίμ στην Κωνσταντινούπολη. Μπορεί να μην λειτουργεί η Αγιά Σοφιά ως ναός –ούτε και ως τζαμί όμως-, αλλά έχουμε την μεγαλοπρεπή εκκλησία της Αγίας Τριάδας και το Οικουμενικό Πατριαρχείο!
Ξέρεις πως βλέπουν οι σκληροί εθνικιστές τον Πατριάρχη; Ως δαίμονα…
Και όμως, όχι μόνο είναι η έδρα του εκεί, αλλά στις διαφημίσεις του τουρκικού ΕΟΤ προβάλουν τη γείτονα ως «το σπίτι του χριστιανισμού»!
Σου θυμίζω επίσης το εξής:
Η Αίγυπτος είναι ισλαμική χώρα. Η Αλεξάνδρεια είναι γεμάτη από περικαλλείς ορθόδοξους ναούς, σχολεία και νεκροταφεία. Η Μονή του Σινά είναι εκεί.
Σκέψου κάτι ακόμη: Πού βρίσκονται τρία από τα εννέα Πατριαρχεία μας; Στην Ιερουσαλήμ, όπου το Πατριαρχείο με τις ιδιοκτησίες του ελέγχει όλη την παλαιά πόλη και είναι σε έναν βαθμό ρυθμιστής στις σχέσεις Ισραηλινών – Παλαιστινίων. Στη Δαμασκό, όπου το Πατριαρχείο Αντιοχείας έχει στο ποίμνιό του μεγάλο μέρος των χριστιανών της Μέσης Ανατολής. Στην Αλεξάνδρεια, επίσης.
Με τέτοια δεδομένα υπέρ μας, καθόμαστε και συζητάμε αν πρέπει να σηκώσουμε ένα τέμενος και μάλιστα χωρίς μιναρέ, στον Βοτανικό;»
Έκανα στον συνομιλητή του μία προβοκατόρικη ερώτηση:
«Μου λες δηλαδή ότι το τέμενος αφορά περισσότερο τις σχέσεις μας με τον αραβικό κόσμο και τον σεβασμό που δείχνει στους τόπους λατρείας μας παρά τις σχέσεις μας με την Τουρκία;»
Η απάντησή του ήταν ευθεία:
«Προφανώς! Για τους άραβες, έπειτα από δέκα χρόνια συζητήσεων το ζήτημα δεν είναι ουσιαστικό αλλά συμβολικό. Νιώθουν ότι δεν τους υπολογίζουμε. Ο πρέσβης της Σαουδικής Αραβίας δηλώνει στις ιδιωτικές του συζητήσεις απογοητευμένος. Και όταν το λέει αυτός, έχει μεγάλη σημασία».
Έθεσα το θέμα της καθημερινότητας των κατοίκων, των οποίων η ζωή θα αλλάξει και τους δικαιολογημένους φόβους τους για το ριζοσπαστικό Ισλάμ.
«Τι έχουν να κερδίσουν οι Αθηναίοι για να τα έχουμε καλά με τους Άραβες;» ρώτησα τον αξιωματούχο.
«Ασφάλεια», ήταν η απροσδόκητη απάντησή του.
Μου εξήγησε: «Ξέρεις γιατί οι αμερικανοί θέτουν σε όλες τις εκθέσεις του Στέητ Ντιπάρτμεντ το ζήτημα τζαμιού; Γιατί ο εξτρεμισμός και η τρομοκρατία δεν γεννιούνται ποτέ μέσα στη γυάλινη σφαίρα της νομιμότητας, κάτω από την οποία λειτουργεί ένα τέμενος. Ποτέ μέσα στις επίσημες δομές υπό το άγρυπνο βλέμμα του κράτους.
Αντιθέτως, οι τζιχαντιστές είναι δυνατόν να γεννηθούν στα παράνομα τζαμιά που λειτουργούν στα υπόγεια των πολυκατοικιών. Το θέλουμε;»
Τελική ερώτηση: «Μα εμπιστεύεσαι το Ισλάμ, μία θρησκεία από τη φύση της θεοκρατική και ριζοσπαστική;»
Ο αξιωματούχος χαμογέλασε: «Ειδικά εσύ που έζησες στη Θράκη δεν πρέπει να το λες αυτό, γιατί το Ισλάμ δεν είναι παντού το ίδιο. Αν είναι ριζοσπαστικό, τότε γιατί εκεί πάνω χριστιανοί και μουσουλμάνοι ζουν δίπλα-δίπλα ειρηνικά τα τελευταία ενενήντα πέντε χρόνια;»
Δεν μπορώ να πω ότι ο αξιωματούχος δεν με προβλημάτισε με τη στέρεα επιχειρηματολογία του. Ο έξυπνος πατριωτισμός, η σκέψη πέρα από τα καθιερωμένα, οι νίκες με τον αποσυντονισμό του αντιπάλου, πάντα με γοήτευσαν και πάντα θα με γοητεύουν.
Αρκεί να μην μας έχει διαφύγει κάτι…
Πηγή εφημ. «Κυριακάτικη Δημοκρατία»
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Μόνο που δεν ρωτήθηκε ο αξιωματούχος για το ποιός θα ελέγχει το τζαμί-τέμενος, Οι σουνίτες ή σιίτες γιατί μπορεί να διαταράξουμε τις σχέσεις μας με το Ιράν. Αν δε ξεσπάσουν θρησκευτικές ταραχές μεταξύ σουνιτών και σιιτών λαθρομεταναστών στην Ελλάδα (γιατί μόνοι νόμιμοι μουσουλμάνοι είναι οι κατοικοι της Θράκης και οι ελάχιστοι συγκριτικά πρόσφυγες παλαιστίνιοι και κούρδοι) τότε πως θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. ΥΓ 1 στις χώρες όπου υπάρχουν Πατριαρχεία οι Ελληνορθόδοξοι είχαν παρουσία από το 330 μΧ επί Βυζαντίου δηλαδή και τα προνόμια τους τα εγκυήθηκαν οι πρώτοι Άραβες Χαλίφες. Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ πλειοψηφία μουσουλμανική ούτε καν μεγάλες μουσουλμανικές μειονότητες (Στην Ελλάδα του 1913 επί 4800000 πληθυσμού οι μουσουλμάνοι που ανταλλάχθηκαν με τους μικρασιάτες πρόσφυγες ήταν λιγότεροι από 500000, τη στιγμή που χριστανικός πληθυσμός της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το 1912 στην Αν Θράκη- Μικρά Ασία ήταν 2500000 Έλληνες και 1500000 Αρμένιοι επί συνόλου 12000000, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού της μετά από 800 χρόνια κατοχής της Μικράς Ασίας και των περιόδων διωγμών και βίαιων εκισλαμισμών, παιδομαζώματος κλπ. ΥΓ 2 Ποιός μας εγγυάται ότι οι Τούρκοι δε θα θελήσουν να ελέγχουν το τζαμί ώστε να προσεταιριστούν ολόκληρο το μουσουλμανικό πληθυσμό που διαμένει στην Ελλάδα ώστε να μπορούν να εκλέγουν και βουλευτές μέσω του DEB. Σήμερα ο αριθμός τους ίσως να μην επαρκεί αλλά οι Τούρκοι προσβλέπουν όπως πάντα στο μέλλον ενώ οι κοντόφθαλμοι για να μην τους κατηγορήσω χειρότερα δικοί μας κυβερνώντες (με προεξάρχουσα τη διεθνιστική-ανθελληνική πτέρυγα νεοφιλευθέρων και αριστερών κομμάτων - οπαδών της ΝΤΠ) επιθυμούν να δώσουν με συνοπτικές διαδικασίες υπηκοότητα σε όλους τους λαθρομετανάστες για ψηφοθηρικούς λόγους. Μήπως άλλωστε οι τουρκόφιλοι ή φοβικοί πολιτικοί μας αξίωσαν με σοβαρό τρόπο την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Με τι εχέγγυα λοιπόν θα εμπιστευτούμε τις αποφάσεις τέτοιων πολιτικών που δεν θα μπορούν σίγουρα να διαχειριστούν μια τέτοια απόφαση όπως η ανέγερση ισλαμικού τεμένους σε περίπτωση που αποδειχθεί λανθασμέμνη. Παρεπιπτόντως σε όλες τις ευρωπαικές χώρες που και λόγω αποικιοκρατίας διαθέτουν πολύ ισχυρές μουσουλμανικές κοινότητες (Γαλλία, Βρετανία, Ολλανδία) ο ρόλος των μουφτήδων είναι καίριος ακόμα και σε αποφάσεις όπως η υποχρέωση των γυναικών να φορούν μαντήλα και αποτελούν εκκολαπτήρια τρομοκρατικών οργανώσεων (βλ Ιμάμη Ουαλίας που καλούσε σε τζιχάντ βρετανούς -πακιστανικής κλπ προέλευσης - μουσουλμάνους για εθελοντές στη Συρία και το Ιράκ οπου η διαμάχη τείνει να μετατραπεί σε διαμάχη Σουνιτών και Σιιτών) , αλλά και τη Γερμανία και την Αυστρία πρόσφατα διαμαρτυρήθηκαν στον Ερντογάν για τις παρεμβάσεις της Τουρκίας για τον έλεγχο των τζαμιών. Μετά αναρωτιόμαστε για την άνοδο των ακροδεξιών κομμάτων σε όλη την Ευρώπη.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ξέρεις γιατί οι αμερικανοί θέτουν σε όλες τις εκθέσεις του Στέητ Ντιπάρτμεντ το ζήτημα τζαμιού;"
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί γι' αυτούς είναι ο χώρος μέσα από τον οποίο στρατολογούν και ετοιμάζουν τους "τρομοκράτες", μέσω των μυστικών υπηρεσιών τους. Μ' αυτούς θα εκβιάσουν και θα δημιουργήσουν χάος όποτε το επιθυμούν.
Αν δεν είχε γίνει εισαγωγή "λαθρομεταναστών" από τη γείτονα, θα υπήρχε ανάγκη έγερσης τζαμιού στην Αθήνα; Αλήθεια, τι είδους οικονομικοί μετανάστες είναι αυτοί, που έχουν να πληρώσουν 5000 δολλάρια το κεφάλι για να τους περάσουν οι Τούρκοι "δουλέμποροι" στην Ελλάδα;
ασε ρε μανωλη
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχουν κάνει όλα τα άλλα καλά και θα κάνουν και αυτό
Μ΄αρέσει που προσπαθεις πάντως ! Μπράβο !
Θα σε βάλουν κάπου ή απλώς πήρες πρωτοβουλία ?
Μην σου διαφεύγει πως αποκαλύπτει το σκεπτικό των... "υπευθύνων", ενώ στο τέλος, αφήνει μία πολύσαφή αιχμή γράφοντας "αρκεί να μην μας έχει διαφύγει κάτι"... Και αυτό το τελευταίο είναι ο καλύτερος επίλογος του αρθρογράφου που έχει στοχοποιηθεί από τους τουρκοπράκτορες του DEB...
Διαγραφή